Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Военноисторически музей София - 19.1.2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Военноисторически музей София - 19.1.2006

    Военноисторически музей София - 19.1.2006

    На 19.1.2006
    Посетих Музея ВИМ-София

    в тази тема ще напиша за това какво впечетление са ми направили машините , специално танковете в Музея

    Разгледах подробно следните машини Stug , Pz.IV , Jagdpanzer IV (Vomag)

    Успях да влезна вътре в самите машини , по следния начин и път :
    в Stug влезнах през люка в моторното отделение ,
    в Jagdpanzer IV (Vomag) влезнах в машината през моторното отделение на което беше махнатa решетката ( имаше само някакви заварени подобни на арматури между които спокоино може да минат двама човека),
    в Pz.IV влезнах през люка на мех.водача

    Измерих някои детаили по машините които ме интересуваха :
    Торсионите в Stug(съотвтно и в Pz.III) заемат на дъното на машината виcoчина 10см.

    на Pz.IV валът от двигателя до трансмисията в най-ниската си част се намира на 17см. височина от дъното на машината ( това се забелязва и измерих от отворите в преградите на дъното м/у отделенията ,
    а на каква височина е горната част на вала и целия агрегат точно не може да се определи
    НО наистина предното разположние на трансмисията съчетано с вал и двигател в задната част повишава значително височината на корпуса на машината.

    Измерих диаметъра на отвора в куполата ( пагона на куполата на Pz.IV) които е точно 160см.
    тука измерих и колко е целия пакет от отвора в горната част на корпуса и куполата ,
    пакета е с ширина 10см. което значи съответно , че за да закрепиш купола с диаметр 160см. ти трябва отвор в корпуса 160см.+2*10см=180см.

    следва продължение
    Last edited by RAMMSTEIN; 21-01-2006, 15:53.

    #2
    Има ли изобщо нещо останало от агрегатите вътре?
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      Рамщайн, случайно да имаш снимки оттам? Иска ми се да видя музея, но ще стане най-рано лятото, като се върна в БГ.

      Чувал съм, че машините не се поддържат и състоянието им е лошо. Вярно ли е?
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #4
        много са зле


        thorn

        Средновековните църкви в България

        Comment


          #5
          Dinain написа
          Рамщайн, случайно да имаш снимки оттам? Иска ми се да видя музея, но ще стане най-рано лятото, като се върна в БГ.

          Чувал съм, че машините не се поддържат и състоянието им е лошо. Вярно ли е?
          Снимки от музея има http://krile.net/galeria/thumbnails.php?album=2&page=10 от пролетта аз имам и по нови, ама трябва да се хвана да ги сваля иначе лично отворих БТР152 - вътре си е напълно запазен, исках да отворя и САУ Гвоздика , ама ме видяха уредниците и се разпищяха[
          may the Force be with you

          Comment


            #6
            Мерси за снимките. Състоянието им изглежда е горе-долу като на Военноморския музей във Варна. По-централните - поддържани, а тези в ъглите - ръждасяли и покрити с листа :o

            Това лято минах покрай музея в София и не можах да не забележа обновената сграда. При тия разходи не можаха ли да ударят една боя и на екпонатите? :x
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              #7
              ще добавям информация в първия си пост на темата

              Imperial написа
              Има ли изобщо нещо останало от агрегатите вътре?
              в Немските машини няма , всичко е изтърбушено

              Dinain написа
              Рамщайн, случайно да имаш снимки оттам? Иска ми се да видя музея, но ще стане най-рано лятото, като се върна в БГ.

              Чувал съм, че машините не се поддържат и състоянието им е лошо. Вярно ли е?
              снимки не съм правил ,
              състоянието съответно на най-старите машини е най-окаяно

              Comment


                #8
                Thorn написа
                много са зле
                Хмм, говорил съм си с един от уредниците на музея, който ми твърдеше (сега не знам може и да е послъгвал, въпреки че беше абсолютно сериозен и се кълнеше че е истина) че по времето когато експозицията е била още на стария си адрес, един ден в една от машините са намерили труп на наркоман - издъхнал там след свръхдоза. При това са го открили примерно, когато трупът е бил на поне 2 седмици. :argh:
                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                Comment


                  #9
                  Не, бе, това е бил руски танкист :lol:
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #10
                    вътре във всички машини е пълно със всякави отпадъци - дюшеци , обувки , дрехи , страшно много ръжда е избила по-няолко сантиметра ръжда , снег , лед :argh:

                    Comment


                      #11
                      .
                      Last edited by ; 20-03-2006, 22:46.

                      Comment


                        #12
                        Това започнаха да го възстановяват, но го заряэаха:


                        А като това 150-мм руско оръдие има около десетина в Плевен и поне едно на Шипка, но никой не си е направил усилието да докара едно в София. В Скобелевия парк, от където е снимката оръдията са наредени отстрани на алеята между шубраците, извън хорски погледи:

                        Comment


                          #13
                          albireo написа
                          Хмм, говорил съм си с един от уредниците на музея, който ми твърдеше (сега не знам може и да е послъгвал, въпреки че беше абсолютно сериозен и се кълнеше че е истина) че по времето когато експозицията е била още на стария си адрес, един ден в една от машините са намерили труп на наркоман - издъхнал там след свръхдоза. При това са го открили примерно, когато трупът е бил на поне 2 седмици. :argh:
                          Да,вярно е за съжаление.Много добре си спомням,че имаше репортаж за този лучай по К1.Мисля,че танкът в който е намерен трупа е t38.

                          Comment


                            #14
                            хубаво е, че пак имаме музей! в експозицците, особенно тези в сградата наистина могат да останат очите на всеки - не само при оръжейната колекция. когато миналата година бях там доплатих 1 лев, за да видя орените и медалите. заслужаваше си всяка минута от 5те часа, които прекарах в музея! и тъй като в един момент се оказах единствен посетител на някои от експозициите си имах гид само за мен :-)

                            само че всеки един от вас който дори да не познава изложените отвън машини ще забележи сериозни несъответствия. дори и да ви звучи като критикарстване ще отбележа, че ако искаме да има ползва от всичко това, експонатите трябва да са описани коректно и представени правилно. и така:

                            когато разглеждате Jagdpanzer IV в предния двор първо прочетете табличката пред машината, а след това обърнете внимание на маската на оръдието. от дясната страна ще забележете обозначение, с което е отлята маската: L/70. това би трябвало да значи 70 калибъра дължина на цевта. и действително, ако погледнете машината преди този "дългоноско" (друга самоходна установка на базата на същия танк) ще забележите значителна разлика в дължините на цевите. на двете таблички обаче пише "дължина на ствола: 48 калибъра", което е вярно само за другата машина.

                            в двора пред самата сграда с експозициите има 8колесен бронетранспортьор с премахнато въоръжение и сериозен набор от антени. напук на това в табличката е описана стандартната машина с купол и въоръжение от една голямокалибрена и една 7.62 мм картечница.

                            извън тези двете неща аз като човек с много общи познания си позволих да коментирам пред служителите на музея факта, че нито един от двата "оперативно-тактически ракетни комплекси", изложени в същия този двор не са дадени с официалните си имена, а с имената по NATO-класификацията. всъщност имената са много по-звучни и интересни и свързани доянкъде с другите дейности, извършвани от създалите ги конструкторските бюра.

                            обърнете внимание на многото ненадписани мапшини и оръдия и т.н. "фирмата се бави, току-що ни откриха и парите вече свърщиха" коментираха работниците на музея, като между другото един от тях ми съобщава, че ако не са били бюрократите немски дарител е пожелал да се занимае с ремнта на цялата налична в музея немска техника. безвъзмездно. включително почти изчезналия сред тревите полуверижен тежък влекач (в левия ъгъл веднага след портала).

                            музеят също така притежава уникална колекция от италиански машини от това време - също в плачевно съсояние.

                            повярвайте ми, независимо от изписаното от мен дотук посещението си заслужава! дори да живеете доста далеч от музея използвайте един от почивните си дни, за да шпреживеете нещо, което не се забравя лесно. очаквам да бъдат подновени още експонати - казаха ми, че другата сграда - хранилището - има няколко пъти повече от тях, които чакат реставрация!

                            Comment


                              #15
                              .
                              Last edited by ; 20-03-2006, 22:46.

                              Comment

                              Working...
                              X