Да си чувал за упадък на нравите? за мен лично никак не ми е приятно да гледам жена с чуканчета вместо ръце да лесбийства с друга с изгорено лице, нито разни други подобни извращения. Това наричам извратено - явно задоволява някаква тъмна част от вашите потребности, с които съм ощетен.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
празни приказки
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Айде да изплача и аз мъката си за 300-те...
Ако мога да обобщя накратко /макар че за този филм едно кратко обрисуване е недостатъчно и тепърва ще се носят митове и легенди/ ето какво ми направи най-голямо впечатление:
На първо място никаква логическа линия и сюжет - абе дошъл е някакъв лош келеш да покори гърците, аре да му смачкаме кратуната. Купчината компютърни ефекти - явно статистите /артисти просто нямаше/ не са излизали от студиото; и грима направиха от индоевропейците перси нещо средно между негри и орки, носещи само смърт и разруха и заплашващи свободния демократичен свят /бла, бла дрън, дрън - обичайните холивудски клишета/. Като цяло филмът ми направи слабо впечатление - по-зле и от комикса, по който е бил правен. Явно това е новата хамариканска тенденция за световната история - да я преработи в комикси, за да е по-лесно смилаема за тъповатите си граждани. Иначе действието почна оптимистично, показаха стадиите на обучение на спартанците, даже Леонид уби някакъв странен вълк със светещи очи /явно нещастното животно беше прекалило с халюциногенните гъби/. След това обаче героят почна да държи цветисти речи и положително затвърди в мен впечатлението, че спартанците освен на тупалки са ги обучавали и на ораторско изкуство.
Нещата които ме разсмяха най-много:
Ефорите бяха представени като някакви прокажени жреци, чукащи оракула. Персите обаче наистина ме потресоха със склонността си да мъкнат обици и вериги по тялото си /явно металите водят началото си от Иран/. Въобще последните бяха направо демони, взети от "Властевлина на Пръстените" /личеше си, че сценаристите са му големи фенове/. Ефиалт, както подобава на всеки закоравял предател и подлец беше мелез между Квазимодо и Ам-Гъл.
За въоръжението - мечовете бяха по-бутафорни и от тези в Троя. Научих и интересна подробност - хоплитите са мятали копията си по противника и явно са тренирали бойни изкуства, за да могат да опаткат толкова врагове наведнъж. Стрелите на персийците бяха с много интересни наконечници и наистина затъмниха небето, както беше казано /явно режисьорите се бяха впечатлили и от филма "Герой", защото накрая всички спартанци станаха на решето, когато ги разстреляха като кучета/.
Иначе много ме впечатлиха "безсмъртните", с маски и самурайски мечове, че и някакъв трол бяха довлекли, който за малко да види сметката на Леонид. А Ксеркс - нямаше начин да не го позная - мъкнеше най-много обици на квадратен сантиметър кожа и грим - много колоритен любител на пиърсинга се оказа. Въобще персийската войска се оказа съставена от големи уроди, а после шоуто продължи с брониран носорог, който беше повален от едно единствено копие в главата, умело хвърлено от спартанец /веднага си пролича кой е внимавал в часовете по естествознание и прекрасно знае къде да цели/. Фантасмагоричната битка продължи с мятането на гранати, които бяха безсилни срещу бронираните щитове на спартанците /както и всичко останало/. Накрая пуснаха и огромни слонове /мамутите ряпа да ядат/, които обаче се хързулнаха в пропастта. Как и да е - нямаше особен хепиенд, щото оня келеш Ефиалт, съблазнен от разврата който цареше в палатката на Ксеркс преведе безсмъртните самураи по тайната пътечка, останалите гърци духнаха, а спартанците останаха да посрещнат геройски смъртта, като Леонид се пробва да извърши атентат срещу Ксеркс, за съжаление завършил само с няколко откъснати обици от лицето на царя на царете. Спартанците бяха заличени от поток стрели, обаче края на филма завърши с битката при Платея, където ордите варвари бяха разгромени на фона на добре познатата ни музика от "Гладиатор" - "Now we are free". Демокрацията и цивилизацията бяха спасени и целият западен свят може вече да спи спокойно.
А иначе филмът се появява точно овреме, за да подготви психологически масите, за новите Термопили, при които УСА - "наследниците" на спартанците и "защитниците" на "цивилизования и демократичен свят" ще разкажат играта на потомците на Иран "деспотичната империя на злото" /както я описват от 2500 години/. Чиста политическа пропаганда е това жалко творение на Холивуд.
И нито дума /което въобще не ме учуди/ за това че всъщност "свободният" гръцки свят бил такъв само за шепата граждани, които имали права. Всички останали - жени, метеки /чужденци/, роби - били безправни и никога не можели да разчитат, че ще бъдат допуснати на ареопага. В Спарта пък въобще положението било трагично - на фона на безогледното експлоатиране на 3/4 безправно население /илоти/ от няколкото хиляди свободни мъже. Затова когато Месения най-накрая се освободила, Спарта западнала - нямало кой да ги издържа.
В това отношение Рим е в пъти по-свободен, защото той давал шанс на човека, дори и роб, да изкупи свободата си и да вземе участие в управлението на страната, а наслениците един ден му да гласуват закони в Сената и дои да станат императори /примера с Диокъл/.sigpic
Comment
-
Ефиалт, както подобава на всеки закоравял предател и подлец беше мелез между Квазимодо и Ам-Гъл.
Comment
-
Имперец - това не е само една сцена - а просто една от многото подобни. А Ефиалт беше точното копие на демона човекът-кошер от Нинджа скрол - само дето не му излизаха от гърбицата пчели-убийци.
Въобще филма е пълен с извратена подигравка с естетическите нагласи на хората и вероятно има някаква свои привлекателност при положение че госродстващата до скоро сред младите готик културата превъзнасяше трупове и рязането на вени за кеф. Сигурно има своето обяснение логично това че е популярен филма, но това не ме задължава да ми харесва и в никакъв случая факта че не го харесвам не ме прави човек без въображение.
Единственият красив момент в целия този апокалептичен филм бе танцът на оракула и то преди един изрод да я оближе.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Last Roman написаАйде да изплача и аз мъката си за 300-те..."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Last roman написаАйде да изплача и аз мъката си за 300-те...
Ако мога да обобщя накратко /макар че за този филм едно кратко обрисуване е недостатъчно и тепърва ще се носят митове и легенди/ ето какво ми направи най-голямо впечатление:
На първо място никаква логическа линия и сюжет - абе дошъл е някакъв лош келеш да покори гърците, аре да му смачкаме кратуната. Купчината компютърни ефекти - явно статистите /артисти просто нямаше/ не са излизали от студиото; и грима направиха от индоевропейците перси нещо средно между негри и орки, носещи само смърт и разруха и заплашващи свободния демократичен свят /бла, бла дрън, дрън - обичайните холивудски клишета/. Като цяло филмът ми направи слабо впечатление - по-зле и от комикса, по който е бил правен. Явно това е новата хамариканска тенденция за световната история - да я преработи в комикси, за да е по-лесно смилаема за тъповатите си граждани. Иначе действието почна оптимистично, показаха стадиите на обучение на спартанците, даже Леонид уби някакъв странен вълк със светещи очи /явно нещастното животно беше прекалило с халюциногенните гъби/. След това обаче героят почна да държи цветисти речи и положително затвърди в мен впечатлението, че спартанците освен на тупалки са ги обучавали и на ораторско изкуство.
Нещата които ме разсмяха най-много:
Ефорите бяха представени като някакви прокажени жреци, чукащи оракула. Персите обаче наистина ме потресоха със склонността си да мъкнат обици и вериги по тялото си /явно металите водят началото си от Иран/. Въобще последните бяха направо демони, взети от "Властевлина на Пръстените" /личеше си, че сценаристите са му големи фенове/. Ефиалт, както подобава на всеки закоравял предател и подлец беше мелез между Квазимодо и Ам-Гъл.
За въоръжението - мечовете бяха по-бутафорни и от тези в Троя. Научих и интересна подробност - хоплитите са мятали копията си по противника и явно са тренирали бойни изкуства, за да могат да опаткат толкова врагове наведнъж. Стрелите на персийците бяха с много интересни наконечници и наистина затъмниха небето, както беше казано /явно режисьорите се бяха впечатлили и от филма "Герой", защото накрая всички спартанци станаха на решето, когато ги разстреляха като кучета/.
Иначе много ме впечатлиха "безсмъртните", с маски и самурайски мечове, че и някакъв трол бяха довлекли, който за малко да види сметката на Леонид. А Ксеркс - нямаше начин да не го позная - мъкнеше най-много обици на квадратен сантиметър кожа и грим - много колоритен любител на пиърсинга се оказа. Въобще персийската войска се оказа съставена от големи уроди, а после шоуто продължи с брониран носорог, който беше повален от едно единствено копие в главата, умело хвърлено от спартанец /веднага си пролича кой е внимавал в часовете по естествознание и прекрасно знае къде да цели/. Фантасмагоричната битка продължи с мятането на гранати, които бяха безсилни срещу бронираните щитове на спартанците /както и всичко останало/. Накрая пуснаха и огромни слонове /мамутите ряпа да ядат/, които обаче се хързулнаха в пропастта. Как и да е - нямаше особен хепиенд, щото оня келеш Ефиалт, съблазнен от разврата който цареше в палатката на Ксеркс преведе безсмъртните самураи по тайната пътечка, останалите гърци духнаха, а спартанците останаха да посрещнат геройски смъртта, като Леонид се пробва да извърши атентат срещу Ксеркс, за съжаление завършил само с няколко откъснати обици от лицето на царя на царете. Спартанците бяха заличени от поток стрели, обаче края на филма завърши с битката при Платея, където ордите варвари бяха разгромени на фона на добре познатата ни музика от "Гладиатор" - "Now we are free". Демокрацията и цивилизацията бяха спасени и целият западен свят може вече да спи спокойно.
А иначе филмът се появява точно овреме, за да подготви психологически масите, за новите Термопили, при които УСА - "наследниците" на спартанците и "защитниците" на "цивилизования и демократичен свят" ще разкажат играта на потомците на Иран "деспотичната империя на злото" /както я описват от 2500 години/. Чиста политическа пропаганда е това жалко творение на Холивуд.
И нито дума /което въобще не ме учуди/ за това че всъщност "свободният" гръцки свят бил такъв само за шепата граждани, които имали права. Всички останали - жени, метеки /чужденци/, роби - били безправни и никога не можели да разчитат, че ще бъдат допуснати на ареопага. В Спарта пък въобще положението било трагично - на фона на безогледното експлоатиране на 3/4 безправно население /илоти/ от няколкото хиляди свободни мъже. Затова когато Месения най-накрая се освободила, Спарта западнала - нямало кой да ги издържа.
В това отношение Рим е в пъти по-свободен, защото той давал шанс на човека, дори и роб, да изкупи свободата си и да вземе участие в управлението на страната, а наслениците един ден му да гласуват закони в Сената и дои да станат императори /примера с Диокъл/.
Боже, колко мъка им има на тоя свят, Боже!
Римски, съболезнования, търси бялата лястовица, тя ще ти помогне...
Comment
-
Е, за разлика от Ласт романа не търсих истопицизъм във филма
бях се настроил да гледам нещо красиво с много спец ефекти, лъскави брони, епични герои, нещо като Троя такова или като старата Клеопатра - и изведнъж попадам на филм на ужасите по-грозен от Спун.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Княже, ти с твоята нежна душа... Хубаво си се подготвил, ама що не четеш при подготовката. То си пише 16+, 18+, разни страни, разни забрани, и трейлър са пуснали, всичко му се вижда. Инак чувствителността ти интригува, "старата Клеопатра", още ли примижаш като си спомниш Елизабет Тейлър. Ах, ти палавнико. А Троя е красив толкоз, колкото може немски виц да е смешен... има някой им се смеят.
Тъй че напълно разбирам потреса ти. Добре поне, че не си се изръсил, а в къщи пред монитора.
Comment
-
Елизабет Тейлър не ми е от любимките просто дадох примери за крайно неисторични и помпозни филми - какъвто очаквах да е и 300 - безсмислен но красив и радващ окото ... това че не бях подготвен за гледката е едно на ръка - но дори да бях не мога да разбера какво може да му се харесва в този филм - но това си е явно въпрос на вкус.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Княже, душа камбана, ти си образ печален и трагичен.
Теглиш си един филм, вслучая "шведски" и "сексуален", като определено не харесваш "шведските" и "сексуални" филми, и като го изгледаш си казваш "Да еба аз тези шведски и сексуални филими, колко са шведски и сексуални". Я кажи някой съветски и социален, та като го гледам да ми дойде сърце на място.
Инак вече почваш да ме объркваш със своите предварителни настройки и очаквания. Но се надявам, че така подготвен като си го гледал, не си се обременил психически, в смисъл персийски девиации не си прихванал.
Comment
-
Просто глупав, авно не ти си глупавия в случая, защото не схванах аналогията със шведски и сексуален. Гледал съм и други филми по комикси - дори наскоро гледах Ездача и ми хареса, гледал съм и псевдоисторически - Герой и ми хареса. затова очаквах този комиксов и псевдо-исторически филм да ми хареса - и почна добре - докато не дойдоха извратените перси.Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.
请您死在地狱般的阵痛
[qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
きさまはしんでくださいませんか
[kisamawa shinde kudasaimasenka]
Comment
-
Sulla,
един свят отец от Средновековието е казал - "Аз не разбирам за да вярвам, а вярвам за да разбирам." Не знам в какво вярваш, за да знам какво ще разбереш или харесаш. Всеки с вярата си...
Само един съвет, ако все още си без предубеждения към филма отиди и го гледай на широк екран, инак си е направо препикаване.
Княже,
за теб не знам, но туй за шведския и съветския на мен много ми говори. Туй с "псевдо-историческото", честно не го разбирам, просто съм глупав. Сега туй Омир историческо ли ще е, или псевдо-историческо? Терсит "правилно" ли е изобразен, или "идеологически" пресъздаден. "Война и мир" историческа книжка ли е, Пиер Безухов сигурно е псевдо-исторически персонаж, а Бондарчук добре ли се е справил в адаптацията?
Бла-бла-бла-Тра-ла-ла.
1962 г. някакъв младеж гледа холивудския филм "300 спартанци".
влюбва се в историята и след години я пресъздава в комикс.
след още години друг се хваща и пресъздава комикса във филма 300.
това, което се запазва е спартанския дух, или легендата за него, или представата им за него, или каквото там е родило въображението им...
Що?
Ами щото са свободни да направят това, което искат, както им харесва.
Ама на някой не им харесвало?
Ами голЕм Праз!
Като толкоз не им харесва да се хванат, да нарисуват един комикс, да съберат пари, да отидат при айтоласите и да направят един голЕм филм за Ксеркс и неговото величие в най-голямата иранска киностудия.
Този филм си е спартански. Духът му е такъв, и точно като такъв е и Красив.
Comment
Comment