Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрическите и безшофьорни коли

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Amazon написа Виж мнение
    Имаш пълното право като потребител да вземеш решение какво да купиш. Аз коли не продавам, давах някой факти който не са толкова известни. За разлика от теб хората в САЩ мислят че има смисъл. Постори се завод специално за тази кола, че да може да бълва четвърт милион коли годишно само за Северна Америка. И хората мислят че е изгодно, нищо че вчера в някой бензиностанции бензина падна до $2.78 за галон, което е 70 цента за литър.
    Сигурен съм, че е изгодно дори при тези цени на бензина, за определени хора, с определени нужди и изисквания, и при условие, че я ползваш определено време, разбира се. Щом има клиенти и за Smart, което вярвам ще се съгласиш с мен, че е сапунерката на сапунерките, сигурно ще има и за това. Поговорката е "за всеки влак си има пътници". И колкото повече се развива технологията, толкова повече ще се разширява този кръг.

    Не знам защо ми вкарваш думи в устата, никъде не съм писал че "няма смисъл". Сякаш трябва или тотално да отричаме електрическите коли или да ги боготворим и да отричаме всичко друго, няма средно положение. Сметнал съм, че няма смисъл за мен конкретно, в този момент.
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #47
      Amazon написа Виж мнение
      за разработката на който са вложени около 8 милиарда долара.
      Това нищо не говори за крайния продукт. И Дженерал Мотърс инвестира в Сатърн 5 млрд. щото щели да правят кола по-добра от японските. Сам знаеш какво стана със Сатърн.

      ПП. $2,78/галон? Къде е това? Аз току-що заредих за $3,27, при това не супер, а 91. FJ Cruiser не е от най-икономичните, но не ми дреме за разхода на гориво. Годишмия ми разход за бензин е около 1,5% от дохода ми, така че хич не го мисля.
      Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
      A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

      Comment


        #48
        Dinain написа
        Сигурен съм, че е изгодно дори при тези цени на бензина, за определени хора, с определени нужди и изисквания, и при условие, че я ползваш определено време, разбира се. Щом има клиенти и за Smart, което вярвам ще се съгласиш с мен, че е сапунерката на сапунерките, сигурно ще има и за това. Поговорката е "за всеки влак си има пътници". И колкото повече се развива технологията, толкова повече ще се разширява този кръг.
        С това съм съгласен. Има специфични условия, за да има смисъл от електрически автомобил.

        1. Две коли в семейството. Ако имаш само една кола и тя е електрическа, ще е трудно с по-далечни пътувания (ако се наложат).
        2. Собствена къща, или собствен гараж, за да можеш да инсталираш бустер, или поне да има къде да включиш колата към 220 волта. В бъдеще вероятно ще има колонки за зареждане на паркингите пред сградите, но за момента няма такова нещо.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #49
          Ами в САЩ е норма едно семейство да има поне 2 коли, често и повече. Даже спортисти като мен често имат втора, евтина бракма за лошо време или за резерва. Така че вероятността всеки собственик на Тесла да има и друга кола е почти 100%-ова (ако може да си позволи кола за $100К, съвсем спокойно може да си позволи много прилична втора като "аксесоар").
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #50
            Nick написа Виж мнение
            Това нищо не говори за крайния продукт. И Генерал Мотърс инвестира в Сатърн 5 млрд. щото щели да правят кола по-добра от японските. Сам знаеш какво стана със Сатърн.
            Те GM бяха и първите които сериозно инвестираха в масов електрически автомобил и се провалиха. Причните са много. Но това е било отдавна. Иска ми се да вярвам че сега нещата са далеч по-сериозни. А 8-те милиарда ги дадох като пример че Рено и Нисан наистина вярват в концепцията. А си мисля че мениджърите в тези две компании не е да нямат идея какво се случва. А Сатурните не бяха ли някаква канска пръчка дето става само за таксита? последно бях гледал че за да смениш акомулатора трябва да махнеш предното ляво колело Не е чудно че изчезнаха.

            Nick написа Виж мнение
            ПП. $2,78/галон? Къде е това? Аз току-що заредих за $3,27, при това не супер, а 91. FJ Cruiser не е от най-икономичните, но не ми дреме за разхода на гориво. Годишмия ми разход за бензин е около 1,5% от дохода ми, така че хич не го мисля.
            В Костко в Джърси.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #51
              Колеги съфорумци, проблема не е нито в батериите на електромобилите, нито в начина им на производство! Глобалният проблем на електромобилите е захранването им! При всчики мои симпатии - суперчарджърите на Тесла просто не работят (на база постингите в тесла-форума), обикновените зареждащи станции (необикновени за нас) не работят. На пръв поглед пробег от 400 км е страхотен, но такъв пробег просто не устройва днешния потребител/пазар. Ако закъсам с кола - ще мина най-много 40 километра в развития свят, за да намеря гориво.

              Comment


                #52
                Електрическите автомобили минават през същите проблеми, с които се сблъскахме, когато започнаха да се използват газови уредби в автомобилите. Още от татово време.
                В градовете имаше газстанции и можеше да заредиш, когато имаше газ естествено, но ако излезеш от главните магистрали, нещата ставаха лоши. Тогава ни спасяваше бензина, но за електричката това няма да помогне.
                А варианта да я чакаш няколко часа на контакт, не е решение. Електрическите автомобили са една от посоките за развитие, но има още мнооого работа докато станат нещо повече от екзотика и вземат да ги купуват вместо голфове :-)

                П.П. 1000 километра са стандартно изискване за семейна кола. Даже, ако не се лъжа, беше 1000 мили изискването. В Top Gear правиха "изследване", по техния си начин, и всичките избрани автомобили минаха 1300 километра.
                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                Comment


                  #53
                  ValBo написа Виж мнение
                  П.П. 1000 километра са стандартно изискване за семейна кола. Даже, ако не се лъжа, беше 1000 мили изискването.
                  Чие изискване? Колко коли можеш да изброиш, които могат да минат 1000 мили с едно зареждане?
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #54
                    Тук има калкулатор за изчисление на спестяването от хибридни или изцяло електрически коли: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find....n=sbs&id=32655

                    Въпросът на Империал е интересен, но на пръв поглед не намирам много информация по въпроса, освен това: https://autos.yahoo.com/news/road-tr...210621263.html

                    Make/model Cruising range Overall mpg Highway mpg
                    Family car
                    Volkswagen Passat TDI SE 690 37 51
                    Toyota Camry Hybrid XLE 650 38 43
                    Nissan Altima 2.5 S (4-cyl.) 560 31 44
                    Large car
                    Toyota Avalon Hybrid Limited 620 36 43
                    Chrysler 300 Limited (V6) 425 22 32
                    Dodge Charger (V6) 420 22 32
                    Midsized SUV
                    Toyota Highlander Hybrid 465 27 29
                    Jeep Grand Cherokee Laredo (V6) 430 18 25
                    Nissan Murano 420 19 26
                    Luxury SUV
                    Mercedes-Benz GL350 BlueTec 535 20 28
                    Volkswagen Touareg TDI 540 24 31
                    Porsche Cayenne (V6) 510 19 26
                    Small SUV
                    Subaru XV Crosstrek 420 26 34
                    Mazda CX-5 385 25 32
                    Toyota RAV4 XLE 385 24 31
                    Small car
                    Volkswagen Golf TDI 545 38 49
                    Honda Civic Hybrid 525 40 50
                    Volkswagen Jetta TDI 500 34 45

                    Това са мили, не километри. (баси, попаднал съм на колата с най-зверския пробег )
                    Last edited by Dinain; 14-10-2014, 15:48.
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #55
                      Да, информацията може да я събереш като обиколиш сайтовете на производителите. Аз не съм карал "семейна" кола, която да има повече от 500 мили магистрален обсег (че даже и толкова...).
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #56
                        Dinain написа Виж мнение
                        (баси, попаднал съм на колата с най-зверския пробег )
                        Пасата е истината! :-)
                        За 1000 мили явно съм сбъркал, имах някакви спомени за изискванията в Щатите, но явно съм сбъркал.
                        Но и моят пасат може да мине над 1000 километра без проблем. Резервоарът му е 70 л.
                        Е, като сложим и още 400 на газ - ще ги докарам до 1000 мили ;-)
                        Сънят е слаб заместител на кофеина!

                        Comment


                          #57
                          Imperial написа Виж мнение
                          Да, информацията може да я събереш като обиколиш сайтовете на производителите. Аз не съм карал "семейна" кола, която да има повече от 500 мили магистрален обсег (че даже и толкова...).
                          Само дизели съм виждал с по 700 мили пробег. Всички нормални бензинови коли са си там някъде 400 - 500 мили пробег при магистрално каране. При смесено 300 - 400.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            #58
                            Imperial написа Виж мнение
                            Да, информацията може да я събереш като обиколиш сайтовете на производителите. Аз не съм карал "семейна" кола, която да има повече от 500 мили магистрален обсег (че даже и толкова...).
                            Тук се отклоняваме от темата, но на официалните данни на производителите не може да се вярва. Конкретно за разхода на гориво, производителите обясняват разликите с "реалните" показатели с това, че провеждат официалните си тестове в идеални, "лабораторни" и т.н. условия. Друго обяснение е, че самите им тестове са сбъркани. Според други, производителите просто лъжат.

                            Както и да го тълкуваме, факт е че има драстични разлики между официалните показатели на производителите и това, което се получава на практика. Говоря за разлики от 15-30% и дори 50%, и те растат в последните години поради желанието на производителите да си изкарат колите по-икономични, отколкото те реално са. Тази статия го илюстрира: http://www.telegraph.co.uk/motoring/...icial-mpg.html

                            И особено тази: http://www.telegraph.co.uk/motoring/...l-economy.html

                            Tests on 500 vehicles, half petrol, half diesel, each driven for three hours on roads in Britain, found that the cars travelled on average 18 per cent fewer miles per gallon than stated in manufacturers’ specifications.
                            Иначе, аз не знам каква е разликата между "family car" и "large car"(?), за мен семейна кола е SUV. В Израел пък например на луксозните седани им викат "мениджърска кола" - малко като въпроса що е то "крайцер" в различните флоти към 1912 г.
                            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                            "But I know none, and therefore am no beast."

                            (Richard III - William Shakespeare)

                            Comment


                              #59
                              Интересно кой при какви условия би предпочел електрическа кола пред такава с ДВГ? Става въпрос за избор на реално съществуващи коли. Единствените доводи, които съм чува досега от техни собственици са "икономичност" (мнима или реална - това е друг въпрос), което ни връща към споменатия по-горе анализ на разходите, ако да не бил по темата.
                              Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                              A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                              Comment


                                #60
                                До края на нашия живот, петролът ще свърши.
                                Това са около 50 години - силно оптимистично.
                                До тогава трябва да е намерен заместител. Дали електрически коли, дали водородни двигатели, дали двигатели с външно горене, но трябва да се избяга от петрола.
                                За да могат да се развиват електроколите, някой трябва да плати цената за разработката. А това става, като се купува.
                                Така че, дано има повече екозависими, които да дават пари за да куул, за да може след 20 години тези автомобили да са по-евтини от такива с ДВГ и в Перник да ги купуват вместо голф :-)
                                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                                Comment

                                Working...
                                X