Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрическите и безшофьорни коли

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Електрическите и безшофьорни коли

    Може ли едно съобщение в Twitter да струва 2 млрд. долара?
    Спекулациите за събитието на Tesla варират от представяне на модел със система за отделно задвижване на всички колела до технологии за автономни автомобили

    Колко струва едно мистериозно съобщения на основателя на Tesla Motors Елън Мъск в Twitter? Отговорът – около 2 млрд. долара, пише CNN.

    С толкова се е увеличила пазарната цена на компанията, откакто на 1 октомври Мъск написа в Twitter, че „е време за разкриване на „D“-то и още нещо“ („About time to unveil the D and something else“) на събитието на производителя на електромобили на 9 октомври.



    Спекулациите за събитието на Tesla варират от представяне на модел със система за отделно задвижване на всички колела до технологии за автономни автомобили
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    #2
    Може наистина оказа се че ъпдейтът който са направили на колата е сериозен. Освен че са увеличили пробега с двата двигателни моста и увеличената мощност "D"-е просто без конкуренция. 0-100 за 3,2 секунди и 450 км пробег със 8 лева.

    Comment


      #3
      Пепеляев написа Виж мнение
      Може наистина оказа се че ъпдейтът който са направили на колата е сериозен. Освен че са увеличили пробега с двата двигателни моста и увеличената мощност "D"-е просто без конкуренция. 0-100 за 3,2 секунди и 450 км пробег със 8 лева.
      Ура, най-сетне нещо свежо и различно от "Русия".

      Запознах се що-годе подробно с електрическите коли на Тесла Мотърс наскоро и му станах фен, честно казано. Човекът вече го спрягат за "новия Стив Джобс" (имам предвид Елон Мъск)

      Засега проблемът е във високата цена на колите. Поиграх си да смятам и със сегашните параметри излиза, че трябва да караш колата 5-7 години, за да ти излезе еквивалентен на конвенционална кола разход, едва след това си "на печалба". А със сегашните темпове дотогава ще са излезли няколко нови модела и ще си с остаряла кола. Другият голям проблем е, разбира се, зареждането. Просто не е удобно да пътуваш тези 450 км (примерно София-Варна) и после да оставиш колата да се зарежда с часове някъде като телефон. А ако ти трябва да продължиш да пътуваш? Не става. Затова трябва Тесла да построят стотици станции за бързо зареждане (за което вече има планове на сайта им - няколко стотин из САЩ и Западна Европа през следващите 2-3 години), но и това "бързо зареждане" все още е поне 20 минути, което се ядва, но не е като да сипеш бензин за 3 мин. Така или иначе, до няколко години съм убеден, че и цените на колите ще паднат, и технологиите ще се подобрят, и отпаднат ли тези кусури, Тесла си дават заявка за лидер в електромобилите. (Мъск си е поставил за цел да продава 500,000 автомобила годишно, затова строи и огромна фабрика за батерии в Невада)
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #4
        ТЕСЛА демонстрираха и бърза смяна на батериите миналата година. За времето което беше нужно да заредят догоре с бензин едно Ауди А8 смениха 2 батерии на ТЕСЛА. Батериите са в пода и се сменят напълно автоматично на нещо като роботизирана естакада. Проблемът на ТЕСЛА са точно батериите поставени за нисък център на тежестта в пода които могат да се пробият когато минеш през дълбока дупка.

        Comment


          #5
          Е, да, ама това въобще опция ли е за масовия потребител? Батерията е голяма част от стойността на колата, доколкото знам.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #6
            Dinain написа Виж мнение
            Ура, най-сетне нещо свежо и различно от "Русия".

            Запознах се що-годе подробно с електрическите коли на Тесла Мотърс наскоро и му станах фен, честно казано. Човекът вече го спрягат за "новия Стив Джобс" (имам предвид Елон Мъск)
            Стив Джобс не е никой в сравнение с Илон. Даже сравнението е обидно. Прочети повече за Джобс.


            Dinain написа Виж мнение
            Засега проблемът е във високата цена на колите.
            Не е "проблем" при положение че говорим за луксозна кола от висок клас. Не масов модел. Масовите ще излизат тепърва. Макар че и те засега ще са относително в горната граница на масовото... за истински масови (~$20K) е още рано, технологията има да узрява.


            Dinain написа Виж мнение
            Другият голям проблем е, разбира се, зареждането. Просто не е удобно да пътуваш тези 450 км (примерно София-Варна) и после да оставиш колата да се зарежда с часове някъде като телефон.
            Идеята е, че на всеки 3 часа каране спираш за по 20 минути, пиеш кафе и през това време колата се дозарежда достатъчно. Това нормално и за бензинова кола.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              Tesla S е уникален не с цената, а с ТТ данни. Топ модификацията е по-бърза на четвърт миля от BMW M5, а лукса е като на S класа. Идеята на Мъск преди 7-8 години (от тогава следя), когато почнаха плановете за модела, беше да направи луксозен автомобил с голям пробег, независимо от цената-богати хора има много. Сега вече заявките са за след 5-6 месеца. Беше по едно време най-продаван автомобил в Норвегия миналата година.http://www.autoguide.com/auto-news/2...in-norway.html
              Дори в София вече има минимум 4 бр. ( за които знам) при цена от около 105хил.долара. С новия завод може би ще ускорят много производството. В щатите другите производители се помъчиха да му правят проблеми, примерно в Тексас опитаха да забранят продажбите, защото продавали директно, а не през дилъри.
              Пропуснах да кажа че само акциза на ДВГ автомобил с еквивалентна мощност в България е около 18 хил.лева-още един разход, който си спестяваме, ако успеем да си го купим

              Comment


                #8
                Electric cars are especially popular in the country because of generous subsidies, free parking, express lane access and government-provided chargers.
                Ето затова говоря, че станциите за зареждане са проблем според мен. Колата си изисква сериозна изградена инфраструктура за нормално ползване, в Норвегия са "зелени" и обилно насърчават ползването на електромобили на държавно ниво. Което не може да се каже за много други страни.

                Като им гледах сайта с планираните станции на Тесла, най-близката засега ще е в Любляна, Словения, през 2016

                Imperial написа
                Не е "проблем" при положение че говорим за луксозна кола от висок клас. Не масов модел. Масовите ще излизат тепърва. Макар че и те засега ще са относително в горната граница на масовото... за истински масови (~$20K) е още рано, технологията има да узрява.

                Идеята е, че на всеки 3 часа каране спираш за по 20 минути, пиеш кафе и през това време колата се дозарежда достатъчно. Това нормално и за бензинова кола.
                Ммм, 'начи определено си е голям проблем, гледайки не от гледна точка на гъзария, а от прагматичната гледна точка на потенциален ползвател. Такъв съм си, икономика да'ге
                Луксозни коли от висок клас има колкото щеш. Обаче за разлика от електрическите коли на Мъск, другите не те задължават да спираш на всеки няколко часа на точно определени места, за да можеш да поддържаш някакво адекватно темпо на придвижване. 450 км не е "дълъг" пробег по никакви критерии, освен може би в сравнение с други ел. коли. С моя дизелов Пасат с един резервоар мога да мина между 1000 и 1300 км в зависимост от карането, т.е. мога да отида до Варна и обратно без въобще да зареждам, като мога да спирам или не и където си искам. Докато с колите на Мъск излиза, че трябва да има изградени поне три станции по пътя и обезателно трябва да спирам на всички тях, плюс да му пия кафето (което може да не ми харесва) и даже не мога да го взема за из път И това важи за всички основни пътища. Сам разбираш, че скоро няма да стане реалност (такава инфраструктура). Затова остава резервният вариант - зареждаш от всеки един контакт с обикновенно зарядно, но тогава зареждането ще ти трае няколко часа, като мобилен телефон. През това време колата е блокирана. Какво става, когато отидеш на почивка или командировка (което е обичайната причина за далечни пътувания), т.е на хотел и на паркинга няма наблизо контакт (или въобще няма паркинг, паркираш на улицата)? Или почваш да опъваш кабели през плаца или да търсиш розетка, общо взето купон. Е, няма как да разчиташ, че пазарът ще се адаптира към теб, т.е. хората ще си променят шофьорските навици; трябва ти да се адаптираш към пазара. Мъск просто не е достатъчно голям все още.

                Едно от качествата на колите от висок клас си е комфортното дълго пътуване и дългия пробег, затова имат големи резервоари. Честно казано, ти ако ще даваш $70,000-110,000 за кола от висок клас, ще приемеш ли това неудобство пробегът ти да е само 450 км и да трябва да спираш през няколко часа да зареждаш?

                Затова си мислех, ок, скъпа е, да речем, че е "от висок клас", но има голям минус - късия пробег и нуждата от често зареждане. Тогава Мъск трябва да предложи нещо друго за потребителя, а именно, че е икономична и с тока ти излиза по-евтино в дългосрочен план от бензин/дизел. Затова си поиграх да смятам, но излиза че дългосрочния план е 5-7 години, за да има спестяване. И тогава за какво ми е кола, която не е по-евтина от конвенционалните коли, но е по-неудобна?

                Ето защо започнах да следя, но с перспектива за след 5 години, да речем... не сега. За сега бих си взел такова. Като изградят повече станции за бързо зареждане и хем им паднат цените на батериите (=колите) дотогава. В момента това си е градска кола, ходиш на работа и през нощта я оставяш да се зарежда в гаража. За дълги пътувания все още не става, което си е голям проблем.

                ПП Между другото, това ме впечатли - "Volkswagen sets world record with fuel-efficient Passat TDI Clean Diesel"
                Не знам как са минали 2600 км/три дни с един резервоар, но това си е гонене на рекорд все пак.
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #9
                  Е не знам, моята има същия обсег като Тесла-та, така че... това 1000км ми звучи като някаква фантастика. Все пак в САЩ нещата са по-различни. А като казах "спиране на всеки 3 часа", ами то е на практика задължителна почивка даже и да не пиеш кафе и да не зареждаш. Да седиш повече от това в колата без да се разтъпчеш и раздвижиш малко си е вредно. Как да е, гледаме от съвсем различни камбанарии.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Просто е, резервоарът е 70л. При нормално каране разходът е 6л/100км, при много газ да стигна максимум 9/100. Останалото е аритметика.
                    Е, преди това карах друг Пасат, на бензин, който харчеше двойно и съответно пробегът беше наполовина. Зависи от колата, разбира се.

                    Темата за електрическите коли е благодатна, може да я отделим?
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #11
                      Благодатна е темата
                      Има и много други разходи освен само горивото. Един електромобил от този тип, тоест изграден изцяло като такъв, а не преоборудван с електродвигател стандартен автомобил като повечето други, няма почти никаква поддръжка -смяна масла, износване на механични части, данъци...
                      Има и нещо друго интересно от Мъск-идеята за преносима батерия, тоест аз примерно имам малка соларна централа на работа с мощност около 25kW. Отивам на работа и си включвам колата да се зарежда през деня там. Вечер се прибирам и я включвам в мрежата на къщата. Може с инвертор, но може и без и си ползвам батерията от колата за захранване на дом. електроника , която в много голяма част е на 12 волта прав ток и се налага да се инвертира от стандартните 220 волта с малък адаптер "вампир " до всеки телевизор, компютър, дом уредба...
                      Има много такива идеи като всяка води до нова. Мои колеги в соларния бизнес си направиха новата сграда с LED осветление 12 волта, отопление на пелети, охлаждане с някаква система за естествена вентилация, (не ми е много ясна), слаботокова инсталация за електронните устройства. Обща инсталирана мощност 5kW, при това offgrid. Солари с батерии захранват всичко.
                      btw това е забранено в някои щати доколкото знам, защото не наливаш в инфраструктурата, а другаде има специален данък за offgrid системи.
                      Да добавя и тези мои любимци, понеже обичам мотори а и става дума за военна техника:
                      http://www.zeromotorcycles.com/press...otorcycle.html
                      Last edited by Alfex; 10-10-2014, 21:27.

                      Comment


                        #12
                        Imperial написа Виж мнение
                        Стив Джобс не е никой в сравнение с Илон. Даже сравнението е обидно. Прочети повече за Джобс.




                        Не е "проблем" при положение че говорим за луксозна кола от висок клас. Не масов модел. Масовите ще излизат тепърва. Макар че и те засега ще са относително в горната граница на масовото... за истински масови (~$20K) е още рано, технологията има да узрява.




                        Идеята е, че на всеки 3 часа каране спираш за по 20 минути, пиеш кафе и през това време колата се дозарежда достатъчно. Това нормално и за бензинова кола.

                        Не съм се ровил скоро, но последния път като се интересувах, бързото зареждане на батериите драстично понижаваше жизнения им цикъл. Може да има нови разработки от тогава насам.
                        Аз лично съм харесал концепцията за алуминиевовъздушни батерии. Но не мисля че се разглежда като алтернатива в момента.

                        Comment


                          #13
                          На първият етаж в офис сградата ми има една фирма, която се занимава с принтери, копирни машини и прочие. Съответно разнасят тонери, хартия и прочие консумативи.
                          Миналата година си купиха три кирайски електрически двуместни дръндолета. Водят се LBC EF2.
                          Купиха ги за по 15 000 лв. всеки, което е доста за подобна играчка. Твърдят, че горят 1 лев на 100 km. За това няма как да знам дали е истина, но ако е така са си избили парите за покупката отдавна. Пробегът им с едно зареждане е 100 - 120 km, което е достатъчно за цял ден размотаване в София по адреси. През нощта ги зареждат и на сутринта са готови. Твърдят, че не се трошат въобще, а са на към 20 000 km в момента.
                          Лично аз съм впечатлен от количката. Собственикът на формата също, даже по едно време мислеше да им става представител за България.
                          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                          Comment


                            #14
                            Tesla Roadster - серийно производство от 2008 г.



                            Tesla Model S - серийно производство от 2012 г.



                            Tesla Model X - серийно производство от 2014 г.



                            Tesla Model D - серийно производство от 2015 г. (външно идентичен с Model S, но с два двигателя)



                            Tesla Model 3/III/E - серийно производство от 2017 г. (?) Очаквана цена от $35,000.

                            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                            "But I know none, and therefore am no beast."

                            (Richard III - William Shakespeare)

                            Comment


                              #15
                              1951 написа Виж мнение
                              На първият етаж в офис сградата ми има една фирма, която се занимава с принтери, копирни машини и прочие. Съответно разнасят тонери, хартия и прочие консумативи.
                              Миналата година си купиха три кирайски електрически двуместни дръндолета. Водят се LBC EF2.
                              Купиха ги за по 15 000 лв. всеки, което е доста за подобна играчка. Твърдят, че горят 1 лев на 100 km. За това няма как да знам дали е истина, но ако е така са си избили парите за покупката отдавна. Пробегът им с едно зареждане е 100 - 120 km, което е достатъчно за цял ден размотаване в София по адреси. През нощта ги зареждат и на сутринта са готови. Твърдят, че не се трошат въобще, а са на към 20 000 km в момента.
                              Лично аз съм впечатлен от количката. Собственикът на формата също, даже по едно време мислеше да им става представител за България.
                              В София електрическите автомобили не плащат за паркиране в синя зона. Което за фирма, чиито коли поне половината време са паркирани, си е едни спестени 10-ина лева на ден, или 2500 лева годишно.
                              Всъщност разните китайски и индийски електроавтомобили не смятам, че са сериозна конкуренция на европейския пазар. Просто изглеждат твърде опасни.
                              От друга страна, европейските опити за преобразуване на готов модел малка кола към електрическо задвижване страдат от обратния проблем - заради комфорта и безопасността базовите модели са твърде тежки, особено след като им се добавят акумулаторите.
                              Та не знам къде е истината за по-масовото навлизане на тази технология Според мен е във вановете и бусовете, обаче май само аз мисля така

                              Обзор на опита за изграждане на мрежа за смяна на акумулатори: http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place
                              В началото изглеждаше многообещаващо, в Wired бяха посветили водеща статия на въпроса. После обаче явно нещата са се скапали зловещо - 850 милиона долара инвестиции са изхарчени, вероятно без възвръщаемост.

                              Comment

                              Working...
                              X