Пример за какво е Тесла, освен за екстравагантност, където икономическите и финансовите критерии въобще не се вземат предвид?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрическите и безшофьорни коли
Collapse
X
-
Amazon написа Виж мнениеДокато икономична безнинова кола дава от порядъка на 25-30 MPG то електрическите са над 100. Понякога много над.
Друго правило, което всеки инженер знае - ако изделие ¹1 струва по-скъпо от изделие ¹2, то в повечето случаи изделие ¹1 консумира повече ресурси от ¹2. Ако едно изделие консумира повече ресурси, то в повечето случаи то замърсява природната среда повече. Това относно екологията.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
bsb написаВ интерес на истината не съм правил подробни изчисления в тази насока. Ако някой е правил, моля да сподели. Но за обикновени коли или мотоциклети, не за спортни, понеже при тях идеята е по-различна - те са (поне за Tesla е така) платформи за изпитване и рекламиране на технологията. Би било интересно да се види дали електромобилите са по-изгодни и за кого.
Между другото, на сайта на Тесла има калкулатор, където можеш да си сметнеш разходите според това колко караш, как ще зареждаш и колко струва тока там където живееш.
Nisan Leaf
Тая сапунерка започва от $27,000...?
Съжаляваме, въведената от вас страница не е валидна. Моля отидете на началната страница на Opel - www.opel.bg
Според мен сравним клас кола - Opel Astra започва от $18,000. Няма как да не включиш в сметките стойността на самата кола, като обясняваш колко много спестяваш."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Amazon написаОбаче какво вличние имат при Тесла? С цена около 90 000 долара?
In June 2009 Tesla was approved to receive US$465 million in interest-bearing loans from the United States Department of Energy. The funding, part of the US$8 billion Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program, supports engineering and production of the Model S sedan, as well as the development of commercial powertrain technology.[163] The low-interest loans are not related to the "bailout" funds that GM and Chrysler received, nor are they related to the 2009 economic stimulus package. The loan program was created in 2007 during the George W. Bush administration.[164] Tesla repaid the loan in May 2013. Tesla was the first car company to have fully repaid the government, while Ford, Nissan and Fisker had not.[165]
Tesla Repays Entire DoE Loan, Taxpayers MAKE $26 Million On The Deal
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Nick написа Виж мнениеЕлектромобилите се разработват вече над 130 години.Nick написа Виж мнениеЕлектромобилите ме интересуват силно и от много отдавна.
Като говорим за електрически автомобили, ги разглеждаме на първо място като автомобили. Което автоматично означава, че ги разглеждаме и сравняваме с всички останали автомобили на пазара в момента. Огромния процент от тези останали автомобили са с ДВГ. В сравнение с количеството R&D и know-how, което е натрупано през годините за тези автомобили (което е абсолютно титанично), електрическите автомобили въобще не са разработвани. Няколкото електрически автомобила на пазара в момента дори не са "прототипи" в сравнение с този опит. Могат само да се сравнят с дървени каруци, на които са сложени 1во поколение двутактови ДВГ модел 1880. Има редица елементи от автомобилния дизайн, които са се формирали през годините под диктата на изискванията на ДВГ и които тепърва ще се отучват. Аз дори съм изумен с каква скорост Тесла прогресира в тази посока. Вероятно ще ме контрираш, че щом са на пазара, трябва да са конкурентноспособни от 1ви опит. Тесла се справя изненадващо добре. Питаш за какво е пример, ами за успешна стратегия за създаване на нова индустрия и нов продукт за пазар, който е огромен, преситен и доста консервативен. 1ви модел спортен автомобил за ентусиасти (Roadster), с опита от него се минава на малко по-нисък, но по-масов (Model S) ценови клас, като все още е ясно, че повечето купувачи ще са ентусиасти (и това нито се отрича, нито се разглежда като някакъв негатив), следващата стъпка е още по-масов, но пак сравнително луксозен клас. Колкото по-масова става колата, толкова по-труден става дизайна, защото трябва да покрива все по-разнообразни нужди на все по-ниска цена. А докато се минава през тези стъпки, усилено се работи и по разширяване на инфраструктурата, която ще поддържа електрическите автомобили. Която пак, в сравнение с инфраструктурата, налична за колите с ДВГ, е практически несъществуваща.
Свърши ми обедната почивка и няма време за повече.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеТая сапунерка започва от $27,000...?
Dinain написа Виж мнениеСпоред мен сравним клас кола - Opel Astra започва от $18,000.
И Лада 1500 е сравним клас кола с BMW - 3
Dinain написа Виж мнениеМалък щрих:This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Imperial написа Виж мнениеЕ не знам, моята има същия обсег като Тесла-та, така че... това 1000км ми звучи като някаква фантастика. Все пак в САЩ нещата са по-различни.
в конкретният разговор 3/4 от участващите живеете при други условия, бензиан ви е грубо 1/2 от тукашният, и сметките са несапоставими. Иначе си много прав за компановките които са оптимизирани за ДВГ, за тоците няма нужда от торпеда и при един и същи габарит базата може да се разтегне ид а се почули огромен вътрешен обем.
Comment
-
Imperial написа Виж мнениеелектрическите автомобили въобще не са разработвани.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Amazon написаИ Лада 1500 е сравним клас кола с BMW - 3
За $27,000 като гледам в Щатите ще си вземеш VW Passat с всичките екстри, пък който ще, да си взема електрическа сапунерка без екстри за същите пари и да пести от гориво.
Но си прав, че не съм сядал. Можеш ли да споделиш, когато напълниш двата багажника и сложиш 4 среднодебели пасажера вътре, с тия 108 к.с. как бори баира?"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Между другото в зависимост от това как точно е направена електрическата кола, тя може да се окаже доста по-лесна за експлоатация - електродвигателите би трябвало да са много по-надеждни от бензиновите/дизеловите. Отделен бонус е и готиното задвижване - някои нови модели са си с по двигател на колело, което опростява доста от движещите се елементи в колата, изпразва обем и предполагам предлага много по-добър контрол на пътя.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Amazon написаДинайн, не виждам смисъл да дискутирам с човек който упорито нарича "сапунерка" един от най-восоко технологичните автомобили на пазара, за разработката на който са вложени около 8 милиарда долара.
Например, гледам че разработката на първия Iphone струвала $150 млн., за цялата серия досега сигурно е $500-600 млн. Точно днес следобяд гледам Iphone 6 (версията с 64 GB) в 'Технополис' за 1,999 лв. Много мерси, но няма да купя.
Както казах, гледам единствено от прагматичната гледна точка на потребител, защото живеем в пазарна икономика - за да е успешен един продукт, трябва да има причина потребителят да го купи. Колко било вложено в разработката, колко бил високо технологичен, въобще не ме интересува."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Dinain написа Виж мнениеКакто искаш. Аз не виждам какво общо има това колко пари били вложени в разработката му с това дали е добра покупка или не.
Например, гледам че разработката на първия Iphone струвала $150 млн., за цялата серия досега сигурно е $500-600 млн. Точно днес следобяд гледам Iphone 6 (версията с 64 GB) в 'Технополис' за 1,999 лв. Много мерси, но няма да купя.
Както казах, гледам единствено от прагматичната гледна точка на потребител, защото живеем в пазарна икономика - за да е успешен един продукт, трябва да има причина потребителят да го купи. Колко било вложено в разработката, колко бил високо технологичен, въобще не ме интересува.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Пилот написа Виж мнениеМежду другото в зависимост от това как точно е направена електрическата кола, тя може да се окаже доста по-лесна за експлоатация - електродвигателите би трябвало да са много по-надеждни от бензиновите/дизеловите. Отделен бонус е и готиното задвижване - някои нови модели са си с по двигател на колело, което опростява доста от движещите се елементи в колата, изпразва обем и предполагам предлага много по-добър контрол на пътя.
Другото хубаво е че при спиране, дигателите в колелата връщат енергия към батерията. Така че слабите шофьори, няма драстично да си намаляват пробега само заради лош стил на каране. Примерно при бензиновите коли, ралични хора зад волана, дават доста различен среден разход на гориво.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
Comment