Съобщение

Collapse
No announcement yet.

О-о-о Булгаристан - тема за абсурда по нашите земи

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    О-о-о Булгаристан - тема за абсурда по нашите земи

    От много време се каня да пусна подобна тема. Но преди малко моментът назря. Темичка (нещо като "майтапи.бг") за фрапиращата простото и/или наглост по нашите земи.
    Та какво ме фрапира (а може и да съм твърде впечатлителен)-
    Лято е , време да се ходи в планината да се кара колело. За целта си има един много любим хотел в Пампорово къдеот ходя от доста години. Но любимата решила да е икономична, тръгнала да търси "оферти" и тук идва забавната част. Оферта която твърди е ми предлага почивката с 50% намаление, при проста проверка в сайта на хотела се оказва че не само не ми прави отстъпка но и ми иска 20% отгоре. Пита са Дали наистина има толков амного загубеняци дето да се вържат. Или верно населението е толкова проЗто че да лапне на подобни евтини трикове?.

    #2
    Шарани дал Бог по нашите земи много! Даже няма нужда от кукучка, ако мога да го предам така "Даже да нема кукичка, я сам ке се фана на въдицаата и нема да се пущам!"
    Още по темата с простотията велико-българска...
    https://www.facebook.com/hystoryofwa...type=1&theater

    Comment


      #3
      Ами Гоги сиромашия е... като кажеш на човек,че нещо е с Х% по-евтино пък ако прибавиш и едно "Ограничена оферта" ще се избият шараните да кълват,просто така е устроен българинът...все гледа "Да не изтърве келепира" дето е казал Алеко.
      Аз вчера в един неназован супермаркет от голяма верига станах свидетел как шайка пенсионери щяха да се избият за намалена наденица!Докопах се и аз до един пакет и гледам срока на годност е до 02.06.2014 тоест до днес ама нали е на половин цена... някои бабета бяха нарамили по 5-6 пакета и юруш към касата аз даже по едно време мислех да снимам ама се уплаших да не ми скочат и на мен както бяха освирепели,абе мила родна картинка,представете си хладилният щанд и покрай него 15-20 човека(в голямата част пенсионери) се блъскат като че ли не развалена наденица ще взимат ами кюлчета злато...
      А аз-СМЯХ!,едно младо семейство до мен и те се наслаждават на "спектакъла".
      Абе само в Булгаристан може да стане туй...

      Comment


        #4
        Съжалявам да ви разочаровам, но явлението е общочовешко. Всъщност, този метод се преподава в първата лекция от курса за начинаещи търговци. Като се застои някаква стока, не трябва да намаляваш цената и да я продаваш на загуба. Дигни цената с 50%, дай 20% отстъпка. Хитрите купувачи (т.нар. тарикати) купуват не стокота, а отстъпката. Системата отдавна ги е научила да купуват не каквото им трябва, а което е евтино. Този метод е не само правилен, но и справедлив - хората с образование и склонните към логично мислене имат определено преимущество. А така и трябва да бъде.
        "Culture is roughly everything we do and monkeys don't."
        FitzRoy Somerset, 4th Baron Raglan

        Comment


          #5
          Изчезнал Безследно, съжалявам да те разочаровам, но си много далеч от истината.
          Себеуважаващите се супермаркети (имам предвид големите вериги), не могат да продават стока с изтекъл срок дори 1 ден. След като изтече срокът, трябва или да бракуват стоката за своя сметка, или да я върнат на производителя (зависи от договора), който да я бракува за своя сметка. При всички случаи това са 100% загуба за някого, затова за стока с изтичащ срок или супермаркетът, или производителят (чрез супермаркета) ще даде голяма отстъпка, за да се отърве от нея. Дори 80% отстъпка е по-добре от 100% загуба и това въобще не е времето да се правят печалби, да не говорим че цени във верига супермаркети не се променят толкова лесно и бързо (цени, не отстъпки). И не знам кой реши, че ако срокът на годност изтича утре, това е "развалена наденица". Средностатистически на един хранителен продукт му няма нищо до срока на годност + 15%. Колкото за хората, купуващи не каквото им трябва, а каквото е евтино - за мен това са идиоти, но те себе си могат да считат и за много хитри.

          Обаче не разбирам какъв е смисълът на тази тема и какво толкова абсурдно има в бедни хора, налитащи на намалена стока в супермаркет. При откриванията на "Лидъл" в София широко рекламираха кисело мляко по 39 стотинки (доколкото си спомням), което се оказа даже не истинско кисело мляко, а някакъв буламач от палмово масло. Няма значение, откриването беше като битката при Сталинград. Чак ги даваха по новините.

          В по-общочовешки план, изненадан съм от откритието на Гоги. По мои наблюдения откакто удари кризата, българинът е станал много по-стиснат, по-спестовен, проверява всичко по няколко пъти, цепи стотинката на две и далеч не харчи както преди кризата.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #6
            а-а да, пропуснах да отбележа, че отговарям на първия пост от темата - на Гоги. Надявам се, че срокът на хотелската стая, дето я е наел не е изтекъл...
            А, че продаването на храна с изтекъл срок е углавно престъпление - е за това не ти трябва курс за начинаещи търговци.
            "Culture is roughly everything we do and monkeys don't."
            FitzRoy Somerset, 4th Baron Raglan

            Comment


              #7
              За абсурдите в България аз искам да споделя нещо друго, което обсъждах с партньори румънци преди време и стигнахме до заключение че е типично за региона.

              Преди няколко години се качих в трамвай в София. Отдавна не се бях качвал, но знаех че месец-два по-рано им бяха монтирани новите апарати за продажба на билети вътре в самия трамвай. Широко отразени в медиите. Знаейки че има един такъв апарат, зад кабинката на ватмана, се качих през първата врата. Имах лошо предчувствие.

              То се сбъдна - апаратът не работеше. Купих си билет по старата система, кеш от ватмана. Тя (жената) си каза простичко "А, той не работи." Това, което ме порази, беше тонът й - абсолютно безразличен, примиренчески. Нямаше досада, нямаше раздразнение, изненада или доволство, нищо. Просто безразличие. Тонът й подсказваше много повече от простичката констатация, че апаратът не работи. Тонът й казваше още "Не, не ме интересува дали апаратът работи или не и не, нямам никакво намерение да се обадя на някого. Този, който е бил на смяна преди мен, също не се е обадил на някого. И този преди него и той. А и да се бяха обадили, никой няма да дойде. А дори и да дойде, ще ме карат да попълвам някакви формуляри, няма да направят нищо, а в най-лошия случай дори ще се опитат да лепнат вината върху мен. Затова няма да се обадя на никого. Интересува ме единствено да си свърша смяната, а апаратът нека да не си работи. Това, в края на краищата, си е в реда на нещата."

              След кратко обсъждане с румънците, всички се сетиха за безброй подобни примери. Забелязали ли сте колко много от уличните лампи не светят, колко дупки познавате в квартала си, които са там от години, понякога десетилетия? Според мен е нещо наследено от социализма. Хората са дотолкова свикнали нещата да не работят, че това просто не им прави впечатление. Приемат го с безразличие. Това за тях си е в реда на нещата.

              ПП Кратък разговор с друг пътник в същия трамвай влоши нещата. Той беше редовен пътник и според него, вече в половината трамваи не работели апаратите за продажба на билети. А това се случва месец-два след въвеждането на тази иновация в градския транспорт на столицата.

              ПП2
              Надявам се, че срокът на хотелската стая, дето я е наел не е изтекъл...
              Не ставаше ясно, че говориш за хотелската стая, но дори на нея изтича срока на годност - всяка нощ в 00:00, ако се сещаш какво имам предвид.
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                #8
                Ватмана печели процент от продадените билети. Но само от тези, които той продава. Така че неработещият автомат, само може да го радва.
                Иначе абсурдите със софийският транспорт са много. Автоматите вече работят навсякъде, но само с монети. Ако нямаш - пак при ватмана. Електроните билети за наземният транспорт, не работят в метрото и обратното. Но пенсионерските карти, картите за цялата мрежа, както и студентските карти работят и на двете места. Та абсурди много.
                Няма нищо абсурдно в това да се ловят шарани с предложения за ниски цени. Това си е маркетингов трик - ако мине.
                И в 90% от случаите - минава
                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                Comment


                  #9
                  Изчезнал Безследно написа Виж мнение
                  а-а да, пропуснах да отбележа, че отговарям на първия пост от темата - на Гоги. Надявам се, че срокът на хотелската стая, дето я е наел не е изтекъл...
                  .
                  Мерси за загриженоста хотелът си е съвсем наред, не случайно в него ходя всяка година. Просто ме фрапира наглоста на тези дето предлагат ваучерите. Иначе темата е основно за фрапиращите нива на дебилизъм достигнати по тези земи.

                  Comment


                    #10
                    Точно това с хотела не е добър пример. Вдигане на цени на стоки и после слагане на "отстъпка" се прави в цял свят, това не е нещо уникално за България.

                    На вълна градски транспорт, имаше едни електронни абонаментни карти. Единствено в България съм чувал за процеса "валидиране" - маркиране на картата при апарата за продажба на билети, който светва зелено - един вид потвърждава, че картата е валидна. Но контрольорите изискват това действие, дали от някакви изисквания за водене на статистика, не знам, но няма значение - те имат едни четци, с които проверяват валидността на картите, разбира се. Картата или е валидна или не е. Българската добавка е "валидирането". Стига се до заплаха пътник да бъде глобен, понеже не си бил "валидирал" картата, въпреки че тя е в срок и абсолютно изрядна. Не знам дали някой някога е бил наистина глобен за такова нещо, но наистина е нужно особено ниво на дебилизъм, за да се стигне до ситуация на глобен пътник с валидна карта за градски транспорт.
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #11
                      Dinain написа Виж мнение
                      Точно това с хотела не е добър пример. Вдигане на цени на стоки и после слагане на "отстъпка" се прави в цял свят, това не е нещо уникално за България..
                      Е може да не се изразих добре- цената в хотела си е съвсем нормална, и е указана ан сайта им. Българщината е че сайта който предлага "вайчери" твърди че цената е 2+ пъти по-висока и вивидте ли те давали 50% отстъпка...след която отстъпка цената става само 10% ПО-ВИСОКА от тази която е нормална.
                      Иначе адският транспорт си е на нивото на возещети се в него, което включва тези дето сутринта в 7 смърдят като да не са се купали 2 седмици и тези (обикновено в ролята 2 дебели лелки) което непременно трябва да се закотват пред вратата и да се правят че ги няма ...с последните е доста забавен момент когато след изпълнението "мен ме няма на вратат" някой като мене (разбирай достатъчно едър) наистина повярва че ги няма и мине през тях (след като преди това възпитано е помолил "може ли").

                      Comment


                        #12
                        М-м-да, общественият транспорт в столицата има някои специфични и недостижими за елементарния разум (моя) особености.
                        През последното ми пребиваване там - преди около 5 години, си купих 10 билета за автобус с намаление. Въпреки това ме глобиха, защото на билетите било изписано с малки букви, че трябва да се използват по ред, а не разбъркано.
                        Това е хубаво, де - ред трябва да има!
                        "Culture is roughly everything we do and monkeys don't."
                        FitzRoy Somerset, 4th Baron Raglan

                        Comment


                          #13
                          Друг трик на продавачите - продават ти стока на изплащане с нула процента оскъпяване. Съответно човек се подлъгва и си купува, като оскъпяването наистина е нула процента. Ако обае решиш да купиш същата стока и платиш в брой ти правят 12 %(или там някъде) отстъпка, т.е. плащаш по-малко. Сигурен съм, че се сещате защо е така.

                          Comment


                            #14
                            А има и една друга закономерност - колкото са по -големи претенциите на човека срещу вас, колкото повече се прави на точен, честен, възмутен от това или онова и пр. -толкова повече трябва да сте нащрек. Групата на хората, които си мислят, че всичко им е позволено, че целият свят е създаден в тяхна изгода, се увеличава. Напоследък например, се увеличи групата на страдалците, претърпели злополуки, вследствие на неправилна употреба на финансови продукти. Сърцераздирателни истории за нараснали суми, лихви и такси... а до същия този човек е направена пътека от ходене, носене на писма, звънене по телефона, разправии, минали са години - кредитът е минал през различни ръце, има изпълнителен лист, натрупани са съдебни разходи и всякакви други, пропуснати са поне няколко възможности за разсрочване, споразумение и пр. И ето невинната жертва един ден започва да реве, и търси от къде да вземе нов кредит или да измъкне от някой пари на заем. Не давайте големи суми на заем, поръчители не ставайте изобщо, дори на близки хора.Измамниците днес са твърде много....
                            Last edited by pehotinec; 03-06-2014, 21:36.
                            "Какво ли толкова се е зачела тази свиня? - зачуди се докторът - Кое ли тъй яростно подчертава с молива?"

                            Comment


                              #15
                              miau написа Виж мнение
                              Друг трик на продавачите - продават ти стока на изплащане с нула процента оскъпяване. Съответно човек се подлъгва и си купува, като оскъпяването наистина е нула процента. Ако обае решиш да купиш същата стока и платиш в брой ти правят 12 %(или там някъде) отстъпка, т.е. плащаш по-малко. Сигурен съм, че се сещате защо е така.
                              Лихвата е вече скрита във вноските, това се учи в "основи на ценообразуването" Но това е типично за по-развитите държави, където пазаруването с кредитна карта е масово наложено, а плащането в брой вече е рядкост. В България все още е обратното.
                              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                              "But I know none, and therefore am no beast."

                              (Richard III - William Shakespeare)

                              Comment

                              Working...
                              X