Не съм сигурен, че става въпрос за чисто техническа/софтуерна пречка.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
О-о-о Булгаристан - тема за абсурда по нашите земи
Collapse
X
-
То измами има по целия свят , и едвали сме само ние сме такива мошенници . А за въпросните вериги 'супер' "хипер" маркети , еми те до сега много пъти си ги хващаха и констатира нарушения , а да вините българина е излишно както се знае тези магазини се управляват от чужденци и са част от международни вериги .
В България още не разфасоваме жирафи пред юученици.
Comment
-
ValBo написа Виж мнениеНе знам защо се опитвате да ме вземате за канарче.
Автоматичната система спокойно може да следи за подобни проблеми, които са изцяло по вина на банката и да не блокира картата, ако сумата е под 5 лв например.
Не се иска много мозък, нито кой знае какво програмиране."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Всъщност, това е тотален пример, за безхаберието.
Тези вземания са несъбираеми. Вместо да ги дават на бирник, който също няма да ги събере, по-добре да се отсеят лоялните платци, останали с някакви мизерни суми за които даже не знаят и да им пратят едно писмо - например:
"Драги ми господине, останала ви е една минимиална сума за плащане, но тъй като сте наш добър клиент, в името на бъдещите ни добри отношение и т.н и тн, ние се отказваме от тези вземания"
ще се набутат по малко от наем за билборд
Ако банката ми беше пратила подобно писмо, аз щях да съм неин клиент завинаги. Но явно за тях, както и за Глобул, клиентът не е партньор, а дойна крава.Сънят е слаб заместител на кофеина!
Comment
-
Това е дълга тема, специално кое е по-важно за компанията - обслужването на клиента или гоненето на последната стотинка. По принцип съм съгласен с теб. Но българинът се страхува най-вече "да не настине и да не се мине", както гласи поговорката. Схващането за добро обслужване на лоялни клиенти все още е с много по-нисък приоритет спрямо схващането за гонене на стотинката и превенция на някаква хипотетична измама, в главите на много хора.
Кредитният регистър все още прохожда, кредитен рейтинг на физически лица това все още е нещо непонятно по тези ширини.
Но не са и съвсем несъбираеми - където живея, случайно срещнах един представител на агенция за СВ (събиране на вземания) и го разпитах как работи от любопитство. Иначе съм работил с такива агенции от другата страна - възлагал съм им списъци с клиенти за събиране.
Системата е следната - агенцията купува вземания от своите клиенти телекоми, банки, ЕРП и пр. (примерно неплатенни комунални сметки, задължения по крадитни карти и т.н.) с голяма отстъпка. Примерно 10,000 лв несъбираеми вземания се продават на агенцията за 5000 лв. Агенцията събира много такива вземания, кръстосва ги и ги разпределя на географски принцип между агентите си. Конкретно този, който срещнах, носеше едни омачкани листи от Мтел, други от Глобул и т.н. Така може да се получи, че Иван Иванов дължи 5 лв на Мтел, 3 лв на Глобул, 10 лв на ЧЕЗ, 50 стотинки по кредитната си карта, 7 лв на ТБИ кредит за телевизор на изплащане, 60 стотинки за вода и т.н. и т.н. и т.н. и се събира една сума от 50 лв примерно. Забравих да спомена, че върху това се начисляват лихви, наказателни лихви, комисионни на агенцията, хонорар на ЧСИ ако е замесен и т.н. Има един праг, мисля беше 5000 лв, който трябва да се достигне и тогава вече могат и да заведат дело срещу теб (може и след няколко години).
Агентът получава списъците с длъжниците в своя регион, няколко квартала примерно и започва да ги тероризира систематично - звънене по телефона, звънене на вратите, звънене на съседи, пускане на писма в пощенската кутия, лепене на бележки на вратата и прочие.
По подразбиране, хората които работят в тези агенции, не блестят с особен талант - обикновенно са разни бивши военни, полицаи, охрани, хронично безработни, алкохолици, квартални бабаити и тем-подобни, вземат някаква минимална заплата + процент от събраното.
Сега сложи в картинката огромната маса от хора в България, които хронично не си плащат сметките, вкл. цели квартали с малцинствен отенък, които са вземали разни бързи кредити, телефони на изплащане и прочие, нямат постоянен адрес на местообитание или телефонен номер. Имам познат, които си караше така с години - взема телефон от един телеком, говори два месеца без да плаща, спират му го, взема от друг, после от третия, накрая плаща с голям зор на първия и започва отначало."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Информативни работи има тука, но ме смутиха два детайла за картите - че не можело предварително да се внесе повече и че се блокира веднага след първо невнасяне на минимална вноска. Допускам, че това са остарели условия или специфични за определена комбинация от банка и вид карта. Просто ми стана любопитно."Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта
Comment
-
ValBo написа Виж мнениеВсъщност, това е тотален пример, за безхаберието.
Тези вземания са несъбираеми. Вместо да ги дават на бирник, който също няма да ги събере, по-добре да се отсеят лоялните платци, останали с някакви мизерни суми за които даже не знаят и да им пратят едно писмо - например:
"Драги ми господине, останала ви е една минимиална сума за плащане, но тъй като сте наш добър клиент, в името на бъдещите ни добри отношение и т.н и тн, ние се отказваме от тези вземания"
ще се набутат по малко от наем за билборд
Ако банката ми беше пратила подобно писмо, аз щях да съм неин клиент завинаги. Но явно за тях, както и за Глобул, клиентът не е партньор, а дойна крава."Какво ли толкова се е зачела тази свиня? - зачуди се докторът - Кое ли тъй яростно подчертава с молива?"
Comment
-
pnp5q написа Виж мнениеИнформативни работи има тука, но ме смутиха два детайла за картите - че не можело предварително да се внесе повече и че се блокира веднага след първо невнасяне на минимална вноска. Допускам, че това са остарели условия или специфични за определена комбинация от банка и вид карта. Просто ми стана любопитно.
Това важеше и за Американ и за Виза преди 3 години. От тогава вече нямам кредитна карта - само дебитни и съм доста щастлив от този фактСънят е слаб заместител на кофеина!
Comment
-
Нещо за фанатизираните бирници от НАП няма ли ? Исках да ми извадят удостоверение за липса на данъчни задължения по сделка с недвижим имот с пълномощно на собственика , и получих отказ ,защото в пълномощното не било упоменато изрично да послужи и пред НАП , а пълномощното беше извадено преди да агенцията да съществува . Един вид трябвало да виждам в бъдещето каква агенция би могло да се основе и да я впиша .
Друг случай , получавам заплашително писмо от техен данъчен агент ,че дължа 3000 и няколко лева за неплатени данъци по собственост на МПС-та . Че имам 2 седмици да се явя за разясняване на случая иначе ще бъда даден за принудително събиране . Отивам и ми връчват разбивка за данъци за 10 години за отдавна продадени МПС-та , обяснявам ,че МПС-тата са продадени отдавна и това е било заявено и удостоверено навремето в местната данъчна служба . Отговориха ми ,че при тях е подадено точно от данъчната служба , че все още се водят моя собственост . Заявявам ,че не е вярно и да докажат ,че са ........аааа не ,ти трябва да докажеш ,че не са !! Предлагам да погледнат в системата на КАТ ,нали вече имат обща база данни . Отговарят ми ,че системата така и не е проработила . Тичам в КАТ ,подавам някакво заявление да ми извадят всички МПС-та моя собственост, обявяват ми срок от две седмици , ама след две седмици акта влиза в сила ?! По-бързо не може . След основно ровене на всички документи намирам по случайност запазени копия от нотариалните договори за продажба на МПС-тата , отивам при агента бесен и му ги плясвам на бюрото . Той ги преглежда , пуска им по едно копие , и невъзмутимо ми казва " аааа станала е грешка , акта отпада " . Ами ако ги бях загубил ??! 3 бона да плащам за това , че институциите не си пазят данните и нямат комуникация . Извинение ,камо ли компенсация за изгубеното време и нерви по доказването ,разбира се не получих .
Comment
-
Мда, дебрите на държавната администрация са като тъмна Индия. През годините минах през доста куриозни случки в рамките на служебните си задължения (не като физическо лице) - и с КАТ, и с имотен и с търговски регистър, кадастрални карти, НАП, общини, какво ли не. Историята с продадените коли (и камиони) ми е до болка позната - продадени преди 10+ години МПС, но ненадлежно прехвърлени в КАТ, продължават да им се начисляват данъци и в един момент се оказва, че дължиш хиляди левове за коли, които даже не си виждал. Вадят се удостоверения от съответната община и с това се прехвърлят колите в КАТ - но с днешна дата.
Но това, как да кажа, не е нещо уникално за България. Бюрокрацията повече или по-малко я има навсякъде, само дето в България гражданинът е "виновен до доказване на противното" и той (гражданинът) обслужва чиновника, а не обратното"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
С риск да влезя в ролята на "адвокат на дявола", ще попитам от къде точно КАТ, НАП и МДТ на съответната община да знаят, че сте прехвърлили някаква собственост, ако не сте подали информация за това по съответният ред? Извинявайте, но в тези случаи можете да се сърдите само на себе си и най - вече на недобросъвестния купувач, който не е прехвърлил вещите на свое име.
Comment
-
bruchpilot написа Виж мнениеи най - вече на недобросъвестния купувач, който не е прехвърлил вещите на свое име.
П.П. А и друго, тази година пък получих писмо от някаква организация, която сефте чух, че на една от въпросните коли не била платена гражданската отговорност. Веднага да съм ходил да платя, че иначе подлежа на глоба от 500 лв. Готиното е, че даже регистрационният номер е стария, с който аз я карах.
Comment
Comment