Съобщение

Collapse
No announcement yet.

О-о-о Булгаристан - тема за абсурда по нашите земи

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Изчезнал Безследно написа Виж мнение
    М-м-да, общественият транспорт в столицата има някои специфични и недостижими за елементарния разум (моя) особености.
    През последното ми пребиваване там - преди около 5 години, си купих 10 билета за автобус с намаление. Въпреки това ме глобиха, защото на билетите било изписано с малки букви, че трябва да се използват по ред, а не разбъркано.
    Това е хубаво, де - ред трябва да има!
    Няма такова нещо изписано. Току-що проверих. Пише, че билетът е валиден само с билет ¹10, което е логичен опит да се неутрализира оставянето на използвани билети. Друг е въпросът, че в малкото пъти, в които са ме проверявали, нито веднъж не са ми искали билет ¹10, така че явно си извадил лош късмет.
    Иначе за градски транспорт в София и безумията в него може много да се пише. Но не виждам смисъла.

    Comment


      #17
      При стоковите кредити пък - където оскъпяването е много по - малко от паричните, също има много клиенти, които бавят или изобщо забравят да плащат и става така, че заедно с промоциите, рекламите и пр. накрая се оформят загуби. Просто там няма кой да им стои на главата на клиентите и да ги "юрка". Няма съзнание , финансова култура пък изобщо... Затова е скъпо.
      "Какво ли толкова се е зачела тази свиня? - зачуди се докторът - Кое ли тъй яростно подчертава с молива?"

      Comment


        #18
        Последният пост ме върна към един абсурд в тарифата на банка Х.

        Във въпросната тарифа е посочено, че таксата за входящ валутен превод е 18лв.
        На пръв поглед нищо ненормално, особено на фона, че по-голямата част от входящите валутни преводи са за доста значителни суми.

        Приятел обаче получава превод от чужда туристическа фирма, която като коректен партньор му връща малка сума пари заради корекция в направено от него плащане.
        Сумата е с левова равностойност 16лв. и някакви стотинки - наредени с валутен превод от фирмата.

        Парите постъпват по сметката на човека, но веднага след това банката събира такса от 18лв. в резултат на което моят приятел има по-малко пари отколкото преди да си получи парите.


        След писане на жалби и разправии получи извинения и събраната такса, но тарифата на банката остана непроменена.
        Nobody has three balls but some people have two very good ones!

        Comment


          #19
          Dinain написа Виж мнение

          На вълна градски транспорт, имаше едни електронни абонаментни карти. Единствено в България съм чувал за процеса "валидиране" - маркиране на картата при апарата за продажба на билети, който светва зелено - един вид потвърждава, че картата е валидна. Но контрольорите изискват това действие, дали от някакви изисквания за водене на статистика, не знам, но няма значение - те имат едни четци, с които проверяват валидността на картите, разбира се. Картата или е валидна или не е. Българската добавка е "валидирането". Стига се до заплаха пътник да бъде глобен, понеже не си бил "валидирал" картата, въпреки че тя е в срок и абсолютно изрядна. Не знам дали някой някога е бил наистина глобен за такова нещо, но наистина е нужно особено ниво на дебилизъм, за да се стигне до ситуация на глобен пътник с валидна карта за градски транспорт.
          Глобата за невалидирана карта е един лев и съм виждал как глобяват такъв "нередовен" пътник.

          Comment


            #20
            Не знам кой от колко време не се е качвал в градския транспорт в София, но аз пътувам всеки ден, та да ви споделя моето малко по-различно виждане за нещата. Това с валидаторите си е простотия, като имаш карта за определен срок от време, моята е такава, и честно да си кажа никога не си правя труда да я валидирам, никога и не са ми правили проблем(официално май глобата за невалидирана карта е 1лв.). Но според мен тези валидатори са там, защото човек може да си зареди картата с билети, а не с определено време на неограничени пътувания, та това е един вид перфориране на билетчето, колко е ефективно е друга история...

            Та за коментарите относно пътниците в самия градски транспорт - да срещат се и такива, но не чак толкова често и като чели хората се опитват да се отнасят с повече разбиране един към друг и изглежда като да има по малко гратисчии от преди ама за това никога не можем да сме напълно сигурни. Самият градски транспорт е точен само с по +/- 1;2мин отклонение или поне на мен отдавна не ми се е случвало да проверя разписанието на някой автобус или трамвай и той да направи някакво по-голямо закъснение. Да се отчете, че 90%+ от времето се пътувам с трамвай ¹5 и метрото, а това също си е от значение

            Като заключение бих казал, че точно в сферата на градския транспорт, поне в София, в последните години има немалко подобрение, не че все още няма куп безумия и много място за подобрения, но поне тенденцията е положителна според мен.

            P.S.
            За мен най-големият абсурд в нашето общество е че оплакването се е превърнало в национален спорт на България(при това то не е конструктивно в повечето случаи), което не е изцяло лошо(особено ако критиката е конструктивна), защото не е като да няма основателни причини за оплакване, но страшното е че всички недоволстват, а само шепа хора се опитват да променят нещо.
            "Hit First, Hit Hard and Keep on Hitting" - sir Jackie Fisher

            Comment


              #21
              Ultramarine написа Виж мнение
              Парите постъпват по сметката на човека, но веднага след това банката събира такса от 18лв. в резултат на което моят приятел има по-малко пари отколкото преди да си получи парите.
              Отивам в най-голямата банка, с най-много активи, според рекламта им, преди 3 години да си извадя Виза Електрон, за да мога да я ползвам с PayPal. Осблужва ме някаква лелка. Обяснявам й за какво ми е нужна картата и дали предлагат нещо подобно. Жената си нямаше никаква представа какво е PayPal. Извикаха управителя на клона. Обяснявам му и на него. Каза ми, че предлагат карта, която ще ми свърши работа. Питам го как стоят нещата с преводите на пари от PayPal в картата. Отговори ми, че за всеки превод взимат по 10 евро, понеже превода е от чужбина. Аз го попитах какво става ако преведа 5 евро в картата. Отговор - ще ви удържим 10 евро. Теглих им една и отидох в друга банка.

              За абсурдните такси, които плащаме за щяло и не щяло на банките всички сте чували или сте си патили.
              В момента съм попечител на лице с психично заболяване. Въпросното лице няма право да разполага с парите си. Когато получи пенсия аз трябва да я взема и в седем дневен срок да я похарча, като за всяка покупка трябва да имам касова бележка или друг оправдателен документ. Ако не успея да похарча парите, трябва да ги внеса по сметката на лицето в банка. Когато ми се наложи да тегля пари от сметката, да кажем за лекарства, трябва да пиша молба до съда, трябва да представа становище на настойническия съвет, още 4-5 други документа и трябва да платя такса от 25 лв на съда. Няма значение каква сума ще тегля, таксата е 25 лв.

              Comment


                #22
                Аз също съм получавал превод от 7$, за който ми взеха такса 9$. Така че бях на -2$
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #23
                  Преди години имах Америкън Експрес от Пощенска банка.
                  Картата беше покрита преди 3 месеца и от тогава не я бях пипал.
                  Получавам обаждане
                  - Еди кой си?
                  - Да еди кой си съм
                  - Обаждаме се от фирма бирник, дължите вноски за Америкън Експрес от 3 месеца и не сте ги внесли. Ако до довечера не ги внесете, ще се обърнем към съдия изпълнител.
                  Аз изтръпнах - карта за 3000 евра, ако я бяха изпразнили, щеше да ми дойде нагорно
                  - За каква сума става въпрос - питам
                  Чува се чука не по клавиатура
                  - Ами... 21 стотинки
                  Следващите ми думи бяха свързани с майките на цялата им фирма и Пощенска банка заедно. Момата се извини и затвори
                  Малко по-късно, вече успокоен и развеселен, звъня в кол центъра:
                  - Така и така, дължал съм 21 стотинки, а вие сте ме пратили на бирник
                  - Ами господине, то системата сама ви е пратила.
                  - А защо системата не ми прати писмо за дължимата сума?
                  - Ами то, явно е сметнала сумата за малка и затова
                  Тук вече умрях от смях. Преведох сумата като платих и такса за електронен превод
                  На следващият ден закрих картата и изтеглих парите си от тази банка.

                  Две години по-късно същата банка.
                  Погасявам ипотеката си напълно. Писахме с момата, смятахме, внесохме колкото е нужно по сметката и остана обаждане от юрист консулта на фирмата да уредим час за премахване на ипотеката пред нотариус.
                  Минават две седмици - никой не звъни
                  Отивам в банката. Момата нищо не знае. Звъни в техния бек офис - не била тръгнала процедурата, защото те имали насрещно предложение да не си погасявам ипотеката, а да мина на по-ниска лихва.
                  Естествено отказах. Обаче ново двайсе - понеже са минали две седмици, е излязла новата вноска и сметките вече не са същите. Трябвало да внеса около 15 евро, за да се платят лихвите за двете седмици забавяне.
                  Тук вече много виках. Не ми е на 15-те евро, но мразя да ме правят на маймуна.
                  След около час чакане в кабинета на управителя, пиейки кафе с някакви домашни сладки, всичко се оправи и мина по сметките от преди две седмици.
                  От тогава не искам и да чуя за гръцка банка
                  Сънят е слаб заместител на кофеина!

                  Comment


                    #24
                    Хе хе , банки По едно време ПейПал искаше пред определен период да си презаверявам картата за която е вързан акаунта, да кажем веднъж годишно. Та първият път всичко мина нормално, човекът ми го изготви аламинут. Следващата година човекът се издигнал, имам нов (човечка), отива обяснявам, тя ме гледа страно (това в центалният офис на сосиате Женерал в Шопландия), обяснявах, обяснявах, пне вдява, прибрах се в офиса препратих и писмото от миналата година...след час получавам отговор с новият документ....отваря и ми пада чейнето. върха на банкерската мисъл вместо да ми изготви нов документ, принтирала старият, поправила датата с коректор, сканирала готовият резултата и ми ги праща обратно
                    Понеже видях че случаят е специален, седнах нарисувах бланката и каквот трябва още в корела (получи се по-хубаво от тяхното , 'щото съм сръчко), пратих и го по пощата, отидох в офис аи и казвам "понеже виждам че трябва сам да си помогна ви го изготвих документа, проверете си го дали е точен, и ми го препратете че да се вижда че излиза от вас".
                    Много красив го бях направил, и си бях запазил бланката за следващата година...ама ПейПал си отмениха тази практика. Това преди 5 години, като я гледам девойката още стои на същата позиция и не мърда нагоре, явно не само мене успява да изуми.

                    Comment


                      #25
                      Изненада ме това с билетите в София. При нас в малкия град като се качиш на рейса, при теб идва една женица с чанта на кръста и ти взема 60 стотинки и ти дава скъсан билет (преди), сега размята един касов апарат от който с едно чукане ти вади бележка, която изпълнява ролята на билет. Няма как да минеш гратис, защото тя ходи при всички).

                      Comment


                        #26
                        И аз имам Американ Експрес от Пощенска банка и други карти, но има едни неща, наречени месечни извлечения, които си получавам редовно по имейл (преди ги пращаха и по пощата) + интернет банкиране, където също се вижда всичко. Просто трябва да се попълнят съответните искания, за да ти пращат информацията. Случвало се е и на мен да ми звънят веднъж (от банката), за някакви 70 стотинки неплатен остатък по някоя карта, но това са нормални неща, така работи системата. В друга банка са ми закривали карта своеволно, понеже 6 месеца не беше използвана. Като имаш система със стотици хиляди клиенти, неизбежно е да няма нелепи ситуации. Както с телекомите, интернет доставчици и пр.

                        Апропо Амекса от ПБ, преди година бях тръгнал да я закривам и мацката прояви гъвкавост, опрости ми 120 лв годишна такса поддръжка, само и само да я запазя. Така че съм хепи
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #27
                          Dinain написа Виж мнение
                          За абсурдите в България аз искам да споделя нещо друго, което обсъждах с партньори румънци преди време и стигнахме до заключение че е типично за региона.

                          Преди няколко години се качих в трамвай в София. Отдавна не се бях качвал, но знаех че месец-два по-рано им бяха монтирани новите апарати за продажба на билети вътре в самия трамвай. Широко отразени в медиите. Знаейки че има един такъв апарат, зад кабинката на ватмана, се качих през първата врата. Имах лошо предчувствие.

                          То се сбъдна - апаратът не работеше. Купих си билет по старата система, кеш от ватмана. Тя (жената) си каза простичко "А, той не работи." Това, което ме порази, беше тонът й - абсолютно безразличен, примиренчески. Нямаше досада, нямаше раздразнение, изненада или доволство, нищо. Просто безразличие. Тонът й подсказваше много повече от простичката констатация, че апаратът не работи. Тонът й казваше още "Не, не ме интересува дали апаратът работи или не и не, нямам никакво намерение да се обадя на някого. Този, който е бил на смяна преди мен, също не се е обадил на някого. И този преди него и той. А и да се бяха обадили, никой няма да дойде. А дори и да дойде, ще ме карат да попълвам някакви формуляри, няма да направят нищо, а в най-лошия случай дори ще се опитат да лепнат вината върху мен. Затова няма да се обадя на никого. Интересува ме единствено да си свърша смяната, а апаратът нека да не си работи. Това, в края на краищата, си е в реда на нещата."

                          След кратко обсъждане с румънците, всички се сетиха за безброй подобни примери. Забелязали ли сте колко много от уличните лампи не светят, колко дупки познавате в квартала си, които са там от години, понякога десетилетия? Според мен е нещо наследено от социализма. Хората са дотолкова свикнали нещата да не работят, че това просто не им прави впечатление. Приемат го с безразличие. Това за тях си е в реда на нещата.

                          ПП Кратък разговор с друг пътник в същия трамвай влоши нещата. Той беше редовен пътник и според него, вече в половината трамваи не работели апаратите за продажба на билети. А това се случва месец-два след въвеждането на тази иновация в градския транспорт на столицата.

                          ПП2
                          Не ставаше ясно, че говориш за хотелската стая, но дори на нея изтича срока на годност - всяка нощ в 00:00, ако се сещаш какво имам предвид.
                          Сещам се преди време за обратния случай на твоя с ватманката, но в друга страна.Та качвам се в автобуса, искам да си купя седмичен билет на цена от 15 паунда.Обаче имам само банкнота от 50 паунда(радко срещана и използвана там).Подавам я на шофьора на автобуса, той се усмихва широко и ми казва:
                          "Съжалявам , приятел, нямам да ти върна, пътувай сега безплатно, а си купи седмичния билет при следващото пътуване."
                          Никакви драми, притеснения от рода "Ама ако ме спрат за проверка(а там често проверчват дали са изрядни шофьорите и пътниците)" и т.н.
                          Вечерта на прибиране си купих желания билет и те така.

                          Comment


                            #28
                            Dinain написа Виж мнение
                            И аз имам Американ Експрес от Пощенска банка и други карти, но има едни неща, наречени месечни извлечения, които си получавам редовно по имейл (преди ги пращаха и по пощата) + интернет банкиране, където също се вижда всичко. Просто трябва да се попълнят съответните искания, за да ти пращат информацията. Случвало се е и на мен да ми звънят веднъж (от банката), за някакви 70 стотинки неплатен остатък по някоя карта, но това са нормални неща, така работи системата. В друга банка са ми закривали карта своеволно, понеже 6 месеца не беше използвана. Като имаш система със стотици хиляди клиенти, неизбежно е да няма нелепи ситуации. Както с телекомите, интернет доставчици и пр.

                            Апропо Амекса от ПБ, преди година бях тръгнал да я закривам и мацката прояви гъвкавост, опрости ми 120 лв годишна такса поддръжка, само и само да я запазя. Така че съм хепи
                            Така е!
                            Има писма с месечните извлечения. Само че в случая писма нямаше. За мейл още не бяха дорасли - случката е от преди 6-7 години
                            Между другото, случката не е единствена. С подобни събития са се сблъсквали и други хора. Приятел беше закъсал в чужбина, защото картата му беше блокирана заради недоплатени стотинки, а беше събота и нямаше как да му ги внесем. Абсолютно по същият сценарий като мен - покрил картата на 100%, но понеже имало някаква остатъчна лихва, която се смята в края на периода, остават стотинки, които излизат после.
                            Няма и как да внесеш повече предварително - малко параграф 22 се получава
                            Сънят е слаб заместител на кофеина!

                            Comment


                              #29
                              ValBo написа Виж мнение
                              Така е!
                              Има писма с месечните извлечения. Само че в случая писма нямаше. За мейл още не бяха дорасли - случката е от преди 6-7 години
                              Между другото, случката не е единствена. С подобни събития са се сблъсквали и други хора. Приятел беше закъсал в чужбина, защото картата му беше блокирана заради недоплатени стотинки, а беше събота и нямаше как да му ги внесем. Абсолютно по същият сценарий като мен - покрил картата на 100%, но понеже имало някаква остатъчна лихва, която се смята в края на периода, остават стотинки, които излизат после.
                              Няма и как да внесеш повече предварително - малко параграф 22 се получава
                              Както каза и Динан преди, невъзможно е да се следи такъв обем от клиенти от хора, за това работи автоматична система и в определени ситуации се получават неприятни неща, защото тя не може да прави преценка както я правим ние, а работи със сухи числа.

                              ОТ - както го обясняваш, внесъл си е преди датата за извлечение, което по принцип е умен ход, стига да знаеш какво правиш.Ако обаче си мислиш, че всичко приключва там и не се внесе минималното плащане след датата на извлечение (било то стотинки), стават неприятни неща, точно защото системата вижда просрочие и автоматично блокира картата - нея не я интересува какво си внесъл преди датата - няма ли внесено минимално плащане, шунтира карата.

                              За някакъв кръг по-редовни и важни клиенти се следят тези неща като вноски, просрочия и т.н. и дори се внасят стотинки и левчета, за да не се излиза в просрочие, но е невъзможно да следиш целия поток от клиенти.

                              Он топик
                              И да продължа с банковата тема - не знам как е в другите страни, но в България продуктите на банките са накичени с излишни платени допълнения, които по принцип не са задължителни не само по закон, но и по правилата на банката, но е вътрешно банкова политика клиента никога да не разбира за това, дори служителите в клоновете са инструктирани, че въпросните допълнения са задължителни.В резултат измъкването от тях е възможно, ако прочетеш доста сериозна порция от вътрешните правила, след това убедиш даден служител, чe ги знаеш по-добре от него и накрая депозираш молба (която по закон е забранено да се пише, тъй като не е редно клиент да се моли) и в крайна сметка чакаш одобрение от банката на тази своя заявка.
                              Nobody has three balls but some people have two very good ones!

                              Comment


                                #30
                                Не знам защо се опитвате да ме вземате за канарче.
                                Автоматичната система спокойно може да следи за подобни проблеми, които са изцяло по вина на банката и да не блокира картата, ако сумата е под 5 лв например.
                                Не се иска много мозък, нито кой знае какво програмиране.
                                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                                Comment

                                Working...
                                X