Той е единственият безспорен, но май все пак ще дадат на де Ниро.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Annual Academy Awards
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Todor Pavlov написа Виж мнениеТози "Арго" , освен че е в категорията "става за гледане"и че се появява подозрително подходящо в конкретния политически момент , не знам какво търси измежду номинациите . "Зеро..."-то , още повече .A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
То киното, като всяко изкуство си е въпрос на вкус, но да се аргументирам за "Арго". Филма някак си те кара да повярваш. Атмосферата на 70-те е уловена много добре. И това е много трудно за период, който всички познаваме поне от документалните филми.
Как да го обясня по-добре...много по-лесно е да направиш филм с претенции за достоверност на който действието се развива през 12-ти, или дори 19-те век, отколкото такъв за събития от преди 30-тина години. Просто никой си няма и бегла представа каква е била атмосферата през 12-ти век(колкото и да се опитваме) и е лесно да приемеш каквото ти се поднася от фантазията на авторите. Нещата не седят така за събития от преди няколко десетилетия, където облеклото, маниерите, ценностната система на героите, дори изразните средства и мотивите са добре познати дори на масовият зрител.
Както беше казал един специалист по GDI от Холивуд: "Да работим по Джурасик Парк беше по-лесно, просто никой не е виждал динозавър. Да работим по Джуманджи, беше кошмар, защото всички са виждали Слонове и Жирафи и нашите трябваше да са истински" .This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Няма как да не се съглася, че номинациите са бая слаби. Но това едва ли е сериозно изключение от историята на Оскарите. Все пак наистина не виждам някакво особено постижение в Арго в каквато и да е сфера (епохата беше прекрасно пресъздадена в сериала Паднал от Марс - и американския вариант, и британския оригинал, например).
Филмът на Анг Ли ми се видя ъъъ кичозен, но по-скоро това си е нещо типично за стилистиката му.
Разбира се, не мога да бъда категоричен - не съм гледам The Master и още няколко нещица, и ми беше ужасно трудно да изгледам Клетниците (заради ужасното чувство, че това не е пародия, и още по-лошо - на моменти ми напомняше Glee).
Flight можеше да бъде добър филм, ако не беше малоумният финал. Иначе Дензъл Уошингтън си заслужава Оскара повече от Даниъл Дей-Люис. Първият успешно гради пълнокръвен характер, докато при втория - ъъъ, исторически персонаж с недостатъчен личен елемент и уж оригинален акцент. Проблемът не е в дей Люис, а в сценария и режисьора, де.Last edited by кало; 12-02-2013, 11:58.
Comment
-
Аз пък смятам, че Дей Люис прави чудовищно силна роля. Става дума именно за исторически персонаж и не виждам за какъв 'личен елемент' може да става дума в случая. Пресъздаването е съзнателно избрано да бъде такова и в това се корени и една част от силата му. И освен това не виждам особено проблем със сценария. Филмът бил пълен с клишета - няма нито едно клише в този филм, което да не е вярно, да не е заслужено или да не е на място. Това е един от най-силните и промислени филми за Гражданската война въобще. Би било нелепо да не му дадат Оскар, колкото и да харесвам част от останалите филми.Last edited by albireo; 12-02-2013, 12:42.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеЛинкълн може да вземе Оскар за главна мъжка роля(заслужено) и до там. Прекалено много клишета има наблъскани в него за нещо повече.
А за най добра лента ако не изберат "Арго", значи академията нищо не разбира от филмово изкуство.
За подържаща мъжка роля - Кристофър Уотс и Джанго. Тук изобщо няма какво да се замислят. Човека изнесе филма.
За най-добра анимация - “Brave”.
Comment
-
Четири от четири (даже пет от пет).
Иначе най-добрите оскари, които аз съм гледал някога. Сет МакФарлан изби рибата. Не вярвах че някой може да бие като водещ Хю Джаксън. До краят очаквах да заговори с гласа на Стюи от Family Guy
Актьорите изглеждаха интелигентно, дори Дженифър Лауренс не беше пълно дърво, нищо че се пльосна на стълбите към подиума(или основно заради това). Въобще за разлика от повечето оскари, тук имаше осезаема артистична атмосфера.
Спилбърг беше единственият изненадан и малко гледаше все едно има котва в задника. Явно на всичките 150 члена на академията им е писнало да гласуват за филми създадени с идеята да печелят оскари.
Даниел Дел Луис - трети Оскар! Съмнявам се някой скоро да го бие в това отношение. Готин актьор, изказванията му и на червеният килим и на награждаването бяха на човек, който мисли с главата си а не повтаря заучени фрази.
Кристоф Валц не можеше да повярва какво се случва
Оскара на Тарантино за оригинален сценарий, беше повече от заслужен.
П.П: Единствената издънка беше, че някой беше дал микрофон на оня тъп австралийски муфлон - Ръсел Крол и го беше излъгал че пеенето е равно на надкрещяване. Направо развали прекрасното изпълнение на хора от "Клетниците", докато се опитваше да надвика Хю Джаксън, Ан Хатлей и останалите 20-тина човека, които за разлика от него можеха да пеят.Last edited by Amazon; 25-02-2013, 17:03.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
За "Арго" мога само да кажа че трябва да се гледа на кино.Иначе няма да схванете и 5 процента от това което са хвърлили като труд за звук,костюми и начин на снимане.Почти без CGI са успели да хванат духа на 70-те.Страхотна работа.
Много се радвам и за Дениел Дей Люис - наистина видях Линкълн.
Comment
-
Айде бе, само 5%? Тоя менторски тон е напълно неуместен, освен ако у вас си нямаш телевизор "Търново" и по него да съдиш за всички останали.
"Арго" го гледах на кино, но не видях в него нищо изискващо гледане на голям екран.
А колкото до прехвалената "атмосфера на 70-те", същата я има и в "Tinker Tailor Soldier Spy", който си е баш ТВ филм. И там също няма CGI (за какво им е?)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
А колкото до прехвалената "атмосфера на 70-те", същата я има и в "Tinker Tailor Soldier Spy", който си е баш ТВ филм.
ПП Питам от интерес, де, иначе съм съгласен с теб - едва ли ще има кой знае каква разлика точно в този аспект ("хващането на атмосферата"), щото съм гледал не един и два филма от 70-те, които си имат оригиналната атмосфера и нищо не се губи от нея, нищо че ги гледам на компа .
Comment
-
За новия от 2011 г. говоря, доколкото си спомням, действието се развива в 1971 г.
In the early 1970s during the Cold War, the head of British Intelligence, Control, resigns after an operation in Budapest, Hungary goes badly wrong....
Иначе знам, че е правен за кино, но стилът, атмосферата, са като за ТВ филм или театрална постановка. Също като Coriolanus например."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
Е, да, но "Кориолан" си е пиеса и ФАйнс, според мен, нарочно, е оставил усещането за телевизионен театър. Докато при "Tinker, tailor" оригиналния мини-сериал (препоръчвам го, по-добър е от по-новия (който също е добър, де)) си е съвсем телевизионен театър и мисля че нещо от него се е промъкнало във филма. Прав си за "70-те", но мисля че в романа дейстивето се развива през 60-те (както и в мини-сериала). Както и да е, не е от значение, така или иначе и двамата пишем за едно и също.
Comment
Comment