Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzer General Series

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    PeG е много приятна игра, като цяло, добро развитие на системата на PG2 (с някои отделни недостатъци). Бойната система в PG (както и AG, PacPG, SG и FG) е малко по-проста и като цяло е лееко по-различна от тези в следващите части на серията (особено в PG3). Между другото, чак сега, разглеждайки детайлните изчисления "под масата" разбрах някои особености, които преди не ми бяха ясни. Между другото, основният недостатък на тази система е в прекалената роля на случайността. Инициативата е ключова стойност и твърде често тя зависи от случаен зар. Значението на стойностите за атака е по-малко, отколкото го мислех, а ролята на случайностите - по-голяма. Но иначе системата е добър компромис между простота и достатъчност.
    Вероятно тази система би могла да се подобри, ако се намали ролята на инициативата (да се измени) и единиците се бият едновременно, но това ще е вече различна система.
    Въпрос на вкус е, но системата на АТ май ми допада най-много.

    Между другото, north, ако си падаш по тези игри, вероятно ще се заинтригуваш от този нов проект, за който писах в отделна тема. Основният човек зад него е този, който е преправил PG в PGF.

    Аз навремето така и не успях да пробвам сериозно AG, та сега с голям кеф съм започнал британската кампания (40-42). Като цяло, в началото от страната на съюзниците е по-сложно (спомням си, че първата мисия от съветската кампания - срещу Финландия, - също беше голям зор).
    Last edited by gollum; 18-03-2011, 16:46.

    Comment


      #62
      Печатната грешка си е от "kuk"- негова кампания. Издребнявам, но да си посоча. Иначе и аз изпитвам затруднение в игрите- дори и на малка трудност тук-таме губя. А на Панзер Генерал II, III и Пийпъл Генерал летях напред на средна трудност.
      Най-вече ме притеснява, че не показва приблизителните резултати от размяната на удари както в следващите игри и това, че ако не движиш някоя войскова част веднага след това не ти дава да я местиш въобще.
      "Далеч съм от мисълта си"

      Comment


        #63
        Spellbreaker написа Виж мнение
        Печатната грешка си е от "kuk"- негова кампания. Издребнявам, но да си посоча. Иначе и аз изпитвам затруднение в игрите- дори и на малка трудност тук-таме губя. А на Панзер Генерал II, III и Пийпъл Генерал летях напред на средна трудност.
        Най-вече ме притеснява, че не показва приблизителните резултати от размяната на удари както в следващите игри и това, че ако не движиш някоя войскова част веднага след това не ти дава да я местиш въобще.
        Резултатите ги показва, гледай най-долу в дясно. А останалото с местенето си е част от стария Панцер, май същото беше и в другите подобни, като Fantasy General-а.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #64
          Spellbreaker написа
          Печатната грешка си е от "kuk"- негова кампания.
          Аха, да, това са два първосветовни мода, не съм ги пробвал още. Не знам дали той е авторът им или само ги е включил.

          Spellbreaker написа
          Иначе и аз изпитвам затруднение в игрите- дори и на малка трудност тук-таме губя. А на Панзер Генерал II, III и Пийпъл Генерал летях напред на средна трудност.
          А, просто ИИ-то във PGF е малко по-различно от това в оригиналния PG - действа повече като човек, т.е. концентрира силите си за отбрана или атака. Това е по-трудно на първо време, но като му свикнеш може да се окаже дори по-лесно (поне това ми се случва на втората мисия от британската кампания), защото не защитава всяка позиция, както оригиналния ИИ, а концентрираните сили на фронт могат лесно да бъдат обкръжени при подходяща тактика.


          Spellbreaker написа
          Най-вече ме притеснява, че не показва приблизителните резултати от размяната на удари както в следващите игри
          А, може би не си играл на PG или си забравил - показва ги както на останалите версии, просто тук това става в долната част на служебния панел, над петте квадратчета със звездички (в AG или с кръстчета в първата част) - пише ти "Att:" и число и "Def:" и число. Първото са очакваните загуби в "убити" за атакуващия (теб), а второто - за отбраняващия се. освен това, можеш да настинеш "ctrl" и така да кликнеш за атака - тогава вместо реална атака, ще видиш точна прогноза с всички параметри. Естествено, при реална атака зарчетата могат да се паднат другояче, но добиваш добра идея.
          Трябва да се помни, че решаващо значение има инициативата, тя определя кой "стреля пръв", а вторият отговаря само с тази сила, която му е останала неунищожена и не неутрализирана (suppressed). Също така, в повечето закрит терен има ограничение за инициативата от 3, т.е. инициатива над 3 не се брои. Винаги се хвърля и зар за инициативата между 0 и 2.
          Друго важно нещо - в повечето видове закрит терен има шанс за "ожесточена отбрана". Ако това се случи, инициативата на нападателя е нулирана, а отбраняващия се получава стабилен бонус към отбраната.

          Spellbreaker написа
          и това, че ако не движиш някоя войскова част веднага след това не ти дава да я местиш въобще.
          Това си е особеност на оригиналната система. Всички игри от "първото поколение" са така. Това са Panzer General, Allied General, Pacific General, Star General и Fantasy General. Чак във втората версия (PG2 и PeG) добавиха тази възможност, както и много други особености. В третата продължиха да развиват системата, но на практика я прецакаха (макар че тези промени можеха да се реализират много добре). Проблемът е, че с всяко следващо поколение на игровата система, тя ставаше все по-тактическа, развалиха авиационната система (почти перфектна в първата част и посредствена във всички останали, с изключение на PeG). Впрочем, това го оправи Луис Гусман в Open General.
          Общо взето, оригиналната система е най-строга и заради ограниченията е и по-трудна.


          ПП Друга важна разлика със системата от второто поколение петзвездни игри е при артилерията - тя дава отбранителен огън само на единици в съседен хекс, а не на всички свои, които се намират в обсега й.

          Comment


            #65
            Благодаря за съветите и разясненията. Искам да питам, какво прави- какъв ефект има- комбат съпорт юнита (камионче) в Пийпълс генерал, освен, че можеш да вадиш войски директно при него? Профила- като статистика, също не ми стана ясен от всичките игри.
            Last edited by Spellbreaker; 21-03-2011, 19:51.
            "Далеч съм от мисълта си"

            Comment


              #66
              За тиловаците (както ги наричам ) - само това им е функцията, нещо като мобилен град. Много е съществена в доста от сценариите.

              За профила: определя доколко видима е единицата. Колкото по-ниска е стойността, толкова по-добре. Тази стойност я има само в PeG, защото само в него се използват по-сложни правила за видимост с четири различни състояния (невидима единица; просто знаеш, че има нещо; можеш да видиш класа, но не и типа или силата и състоянието; напълно видима единица, т.е. можеш да я разгледаш). Профил в останалите игри от серията няма, защото там или виждаш единицата или не, няма степени на забележимост или идентификация. Съответно, там ключовата характеристика е sppoting, а всички единици се
              "виждат" еднакво добре сами по себе си.
              Между другото, в PeG и PG3, класът Recon има допълнително значение - самата единица е по-видима, но скрива всички свои единици около себе си.

              Така и не ми е ясно доколко различна е бойната система в PeG - видимо е същата, като в PG2, а последната на свой ред е сходна с PG. Само не ми е ясно какво замества инициативата (т.е. в това отношение сигурно е по-близо до FG), която е ключова в PG, PG2 и PG3. Дали зависи само от опита, случайно число и това кой атакува (атакуващия по идея да стреля пръв?) - не съм сигурен. Но продължава да използва същата идея. Също вероятно ползва не 20-стене зар, а може би зар-40 или зар-50, макар че това си е само мое допускане.

              Comment


                #67
                Така и не ми тръгна този OG. Грешки, грешки и пак грешки. Между другото на времето имаше един мод за сливане на PG2 и PeopGen. При един от модингите стана някаква галимация и се получи смесване на юнити от ²² св. война и съвременни. Поиграх, накефих се и после взех, че изтрих мутанта. А после не можах да го получа отново. А пък говорят, че нямало изкуствен интелект в мрежата.

                Comment


                  #68
                  Е, той все още е в бета стадий, така че не е чудно. Но при мен върви без проблем.
                  Що се отнася до PeG-WW2, навремето и на мен не ми тръгна, но наскоро го потърсих пак и този път тръгна без проблем. Но категорично не ми допадна.
                  Винаги съм предпочитал PG, да си призная. Затова с голям кеф разцъквам PG Forever и очаквам излизането на Panzer Corps, който е подобрен и осъвременен PG.

                  Comment


                    #69
                    akun demo slot pg soft di situs slot online pg soft. Slot Demo pg soft, pragmatic play tersedia di situs demo slot pragmatic terpercaya


                    Който иска да играе и да не се мъчи с емулатори и т. н. или с онлайн сайтове, които накъсват и пропадат безследно и който най-вече има спомени от далечната гейм праистория - може да си свали Panzer general и Alied general от горния линк.

                    На седмица върви бепроблемно, като оправят другия компютър, ще я пробвам и на десетка.


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #70
                      Че за капак има и Кайзер генерал и KuK general за ПСВ!


                      thorn

                      Средновековните църкви в България

                      Comment


                        #71
                        Това, ако правилно си спомням, е римейка на Алекс Шагрин (мисля че някъде в темата ставаше въпрос за него) на оригиналния PG (същият е дизайнер на Panzer Corps и на новия PC2). Добра идея, но ми се струва, че страда от един дефект (поне навремето ми се струваше така) - за разлика от оригиналния PG, - в неговия римейки (и така е и в следващите му игри) параметъра close defence и, съответно, сраженията в затворен терен, работят малко по-различно. Пиша "струва ми се", защото не бях 100% сигурен в това навремето, когато го играх (и, разбира се, не съм виждал точно как се се правели изчисленията в оригиналния PG), но такова ми беше усещането тогава (когато ги сравнявах). В новата версия (и, съответно, в PzC и нататък) всяка единица, сражаваща се в затворен терен (т.е. гора, хълм, планина, блато, град) е с обнулен ground defence и вместо това "играе" само close defenca-а (а такъв имат само танковете (в PzC2 ненулев CD имат сапьорите)). Това означава, че в затворен терен сраженията са много по-кървави и за двете страни и, разбира се, че танковете са по-уязвими в затворен терен. Усещането ми е, че в оригиналния PG пехотата не губеше параметъра си за GD в такава ситуация - само останалите наземни класове, което правеше пехотата доста устойчива в пресечен терен (включително, срещу друга пехота) и в повечето случаи с по-добра защита от танковете в такива обстоятелства (повечето пехоти имаха параметър 5-8 за GD, докато танковете - максимум 5, в повечето случаи - 2-3).

                        Comment

                        Working...
                        X