Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzer General Series

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    На Panzer General ли? Или на втората част? А те ходовете отразяват вътрешното време на играта, така че баш за това говоря (отделен въпрос е, че не бих имал нерви да играя по e-mail - колкото пъти съм играл с друг човек, все е било hot sеat в рамките на час-два). Ако не ме лъже паметта, на Ел Аламейн съкрушителната победа изискваше превземане на целите в рамките на 6 хода (или на 8?), а тактическата май на 10, а след това побеждават британците. Или беше нещо подобно. Въобще, това е минус на повечето сценарии в PG2 - твърде сериозни ограничения във времето, които изключват добра игра на маневриране. Впрочем, те не са и много добри за игра между хора, заради системата на отчитане на победа. При всички случаи добрият вариант за всички игри от серията е да се играе на модифицирани сценарии (най-интересно е на първата част, но там модификациите се правят най-бавно и трудно).
    По-лесният и удобен вариант е форумна игра.

    М`не, характеристиките на немските единици не бяха кой знае колко завишени. По-скоро на някои съветски бяха занижени. Всъщност в известен смисъл бяха завишени качествата на някои съюзнически машини (например, Бис-1 и Матилда 2).
    Last edited by gollum; 15-08-2006, 17:08.

    Comment


      #32
      Ох, както казвал генерал Равенщайн, командир на 21 танкова дивизия, Либийската пустиня е : "Рай за тактика и ад за изпълнителя"

      Comment


        #33
        В Панцера (за първата говоря) или данните на немските единици бяха много завишени, или "опитността" играеше прекалено голяма роля, но към 1941-1942 вече половината ми армия беше с пет звезди и мачкаше наред, просто беше нереално една немска танкова дивизия в рамките на един ход да бъде бомбардирана от въздуха и от артилерията, да бъда атакувана от 3 танкови дивизии на противника подред и да завършва с резултат от рода 1:18 (сумарни загуби на врага=18). В цялата серия дразнещо е че не можеш да атакуваш с няколко единици едновременно, както в HOI например.
        Същото важеше за изстребителите и в повечето случаи за пехотата - FW190 с 5 звезди беше някакъв супермен, HW Inf 1943 с 5 звезди в град или окопи разбиваше по 5-6 вражески атаки подред...
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #34
          Може би е по-добре така: един от нас прави сценария, а го играят други двама (или четирима, за да е по-забавно). За да е по-равностойно, може да се направи така:
          - на карта с горе-долу равни възможности за двете страни;
          - с еднакво количество средства (стартови и на ден);
          - с достъп до едни и същи единици (това се прави най-лесно).
          Какво ще кажете?
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #35
            Същото важеше за изстребителите и в повечето случаи за пехотата - FW190 с 5 звезди беше някакъв супермен, HW Inf 1943 с 5 звезди в град или окопи разбиваше по 5-6 вражески атаки подред...
            А, Динайне, това са различни неща . Хайде да ги разграничим:

            1. от една страна имаш "хардуерни" характеристики на единиците (soft/hard attack/defence и останалите), които отарзяват качеството на екипировката и въоръжението. По този показател имаше какво да се иска в първият Panzer General (но също така и в останалите), но като се има предвид доколко абстрактна е системата, то общо взето вярно отразяваше нещата. Пък и където не бе вярно, с един hex-едитор се оправяха нещата сравнително лесно.

            2. от друга страна, имаше опит - от 0 до 599 единици. ТОзи опит имаше значение както при преценка на бойната ефективност (като добавка към "хардуерните" показатели), така и като възможна сила на единиците (силата можеше да се попълва над 10 само ако има опит - по една единица за една звезда опит). Но не бих казал, че опитът значително превалираше над хардуерните характеристики.

            Та мисълта ми е, че нещата бяха горе-долу балансирани с оглед на несъвършенствата на самата система. Но имаше нещо, което донякъде компенсираше нещата и то бе случайният фактор - той има много голямо значение при изчисленията (вероятно поне 50%), а към него се добавяше и степента на "укрепеност" на единиците. Всичко това водеше до едон интересно явление - "rugged defence", което можеше да се случи и когато да речем танкова част Tiger I атакува примерно съветска пехота. И когато се случеше можеше спокойно да доведе до резултат от танковата ти част Tiger I, която е с пет звезди и попълнена до 15 сила, да остане едва 1-2 сила, а съветската пехота без опит да загуби само една-две единици сила и да си остане на 8-9 сила. Така че късметът урегулираше нещата.
            Впрочем, всичко зависи от ИИ-то в този случай, защото при правилен подход към нещата, не е сложно да се унищожават единиците, особено пехотните, независимо от това колко опит имат.

            В Панцера (за първата говоря) или данните на немските единици бяха много завишени, или "опитността" играеше прекалено голяма роля, но към 1941-1942 вече половината ми армия беше с пет звезди и мачкаше наред
            Впрочем, за допълнителен регулатор - опитът. Ти може и да не си обърнал внимание, но това се поддава на лесна регулация от системата за повишаване на трудността на играта. Ако я нагласиш на максимум, то противниците ти ще си купуват нови единици с опит 2 "звезди" още през 1939 г., а до от 1942 г. нататък всяка нова единица, която си купуват ще е с 5 "звезди" така че напълно ще компенсира опитът, който са насъбрали твоите единици.

            В цялата серия дразнещо е че не можеш да атакуваш с няколко единици едновременно, както в HOI например.
            Е, това е проблем (или неизбежност) на самата система. НО можеш да "симулираш" едновременна атака просто атакувайки с часитте една след друга - при правилна употреба това бързо води до унищожение на която и да е опитна единица.
            Впоречм, същият този HoI, макар и доста по-късно създаден, страда от съществени проблеми от липсата на организационна структура на единиците.

            Comment


              #36
              Камерер написа
              Може би е по-добре така: един от нас прави сценария, а го играят други двама (или четирима, за да е по-забавно). За да е по-равностойно, може да се направи така:
              - на карта с горе-долу равни възможности за двете страни;
              - с еднакво количество средства (стартови и на ден);
              - с достъп до едни и същи единици (това се прави най-лесно).
              Какво ще кажете?
              Разумен вариант

              Comment


                #37
                Аз съм много за! А може да направим и турнир!


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  #38
                  Ок, и двамата с Камерер на времето правехме интересин сценарии, така че само трябва да се уточни с чии единици и на коя карта. И на коя версия - на първата е по-сложно със сценариите, така че може би по-скоро на втората. Може и на третата, макар че там най-добре е на Scorched Earth. Аз лично бих ви предложил на Panzer General 2, или на първата полска карата, или на тази на Седан. И двете са доста интересни.

                  Аз лично бих предпочел една оперативно-тактическа форумна игра, обаче не пречи и двете.

                  Comment


                    #39
                    Аз съм навит само за единицата. Двойката е тъпау аз я изтрих.


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #40
                      Двойката ще е значително по-удобна от гледна точка на това, че имам под ръка редакткори за всичко - от екипментфайлвоете та до сценариите и картите. За единицата тепърва ще трябва да си припомняме с Камерер коя стойност за какво отговаряше в екипмент файла й и още повече, кое в щестнайсетичният запис на сценария какво беше.
                      В крайна сметка, има само три съществени разлика между единицата и двойката - това, че можеш да придвижиш една единица, след това друга и след това отново да избереш първата и да използваш остатъка от хода й (ако има такъв); това, че няма ограничение за сценария кой колко единици може да притежава и наличието на лидери. Третата не е много съществена, защото може да се премахне. Втората може лесно да се парира чрез количеството свободен престиж.
                      Аз предлагам следното, ще създам екипмент файл за двойката, така че да има две страни с еднаква стандартна техника (различни картинки за ориентация), след което мога да създам един или няколко равностойни сценария - всеки от участниците ще решава сам в началото как да разположи достъпните му сили. Така че донякъде ще е като в единицата. Ако има желаещи, мога сравнително бързо да го направя. Има ли?

                      Другият вариант е форумна оперативно-тактическа игра - тук хубавото е, че могат да се избегнат недомислиците на системата на Панцера.

                      ПП За единицата също може да се направи равностоен екипмент файл, но по-сложно ще се направи сценария. Но там много неща трябва да си припомням, а и май имаше някакви проблеми с вървежа под ХР.

                      Comment


                        #41
                        при мен си върви на хр


                        thorn

                        Средновековните църкви в България

                        Comment


                          #42
                          Аха. Не знам, преди време (когато минах на ХР) пробвах и не тръгваше. Трябва да пробвам пак.

                          Сега се сетих за още една разлика между първата и втората част, която за съжаление няма как да се редактира - горивото на самолетите. Във втората и нататък го премахнаха като фактор и с това махнаха и един интересен елемент, който в първата добавяше много (само в Норвегия колко интересно ставаше заради малкото гориво на немските изтребители и бомбардировачи). Но може да се симулира, макар и само донякъде, като се намалят боеприпасите на самолетите. Не е съвсем същото, но може да свърши работа.

                          Торн, ти твърдо не щеш на втората част, така ли?

                          Comment


                            #43
                            твръдо


                            thorn

                            Средновековните църкви в България

                            Comment


                              #44
                              Ще пробвам да видя какво мога да си припомня за единицата. Всъщност, първо ще си я потърся и ще пробвам да я пусна .

                              Comment


                                #45
                                Ок, намерих я и си я подкарах. Намерих и инструменти зада оправя екпимент файла и за да сздам нови сценарии (май и карти ще може). Сега остават две неща. Първо да се избере карта и второ да създам един специален екипмент файл, така че двете страни да са напълно равностойни. За него ще трябва малко време иначе може да дадете предложения за първата карта. Аз си мисля евентуално за Low Countries.

                                Comment

                                Working...
                                X