Напълно прав си, Ханс, но бих добавил нещо. Ситуацията в този случай доста напомня едан сходна ситуация - тази с киното (наскоро стана въпрос за нея в една друга тема). Причините за тази прилика са тези, че става въпрос за едни и същи процеси или причинители. Несъмнено е, че създаването на дадена компютърна игра е чисто икономическо начинание и като такова се подчинява на едно-единствено основно изискване - това на максимизиране на печалбата. И съвсем вярно е (достатъчно за това закличение е да имаш бегъл поглед върху "геймърската" аудитория), че това, което предлагам в никакъв случай няма да създаде игра, подчинена на тези исквания, т.е. няма да е печелившо. По същият начин наскоро Динайн ми обясняваше как филмите се създават с една-едничка цел (посочената тук) и слудва да се оценяват само според нея. И ако там (и тук) напълно се съгласявам с първата част от това изявление, то нищо не може да ме накара да се съглася с втората, което е и причината за всичко, което съм написал в тази тема.
Съвсем определено съзнавам защо игрите са такива, каквито са и къде е "коренът" на недостатъците им в моите очи. Но съзнанието за причините, поради които те се създават именно такива съвсем не е равнозначно на това да приема нещата, каквито са. Мен ме интереува (както и с филмите) дали на мен даденият продукт ми допада и какви според мен са недостатъците му. И затова и пиша - за да посоча тези недостатъци и как могат да се отстранят. И, естествено, съзнавам, че никоя компания, занимаваща се със създаване на игри не би създала предлаганата от мен игра, защото тя би дала малки или дори никакви печалби, т.е. не си струва да бъде правена. Добър пример за това са много от игрите, които изредих тук (които също имат множество недостатъци), защото както правилно посочи <GLaDiaToR>, те се оценяват според пазарния критерий и според масата от хора и организации, занимаващи се организирано с оценяване на подобни продукти, те "не струват". Защото нямат достойнствата, които продават този тип продукт.
Съвсем определено съзнавам защо игрите са такива, каквито са и къде е "коренът" на недостатъците им в моите очи. Но съзнанието за причините, поради които те се създават именно такива съвсем не е равнозначно на това да приема нещата, каквито са. Мен ме интереува (както и с филмите) дали на мен даденият продукт ми допада и какви според мен са недостатъците му. И затова и пиша - за да посоча тези недостатъци и как могат да се отстранят. И, естествено, съзнавам, че никоя компания, занимаваща се със създаване на игри не би създала предлаганата от мен игра, защото тя би дала малки или дори никакви печалби, т.е. не си струва да бъде правена. Добър пример за това са много от игрите, които изредих тук (които също имат множество недостатъци), защото както правилно посочи <GLaDiaToR>, те се оценяват според пазарния критерий и според масата от хора и организации, занимаващи се организирано с оценяване на подобни продукти, те "не струват". Защото нямат достойнствата, които продават този тип продукт.
Comment