Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дипломация III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Хич даже не е очевидно, би било очевидно ако имаше предвидена съюзническа победа, но съгласно правилата тя е индивидуална. Пък и системата за съюзите важи за всики и по никакъв начин не компенсира изначално неблагопроиятното положение на морските сили, които освен че имат прекоменро слаба армия но са обременени с полубезполезен флот който обаче има огромна цена. Това би могло да се компенсира съвсем лесно просто с търговски бонус за морските провинции, тогава издръжката на флот определено би имала смисъл тъй като ще е нужен за тяхното опазване, освен това би дала допълнителни стратегически направления, а иначе провинциите са просто бройка, докато ако я има тази диференциация за Германия (примерно) не би било все едно дали ще нападне Швейцария или Холандия. Даже икономическият бонус може да е по брой хексове крайбрежие. Тогав флотът фи фил много важен защото блокирайки Германското крайбрежие (пак примерно) бих могъл сериозно да повлияя на неговата икономика и да подпомогна своите съюзници. В противен случай флотът е просто окраса запейзажа, вярно няма да могат да се дропнат на островите, ей? това не се явява условие за победата.
    Самаат безполезност на флота и слабата сухопътна армия освен това превръща морските държави в нежелан или най-малкото непълноценен съюзник на сухопътните. Примерно с какво бих могъл да помогна аз ан Франция? да изпратя някакъв смешен експедиционен корпус? Докато блокирайки крайбрежията на нейните "потенциални противници" и редуцирайки тяхната икономика опредлено бих могъл да нивелирам нещата. Това би направило морските държави фактор с който биха се съобразявали и останалите играче а не просто "нещо там сред океана"

    Comment


      #47
      Imperial написа
      1. само 2 сухопътни части и то разликата не е огромна, освен това не виждам нищо за флангови и тилови удари, модификатори при атака от няколко страни изобщо, за обкръжение / пресичане на комуникациите, все нещата които правят кавалерията това което е. В момента тя е осакатена защото не може да върши това, за което е правена по принцип.
      Има, макар и да не са обозначени като такива. Виж раздела за отбраната. За кавалерията - с този ход от две провинции може да отреже части от армията. Но принципно честно казано поначало мислех да се огранича само с един вид - пехота. Наличието на кавалерията е по-скоро тест за още видове единици.

      Imperial написа
      добавянето примерно на артилерия не мисля че е много трудно - много атака и малко защита, иначе като пехотата.
      Да, ако системата се окаже жизнена. Много по-лесно е после да усложнявам

      Imperial написа
      И май е най-добре да има и модификатори както в игрите на руския ген. щаб от преди.
      Не се сещам какъв беше той ...

      Imperial написа
      2. не ми стана ясно дали ако армията ти е заела цяла вражеска провинция, завладяваш ли тази провинция или?
      Завладяваш, ако армията ти е влязла (победила противника, който е там например), провинцията е твоя.

      Imperial написа
      3. с какъв опит започват началните единици?
      Това всеки ще научи когато се заеме с управлението на държавата си. Това е единствения "таен" показател.

      Imperial написа
      4. относно началните армии, защо да не се даде на всеки играч хх лири за стартова армия и всеки сам да си я сглобява?
      Защото старта на играта се проточва със седмици, докато хората смятат кой каква армия ще има, аз връщам при грешки и т.н.

      Imperial написа
      5. разузнаването до каква степен има значение, армиите виждат ли се на картата за всички?
      Всички армии се виждат от всички. Тъй като разузнаването е твърде времеемко, съм го махнал. Окастрил съм всичко.

      Imperial написа
      6. какво ще стане ако щабът на 1 Kaiser Armee се намира в Берлин, а самите бойни части - да речем в Турция (някъде далеч)
      Когато бойните действия се водят твърде далеч от щаба, ще има минуси, по преценка на Водещия (по-големи при по-голямо разтояние, наличие на водна преграда или някакви други препятствия).
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #48
        Гоги, наистина ли не успяваш да видиш колко лесна може да е победата за Япония, в сравнение с всички останали? Мислех че е очевидно след като веднъж се запознаеш с правилата и изучиш картата. Ако някой наистина не вижда това, то мога да му напиша (на ЛС) една кратка примерна стартегия за това и най-вероятно с нея Япония да 12-15 ход ще е победител в играта. При това липсата на съюзническа победа няма особено значение.
        За Великобиртания нещата са по-лоши.

        Comment


          #49
          Така, реших да вдигна "победните точки" на 200, вместо досегашните 125.

          По въпроса за предимствата и съотношението на силите. Вижте, всяка държава започва с различно ниво на опит на сухопътната армия и на флота. Което означава, че армиите на Великите сили са с различен коефициент и помежду си и с малките държави. За флота важи същото, тоест японския и английския флот са по-ефективни от турския например.

          Въпрос: в първи ход на играт аима ли някакви муниции? или те трябва да бъдат произведени и налични в ход 2?
          Налични в ход 2, мисля, да няма възможност за война още на ход 1.

          Въпрос: има ли вероятност новопридобитото население да се разбунтува?
          Не. Няма, не съм оставил ролеви елемент в играта, това е "окастрените" в тази версия неща.

          Въпрос: докато участва в бойни действие армията/флотът могат ли да преминават през обучение?
          Да. Сумата се смята за цялата армия, по брой корпуси/флоти/щабове, които са налични. По време на война също е имало обучение, сещам се за няколко примера.

          Въпрос: В правилата не е записано: предвижда ли се съюзническа победа?
          Защото ако "не" то какъв е смисълът от разните разнообразни съюзи? Освен че има момент на изненада кога ще пре****ш другарчето.
          Съюзите са за да разчиташ на някакъв тил все пак

          Въпрос: Олеле, прочетох за силите на малките държави, е че те имат по-големи армии от морските велики сили, и предвид че тези които са достъпни само за тях (морските) са много малко Япония и Англия се оказват в много неравностойно положенеи, отделно че за победа ще трябва да се войва на континента, но стартират и с по-малко сили от "потенциалните първи жертви"
          Ами ... виж, морските сили имат едно голямо предимство, но не е моя работа да го казвам. А и според мен го знаеш
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #50
            gollum написа
            Аз сега погледнах картата, та си освежих паметта. Бих казал, че дори на морска сила като Япония й е много лесно да спечели играта, може да се каже, че е в най-добро положение да стори това. За Великобритания е по-трудно, поради положението й. Може би единствено Германия е другата държава, която има толкова добро разположение, но с тази разлика, че тя трябва да се грижи и за съседите си Велики сили, нещо, котео на морските сили донякъде е спестено.
            Така че неравенство има, но една от морските сили е облагодетелствана от него.
            Хм, Япония не е в чак толкова добро положенеи, предвид че е единствената велика сила с която англия може да се сражава на равно то това налага конфликт между двете, но независимо кой победи в него той пак няма да отговаря на условият аза победа освен ако не слезе ан континента, което при първоначалните сили може да бъде успешно само при грубои грешики от стран на някоя от другите велики сили..
            Впрочем по картат може да се обикаля по екватора? демек от ляват част да се преджапа морето и да се стигне до западните брегове на континента?
            Аз защото съм си е бухнал в корела да си правя разни сметки пък не ми се ще да са без кръчмар

            gollum написа
            Гоги, наистина ли не успяваш да видиш колко лесна може да е победата за Япония, в сравнение с всички останали? Мислех че е очевидно след като веднъж се запознаеш с правилата и изучиш картата. Ако някой наистина не вижда това, то мога да му напиша (на ЛС) една кратка примерна стартегия за това и най-вероятно с нея Япония да 12-15 ход ще е победител в играта. При това липсата на съюзническа победа няма особено значение.
            За Великобиртания нещата са по-лоши.
            Хе хе, аз стратегиите ги виждам и с Британия, но иска повече акробатики пък и дискутирането им ще накара сухопътните да ревната (особенно Италия) че не е честно. Но все пак дисбалансът е на лице, а и това което предлагам за морските провинции е съвсем лесно за реализация и не изисква допълнитрелно смятане в хода на играта. Пък и е исторически достоверен.

            впрочем аз не играя с Япония, и това колко е лесна не ме грее особенно
            Last edited by Gaden Gogi; 18-01-2007, 13:08. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

            Comment


              #51
              Е, значи наистина не забелязваш (според мен, защото мислиш в категории от реалния свят, а не от абстрактния свят на играта - при 125 точки лимит въобще не е необходимо да се слиза на континента, зада се победи). Както и да е, вече изчислих нещата и със старото правило Япония би могла да победи до 16-тия ход, освен ако всички не са срещу нея, което е малко вероятно (при това, именно възмоползвайки се от превъзходството си като морска сила, е и от специфичното си място на картата). Новото затруднява нещата и това прави играта по-интересна.

              Впрочем, допълнително предимство за морските сили (освен вече наличното) би ги засилило неоправдано.

              Comment


                #52
                Да, забравих да кажа това: моретата не са свързани нито от източния към западния, нито от северния към южния край на картата.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #53
                  messire Woland написа
                  Ами ... виж, морските сили имат едно голямо предимство, но не е моя работа да го казвам. А и според мен го знаеш
                  знам аз, след като сутринта прочетох отговорите на вчерашните въпроси сума врем съм смятал в ексела тънки сметки и варианти.
                  Апропо кавалерията е доста добро решение а ако имперъл не се сеща защо ще отидем и ще му спретнем туториал , е ако можеше да мине 3 провинции вместо две щеше да е доста по-гъвкаво но това вече е издевателсто.
                  Но все пак трябва да има икономически бонус за морскит епровинции.
                  За боекомплекта: не може ли при старта на играта всеки да има по два боекомплекта (примерно), все пак не върви някак армия пък без муниции.
                  За флота мога да кажа че при приемането на всеки кораб той има два боекомплекта (колкото е ресурса на оръдията на "нормалните" страни).

                  messire Woland написа
                  Да, забравих да кажа това: моретата не са свързани нито от източния към западния, нито от северния към южния край на картата.
                  Е това вече наистина прекомерно облагодетелства Джапанците, а британия е пратена в 9-та глуха, че аз тогава до никаква читава суша не мога да се докопам, в смисъл не че не мога но ще е знчително по-трудно а Одзава има един куп апетитни мръвки дето са си само за него при това точно там флотът наистина дава предимства. Надявам се така загадъчно споменатите от водещият разлики в подготовката на армиите да балансират нещата.
                  Въпрос колко време ще отнема товарене и разтоварване на войската на необорудвано крайбрежие?
                  Въпрос флотът ще подпомага ли защитата на морка провинция?
                  Въпрос дебаркирането на кавалерия в за един ход ли се брои? в смисъл дебаркирайки в Хамбург мога ли в същият ход да атакувам Любек (явяващ се съседна провинция)
                  Въпрос реходът от де провинции за кавалерията включва ли бой и в двета или само в крайната дистинация?
                  Last edited by Gaden Gogi; 18-01-2007, 13:30. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                  Comment


                    #54
                    Великобритания не е толкова слаба, колкото изглежда. Във всеки случай Голъм се справи перфектно с ръководството й миналия път. Единствената подробност, която трябва да се спази там е, че ръководителят й трябва да е дипломат, заради особеното положение (с Швеция и Италия, донякъде и с Турция).

                    Въпрос: колко време ще отнема товарене и разтоварване на войската на необорудвано крайбрежие?
                    1 ход, колкото движение или атака. Портове не съм въвеждал, в предишната версия, в която картата беше на шестоъгълници пристанища имаше, но пак това е нещо, което съм окастрил в тази.

                    Въпрос: флотът ще подпомага ли защитата на морка провинция?
                    Не съм предвидил такава възможност. Ще я защитава само в два случая:
                    а. от чужд десант;
                    б. тези провинции, които са разделени от протоци (Манчестър, Плимът, Фукуока, Токио, Йокохама, Кавасаки, Богота, Джакарта, Амстердам, Хага, Генуа, Палермо и в известна степен - Торино).

                    Въпрос: дебаркирането на кавалерия в за един ход ли се брои? в смисъл дебаркирайки в Хамбург мога ли в същият ход да атакувам Любек (явяващ се съседна провинция)
                    Да, за един ход се брои.

                    Въпрос: преходът от две провинции за кавалерията включва ли бой и в двете или само в крайната дистинация?
                    При сражение ходът им спира, освен ако противникът не е толкова слаб, че да бъде прегазен отведнъж.
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #55
                      gollum написа
                      Аз сега погледнах картата, та си освежих паметта. Бих казал, че дори на морска сила като Япония й е много лесно да спечели играта, може да се каже, че е в най-добро положение да стори това.
                      Айде сега Япония. Ми ще я спечелим тази игра разбира се! Още повече, че ние света няма да завладяваме. Ще си строим Сфера на съпроцъфтяване. :1087:

                      Gaden Gogi написа
                      Хм, Япония не е в чак толкова добро положенеи, предвид че е единствената велика сила с която англия може да се сражава на равно то това налага конфликт между двете, но независимо кой победи в него той пак няма да отговаря на условият аза победа освен ако не слезе ан континента, което при първоначалните сили може да бъде успешно само при грубои грешики от стран на някоя от другите велики сили..Впрочем аз не играя с Япония, и това колко е лесна не ме грее особенно
                      Не играеш и затова няма да победиш. А по въпроса за възможностите - предполагам затова Воланд е написал: "Мислете и избирайте, после някой да не се оплаква". Някои почнаха от сега
                      Last edited by Odzava; 18-01-2007, 13:54. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #56
                        Как ще се определят разликите в подготовката на армиите на Великите сили? По жребии? Ако не по жребии, явно все пак ще има някакъв историцизъм в играта. Но в абстрактния свят, който се стремиш да създадеш, не виждам причина защо Австрия да няма очевидно най-силната армия.
                        Съвсем лично мнение - спокойно би могъл да усложниш малко играта дори и когато искаш да тестваш, както в момента. Ако беше оставил само един вид бойна единица, накъде повече да опростяваш? И тогава какво толкова има да се тества? Как ще работи дипломацията? Че дипломатически механизъм няма - всичко е оставено на нас, какво тестване тогава? Ако не дипломацията какво друго тестваме? Че това си е Го с повече от двама играчи. Ако искаш да тестваш някаква автоматика - еми хващаш Грей, голъм + още макс един и готово (всъщност това важи и за Го с повече от два играча).
                        Ти си знаеш де....
                        Recalibrating my lack of faith in humanity...

                        https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                        Comment


                          #57
                          Аз не се оплаквам, аз вече съм преценил дали може и какво трябва да се стори за да се победи. Просто балансът го няма и ще трябва да се правят акробатики за са се компенсира..или много сметки в ексела
                          А за предната игра: онази дето е била на съвсме друга карта и при други правила ли?
                          То и аз на Аge of Wonder мачкам но не винагио става на Цивилизацията (примерно).

                          Въпрос точкуването за превзета провинция как става? превзета и задържана или само превзета? Защото поради някакво стечение на обстоятелствата аз може веднъж да превзема Токио, но да го загубя и да с еналожи да го превземам отново, това за 2 точки или само за една се брои?

                          аз продължавам да си играя с екселската табличка и възника
                          Въпрос : разходът на муниции (конкретно при отбрана) как се смята на ход или сражение (защото мога да бъда нападнат в една провинци от повече от един противник).
                          Въпрос ; в резултат от сражение, загубилат астрана всичките си войски ли губи или може да отстъпи, също така възможна ли е хит-рън тактика.

                          Въпрос : цената на единици които се произвеждат за повече от 1 ход как се заплаща? в началото на периода или на равни вноски?
                          Last edited by Gaden Gogi; 18-01-2007, 14:47. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #58
                            Към Гоги: Точкуването е след победата.

                            Към Албирео: виж, така, дори и да имаше само пехота, възможностите за различни маневри или за най-различен изход заради подадена така или инак заповед са големи. Разликата между това да прецениш правилно откъде могат да те ударят и да построиш отбраната си съответно и това, да сложиш кръгова отбрана са достатъчно големи. Принципът за съсредоточаване на силите си го има и т.н. Правилата са достатъчно сложни и това ще се види в процеса на игра, ако и сега да не е толкова очевидно. Възможностите, които са предвидени с тези заповеди не са малки, не се заблуждавай.
                            За коефициентите ... преценил съм ги спрямо държавите. Има разлики между тренираността на флота и армията в почти всяка държава. Това щр дава съответно голяма разлика при резултатите в сражение, макар и не чак такава, каквато би била ако играчът правилно развърне и съсредоточи силите си.

                            А, да, цените за единиците. Цялата цена се заплаща наведнъж, при поръчката. Другите варианти (на части и т.н.) водят до разни разтегляния във времето, които ... както и да е, в тази игра ще е на цяло, наведнъж.
                            Last edited by messire Woland; 18-01-2007, 15:01. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              #59
                              btw картата е много приятна. :mazacho:


                              Иначе е забавно как името на играта е "Дипломация" а се печели със завладяване на държави
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                #60
                                Всъщност, името съм го сложил с една голяма надежда, нещо като намек, хората да се опитат малко и да се позанимават с дипломация. Защото това е основното, дори и в онази първата, дето беше най-проста, именно чрез дипломация се реши изхода на играта, въпреки че там военния елемент беше с още по-голямо "тегло".
                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X