Все едно. не ми се влиза в детайлизиран спор. Да го оставим за някоя среща в пловдив. Просто имах предвид, че грубо казано за да потопиш един кораб, ако ти стига 1 торпедо, 1-2 снаряда със съшато тегло и 2-3 бомби. Макар при последните и да се наложи повече. макар без позициониране на попаденията всичко това да са празни приказки.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Общи въпроси около играта
Collapse
X
-
Ами, зависи, то нека Водещия да си каже думата точно колко и как. Но според мен, дори и стратегическите сражения от предишните игри даваха много възможности - при разумно командване - да се изравнят възможностите на силна и слаба държава. Тук сигурно ще е същото. Въобще, грубата сила не е непременно решаващия фактор в нито една от нашите игри. Дори в първата игра, пак решаващи бяха организацията и морала и чак след това - силата и бройката.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Съвсем скоро ще имате възможност да разберете "колко точно ще бъде опростена играта". Опростяването засяга най-вече икономическия модел (остават три типа суровини и 4-5 вида стоки/производствени продукти, както и се упростява системата за производството (разделение на добивна промишленост, селскостопанство, мирна промишленост и военна промишленост (няма да има отделна лека и тежка или пък самолетна, корабна, танкова и т.н.)) и военния модел. Политическия и социалния модел се запазват същите.
Тъй като виждам, че военният модел предизцвиква най-много спорове напоследък, ще изложа накратко тук нещата (преди да излязат по-надълго на страницата).
Всеки играч ще разполага поначало с определено количество ресурс за стратегическо задаване на въоръжените си сили. Този ресурс се разпределя по родове въоръжени сили и задава голбалната ефективност на всеки "род" във всички съединения на въоръжените му сили. "Род воъръжени сили" е условно название в играта и ще са: пехота, артилерия, бронетанкови войски, инженерни войски, свързочни войски, тил, офицерски корпус, генералщабен корпус, авиация, ВМС.
СУХОПЪТНА АРМИЯ
най-ниско възможно ниво на контрол: дивизия. Дивизиите могат да се обединяват в корпуси и армии.
Всяка дивизия е неразчленима в условията на играта, което означава, че се намира изцяло в даден хекс и не може да се разделя на части - бие се като едно цяло.
Дивизиите се създават от играчите, като те могат да ги настройват в определени граници поначало (т.е., в рамките на армейската организация, която се уточнява в предварителния етап). Настройването се извършва по четири способа:
1-ви способ:
Задава се състава, като той е типов (т.е., стандартен за всички дивизии от даден тип). Съставът е батальонен, като има стандартни типове батальони, от които се извършва сглобяването. От количеството и типовете батальони зависи крайният боен потенциал на дивизията като единица.
Самото сглобяване се извършва въз основа на попълване на "елементите" на дивизята. Всяка дивизия задължително има следните елементи:
* маневрен елемент
маневреният елемент на дивизията извършва основната бойна дейност
* поддържащ елемент
поддържащия елемент подкрепя маневрения с огневамощ или по-друг начин
* тилови елемент
тиловият елемент се занимава с транспортно и снабдително осигуряване на останалите два
2-ри способ:
От разпределението на средствата по войскови родове зависи и бойният потениал на всеки конкретен тип батальон.
3-ти способ:
От степента на технологично развитие зависи бойният потенциал на всеки тип батальон.
4-ти способ:
Доктрина. Играчите създават доктрина за всеки тип дивизия, като доктрината описва типовото тактическо използване на всеки елемент в рамките на дивизията.
Веднъж организирана дивизията се смята като едно цяло с общ боен потенциал и характеристики.
АВИАЦИЯ
Авиацията, подобно на сухопътната армия, се използва в рамките на оперативни съединения - авиационни дивизии.
Авиационните дивизии са съставени от авиополкове, като всеки авиополк е съставен от типови самолети. Авиодивизията се използва като едно цяло, подобно на сухопътната.
ФЛОТ
При флота е възможно използване на отделни кораби или на оперативни групи от кораби. Във втория случай корабите се смятат като група (т.е., характеристиките им се обединяват в общ боен потенциал). Корабите ще са стандартни типове с малка степен на настройка (от технологичното развитие и донякъде от дизайн).
Тъй като не ми се иска да усложнявам излишно смятането, то всеки клас кораби ще има конкретна основна задача (а няма да има конкретна разлика, описана като "торпедно", "артилерийско" и т.н. въоръжение). Класовете кораби ще се съотнасят едни към други като боен потенциал.
Самите битки ще се извършват на следния принцип:
За мирно време всеки играч изработва мобилизационен план и план за разгръщане, които ще действат при внезапна война.
Във военно време за всеки ход се съставя оперативен план за действие, като него се посочват действията по фази за всяка дивизия, корпус, армия и т.н. (за корпусите и армиите могат да се задават съвместни действия). ЗАповедите засягат следните неща:
* път за движение - конкретни хексове;
* построение (само за корпуси, армии и въобще обединения) - конкретно разположение на дивизиите по ширина и в дълбочина на фронта на хекса;
* фронт - посока в която е обърнат фронта на бойната единица (една от шест възможни);
* тактическа организация (ТО) - всяка бойна единица има възможност да се намира в определена форма на тактическа организация, която пряко влияе на нейните характеристики: офанзивна ТО, дефанзивна ТО, марш.
Всеки ход ще се дели на 12 фази, всяко действие на бойните единици отнема определено количество фази, за да бъде изпълнено. Цената и възможностите пряко зависят от типа на дивизията и съответно от нейната организация.
Това означава, че основен дял за изхода от всяка битка ще има не толкова техническата или силовата страна, колкото уменията да се създадат изпълними планове и да се отгатнат действията на портивника.
Една забележка: поначало малките държави могат много по-лесно да се отбраняват, защото имат много по-малка територия (и противници), от които да се пазят.
Comment
-
По повод на "тайните" форуми - аз, както споменах и преди, имам принципно възражение срещу тях. Още повече, че те бяха подходящи за ситуацията, когато всяка държава се управлява от кепи (т.е., за вътреекпино общуване). Сега обаче нещата не стоят така и съответно няма необходимост от тайни форуми за обсъждане.
Comment
-
Както и преди споменах - това, с подфорумите, е още една тежест върху Водещия, преглеждането им, докато се увери, че последните 10-15 съобщения са си просто спам, отнема ценно време ...Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Лзл, заблуждаваш се, че това би било удобен способ. Защото Империал може да направи тайни форуми, където определени потребители могат да имат достъп. Но не може постоянно да сменя потребителите, които имат право на достъп до съответните теми. А доколкото ще е глупаво да има постоянни съюзи (за които предварително да има създадени потербителски групи с достъп до определен таен форум), то цялата работа се усложнява неимоверно - особено за администратора (да не говорим за посредника).
Така че ще е по-удобно ако използвате традиционни писмени канали. Ако ви е чак толкова трудно поради тяхната намалена динамика, то можетеда ползвате чат канал в IRC.
Тъй или инак, мен като посредник не ме вълнува хода на тези дискусии, а единствено крайните решения, коитоса постигнати.
Comment
-
отговор
Искам само да попитам какво ще стане, ако някой не си даде решението за определения ход, защото съм сигурен, че не винаги някой ще успява да си даде хода в определеното време (по ред причини като например няма да може да ползва форума примерно две седмици). Пък и на мен самия може да ми се наложи да отсъствам 1-2 седмици и да не ползвам форума, и да не си дам хода. Та какво става в този случай?Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.
Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.
Comment
-
Ако някой не може да участва за един или два хода, трябва да уведоми посредника иевентуално да обясни накратко какъв курс ще следва страната му в негово отсътвие. По възможност посредника ще се води от тези указания. Но като цяло това ще е период на спад на политическата активност в държавата. Ако посредникът не бъде уведомен и играчът отстътва два хода, то тогава влиза в действие съответното правило (1.2.2.3).
Comment
-
Голум, надявам се да не го приемеш откъм негативната му страна, но виж какво мисля по въпроса за конструирането на въоръжените сили:
1. Отново денденцията е Армиите да са с изразен "армейски" елемент за сметка на флота.
2. Това едва ли дава равни шансове на всички страни, доколкото конструирания от теб свят е подчертано "морски". Т.е. комуникациите между различните страни могат да се осъществяват с най-малко съпротивление единствено по море. Съответно значението на корабите е много по-голямо от предлаганото тук.
3. Предложеният модел, който бе разгледан в началото бе приемлив за играта, и не знам защо трябва да бъде опростяван.
4. Ако всичко това бъде отхвърлено, като неизпълнимо в условията на ИР, предлагам корабите да бъдат настройвани така, че техния универсален боен коефициент да бъде с различен обсег, т.е. така по някакъв начин може да се компенсира липсата на диференциране на оръжията (но такова диференциране съществува за сухопътната и авиационна част на армиите).
Пак казвам, че това не е критична забележка, а просто опит да обясня, че асиметричността в параметрите е основата на успеха за всеки от родовете ВС. Както той е валиден за СВ така и за флота. А в морския свят в който ще трябва да живеем една година след старта на играта, корабите ще са тези, които ще трансформират в реалност всички планове на играчите.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
В никакъв случай не приемам критиката негативно, така че които има да казва напише някакъв коментар, въпрос или критика, ще се радвам да го стори.
Конкретно по въпроса - все още обмислям нещата, но диференциране на въоръженията във флота наистина ще усложни твърде нещата - в сухопътните сили също няма да има особено диференциране. Впрочем, ще видим - все още не съм качил военната част, така че нищо не е окончателно (не че след това ще бъде окончателно, де).
Comment
-
Какво, значи няма да мога да определя сам броят и дебелината на стените на кофердармите в булите на моите линкори. Това вече е безобразие! Ако ми кажите, че и броневият пояс ще бъде смятан на око, без да се вземе в предвид неговия наклон, диференциране на дебелината и няма да мога да определя дълбочината под водолинията му-не знам за какъв модел ще говорим тогава. А т.нар. "скос" на броневата палуба, и него ли няма да вземете в предвид :cry:
Дотук майтап. Гога, май пак ще трябва да си пускаме лодчици. затова в индонезия ще проведем Олимпиада по корабомоделизъм (не сглобизъм, обаче).Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
Comment