ОТ с обяснение, за което се извинявам, но е необходимо
Тонев, всичко това е ОТ и, предполагам, ще бъде махнато от темата. От твоя пост разбирам две неща: първо, съгласен си със забележката ми по повод на логиката (то не виждам и как ще е иначе, защото става въпрос за неща, които са общоприети и разбираеми в логиката ). Второто, обаче, не е толкова положително от моя гледна точка. Ти явно приемаш априори, защото не съм се изказвал в темата, за да е иначе, че аз смятам прабългарския език за тюркски. Нещо, което е далеч от истината, защото аз нямам мнение по този въпрос. Нещо повече, не участвам в темата, защото въобще не я разбирам. Всички лингвистични аргументи, а още повече, изложените етимологии и повече в по-голямата си част са ми съвсем неясни и изводите от тях са не-очевидни за мен. Това приемам, че се дължи на недостига на интелектуален "багаж" от съответния вид у мен. Затова и само чета темата, без да се намесвам в нея. Позволих си да напиша нещо (и да, то е ОТ и е с "процедурен" характер), защото нещата опряха до ОТ и логика, неща от които малко от малко разбирам.
Та, по темата: напълно съм съгласен, че не може каквото и да е, да се заключава по една или няколко думи. Може, предполагам, да се заключи въз основа на анализ на всички известни ни думи, но дори и този извод ще е донякъде проблематичен, тъй-като (ако правилно съм разбрал) далеч не за всички думи е ясно дали са били част от прабългарския език и в какъв вид са достигнали до нас. Ако (а признавам, че не разбирам добре) разбирам поне донякъде пишещите в темата лингвисти, определящи за принадлежността на даден език са известен набор от думи, които подлежат на бавна или въобще не подлежат на промяна, както и различни правила, т.е. това, което можем да оприличим като структура на езика. Не съм наясно, обаче до каква степен те се поддават на реконструкция. Затова и не си представям как може да се заключи нещо категорично по темата. Все пак, дори и ограниченото ми разбиране на темата ми позволява да заключа, че част от включванията в нея са позитивни в смисъл на информативни, а част - не, защото са манипулативни. А като модератор работата ми е да се опитам да осигуря атмосфера за разгръщане на първите и да спра вторите.
Та толкова по обяснението, което ми се видя необходимо спрямо тези мнения, които разменихме.
Тонев, всичко това е ОТ и, предполагам, ще бъде махнато от темата. От твоя пост разбирам две неща: първо, съгласен си със забележката ми по повод на логиката (то не виждам и как ще е иначе, защото става въпрос за неща, които са общоприети и разбираеми в логиката ). Второто, обаче, не е толкова положително от моя гледна точка. Ти явно приемаш априори, защото не съм се изказвал в темата, за да е иначе, че аз смятам прабългарския език за тюркски. Нещо, което е далеч от истината, защото аз нямам мнение по този въпрос. Нещо повече, не участвам в темата, защото въобще не я разбирам. Всички лингвистични аргументи, а още повече, изложените етимологии и повече в по-голямата си част са ми съвсем неясни и изводите от тях са не-очевидни за мен. Това приемам, че се дължи на недостига на интелектуален "багаж" от съответния вид у мен. Затова и само чета темата, без да се намесвам в нея. Позволих си да напиша нещо (и да, то е ОТ и е с "процедурен" характер), защото нещата опряха до ОТ и логика, неща от които малко от малко разбирам.
Та, по темата: напълно съм съгласен, че не може каквото и да е, да се заключава по една или няколко думи. Може, предполагам, да се заключи въз основа на анализ на всички известни ни думи, но дори и този извод ще е донякъде проблематичен, тъй-като (ако правилно съм разбрал) далеч не за всички думи е ясно дали са били част от прабългарския език и в какъв вид са достигнали до нас. Ако (а признавам, че не разбирам добре) разбирам поне донякъде пишещите в темата лингвисти, определящи за принадлежността на даден език са известен набор от думи, които подлежат на бавна или въобще не подлежат на промяна, както и различни правила, т.е. това, което можем да оприличим като структура на езика. Не съм наясно, обаче до каква степен те се поддават на реконструкция. Затова и не си представям как може да се заключи нещо категорично по темата. Все пак, дори и ограниченото ми разбиране на темата ми позволява да заключа, че част от включванията в нея са позитивни в смисъл на информативни, а част - не, защото са манипулативни. А като модератор работата ми е да се опитам да осигуря атмосфера за разгръщане на първите и да спра вторите.
Та толкова по обяснението, което ми се видя необходимо спрямо тези мнения, които разменихме.
Comment