Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тюркска теория

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ИЦА ,чувашите не са българи ,ако бяха българи ,щяха да се казват "булгар'', "БАЛКАРЦИ' '

    Comment


      pnp5q написа Виж мнение
      Някъде да си писал, че имаш предвид САМО прабългарските обичаи?
      Добре, приеми че съм имал предвид само прабългарските обичаи и стига ме занимава с това!

      mitaca написа Виж мнение
      Доколкото четох темата никой не твърди, а задава въпрос за хорото.
      Торн кое твое правило е нарушено тук ?
      mitaca, виждам, че формално никой не твърди подобно нещо. Но за мен идеята беше повече от ясна. Сигурен съм, че и за теб също. Щом хоро не е славянска дума, значи тя трябва да е прабългарска. Неотдавна с KG125 разменихме няколко изречения по въпроса, само че на друго място. Затова имам представа накъде биеха въпросите му. Пък мисля, че вече си знаем и кътните зъби и едва ли можем да се изненадаме с нещо, за да се правим на разсеяни, че не разбираме за какво иде реч.

      RIZAR написа Виж мнение
      ИЦА ,чувашите не са българи ,ако бяха българи ,щяха да се казват "булгар'', "БАЛКАРЦИ' '
      Чувашите няма как да са българи, защото се наричат чуваши.

      "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
      It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

      Comment


        Хана написа Виж мнение
        Забравете, XWPO, XWPAS са старогръцки думи.
        Танц ли значат?

        Comment


          случайно прелитащ написа Виж мнение
          Има други неща - ритъм, тактове, особености в мелодиката, музикални инструменти и т.н.
          Именно, именно.... интересно има ли тюркски народ с трайна неравноделна музикална традиция, или къде евентуално има такива. Подчертавам думата "трайна", масова, доминираща.

          случайно прелитащ написа Виж мнение
          Повърхностните прилики може да се дължат на общо влияние или на взаимно такова. Очевидно е, че прабългарите и предците на чувашите - каквито и да са - са живели в непосредствена близост.
          "...през 469 г. хуните навлизат в Тракия, но са разбити и отблъснати от византийците Оттогава хуните изчезват като народ, макар, че името им се употребява като нарицателно за обозначаването на множество номадски племена. Останалите хуни, изтласкани от прабългарите на север, се превръщат в предци на чувашите. "
          Л.Гумильов, Откриването на Хазария, стр.148

          Comment


            Юлиан Август написа Виж мнение
            Да. Преди време на някои "умни" глави им щукна, че песента за "Болен Дойчин и Църен арапин" била от Тервелово време, но беше отхвърлено като нелепица. Всъщност почти всички събрани песни са най-рано от 15-16 век, а няколко малко по-ранни, но всички са от периода след османското завоевание. В песента "Хайдут Неделко" например самият той използва "желязно" копие - а знаем, че първите хайдути са използвали такива.
            Хм, не виждам нищо сигурно в това, което казваш, а само предположения. Песента за с.Долна Секирна например визира някакви западноевропейци с алебарди...

            Comment


              KG125 написа Виж мнение
              Танц ли значат?
              Значат "хоро".
              Любопитен факт е, че хор на гръцки е "χορ". Гледай ги обаче, пустите му гърци! Не само думичките са ни откраднали, ами и буквите са ни взели!

              KG125 написа Виж мнение
              "...през 469 г. хуните навлизат в Тракия, но са разбити и отблъснати от византийците Оттогава хуните изчезват като народ, макар, че името им се употребява като нарицателно за обозначаването на множество номадски племена. Останалите хуни, изтласкани от прабългарите на север, се превръщат в предци на чувашите. "

              Л.Гумильов, Откриването на Хазария, стр.148
              Не, че това, което казва Гумильов е невъзможно, но мисля, че твърдението му трябва да мине в сферата на хипотезите, защото то не е подкрепено с някакви сериозни доказателства.

              "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
              It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

              Comment


                Най-малко странното ,как пък и един пукнат турчин не донесе една гайда от Монголия ,да не говорим ,това ,че не се е покланял на меча , както скитосарматите , за които пише и в отговорите на папа Николай ,а на Тангра ....

                Comment


                  KG125 написа Виж мнение
                  Цитат:
                  случайно прелитащ написа Виж мнение
                  Има други неща - ритъм, тактове, особености в мелодиката, музикални инструменти и т.н.
                  Именно, именно.... интересно има ли тюркски народ с трайна неравноделна музикална традиция, или къде евентуално има такива. Подчертавам думата "трайна", масова, доминираща.
                  Музиката е доста безумен аргумент за етнически произход . Одмах се сещам за филма на Адела Пеева "Чия е тази песен". За тези, които не са го гледали: авторката на филма, родом от Странджа, чува в Турция две песни със същата мелодия като така наречения "химн на Странджа" - Ясен месец вече изгрява. Леко учудена пита местните откъде е песента, отговорът разбира се: изконно турска. Оказва се обаче, че същата мелодия я има в Македония, Сърбия, Босна, Албания и Гърция, като навсякъде твърдят, че си я имат още от Адам и Ева. Отгоре на това и сафаридските евреи я имат - Sacred Shabbat на Loreena McKenitt e по техни мотиви. Е как тогава по музиката искате да познаете кой народ какъв е?!
                  He must have been an admiral, a sultan or a king,
                  And to his praises we shall always sing

                  Comment




                    IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
                    Значат "хоро".
                    Любопитен факт е, че хор на гръцки е "χορ". Гледай ги обаче, пустите му гърци! Не само думичките са ни откраднали, ами и буквите са ни взели!

                    В източна България често казват "ката ден", ще рече всеки ден. Или поне бабите така говореха. С удивление научих, че думата е гръцка.. и значи "всеки". "Катимерини" - "Всекидневник".

                    Странно, дали е имало колективни танци до идването на българите тука, та да чуят гръцката дума, или и тях са възприели от гърците. Ако да, защо музиката остава неравноделна.....??

                    IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
                    [FONT=Times New Roman]

                    Не, че това, което казва Гумильов е невъзможно, но мисля, че твърдението му трябва да мине в сферата на хипотезите, защото то не е подкрепено с някакви сериозни доказателства.
                    Наистина, той го споменава мимоходим и в контекста на общ исторически преглед на съответния период. Не знам къде да търся повече за това, но е твърде категоричен.

                    RIZAR написа Виж мнение
                    Най-малко странното ,как пък и един пукнат турчин не донесе една гайда от Монголия ,да не говорим ,това ,че не се е покланял на меча , както скитосарматите , за които пише и в отговорите на папа Николай ,а на Тангра ....
                    Твърде основателно.

                    Comment


                      градско чедо написа Виж мнение
                      Музиката е доста безумен аргумент за етнически произход . Одмах се сещам за филма на Адела Пеева "Чия е тази песен". За тези, които не са го гледали: авторката на филма, родом от Странджа, чува в Турция две песни със същата мелодия като така наречения "химн на Странджа" - Ясен месец вече изгрява. Леко учудена пита местните откъде е песента, отговорът разбира се: изконно турска. Оказва се обаче, че същата мелодия я има в Македония, Сърбия, Босна, Албания и Гърция, като навсякъде твърдят, че си я имат още от Адам и Ева. Отгоре на това и сафаридските евреи я имат - Sacred Shabbat на Loreena McKenitt e по техни мотиви. Е как тогава по музиката искате да познаете кой народ какъв е?!
                      Вярно е, филма беше удивителен, но то и по гените, и по думите и по оръжията, и по дрехите не може... Освен ако иде реч за доминиращи, изявени белези, характеризиращи цялостно съответното явление

                      Защото, макар и да си влияят взаимно, културните феномени се и отличават с нещо. Когато това, кото отличава един от останалите прилича на това, което отличава друг, може би тогава има основание да се търси (а не да се твърди с лека ръка) възможна връзка.

                      Comment


                        Абе някой от вас случайно да е забелязал, че в Първата българска държава освен прабългари е имало и славяни, гърци и друго заварено антично романизирано и елинизирано население? Какво сте се вторачили в прабългарите? Тя темата е за тях, но защо не допускате, че може някои от фолклорните традиции да имат произход, различен от бактро-персийския?
                        Колкото до тактовете, не се чувствам достатъчно компетентен, за да твърдя нещо във връзка с тях.

                        "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                        It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                        Comment


                          Разбира се, но там е работата, че особеностите на бълг.фолклор поне като ритъм и инструменти не намират аналози в другите славяни. Или гърци. Хеле па тюрки.

                          Сигурен съм, че литераторите, ако сравнят особеностите на българските, руските, тюркските и гръцките текстове на песните ще посоочат маса разлики.

                          За тактовете всеки музикант знае. В българския фолклор трайно е изграден на неравноделен ритъм. Т.е. ако останалите народи такуват равномерно - 1,2,3, 1, 2, 3 и т.н. тука доминира удължаването на единия удар - 1, 2, 3-иии, и става на ръченица, или 1...2, 3...; 1....2, 3.... ; и става македонска песен.

                          Срв.Рапсодия Вардар и Ръченица П.Стайнов. Макар да са съвременни произведения, те са илюстративни за това.

                          На кои други прилича тази музика, това би било интересно. Споделял съм едно наблюдение от японския документален филм "Пътят на коприната", знам, че е единично, и че може да е случайно, не го изтъквам прекомерно но все пак - точно в Северен Иран едно зороастрийско село изтанцува точно ръченица пред снимачния екип.
                          Подчертавам, че го видях през 1988 г., когато никой нищо за сегашния тук въпрос не беше чувал..

                          Comment


                            Текстовете на песните са твърде съвременни, за да търсим в тях "под вола теле".
                            Колкото до неравноделните ритми, те може да имат и тракийски произход. Попаднах на нещо в тази връзка:

                            http://www.nbu.bg/PUBLIC/IMAGES/File...onferencia.pdf

                            "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                            It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                            Comment


                              "Предполага се, че нашият танц е смесица от танцвата и музикална
                              култура на траки, славяни, прабългари. Идвайки на Балканския полуостров
                              славяните доразвиват богатата муикална тракийска култура. Част от
                              празниците, които съществуват и до днес идват именно от тези древни
                              времена. Како пише доц. Красимир Петров “езическият празник на пролетта,
                              познат под името “Росалиа” (от който са произлезли русалийските игри),
                              известните кукерски игри (карнавални шествия свързани с култа към
                              Дионис), летният празник Еньовден, обредните нестинарски игри, обичаят да
                              се палят и прескачат огньове.”
                              Отпечатък от прабългарската култура откриваме и в наименованията
                              на някои от етносите, известни ни от по – късно време и съществуващи до
                              днес – гагаузи, капанци, хърцои."

                              "За наличието на толкова разнообразни неравноделни ритми в
                              българския танцов фолклор покойният проф. Кирил Дженев развива
                              теорията, че това се обяснява с музикалността на българите и ритмиката на
                              трудовия процес. както казва самият той не е възможно да работиш в един
                              ритъм, а да пееш в друг. Например размерът 7/8 можем да го открием в
                              месенето на хляба. Повдигаш, изтегляш и след това натискаш – раз, два,
                              трии. В своите изследвания доц. Красимир Петров “предполага, че на
                              траките дължим неравноделните ритми в нашата народна музика и в
                              танците.”"

                              Първият пасаж ни дава само предположения. Вторият - сега че 7/8 било от месенето на хляб.......тц. Другите народи не месят ли хляб??? Ритъмът е израз на вътрешна психология и е основа на музиката, навярно трябва да е най-стар хронологично (срв. разни примитивни народи как само думкат по барабани или където намерят).

                              Не може да се види аргументация, че са точно тракийски. Ако да, интересно значи тракийското присъствие не е тъй незначително, както се смята.

                              Но в цялата работа не се вижда нищо тюркско....

                              Comment


                                IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS написа Виж мнение
                                Текстовете на песните са твърде съвременни, за да търсим в тях "под вола теле".
                                Колкото до неравноделните ритми, те може да имат и тракийски произход. Попаднах на нещо в тази връзка:

                                http://www.nbu.bg/PUBLIC/IMAGES/File...onferencia.pdf
                                автохотонист!

                                нали траките били изтребени, нямало ги от 3 в...
                                Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                                Comment

                                Working...
                                X