Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Осемстотин години от битката при Одрин, 1205

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Тоз професор да не би да е бил румънец?
    Щото както ми кипва от подобни простотии, някой ден ша натоваря един куфар с документи, ша го закарам в Румъния и ще ги почна един по един тамошните исторически величия. Под започване юмаи предвид зашлевяване в лицето на копие с исторически документи за всичко българско дето така умело укриват и преиначават в измислената си комплексарска история
    Contra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.

    Злобата крепи човека, а мързела го грози!
    (собствен патент)

    Comment


      #47
      ,
      Last edited by mellisa; 18-10-2005, 18:09.
      "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
      Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

      Comment


        #48
        Дойде!

        Както каза Даниц, денят дойде (Utulie'n aure! Aia Eldalie ar Atanatari, utulie'n aure!) и няма хък-мък. От днес до 20 април в НХГ в София са изложени костите на царя.
        Луд на шарено се радва - цивилен блог

        Comment


          #49
          mellisa написа
          Не е румънец.
          И ако мога да те помоля леко да смекчиш тона, първо сърбите са изкривена нация, сега и румънците...
          Ми добре щом казваш

          Аз когат сам вбесен ползвам един тон, а иначе съвсем мек, приятен и рядко разумен. Даже сам толкова миличък и кротък, че хората не са в състояние и да си помислят, че така мога да озверея на моменти...
          Contra la estupidez, hasta los dioses luchan en vano.

          Злобата крепи човека, а мързела го грози!
          (собствен патент)

          Comment


            #50
            Малко в страни от темата...
            Цъкам си WoW разхождам се с 19 лвл орк хънтър из Баренс и изведнъж гледам 20 лвл ъндед уорлок с ник Залмоксис.Питам го от къде е.Вика румънец и го питам какво му значи никаDACIAN GOD!Ако щете
            ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

            Comment


              #51
              Страхотна тема! Изключително приятно е човек да чете такива интересни факти. Можем да се гордеем с тази победа, защото преди 800 години надухме шушоните на тези, които сега ни диктуват правилата на играта!
              Но разкажи със думи прости на тях, на бъдещите хора, които ще поемат поста ни, че ние храбро сме се борили!

              Comment


                #52
                Здравей, Vintersorg и добре дошъл на форума. Иска ми се малко да те коригирам - нито "ние" сме надули някому "шушоните" - тези, които са го сторили са били далечни наши предци - при това не директни. Нито пък тези "те" имат повече нещо общо със съответните съвременни европейски народи и държави със сходни названия. Така че между сегашната ситуация и тогавашната едва ли е възможно да се покарва паралел по тази точно линия.

                Comment


                  #53
                  gollum написа
                  нито "ние" сме надули някому "шушоните" - тези, които са го сторили са били далечни наши предци
                  Не съм съгласен.По тази логика "не ние" сме създали Българската държава , "не ние" сме се сражавали за свободата, "не ние" сме се били при Дойран, "не ние" сме преживяли няколко национални катастрофи. Сигурно е бил някой друг...

                  Comment


                    #54
                    Въпрос на схващане. Защото с тези българи, които са се били при Одрин ти или аз имаме толкова малко общо, че вероятно не бихме се разбрали едни други нито с говор, нито писмено. Единствената връзка е историческа и по същество информационна - при това протича повече от нас към тях, а не толкова обратното - т.е., реална е за нас, а не за тях (ако въобще можем да си представим цялата тази малко сложна откъм хронология конструкция). Вертикалната връзка от този род е в действителност много слаба, отколкото хоризонталната с наши съвременници от друга народност и националност.
                    Така че именно не "ние" - т.е., съвременните българи, аз, ти, той, сме създали българската държава, били сме се при оДрин или ако щеш при Дойран. Това са го правили хора много отдавна, като единствената връзка между нас и тях е в повечето случаи определен етноним и определена национална идеология, създадена до голяма степен впоследствие.
                    Нито тези "ние" които сме сега са онези "ние", нито същото важи за "тях". Ние може да се приемаме за наследници на "тяхното дело", да ги уважаваме и почитаме, но фактът си остава факт - други са свършили всичките тези неща, не ние лично. В това "ние", когато се използва по този начин винаги има лек смущаващ привкус, поне за мен. Трябва доста да се внимава с подобни обобщаващи употреби - често подвеждат за много неща.
                    Това съвсем не означава, че не смятам за допустимо да се използва при определени обсотятелства обобщаващо говорене за нацията или ако щете народа - "ние, българите". По-скоро е уместно да се прави само за определени ситуации, когато тази всеобщност наистина е налице (а това е сравнително трудно осъществимо в подобен исторически контекст). Много по-правилно би било да се каже "те, нашите предшественици българи", са "набили шушоните" на "тях, предшествениците на еди кои си сегашни европейски народи" (то дори в този случай, предвид естеството на "набиването на шушоните" е малко вероятно точно тези хора да са дали наследници ).
                    Ние, сегашните българи да се бутаме в това дело на предците ни ще е малко неуместно присвяване на идентичност (или ако щете - заслуги, колкото и неточен да е в случая изразът).
                    Така че, да, именно "някои други" са били, макар че знаме горе-долу точно кои други и как са свързани с това "нас", тук и сега.
                    Last edited by gollum; 15-04-2005, 01:25.

                    Comment


                      #55
                      Извинявай, но може би имаме различни разбирания относно понятието "ние".
                      Аз имам предвид "ние" по-скоро като българска идентичност, отколкото като генна и езикова индетификация.

                      Comment


                        #56
                        Да, ясно ми е какво имаш предвид, но ми се струва че този смисъл на "ние", може да се предаде по друг начин значително по-точно - естествено, въпрос на лична преценка (аз преценявам така, ти - другояче ).
                        На мен не ми допада другият аспект на "ние"-то, който неизбежно се промъква покрай този на етническата идентичност (защото в този случай за национална и дума не може да става) - т.е., известно общо генетично и културно родство - но именно известно, което ние обобщаваме с този етноним, превърнал се за нас в название на определена национална идентичност (по-същество размито понятие с много богат смислов спектър; при това дори не сме споменали социокултурната идентичност, която общо взето е почти отсъстваща). Този друг аспект се развива изцяло в настоящето и няма нищо общо с това минало събитие и именно той бе изразен в поста, заради който се опитах да уточня нещата.

                        Comment


                          #57
                          Може би отново говорим за различни неща. Генетичното и културно родство са без значение. Никой от нас /имайки предвид кръстопътя в който живеем/ не може да претендира за "чисто българска кръв" и други подобни измислени нацоналистически квалификации. Важен е духа. Важно е самоопределението. Може прадядо ми да е бил турчин, циганин, евреин, грък или българин - това няма никакво значение. Аз се самоопределям като Българин.За мен всички, които са се борили за доброто на България са Българи. Не знам дали разбираш какво искам да кажа....

                          Comment


                            #58
                            Бре..
                            Важна е идеята.. Духа..
                            Да.. Не "ние" надухме "шошоните" на латинците, но го направиха Българи!
                            През вековете, много от хората раждали се на тази земя, са се асоциирали с тази индентичност - "българи"! :nworthy:
                            Като мен..
                            За добро или лошо..
                            Вярвам, за добро!..


                            .
                            ..И кажи ми ти страннико,
                            чувал ли си звук,
                            по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

                            Comment


                              #59
                              Не, много добре те разбирам, Вало . Изразих възражение само към начина ти да изразиш това чувство - за сметка на това Багатур го изрази много точно, според мен. Да, това което ни свързва е именно усещането за общност, за общност на духа. Вярно е, че това усещане отново тече в обратна посока (от нас към тях), но в случая е важно ние какво усещаме .
                              Така че (позволявам си да те повторя и леко да те префразирам, Багатур):
                              "не ние надухме шушоните на латинците, но се чувстваме сродни и близки с тези, които са го направили, затова и се гордеем с тях, тяхното постижение и с това си чувство на родство" .
                              Last edited by gollum; 15-04-2005, 17:05.

                              Comment


                                #60
                                Във връзка с темата и на вниманието на всички софиянци (и временно пребиваващите в София ), една информация от сайта на netinfo.bg



                                Уникалната експозиция "Калояново погребение", която включва мощите на цар Калоян (1196-1207 г.) заедно с масивния му 61-грамов златен пръстен печат, е изложена до 20 април в залата на Монетния двор (Mint.bg) в Националната художествена галерия, отворена от 10 до 19 ч. За първи път експонатите са били представени пред широката публика през 2002 г. във Велико Търново (Veliko-tarnovo.net), припомня БНР.

                                В София тленните останки на владетеля, археологическите находки и реконструкции от погребението му се представят за първи и единствен път извън старата ни столица.

                                "Откриването на гроб ¹39 през октомври 1972 г. е важно събитие за българската археология, за българската историческа наука и за българската история, тъй като за първи път се намира гроб на български владетел - не само от този период, началото на XIII век, а в цялата българска история", обясни при откриването вчера член-кореспондентът Йордан Йорданов.

                                Той е изследвал мощите на Калоян и е направил бронзова възстановка на лицето и дрехите на средновековния владетел, пояснява БНР.

                                Експозицията съвпада с 800-годишнината от битката при Одрин (Адрианопол) през 1205 г., когато българските войски разгромяват кръстоносците латини, а техният император Балдуин Фландърски е пленен.

                                Калоян е от най-великите държавници на България, който при общуването си с папа Инокентий ²²² отдавна е заявил българското присъствие в европейската географска и политическа територия.
                                Attached Files
                                Dulce et decorum est pro patria mori

                                ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
                                СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
                                НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
                                СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

                                Comment

                                Working...
                                X