Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българските въоръжени сили 2004-2024

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Корабната техника и въоръжението на фрегатите клас Е-71 и минните ловци клас „Трипарти“ се поддържа и обслужва само от фирмите производители или от оторизирани за такава дейност фирми извън територията на България срещу заплащане. Поради липса на подписани двустранни споразумения между МО на България и фирмите, оторизирани да извършват ремонт и поддръжка на оръжейните, навигационните и комуникационните системи и боеприпаси на тези кораби, препоръчителните дейности и ремонти се извършват със затруднения.

    – Кои от корабите и катерите преминаха доков ремонт във „Флотски арсенал?“

    – Доковите ремонти на корабите на ВМС до 200 т доково тегло се извършват от Ремонтна работилница – Варна, а тези над 200 т – от български търговски фирми съгласно подписани Рамкови споразумения по Закона за обществени поръчки (ЗОП).
    Благодарение на осигурените финансови средства от страна на МО и добрата комуникация между логистичните структури на ВМС и специализираните дирекции в министерството бяха подписани Рамкови споразумения и сключени конкретни договори за изпълнението на необходимите доставки и услуги в интерес на ВМС. За периода 2021–2025 г. има подписани две Рамкови споразумения за докови ремонти на корабите от ВМС с „ТЕРЕМ КРЗ Флотски арсенал“.
    През 2024 г. бяха извършени: доков ремонт на корветите „Решителни“ и „Бодри“, както и на танкера бункеровчик „Балчик“; авариен доков ремонт на рейдов буксир № 212 и на моторен катер № 221; доков ремонт и преоборудване на малкия военен транспорт „Антарес“ в минен заградител; доков ремонт и ремонт на валолиниите на фрегатата „Горди“. През 2024 г. започна доковият ремонт на базовия миночистач „Шквал“ по сключен през 2023 г. договор. В хода на ремонта се установиха допълнителни дейности, което наложи сключване на нов договор с краен срок през 2025 г.

    По-голямата част от корабите на ВМС са руско производство. Поради дългогодишната им експлоатация за част от тях е спряно производството на резервни части, а за друга част има проблеми в доставката им поради наложеното ограничение за внос от Руската федерация. Ремонтът на материалната част на тези кораби е усвоена от ремонтните работилници, но липсата на ЗИП затруднява поддържането им в техническа изправност.

    В голяма степен материалната част на фрегатите проект Е-71 и минните ловци не е усвоена от ремонтните работилници, защото липсва специализирана техническа документация за корабните техника и въоръжение. Това налага необходимите периодични прегледи и ремонти и възстановителните ремонти по необходимост да се извършат от фирмите производители или оторизирани за такава дейност фирми срещу заплащане след проведени процедури по ЗОП. Производителите на наличните въоръжение и техника на фрегати клас Е-71 и минните ловци клас „Трипарти“ не участват в процедурите за сключване на рамкови споразумения с мотивите: Не се поддържат остарелите модификации техника; сложните административни процедури.

    Благодарение на осигурените средства от МО и комуникацията между логистични структури и дирекции в министерството бяха подписани споразумения и договори за доставки, казва заместник-началникът на Щаба на ВМС по ресурсите –       Г-н капитан І ранг, ВМС изпратиха успешна 2024 г., като достоен дял в постигането на положителни резултати имат логистичните флотски формирования. Кои от тях […]

    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    Comment


      Това е съвършено ново поколение самолет, който е най-модерният многоцелеви самолет от четвърто поколение. Той е с огромни възможности. Така че това е исторически ден за нашите военновъздушни сили. Денят, в който първият им самолет го виждаме вече готов. Те започват превъоръжаване със западна авиационна техника. Ние ще придобием 16 самолета, което автоматически ни прави една от държавите на Балканите за известно време с най-новия, най-модерния самолет. Гърция вече модернизира 30 самолета Block 52 до Block 70, Турция също ще закупува F-16 Block 70. Така че, докато Гърция и Румъния получат F-35 след няколко години, българската авиация ще разполага с един от най-новите и най-мощни самолети.
      До края на март ще пристигнат два самолета, но ще бъдат готови три машини. В базата на „Локхийд Мартин“ има един самолет, който вече се използва за обучение на техническия състав. Този самолет е с двойни седалки, учебно-боен и се използва и за тренировки. Той е напълно готов за транспортиране в България. Така че от трите самолета, които съгласно плана ще бъдат готови до края на март, ще дойдат два, а един ще остане и ще продължи да се използва за обучение.
      49 проекта се изпълняват на летището в Граф Игнатиево. Реновират се не само съоръженията, които са необходими за F-16, но се обновява цялата Трета авиационна база. Надяваме се, че обектите, които трябва да бъдат сертифицирани за приемане на самолетите, ще бъдат завършени, и имаме уверение за това. Но и след пристигането на първите два самолета и на следващите през цялата година ще продължи строителството на укритията за тях. Ние имаме договор за една година да бъдат построени 16 укрития за всичките 16 самолета и още 2 мобилни хангара. Ще бъдат изградени и други съоръжения, които ще позволят базата да бъде изцяло готова, и първите 8 самолета, като дойдат тази година, да бъдат съхранявани съгласно изискванията на „Локхийд Мартин“. До края на годината ще имаме 9 пилоти, подготвени да летят. Даже като дойдат първите два самолета, ще имаме пет пилоти за тях, така че програмата за подготовка на летателния състав и на техническия състав върви съгласно графика. Това е много важно. Програмата за обучение е част от договора. Ние не купуваме само самолети, само тренажори и не купуваме само въоръжение и бойни припаси. Включили сме за над $150 млн. и обучението на летателния състав. 14 пилоти трябва да бъдат обучени в първия договор за осемте самолета и още 18 пилоти за вторите осем самолета плюс техническия състав.

      До края на март ще бъдат готови три машини, две от тях ще прелетят океана и ще пристигнат у нас Първият F-16 Block 70, произведен за Военновъздушните сили на България, беше официално предаден на специална церемония в производствената база на „Локхийд Мартин“ в Грийнвил, Южна Каролина. Това събитие бележи началото на мащабна модернизация на Военновъздушните […]

      We don't see things as they are, we see them as we are
      ---Anais Nin----

      Comment

      Working...
      X