Корабната техника и въоръжението на фрегатите клас Е-71 и минните ловци клас „Трипарти“ се поддържа и обслужва само от фирмите производители или от оторизирани за такава дейност фирми извън територията на България срещу заплащане. Поради липса на подписани двустранни споразумения между МО на България и фирмите, оторизирани да извършват ремонт и поддръжка на оръжейните, навигационните и комуникационните системи и боеприпаси на тези кораби, препоръчителните дейности и ремонти се извършват със затруднения.
– Кои от корабите и катерите преминаха доков ремонт във „Флотски арсенал?“
– Доковите ремонти на корабите на ВМС до 200 т доково тегло се извършват от Ремонтна работилница – Варна, а тези над 200 т – от български търговски фирми съгласно подписани Рамкови споразумения по Закона за обществени поръчки (ЗОП).
Благодарение на осигурените финансови средства от страна на МО и добрата комуникация между логистичните структури на ВМС и специализираните дирекции в министерството бяха подписани Рамкови споразумения и сключени конкретни договори за изпълнението на необходимите доставки и услуги в интерес на ВМС. За периода 2021–2025 г. има подписани две Рамкови споразумения за докови ремонти на корабите от ВМС с „ТЕРЕМ КРЗ Флотски арсенал“.
През 2024 г. бяха извършени: доков ремонт на корветите „Решителни“ и „Бодри“, както и на танкера бункеровчик „Балчик“; авариен доков ремонт на рейдов буксир № 212 и на моторен катер № 221; доков ремонт и преоборудване на малкия военен транспорт „Антарес“ в минен заградител; доков ремонт и ремонт на валолиниите на фрегатата „Горди“. През 2024 г. започна доковият ремонт на базовия миночистач „Шквал“ по сключен през 2023 г. договор. В хода на ремонта се установиха допълнителни дейности, което наложи сключване на нов договор с краен срок през 2025 г.
По-голямата част от корабите на ВМС са руско производство. Поради дългогодишната им експлоатация за част от тях е спряно производството на резервни части, а за друга част има проблеми в доставката им поради наложеното ограничение за внос от Руската федерация. Ремонтът на материалната част на тези кораби е усвоена от ремонтните работилници, но липсата на ЗИП затруднява поддържането им в техническа изправност.
В голяма степен материалната част на фрегатите проект Е-71 и минните ловци не е усвоена от ремонтните работилници, защото липсва специализирана техническа документация за корабните техника и въоръжение. Това налага необходимите периодични прегледи и ремонти и възстановителните ремонти по необходимост да се извършат от фирмите производители или оторизирани за такава дейност фирми срещу заплащане след проведени процедури по ЗОП. Производителите на наличните въоръжение и техника на фрегати клас Е-71 и минните ловци клас „Трипарти“ не участват в процедурите за сключване на рамкови споразумения с мотивите: Не се поддържат остарелите модификации техника; сложните административни процедури.
– Кои от корабите и катерите преминаха доков ремонт във „Флотски арсенал?“
– Доковите ремонти на корабите на ВМС до 200 т доково тегло се извършват от Ремонтна работилница – Варна, а тези над 200 т – от български търговски фирми съгласно подписани Рамкови споразумения по Закона за обществени поръчки (ЗОП).
Благодарение на осигурените финансови средства от страна на МО и добрата комуникация между логистичните структури на ВМС и специализираните дирекции в министерството бяха подписани Рамкови споразумения и сключени конкретни договори за изпълнението на необходимите доставки и услуги в интерес на ВМС. За периода 2021–2025 г. има подписани две Рамкови споразумения за докови ремонти на корабите от ВМС с „ТЕРЕМ КРЗ Флотски арсенал“.
През 2024 г. бяха извършени: доков ремонт на корветите „Решителни“ и „Бодри“, както и на танкера бункеровчик „Балчик“; авариен доков ремонт на рейдов буксир № 212 и на моторен катер № 221; доков ремонт и преоборудване на малкия военен транспорт „Антарес“ в минен заградител; доков ремонт и ремонт на валолиниите на фрегатата „Горди“. През 2024 г. започна доковият ремонт на базовия миночистач „Шквал“ по сключен през 2023 г. договор. В хода на ремонта се установиха допълнителни дейности, което наложи сключване на нов договор с краен срок през 2025 г.
По-голямата част от корабите на ВМС са руско производство. Поради дългогодишната им експлоатация за част от тях е спряно производството на резервни части, а за друга част има проблеми в доставката им поради наложеното ограничение за внос от Руската федерация. Ремонтът на материалната част на тези кораби е усвоена от ремонтните работилници, но липсата на ЗИП затруднява поддържането им в техническа изправност.
В голяма степен материалната част на фрегатите проект Е-71 и минните ловци не е усвоена от ремонтните работилници, защото липсва специализирана техническа документация за корабните техника и въоръжение. Това налага необходимите периодични прегледи и ремонти и възстановителните ремонти по необходимост да се извършат от фирмите производители или оторизирани за такава дейност фирми срещу заплащане след проведени процедури по ЗОП. Производителите на наличните въоръжение и техника на фрегати клас Е-71 и минните ловци клас „Трипарти“ не участват в процедурите за сключване на рамкови споразумения с мотивите: Не се поддържат остарелите модификации техника; сложните административни процедури.
Comment