Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кога е роден Васил Левски (Аргументи срещу 1846)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    KIZIL DELI написа Виж мнение
    Научната публикация по темата за годината на раждане. Списание История, бр. 1 (2021), отворен достъп ето тук - https://azbuki.bg/wp-content/uploads...amen-Mitev.pdf
    Годината, която излиза по османските извори е 1840 г. Като съм писал предния път по-горе (1841 г.) не съм мислил добре за конвертирането на годините по Хиджра в Григориански.
    Някаква по-обширна публикация върху тези описи дали се очаква. Може да излезнат още интересни данни и за други личности от Възраждането?
    Liberte, egalite, fraternite
    Viva la revolution
    Zalmoxis написа
    Имайте предвид, че влизането в Бойна Слава за средния българин е значителен културен шок.
    http://hristoen4ev.blogspot.com/
    dibo написа
    Преценил съм като модератор, че езикът Ви е неподходящ и толкова.
    - това се случва, когато се докладват богопомазани като Тора.

    Comment


      #92
      boilad написа Виж мнение
      ... Обаче не е отчетен един момент, ревизията на годината неизменно влече след себе си и ревизия на точната дата, защото тя се определя по спомени като първата неделя след петровските пости. ..
      по темата статия на Видин Сукарев
      The article concerns the recently published study by Plamen Mitev and Grigor Boykov about the year of birth of the Bulgarian national hero Vasil Levski. The authors firmly established 1840 instead of hitherto accepted 1837. The new evidences about


      Comment


        #93
        KIZIL DELI написа Виж мнение
        по темата статия на Видин Сукарев
        The article concerns the recently published study by Plamen Mitev and Grigor Boykov about the year of birth of the Bulgarian national hero Vasil Levski. The authors firmly established 1840 instead of hitherto accepted 1837. The new evidences about
        Логиката на Сукарев следва предположението на Унджиев, че Гина Кунчева не е била на сватбата, заради напредналата бременност, но е много вероятно да не е присъствала точно защото току що е родила. По време оно отношението към бременните жени въобще не се е отличавало с грижа и внимание и до самия ден на раждането са вършели женските си задължения. Но непосредствено след раждането, отново съгласно обичаите, до 40 ден майката (т. нар. "лихуса") не излиза от дома и не върши никаква работа. Така се връщаме към Захари Стоянов и неговите "два-три деня преди или после Петровден".
        Liberte, egalite, fraternite
        Viva la revolution
        Zalmoxis написа
        Имайте предвид, че влизането в Бойна Слава за средния българин е значителен културен шок.
        http://hristoen4ev.blogspot.com/
        dibo написа
        Преценил съм като модератор, че езикът Ви е неподходящ и толкова.
        - това се случва, когато се докладват богопомазани като Тора.

        Comment

        Working...
        X