Има известен смисъл в този план. Без да коментирам сухопътната му част ще добавя само, че малко ще ревизирам мнението си за Средиземно море. Не че флотовете ще станат по-боеспособни. Според мен насочването на усилията на германия на Изток и евентуалното рухване на Русия, ще дадат възможност на Австро-Унгария да се съсредоточи срещу Италия и така последната едва ли ще влезе във войната. Освободения Австро-Унгарски флот, заедно с "турските" кораби на Сушон ще застрашат комуникациите на Британската Империя в източното средиземноморие. И тук може да се реализира предложения от Ам-Гъл и Воланд Средиземноморски вариант. За да осигури притока на хора и суровини от Индийския и Тихия океани Британия ще трябва да изпрати кораби, според това което бях написал по-рано. Но тогава блокадата на Германия няма да е пълна, а и самата Англия едва ли ще отдели и 7 мизерни дивизии за Франция. Така че вероятно има смисъл от бързата елиминация на Русия, но следващата задача на Германия ще бъде също така бързата елиминация на Франция и борба на британските комуникации. За последното ще трябват рейдери+операции на Хохзеефлот-а но и май смяна на кайзера.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стратегия за германски успех 1918
Collapse
X
-
Е, то за да завърши войната с положителен резултат, на Германската Империя ще й трябват добри дипломати. Което ...
Русия излезе ли от войната, за Франция нещата стават под въпрос, тя няма как да издържи на немската мощ, но и Германия няма как да победи в една по-дълга война. Така че, май решението лежи в дипломатическата плоскост - ако веднага след падането на Русия се сключи с нея един добър и за двете страни мир и се предложи нещо подобно на Англия и Франция, то може и да стане. Ако обаче войната продължи, дори и Франция да падне веднага (за 1-2 месеца), дори и това да стане през 1915 г., остава един вероятен британски съюзник, с който германците не могат да се справят - САЩ. А колкото по-дълго продължава войната, толкова по-зле ще е за централните сили. А за Великобритания Франция не е кой знае какъв плюс, по-скоро е твърде голям минус, особено ако поддържат там експедиционен корпус - което си е абсолютно безсмислен разход на усилия.
Принципно, Германия победи ли на континента, се оказва пред обединената мощ на САЩ, Великобритания и Япония, чиято морска мощ бързо ще докаже колко важен е всъщност флотът и къде е истинската мощ - не на сушата, а в морето. Особено ако обърнем внимание на съотношението суша-океан и откъде минават търговските пътища.
Така че, пак както по времето на Бисмарк, нещата опират до дипломация. А тя именно е най-слабото място на Германия, практически от Бисмарк насам.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Интересно мнение, изказано от Фулър малко след войната: "Ако германците имаха 5000 верижни влекача през 1918, нищо нямаше да ги спре". Има предвид, че така щурмоваците щяха да могат да бъдат добре снабдявани и подкрепяни по време на немското настъпление, което издиша именно заради този недостатък.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Е, дори още по-точно би било да се каже, че ако германската армия имаше 5-10000 автомобила за да превозва оперативно войските си по белгийските и френски пътища (по-специално войските на първа армия), то вероятно кампанията срещу Франция би приключила успешно и горе-долу в срок (както е по плана на Шлифен). И грешка на Шлифен е, че не е помислил за това по-рано.
Comment
-
Е, така е, прав си. Пък и споменатото от мен количество би било твърде малко . Все пак си мисля, че поне спярмо Франция ако плана бе следван по-точно може би би бил постигнат решителен резултат. Въпреки проблемите от логистичен и комуникационен характер, за които Шлифен не намира подходящо разрешение (е, известно разрешение има за сметка на включването на Холандия).
Comment
-
Тук флотът съвсем не е в състояние да окаже въздействие. Ютландското сражение показва безпомощността на "флота на откритото море" срещу английския "Хоумфлийт". Що се отнася до подводниците, въпреки първоначалните си успехи /потопени са общо 5326 съглашенски кораба/ ,те също се оказват безполезни след въвеждането на конвойната система от страна на адмирал Джелико. Загубите в корабен тонаж Антантата бързо попълва след намесата на САЩ и южноамериканските страни във войната. Планираният изненадващ удар срещу английския флот в самия край на войната довежда единствено до всеобщо моряшко въстание в кайзеровия флот. Не разбирам въобще каква роля би могъл да изиграе флота за окончателната победа на Германия- още повече като имаме предвид и възможностите на флотилиите на другите страни от Централния съюз."Последните думи в живота на мнозина някогашни владетели са били: „Не можеш да ме убиеш, защото имам магическа... Аааргх!“"
Comment
-
Imperial написапрез пролетта на '18 на пръв поглед Германия печели войната. Източният фронт е елиминиран и цялата немска армия може да се съсредоточи за решаващото сражение на западния. Командването е отчело повечето тактически грешки и е разработило множество успешни тактически нововъведения. Германската армия има превъзхождащо въоръжение, опит и числено превъзходство. Франция и Англия са изтощени и почти на ръба. Американската армия все още не е готова за бой.
И все пак Kaiserschlacht пропада.
Предложете алтернативна, печеливша стратегия за Германия през пролетта на 1918г.Last edited by von Rihthoffen; 02-02-2007, 16:07."Последните думи в живота на мнозина някогашни владетели са били: „Не можеш да ме убиеш, защото имам магическа... Аааргх!“"
Comment
-
Е, основният проблем е от малко по-друг характер и така и не е решен в рамките на ПСВ - темповете на настъпление (пробив и развитие на пробива) спрямо темпа, с който отбраняващия се може да прехвърля резервите си и да ги вкарва в сражение. И това най-вече важи на западния фронт, където няма пространство за маневриране.
Или да напиша иначе - това е основният проблем от военно есетство, докато споменатият от вас, така да го нарека, общ ресурсен проблем е също толкоав важен по своему.
Comment
-
Не, струва ми се, че тези решения са били твърде "сурови", за да могат да се реализират тогава. Неслучайно се появяват едва 10-15 години по-късно като нещо реално. Проблемът ен е бил толкова технологичен (наличие на подходящи танкове и транспорт за пехотата), колкото организационен и доктринален, а за това е нужно много време и различно мислене. Това става бавно.
Comment
Comment