1.
Ок, с това съм съгласен - наистина имат пердивд и тази му възможност, наред с много други съображения обаче - я не е основна. Въпросът е, обаче, какво са влагали те в това, което ние означаваме с "тази му особеност" (или ако искаш - какво означавам аз и какво ти). Според мен те са виждали в колесния ход възможност за бързо движене по път, целта на което е смяна на разположението на съответното подразделение или част. Т.е., става въпрос за използване в зони, извън съприкосновение с противника, т.е., за не пряко бойно използване (удобна замяна на други варианти на транспортиране на танкове). Освен това има и ред други второстепенни удобтва, свързани както вече бе посочено с износване на веригите (въобще ниската им надеждност към началото на 30-те години), съхранение ан повърхността на пътищата, което е особено важно ако се планира използване на подобен тип машина в едно съединение с други колесни транспортни и бойни средства - автомобили, камиони, бронирани коли.
Очаквало се е (може да се спори доколко са оправдани тези очаквания на практика) колесния ход да може да се ползва и за движение по ненастлани пътища, факт, който говори в полза на тези очаквания е и това, че ипитват колесния ход за движение по местност и при преодоляване на полеви препятствия.
2.
Това е малко спорно, аз досега не намерих сред изреденото от теб факти, посочващи "упорита работа" над тази особеност. Да, на една специфична модернизирана модификация се получава увеличаване на оперативния обсег, но това не е специално търсен ефект (дилезовите двигатели не се разработват специално с оглед на БТ или само и специално на увеличаване на оперативния обсег, макар и това да се има предвид).
3.
Никъде не си представил нито един-единствен факт в полза на това твърдение. Въобще, не виждам откъде-накъде предполагаш, че те са смятали, че не биха могли да използват колесния ход на БТ в рамките на транспортната инфраструктура на СССР? Още повече, че именно тогава (началото на 30-те години, да напомня периода) се предвижда значително нарастване както на промишления потенциал на страната, така и на транспортната инфраструктура, наред с всичко останало. Т.е., могло е да се предположи, че пътните условия и въобще пътната мрежа ще се подобряват в бъдеще.
Да не говорим, че специално изпитват танка на Кристи именно за движение по път и то именно по собствените си пътища.
4.
С това съм напълно съгласен и не бих тръгнал да го оспорвам - БТ им е удобен и нужен именно като танк - т.е., бойна бронирана машина, която има достатъчно висока проходимост, защита и огнева мощ, която да се използва в рамките на зараждащата се тогава тероия на дълбоката операция.
5.
Това само по себе си е интересно, но има няколко съществени момента. Въобще не уточняваш какво означава "допустимо оперативно "откъстване" - на какъв обсег, какви сили ще се откъсват? Ако става въпрос (което е и нормалното за съединение) за откъсване от порядъка на 50-80 до 100 км, то да - така е. Но предполагаемото качество "висока скорост на движение по път с добро покритие" и "600-800 км преход с едно зареждане" някак не се вписват в тази картинка.
Какви пробиви и обходи? Тактически? Оперативни? Ако е второто, то в рамките на каква организация?
Същото важи и за "самостоятелното действие".
Да добавя, въобще много се съмнявам в това висшето съветско командване да е смятало да разчита само на добрите пътища за осъществяване на дълбокия оперативен маньовър и постигане на основната военна цел. Има съвсем простички средства за блокиране на подобни опити и те са били достатъчно добре известни и използавни и тогава. Подобно късогледство би било най-малкото странно.
Според мен отговорът е много по-прост - БТ се произвежда в огромни количества не заради специализираните си "аутобанни характеристики", а защото бързо се усвоява от промишлеността, което позволява да се организира масовото му поризводство. Има впечатляващи характеристики за времето и класа си, а същевременно се планира много сериозно увеличение както на РККА, така и на танковите войски, а и въобще механизация на армията. Тези мероприятия изискват голямо количество танкове.
ПП Май започваме да постигаме известно разбирателство след толкова изписани думи .
че когато го купуват, имат предвид И тази му възможност
Очаквало се е (може да се спори доколко са оправдани тези очаквания на практика) колесния ход да може да се ползва и за движение по ненастлани пътища, факт, който говори в полза на тези очаквания е и това, че ипитват колесния ход за движение по местност и при преодоляване на полеви препятствия.
2.
че упорито работят над нея и я развиват - (от 200 - на 500 - 700 км. по шосе)
3.
че за техните пътни условия тя не им е особено нужна
Да не говорим, че специално изпитват танка на Кристи именно за движение по път и то именно по собствените си пътища.
4.
но че другите, основните качества на танка са много даже нужни и той е бил грозна бойна машина и световен лидер за класа си в "допротивоснарядния" период на танковете
5.
Също и че е бил предназначен за допустимо оперативно "откъсване" от основните сили, за бързи пробиви и обходи чрез самостоятелно действие.
Какви пробиви и обходи? Тактически? Оперативни? Ако е второто, то в рамките на каква организация?
Същото важи и за "самостоятелното действие".
Да добавя, въобще много се съмнявам в това висшето съветско командване да е смятало да разчита само на добрите пътища за осъществяване на дълбокия оперативен маньовър и постигане на основната военна цел. Има съвсем простички средства за блокиране на подобни опити и те са били достатъчно добре известни и използавни и тогава. Подобно късогледство би било най-малкото странно.
Според мен отговорът е много по-прост - БТ се произвежда в огромни количества не заради специализираните си "аутобанни характеристики", а защото бързо се усвоява от промишлеността, което позволява да се организира масовото му поризводство. Има впечатляващи характеристики за времето и класа си, а същевременно се планира много сериозно увеличение както на РККА, така и на танковите войски, а и въобще механизация на армията. Тези мероприятия изискват голямо количество танкове.
ПП Май започваме да постигаме известно разбирателство след толкова изписани думи .
Comment