Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Танковете от серията БТ и военните планове на СССР

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Аха това ли е било, а аз се чудих откъде взе че измисли подобна глупост. А според теб броя шини няма ли значение? Или расзтоянието между тях? А за размерите на машината нещо да кажеш? Или за вида предавки?
    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

    Comment


      #62
      W някоя тема бях писал колко е ресурсът на веригите по онова време, ама и тук ще го повторим: та ресурсът е от порядъка на 1000-2000 км, т.е 2-4 дозареждания на автострадният танк
      Last edited by Gaden Gogi; 01-12-2005, 16:46.

      Comment


        #63
        GOGI, ?!

        Какви са тия вериги, бе човек, те тенекиени

        Я дай източника на това си сведение, моля.

        gollum написа
        Ех, KG125, много интересно отношение имаш към фактите. Там изрично си пише "по грунтов път", а не "по танкодрум", но ти - не, не било така. Явно наистина интуицията ти е способна да пробие през мрака навремето и да прозре ясно миналото. А за преодоляването на препятстивя от "потъващия" танк какво ще кажеш? Или "само си измислят".
        Ех, момчета, амбицирате ме. Всичко ще разгледам, и трите статии, ама един час време ми требе. Подождите немного

        Танкодрума - това е баш грунтов път, но да не се ловим за думата

        Hans Delbruck написа
        Аха това ли е било, а аз се чудих откъде взе че измисли подобна глупост. А според теб броя шини няма ли значение? Или расзтоянието между тях? А за размерите на машината нещо да кажеш? Или за вида предавки?
        Има значение и едното, и другото, и третото. Според тебе, какво е то и как се изразява конкретно? Кое наричаш "шина" - двата гумени края на всяка опорна ролка, или самата ролка? Ако е за двата гумени края, то това, че са две тесни а не една широка има отрицателно значение за ходеното на колела (подкарай си колата по джанта, па макар и усилена накрая и ще видиш)
        Разстоянието между "шините" има значение, но е малко.

        Кои размери на машината и как те влияят на намаляването на налягането на кв.см.?

        А предавката според теб как го прави?

        Нещо конкретно, с цифри да кажеш?
        Last edited by ; 01-12-2005, 18:11. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

        Comment


          #64
          KG125 написа
          GOGI, ?!

          Какви са тия вериги, бе човек, те тенекиени

          Я дай източника на това си сведение, моля.
          Towa:

          Se nadqwame da te ustrojwa kato dostowernost, а аз си имам и двата тома.

          Comment


            #65
            Има значение и едното, и другото, и третото. Според тебе, какво е то и как се изразява конкретно? Кое наричаш "шина" - двата гумени края на всяка опорна ролка, или самата ролка? Ако е за двата гумени края, то това, че са две тесни а не една широка има отрицателно значение за ходеното на колела (подкарай си колата по джанта, па макар и усилена накрая и ще видиш) Разстоянието между "шините" има значение, но е малко. Кои размери на машината и как те влияят на намаляването на налягането на кв.см.? А предавката според теб как го прави? Нещо конкретно, с цифри да кажеш?
            КГ написа
            Но по съветските пътища, които са черни, движението на вериги е 6 пъти по-лесно от това на ролки, което е почти невъзможно.
            Става дума за "лесното движение", а не само за натиска върху почвата. Но според теб двете са синоними очевидно(0.8*6~5.5, проста математика).
            Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

            Comment


              #66
              Кой казва, че са синоними, Ханс?

              GOGI - thanks. Ще видя има ли го в интеренета тоя текст, и ще сравня с моя източник, какво пише за тия вериги. За кой точно период се отнасят тия данни? Да не е в началото на 30-тте, с първите изпитания на БТ? За 1941-1945-та? Всъщност, би ли пуснал точен цитат, с контекста?

              Gaden Gogi написа
              Иначе за динамичните качества: ето ти една снимчица на Меркава 3, един от най-трътлестите танкове който също скача:

              Айде ти ни я разталкувай, това става 'щото е много динамичен или просто защото някой е искал ефектна снимка, демек показуха.
              Абсолютна ефектна снимка
              Бавноподвижността на Меркавата се извлича от данните за нея. Бързоподвижността на БТ- и тя от данните за него. "Скоковете" са за шеги и за наместване на танкистки мозъци
              А пък и Меркавата е танк 60 години след БТ-то. Какво по сегашните мерки значи "трътлест" и по тогавашните - подвижен .... Може да говорим за едни и същи параметри всъщност. /Не мога сега да видя цифрите./


              ПП
              В кои монографии, бе човек, така като почнете с тия "пише го във всички книги" :sm186:
              Last edited by ; 01-12-2005, 18:56. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

              Comment


                #67
                Кой казва, че са синоними, Ханс?
                Припомням:
                КГ написа
                Но по съветските пътища, които са черни, движението на вериги е 6 пъти по-лесно от това на ролки, което е почти невъзможно.
                Х.Д. написа
                Хайде сега ми дай точен цитат на това научно изчисление.
                Пита се защо движението на вериги е 6 пъти по-лесно от това на ролки.
                КГ написа
                Точен цитат на научното изчисление: (цифрите са приблизителни, ако държиш, ще ти ги дам после и точно) относително налягане на см.кв. на грунт на колела - 5.5 килограма; относително налягане на см.кв. на грунт на вериги - 0.8 килограма. Колкото пъти се вмества 0.8 в 5.5, толкова пъти по-трудно е движението по грунт на колела.
                Отговора е защото натиска върху почвата е 6 пъти по-малък.
                Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                Comment


                  #68
                  Eto edno сечение на танка на Кристи: Сега поствам картинката, изводите - после. Търпение му е майката

                  и един цитат:

                  Алексей Исаев. Антисуворов


                  "Малейшее заграждение на дороге приведет к остановке колонны БТ на колесах и ее уничтожению, поскольку на местности танки на колесах маневрировать не могут и соответственно о ведении полноценного боя речи нет."
                  Attached Files
                  Last edited by ; 01-12-2005, 20:06. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                  Comment


                    #69
                    gollum написа
                    1/ ...... СССР има и пътища с различни настилки, а не само "проселочни дороги"? И защо ли ми се стурва, че веригите увреждат повече пътната настилка на всички пътища - още повече на тези без настилка, отколкото колелата?

                    2/ ....при БТ тази опция идва директно от прототипа - танкът на Кристи. Докато на останалите би следвало специално да се изменя конструкцията.

                    3/ ..... след като именно автобанността е основното качество, търсено от съветското командване в танковете защо въобще поризвеждат други танкове освен БТ или пък защо наистина не внедряват двойното двиежние на всички сови танкове. Дали не е защото това е старнична функция на БТ, която те не разглеждат като основна и още по-малко градят старетгическите си пердстави за войната върху нея.


                    4/ Не е защото в СССР няма пътища или пък защото не искат да имат моторизирана армия, а защото нямат нито средства, нито възможнос тда моторизират совите пехотни дивизии (така както, да речем, парвят това във Великобиртания).


                    5/ ... но защо мислиш, че точно това е търсено, когато се слага дизелов мотор? А не е ли възможно това да е свързано с идеята всичик танкове да минат на дизелов двигател, та съответно да се улеснят и логистично танкови войски (защото за всеки механизиран корпу сда се доставят по два вида гориво (често в рамките на един и същи полк) е най-малкото неудобно, занчително по-удобно е да се използва само един).

                    1/ Ako идеята е да се пазят безценните пътища, то:
                    а/ защо при Т-34 се отказват от колелата?
                    б/ защо на другите 2/3 от танковете си не слагат колесен механизъм;
                    И какви точно пътища имат, че веригите на БТ да ги увредят тъй страшно, а тези на Т-26 - не?

                    2/ И руснаците са тъпи като галоши и не са моги да махнат тоя механизъм, което само ще опрости драматически машината и ще я направи годна да носи още тежест? А ако са, защо тогава възприемат на Кристи танка?

                    3/ Не слагат такива механизми на всички, защото:
                    а/ не им пука за никакви пътища
                    б/ на останалите не са нужни; ако не искаха тая опция те просто щяха да я махнат (толкова модификации, толкова "много работ" са свършени, и чак при Т-34 се сещат да я махнат, като преди това са се потрудили на си направят А-20). Както БИ могло да е така, както ти казваш, със същата степен може да се предположи, че СА ИМАЛИ ТОЛКОВА БТ-та, колкто са им трябвали;
                    Сега 9000 танка да направиш, като им търпиш страничната функция е малко странно.
                    Още повече, че от постнатата от Гоги статия се вижда, че са изпитвали и нея ...

                    4/ Хм. Имат средства за 25000 танка в не знам си колко модификации, но нямат средства за камиони?! Автомобилната тема в РККА заслужава отделно внимание, но средства за камиони да нямат, не ми се вЕрва.

                    5/ Защото няма армия, която в такива мащаби да постига нещо, без да го иска. Ако се види някъде заданието за БТ7М, ще се разбере дали е искала, или по една щастлива случайност се е случило.

                    Hans Delbruck написа
                    Припомням:

                    Пита се защо движението на вериги е 6 пъти по-лесно от това на ролки.
                    Отговора е защото натиска върху почвата е 6 пъти по-малък.
                    А, пардон, сега разбрах. Искаш да кажеш, че освен натискът върху почвата значение за движението имат и други фактори. Така е. Но в каква степен тези други фактори трябва да улесняват движението, че да компенсират простия факт, че танкът без вериги тежи върху почвата точно 6 пъти повече, отколкото с?

                    В такива случаи неминуемо се търси ширина на колелата. БТ има ролка с улей, т.е. с 2 тесни носещи части, на които има метално усилване и гумени ленти /не гуми/ (между другото тия неща се отлепват и падат при първия по-каменист грунт). Тая конфигурация утежнява машината и Е основната причина за гоямата разлика в натиска. Това може да се компенсира с мощност, с предавка и пр., но поне да бяха помислили за сцеплението - ни тънки гумени ленти нищо не могат да направят в грунта. Още повече, че до БТ5, а дали не беше и БТ7, движещи колесния ход са само задните ролки, а конструктивно тежестта пада назад и връз тях. Чак при късния модел и при А-20 движещи са всички колела.

                    Ако имаш данни как посочените от тебе фактори влияят на хода, дай ги. Според мен не влияят.
                    Last edited by ; 01-12-2005, 22:44. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                    Comment


                      #70
                      Вижте на какво попаднах - спомени от първа ръка на един бивш танкист за навечерието и първия ден на войната. Много правдиво изложение от първа ръка, който е бил и за един ден войник ще усети, че е така.



                      Там между другото има два интересни текста - единият обяснява от гл.т. на механик водач, карал БТ ходовите му способности (като ле-еко в един аспект подкрепя Гоги за "износването" на веригите, макар че всъщност не го подкрепя).

                      Другият ... го коментирайте сами.
                      И за да не залитнем в "суворовизми", има и още един пасаж, но него не го цитирам, ще го намерите сами - през юни 1941 год. някой е заповядал да се консервират бойните машини в частта, което значи, че не могат да се подготвят веднага и лесно за бой....

                      Има и нещо за съпътстващите танковете машини, за АмГъл.

                      Политрук говорил, что немецкий народ устал от войны. Попытки Гитлера высадить фашистские войска на острова приведут к огромным потерям, усилится недовольство. Немецкий народ восстанет и позовет на помощь Красную Армию. Мы, хоть и в обмотках и кирзовых сапогах, будем воевать с фашизмом на его территории, малой кровью, и легко победим, потому что за нас будет немецкий народ.
                      Эта доктрина была проиллюстрирована в кинофильме "Если завтра война", созданном, как говорили, по заказу Сталина и под его личным руководством. По сюжету фильма, наши подвижные войска: кавалерия, танки и мотопехота вместе с восставшим народом освободили Германию от фашизма. Фильм пользовался необычайной популярностью. На просмотры приводили школьников, рабочих фабрик и заводов, служащих всех учреждений. Красноармейцы, призывники, пионеры и комсомольцы маршировали с песней из фильма "Если завтра война, если завтра в поход...".
                      Политрук говорил, что мы только делаем вид, что верим в дружбу с фашистами, и помогаем им вооружаться для победы над англичанами, чтобы они поглубже увязли в войне. Тем временем мы перевооружимся и как следует подготовимся к наступательным боям.”

                      -------------------------------------
                      “"Бетушки" (танки БТ) имели гусеничный и колесный ход. При следовании по шоссейным дорогам можно было снять гусеницы и ехать на колесах со скоростью до шестидесяти километров в час. Такую скорость имел не всякий автомобиль. Мощный двенадцатицилиндровый мотор танка работал на чистейшем бакинском бензине, а для смазки требовалось высокосортное масло. Смазка ходовой части осуществлялась вручную каждые полчаса, что осложняло работу экипажа и было большим неудобством и существенным недостатком.
                      Движение на колесах по пересеченной, заболоченной местности, по пахотным полям и грязным проселочным дорогам крайне затруднительно, а замена колес на гусеницы требовала времени. Траки гусениц соединялись круглыми металлическими стержнями - "пальцами". При движении они деформировались, напоминали коленвал. Выколотить такой "палец" можно было только кувалдой. Замена гусениц в боевой обстановке была практически невозможна.
                      Кроме танковых эскадронов в полку есть эскадрон управления. У него на вооружении десять бронемашин БА-5 и десять БА-3, установленных на шасси грузовых автомобилей ЗИС-5 и ЗИС-3 соответственно."

                      Comment


                        #71
                        KG125 написа
                        Кой казва, че са синоними, Ханс?

                        GOGI - thanks. Ще видя има ли го в интеренета тоя текст, и ще сравня с моя източник, какво пише за тия вериги. За кой точно период се отнасят тия данни? Да не е в началото на 30-тте, с първите изпитания на БТ? За 1941-1945-та? Всъщност, би ли пуснал точен цитат, с контекста?



                        Абсолютна ефектна снимка
                        Бавноподвижността на Меркавата се извлича от данните за нея. Бързоподвижността на БТ- и тя от данните за него. "Скоковете" са за шеги и за наместване на танкистки мозъци
                        А пък и Меркавата е танк 60 години след БТ-то. Какво по сегашните мерки значи "трътлест" и по тогавашните - подвижен .... Може да говорим за едни и същи параметри всъщност. /Не мога сега да видя цифрите./


                        ПП
                        В кои монографии, бе човек, така като почнете с тия "пише го във всички книги" :sm186:
                        1. Данните са от първата част на книгата където разглеждат всички чаркове по танковете, двигатели, трансмисии, оптика, станциии та там иде реч и за веригите и е посочен ресурсът.
                        2.За динамиката: тя се определя в общият случай с натоварване на мощност, конски сили на тон маса, сам може да си изрочиш данните и да си сметнаш, тогава ще разбереш защо Меркава е "трътлест", а показателите на БТ и досега са по-високи от тези на повечето танкове, което очевадно не им пречи да правят показухи.
                        3. Сега отивам в командировка но когато се върна ще ти сканирам обложката и страницата където го пише.

                        Comment


                          #72
                          Тая дискусия не е сред пряко касаещите ме, но имам една принципна забележка: защо танковете БТ се разглеждат като едно цяло? Та те са с най-различни характеристики. КГ125 мисля говори главно за последните БТ-7М, прехвърляйки характеристиките им върху цялата серия, което струва ми се не е коректно.
                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #73
                            Само за неразбралите - Суворов/Резун публично се отрече от писанията си. Чакаме Бунич.
                            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                            Неизвестен руски адмирал

                            Comment


                              #74
                              Къде таковата се е отрекъл от писанията си? Аз поне не съм попадал. Но всичко се случва. Поначало англичаните са либерали и не биха му попречили да пише глупости, но може да се освестил. Макар че, един хомо советикус да се освести ... малко вероятно ми се вижда.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment


                                #75
                                Еее Одзава, разби детските фантазии на толкова хора.....
                                XV mile the sea brode is
                                From Turkey to the Ile of Rodez...

                                Comment

                                Working...
                                X