Само за леките танкове:
Ако се приеме, че в навечерието на ВСВ СССР е имал около 20 000 танка от типа БТ, то изводите за “логистичните им особености” за мене са такива:
- този танк специално е правен за съчетаване на бързо движение по шосе и по грунд – по шосе, като му се махнат веригите; концепцията му е от края на 20-тте и началото на 30-тте години; при движение на колела движещи са задните опорни ролки, т.е. тежестта основно пада върху тях, или получава се автомобил със задно предаване Това повишава скоростта му по шосе от 52 км./ч/ на вериги на 72 км/ч на колела, което си е сериозно повишение, макар колесния ход да се ползва само по шосе, защото в грунд затъва /колелата са тесни и относителното налягане на кв.см се повишава от 0.64 кг/кв.см с вериги, което е чудесна проходимост, на 5.4 кг./кв.см/; ходовите му обаче качества са много добри /оръжието също, но то е извън логистиката/- твърди се, че “скачал” на 20, а за един случай даже на 40 метра (!)(?); скоростта по шосе с вериги е 52, а с колела 72 км.ч., което май го прави най-бърз в света.
- това е най-масовият съветски танк по това време, т.е. явно се е наблягало на бързи и маневрени машини.
Т.е.големият брой (повече от целият останал свят) машини със сигурност е значел възможност за "покриване" на големи територии, особено такива с развита шосейна мрежа, а при тези динамични характеристики е имало възможност това да стане страшно бързо за времето си.
Ллеките танкове обаче се оказват неефективни като основно танково оръжие при развитието на противотанковите оръжия и се изместват от Т-34.
Ако се приеме, че в навечерието на ВСВ СССР е имал около 20 000 танка от типа БТ, то изводите за “логистичните им особености” за мене са такива:
- този танк специално е правен за съчетаване на бързо движение по шосе и по грунд – по шосе, като му се махнат веригите; концепцията му е от края на 20-тте и началото на 30-тте години; при движение на колела движещи са задните опорни ролки, т.е. тежестта основно пада върху тях, или получава се автомобил със задно предаване Това повишава скоростта му по шосе от 52 км./ч/ на вериги на 72 км/ч на колела, което си е сериозно повишение, макар колесния ход да се ползва само по шосе, защото в грунд затъва /колелата са тесни и относителното налягане на кв.см се повишава от 0.64 кг/кв.см с вериги, което е чудесна проходимост, на 5.4 кг./кв.см/; ходовите му обаче качества са много добри /оръжието също, но то е извън логистиката/- твърди се, че “скачал” на 20, а за един случай даже на 40 метра (!)(?); скоростта по шосе с вериги е 52, а с колела 72 км.ч., което май го прави най-бърз в света.
- това е най-масовият съветски танк по това време, т.е. явно се е наблягало на бързи и маневрени машини.
Т.е.големият брой (повече от целият останал свят) машини със сигурност е значел възможност за "покриване" на големи територии, особено такива с развита шосейна мрежа, а при тези динамични характеристики е имало възможност това да стане страшно бързо за времето си.
Ллеките танкове обаче се оказват неефективни като основно танково оръжие при развитието на противотанковите оръжия и се изместват от Т-34.
Comment