Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Действия на съветската авиация в дълбочина

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    двигателите са авиационни турбодизели на Чаромски - ЧМ35Б. максимална мощност на излетен режим - 1850 конски сили (!). пуснати са преди да завърши програмата за изпитания, съответно се случва да гаснат по време на полет. как се пали това нещо ако не са имали собствени стартери (нещо, което никъде не видях да пише докато съм търсил по-рано) - не ми е ясно.

    много хора пишат, че е било за да се увеличи пожаробезопасността на самолета. не е така - просто дизелите са по-икономични, съответно със същото количество гориво има по-голяма далечина на полета. по-късно на Пе-8 (наречен така. след като конструкторът загива, оригиналният индекс е ТБ7 ако не греша) е пре-моториран с АШ 82, лети дълго време след война в състава на полярната авиация. направени са около 80 самолета, 1 от тях катастрофира при прелитане към Москва с конструктора на борда, 2 са превърнати в правителствени транспорти с пътническа кабина в бомбовата шахта и втори салон по-назад. (отклонение: Сталин лети винаги на ленд-лизовски машини - Дакоти, докато останалите ползват съвестки самолети.) проблем е, че условията за екипажа в линейните машини са много лоши - липсва отопление, тоалетна, условия за отдих (все пак един такъв полет сигурно трае 6-7 часа), абе въобще... и все пак таванът на полета му е по-високо от всички изтребители по това време, а и като управляемост въпреки липсата на бустери не прочетох да е имало оплаквания от летците. създава се впечатление за надеждна машина и ако е имало проблеми са били по-скоро с дизелите, които просто са пуснати по-рано от нужното - по необходимост.

    а ФАБ5000 май извън Ту16 нищо друго не може да я носи след войната. може би само съветското копие на Б29, но не знам за това.

    Comment


      #32
      Ту-4 - съветския B-29 не я носи.


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #33
        Gaden Gogi написа
        Ехе, това вече е ненаучна фантастика...освен ако самият влак не е бил натоварен с нещо гърмящо.
        Освен ако Александър Сергеевич Яковлев в своята книга "Цел на живота" лъже, в което сега като се замисля май има нещо такова :1087:

        3F122 написа
        направени са около 80 самолета, 1 от тях катастрофира при прелитане към Москва с конструктора на борда.
        Произведени са 89 машини.
        Петляков загива с Пе-2
        3F122 написа
        таванът на полета му е по-високо от всички изтребители по това време, а и като управляемост въпреки липсата на бустери не прочетох да е имало оплаквания от летците.
        Таванът на полета му е в зоната на немското ПВО-погледни данните на немските изтребители от 41-ва година и ще видиш, че ако бъде засечен Пе-8 ще се превърне в клада.Само варианта с пети двигател е имал голям таваннад 10 000 метра, тъй като петият двигател на борда е бил използван като мотокмопресор за останалите четири-все пак руснаците са били боси на тема компресори и турбокомпресори по това време.
        Last edited by Parabellum; 16-09-2006, 07:35. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

        Comment


          #34
          Само варианта с пети двигател е имал голям таваннад 10 000 метра
          а той пък, първо е бил чисто експериментален, второ - далечината на полета му е плашещо малка в сравнение с планираната...

          Comment


            #35
            когато е приет на въоръжение таванът му е над 9000 метра, не мисля, че тогава 109 D/E са достигали височината. отделно ситуацията, за която говорите е хипотетична. има ли случай със свален от изтребители Пе-8? не от свои, имам предвид?

            според Иван Бориславов (статията за Пе8 в криле преди около 5 години) Петляков загива в Пе-8, и то в новопроизведен самолет на път за Москва. същото съм чел и в "Трънливият път за никъде" в руския оригинал.

            Comment


              #36
              когато е приет на въоръжение таванът му е над 9000 метра, не мисля, че тогава 109 D/E са достигали височината.
              Според www.airwar.ru Me-109 E (1938 г. приет на въоръжение) има практически таван на полета 10 500 метра. Me-109 D - 10 000 метра. Според същият сайт Пе-8/ТБ-7 (1941 г.) има практически таван на полета 9 300 метра, а Пе-8 с двигател М-82 (модел 1942 г.) има практически таван на полета от 9 500 метра. Т.е. струва ми се че не е неуязвим.
              Впрочем, по същото това време (началото на 1942 г.) Луфтвафе вече има и Me-109 G (а версията G-2 има парктически таван на полета от 12 000 метра).

              Comment


                #37
                3F122 написа
                според Иван Бориславов (статията за Пе8 в криле преди около 5 години) Петляков загива в Пе-8, и то в новопроизведен самолет на път за Москва. същото съм чел и в "Трънливият път за никъде" в руския оригинал.
                Станала е печтана грешка колега.Петляков загива на 12 януари 1942 с новопроизведен Пе-2 в околностите на Мемешево.По това време 1942 година Пе-8 не се произвежда серийно.
                Проблема с дизеловите двигатели сложени на този самолет идва от факта, че те "лапат" много масло.При бомбардировките над Берлин, полетите продължават средно по 15 часа и се налага нав секи самолет допълнително да бъдат монтирано по 400 литрови резервоари за масло-което от своя страна ограничава товара на носените бомби.
                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #38
                  вметка за тавана: при бомбардировачите я има тази неприятна особенност че докато са с бомби таванът им меко казано се различава от паспортният...след това могат и да се качат по-висока, а дизелите освенче лапат много масло са и значително по-тежки, имат по-силни вибрации и почват дакапризничат на високо. абе калпава работа, единствената файда от всичко това е че се е пръкнал двигателя В-2 който знам къде стои...и продължава да стои междувпрочем.
                  А иначе и германците се отказват да правят авиационен дизел, ако и по-късно техните разработки за опозитендвигател данамират приложение в танкостроенето.

                  Comment


                    #39
                    Gaden Gogi написа
                    вметка за тавана: при бомбардировачите я има тази неприятна особенност че докато са с бомби таванът им меко казано се различава от паспортният...след това могат и да се качат по-висока, а дизелите освенче лапат много масло са и значително по-тежки, имат по-силни вибрации и почват дакапризничат на високо. абе калпава работа, единствената файда от всичко това е че се е пръкнал двигателя В-2 който знам къде стои...и продължава да стои междувпрочем.
                    А иначе и германците се отказват да правят авиационен дизел, ако и по-късно техните разработки за опозитендвигател данамират приложение в танкостроенето.
                    о да, прав си Гоги, то се вижда на всеки документален филм как в момента в който се освободи от бомбите машината просто "скача" нагоре... трудно ми е да си представя как се държи Пе-8 при пускането на особенно голям калибър (1, 2 и 5 тона).

                    сигурно си прав, че от дизелите на високо само можеш да си скубеш косите, и все пак немците планират замяна на Юнкерс 86 с нещо още по-голямо отново с дизели, които така и не успяват да завършат. хаха, горките англичани с техните спитфайъри с островърхите криле на 12,5 километра, ако ругатните им са можели да свалят 86-ците... по тоя повод аз лично съм много заинтересован да знам как би се справил 109 с 30% по-малка площ от серийния спитфайър на тия 10 000 метра дори по прав линия, ама айде.

                    та за АДД: знаете ли Ер-2 какви обекти бомбардират примерно? Берлин? (какъв Ар 2 ме подгони и мене...)

                    Comment


                      #40
                      по тоя повод аз лично съм много заинтересован да знам как би се справил 109 с 30% по-малка площ от серийния спитфайър на тия 10 000 метра дори по прав линия, ама айде.
                      Не знам. Само посочвам, че според това, което Гоги би нарекъл "паспортни данни", Пе-8 има таван на полета със 700 метра по-нисък от този на Ме-109D и с 1 200 метра по-нисък от този на Me-109Е. Предполагам, че натоварен с бомби Пе-8 лети и по-ниско, така че... Не ще да е "неуязвим" за ПВО-изтребители.

                      Comment


                        #41
                        Нали имаше едно прелитане над Германия на Молотов на такъв височинен бомбър? Някой има ли подробности. Иначе картинката е по-скоро за майтапи

                        Comment


                          #42
                          Молотов прелита до Англия на Пе-8.
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            #43
                            Молотов прелита до Англия на Пе-8.
                            Може ли нещо по-подробно за това? Отъкде минава машрута му, кога лети и т.н.

                            Comment


                              #44
                              Над Германия лети. Май на милитера имаше спомени на пилота.

                              Сайт «Военная литература», работающий с 2001 г., собрал в себе множество текстов, имеющих отношение к военной истории и истории войн, и постоянно пополняется новыми материалами. Среди них -- первоисточники, архивные материалы, документы, мемуары, исследования, проза и поэзия, биографические работы, пропагандистские материалы, статьи, альтернативная военная история, книги по истории техники и оружия, уставы и наставления, устная история, детская военная литература, карты и схемы, военная периодика и многое другое.
                              Last edited by Thorn; 18-09-2006, 12:18. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение


                              thorn

                              Средновековните църкви в България

                              Comment

                              Working...
                              X