двигателите са авиационни турбодизели на Чаромски - ЧМ35Б. максимална мощност на излетен режим - 1850 конски сили (!). пуснати са преди да завърши програмата за изпитания, съответно се случва да гаснат по време на полет. как се пали това нещо ако не са имали собствени стартери (нещо, което никъде не видях да пише докато съм търсил по-рано) - не ми е ясно.
много хора пишат, че е било за да се увеличи пожаробезопасността на самолета. не е така - просто дизелите са по-икономични, съответно със същото количество гориво има по-голяма далечина на полета. по-късно на Пе-8 (наречен така. след като конструкторът загива, оригиналният индекс е ТБ7 ако не греша) е пре-моториран с АШ 82, лети дълго време след война в състава на полярната авиация. направени са около 80 самолета, 1 от тях катастрофира при прелитане към Москва с конструктора на борда, 2 са превърнати в правителствени транспорти с пътническа кабина в бомбовата шахта и втори салон по-назад. (отклонение: Сталин лети винаги на ленд-лизовски машини - Дакоти, докато останалите ползват съвестки самолети.) проблем е, че условията за екипажа в линейните машини са много лоши - липсва отопление, тоалетна, условия за отдих (все пак един такъв полет сигурно трае 6-7 часа), абе въобще... и все пак таванът на полета му е по-високо от всички изтребители по това време, а и като управляемост въпреки липсата на бустери не прочетох да е имало оплаквания от летците. създава се впечатление за надеждна машина и ако е имало проблеми са били по-скоро с дизелите, които просто са пуснати по-рано от нужното - по необходимост.
а ФАБ5000 май извън Ту16 нищо друго не може да я носи след войната. може би само съветското копие на Б29, но не знам за това.
много хора пишат, че е било за да се увеличи пожаробезопасността на самолета. не е така - просто дизелите са по-икономични, съответно със същото количество гориво има по-голяма далечина на полета. по-късно на Пе-8 (наречен така. след като конструкторът загива, оригиналният индекс е ТБ7 ако не греша) е пре-моториран с АШ 82, лети дълго време след война в състава на полярната авиация. направени са около 80 самолета, 1 от тях катастрофира при прелитане към Москва с конструктора на борда, 2 са превърнати в правителствени транспорти с пътническа кабина в бомбовата шахта и втори салон по-назад. (отклонение: Сталин лети винаги на ленд-лизовски машини - Дакоти, докато останалите ползват съвестки самолети.) проблем е, че условията за екипажа в линейните машини са много лоши - липсва отопление, тоалетна, условия за отдих (все пак един такъв полет сигурно трае 6-7 часа), абе въобще... и все пак таванът на полета му е по-високо от всички изтребители по това време, а и като управляемост въпреки липсата на бустери не прочетох да е имало оплаквания от летците. създава се впечатление за надеждна машина и ако е имало проблеми са били по-скоро с дизелите, които просто са пуснати по-рано от нужното - по необходимост.
а ФАБ5000 май извън Ту16 нищо друго не може да я носи след войната. може би само съветското копие на Б29, но не знам за това.
Comment