Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Действия на съветската авиация в дълбочина

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Съветите са бомбардирали Добрич ли? За какво им е?
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #17
      Интересно какви други могат да са самолетите - румънски ли? Или може би английски от най-близката им база Египет! Малко след критския погром.


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #18
        Не е сигурно дали са били съветски самолети. Вероятно е да са били и германците с цел да предизвикат анти-болшевишки настрония в България. Още повече че не са нанесени никакви щети. Пък и съпри и чук на парчетата от бомбите изглежда много...хм..кичозно да го наречем. А може и ВВС по погрешка да са бобардирали Добрич, предвид че се намира близо до целите им в Румъния. Бомбардировката е била нощна.

        Comment


          #19
          Най-вероятно е било по грешка. Да са били немски самолети все пак е малко вероятно. А грешките са нещо нормално дори сега (при много по-ксъвършени навигационни уреди и точни оръжия), какво да говорим за тогава. Впрочем, и Молотов ако правилно си спомням в началото твърде за бомбардировките над Хелзинки, че съветските самолети всъщност хвърляли храна и други "хуманитарни" помощи (както бихме ги нарекли сега). Може би са имали пердвид, че тези бомби хуманно отнемат на бомбардираните по-нататъчни притеснения за земното им битие.

          Comment


            #20
            Бомбардировки над унграски град са повода Унгария да се включи във войната. Само че там има щети и жертви. Версията с анти-болшевишките настроения там също е в обръщение.

            Comment


              #21
              Именно. Макар и Хорти по убеждения да е бил наточен на комунистите, Унгария, получила териториално разширение през 1940 няма повод за война със СССР за разлика от румънците.
              Last edited by Sturmpionier; 14-09-2006, 18:15.

              Comment


                #22
                Кажете нещо зо тежкият самолет на Петляков, но не Пе-2 а другият с 4-те мотора.За него съм чел,че нанасят удар в самото начало на ВОВ, като двигателите им са били дизелови.При излитането два са се повредили,един е свален от приятелски огън,тъй като не е разпознат.

                Comment


                  #23
                  lobo написа
                  Кажете нещо зо тежкият самолет на Петляков, но не Пе-2 а другият с 4-те мотора.За него съм чел,че нанасят удар в самото начало на ВОВ, като двигателите им са били дизелови.При излитането два са се повредили,един е свален от приятелски огън,тъй като не е разпознат.
                  Това е Пе-8, може би щеше да бъде най-добрият стратегически бомбардировач в началото войната, ако не е била мешаницата с двигателите. Първо се слагат 5 двигателя, май 4 бяха от МиГ-3, + един за турбокомпресорите (по-късно е махнат). Самолета е бърз, лети високо и е ОГРОМЕН. Носи до 5 тона бомби, включително и ФАБ-5000 :rock: Отбранителното въоръжение е отлично за времето си - 2х20мм ШВАК - по едно на гърба/опашката, в гондолите на двигателите до тялото има по една 12,7 мм УБС (изглежда много бъгаво отстрани), на носа сдвоен ШКАС, по-късно май го сменяха. Самолета е пускал над Берлин ФАБ-1000/2000, А ТОВА прави впечатление и се чува много на далече...
                  По-късно му махат АМ-35 (май такъв беше двигателя) защото го искат за МиГ-3, заменят с всякакви варияции на тема "дизели", но винаги имат проблеми... Общо Пе-8 са произведени около 100-тина...

                  При първият рейд с него до Берлин има ужасни технически проблеми (Ер-овете наоколо имат още повече проблеми), но няколко самотелта стигат до целта. Един на връщане май кацаше в изоставен колхоз там екипажа 2 дни пренася гориво в канчета, след това излита и се прибира...
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    #24
                    Носи до 5 тона бомби, включително и ФАБ-5000
                    ъхъ, само дето при такъв товар лети два пъти по-ниско и три пъти по-наблизо от максималните си възможности. и май наистина е носил, но едва няколко (колкото пръстите на двете ръци) пъти. като цяло самолетът не е лош, но се е оказал ненужен, а и е доста далеч от Б-17

                    Comment


                      #25
                      Прав си, май ФАБ-5000 го бяха ползвали само при Кьонигсберг (ако не ме лъже паметта).
                      „Аз, Драгомир, писах.
                      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                      Модератор на раздел "Военна Авиация"

                      Comment


                        #26
                        Слагайте малко снимков материал, да се вижда за какво иде реч.


                        За въоръжението намерих обаче по-скромни данни - типовото е между 2000 и 4000 кг. С 5-тонна бомба трябва да е бил на предела на възможностите си.
                        За далечината на полета пък се срещат най-различни данни - от 3600 до 5800 км (с 2000 кг бомби) - в зависимост от вида на двигателите.
                        Last edited by Dinain; 15-09-2006, 13:34.
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #27
                          Пилот написа
                          Първо се слагат 5 двигателя, май 4 бяха от МиГ-3,
                          Всъщност моторите не са от МиГ-3, на него използват тези просто защото това е най-мощното което имат, по-същаат логика може да се каже че са и от Ил-2, там стои същият двигател но в невисочинно изпълнение.

                          Comment


                            #28
                            Пилот написа
                            Прав си, май ФАБ-5000 го бяха ползвали само при Кьонигсберг (ако не ме лъже паметта).
                            При Орел са ги използвали колега :mhehe:
                            Ликвидирали са гарата, която е възстановена чак след войната.Използвана е една бомба.От взривната вълна намират един локомотив изхвърлен на 400 метра :mhehe:
                            То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                            Comment


                              #29
                              Ехе, това вече е ненаучна фантастика...освен ако самият влак не е бил натоварен с нещо гърмящо.

                              Comment


                                #30
                                Оказва се че бомбата е хвърляна и в Кьонигсберг и в Орел, че и на още места.


                                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                                "But I know none, and therefore am no beast."

                                (Richard III - William Shakespeare)

                                Comment

                                Working...
                                X