Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загубите на германската авиация в Битката за Франция 1940

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Е, ако не се лъжа, Юлиане Августе , Bf-109 си е предназначен не за бой по виражи, а за вертикален такъв. Р
    Опита по-скоро го доказва. Не че отделни пилоти не се съобразяват с това. Впрочем интересно ми е при какви условия Вернер Мьолдерс е свален от Помие Лейрарг, пилотиращ точно Девоатин на 5 юни ? Налага му се да погостува на французите за малко

    А данните ми са от Бориславов. Вярно е, че в тях влизат всички изтребители, не само боеготовите.
    Quae fuerant vitia, mores sunt.

    Comment


      #17
      Рене Помие-Лерарг Rene Pomier-Layrargues е бил на 22 години. Битката се състояла към 17 часа на 5 юни с участието на много самолети- не е уточнено колко. Мьолдерс пада край лично неизвестното на мен Саси, но възможно е да е близко до Париж. Пленен е, след като се опитал да се скрие, но от земята са наблюдавали. После е било време за поздравления, той е искал да се ръкостиска с победителя си, франсетата пък го поздравявали за кръстовете, с които е бил декориран и явно е летял с тях. Обаче Помие- Лерарг е летял на Моран, не на Девоатин него ден .

      Във файла ще ги видите и на снимки и двамата. Ей това е франсето

      Comment


        #18
        Мерси, von Danitz. Явно съм се заблудил за самолета на Лерарг. Хм, по това време отношенията между противниците още са били на фазата от предишната война- незнам дали бих могъл да използвам "рицарски" или поне "джентълменски".
        Quae fuerant vitia, mores sunt.

        Comment


          #19
          Thorn написа
          Французите имат много изтребители, но малко от тях на първа линия.
          Франсетата не сменят принципите си на воюване и въздушната си доктрина. Тяхната доктрина се базира на тази от ПСВ.Според тях бъдещата война ще е позиционна и този който има по-голлям запас от самолети ще победи. Това праща на задна линия голяма част от аеропарка им.Вярно, че са старички самолетите, но ако бяха използвани грамотно в първите дни на войната щяха да задържат немските и това да даде още някой друг месец, който ще бъде използван максимално от заводите им да наблъскат на фронта Д-520.
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #20
            Я, това за доктрината с машини на запас, определено е интересно. Това разчита на по дълга като време стратегия, а не толкова на решителна битка - т.е. операция по завоюване на въздушното господство. И обяснява някои неща.

            Плюс това френската авиация е доста пръсната като командване, има армейски, на групите армии и на фронта въздушни сили, което доста обърква при съсредоточаване, но е добре за малки удари в необходимото място. Но за обща военно-въздушна операция, определено не върви.

            Comment


              #21
              В почти всички достъпни ми източници сочат, че мл. л - т Помие - Лерарг от GC II/7 е пилотирал D.520 с бордови ¹ 266.
              Що се касае до D.520, о.р. полк. Стефан Маринополски ( 2/6 орляк) го сравняваше с елегантна французойка, която трябва да се управлява с бели ръкавици; машината е много чувствителна на реакциите на пилота.
              SEMPER AGRESSUS

              Comment


                #22
                Не, аз не знам защо този случай е толкова известен, но в текста, който съм аднал, по-горе, пише буквално, че той е разказал на французите, че е свален от Моран. Попитали са го откъде знае френски, той им отговорил - от училище. Сега ако той не знае кой го е свалил, а Криле или някой друг знае, браво, шапка и поклон, ама хайде сега.... Това са свидетелствата на двамата заловили го офицери. А франсето има общо 5 победи, което сега дали е ас, друг да каже.

                Comment


                  #23
                  А франсето има общо 5 победи, което сега дали е ас, друг да каже.
                  Зависи от критериите. За французите при Вердюн през ПСВ 5 победи са достатъчни за ас, после към края на войната нужни стават 10. ЗА ВСВ не е достатъчно. В кръга на шегата, за мен си е ас, предвид дори само тази победа и най-вече поради нея :twisted:
                  Quae fuerant vitia, mores sunt.

                  Comment


                    #24
                    Може би най-илюстративен за периода е случаят на Едмон Мари-ле-Месле: 16 победи, единствено една от тях е преди кампанията, всички останали са по нейно време. А особено показателен е 12 май, когато е свалил 3 Щуки или на 18 май, когато удря 3 Хенкела . Базиран е бил в Реймс, 100 км север север-източно от Париж. Твърди се че има още 4 победи, но те са несигурни. Ето потвърдените по дата, свален самолет и място.

                    1. 11 January 1940 ; Do 17 ; Longwy

                    2. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Bouillon

                    3. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Pouru St-Rémy

                    4. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Sainte-Cécile

                    5. 13 May 1940 ; Bf 109 ; Stonne

                    6. 15 May 1940 ; Hs 126 ; Vendresse

                    7. 16 May 1940 ; Do 215 ; Rethel

                    8. 18 May 1940 ; He 111 ; Rethel

                    9. 18 May 1940 ; He 111 ; Ponsart

                    10. 18 May 1940 ; He 111 ; Laon

                    11. 19 May 1940 ; He 111 ; Hesse

                    12. 24 May 1940 ; Hs 126 ; Saint-Loup-au-Terrier

                    13. 25 May 1940 ; Hs 126 ; Boult-aux-Bois

                    14. 26 May 1940 ; He 111 ; Tannay

                    15. 3 June 1940 ; Hs 126 ; Sommauthe

                    16. 10 June 1940 ; Ju 88 ; Chatillon-sur-Bar

                    Летял е на Curtiss Hawk 75, на първи юли става командир на ескадрила, тъй като предишният е свален. След примирието е евакуиран в Мароко. Там поне американците не са го свалили. Загива на Тъндърболт над Колмар, Германия, ударен от ФЛАК през 45 година, но няма други победи освен тези в кампанията.

                    Comment

                    Working...
                    X