If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загубите на германската авиация в Битката за Франция 1940
Е, ако не се лъжа, Юлиане Августе , Bf-109 си е предназначен не за бой по виражи, а за вертикален такъв. Р
Опита по-скоро го доказва. Не че отделни пилоти не се съобразяват с това. Впрочем интересно ми е при какви условия Вернер Мьолдерс е свален от Помие Лейрарг, пилотиращ точно Девоатин на 5 юни ? Налага му се да погостува на французите за малко
А данните ми са от Бориславов. Вярно е, че в тях влизат всички изтребители, не само боеготовите.
Рене Помие-Лерарг Rene Pomier-Layrargues е бил на 22 години. Битката се състояла към 17 часа на 5 юни с участието на много самолети- не е уточнено колко. Мьолдерс пада край лично неизвестното на мен Саси, но възможно е да е близко до Париж. Пленен е, след като се опитал да се скрие, но от земята са наблюдавали. После е било време за поздравления, той е искал да се ръкостиска с победителя си, франсетата пък го поздравявали за кръстовете, с които е бил декориран и явно е летял с тях. Обаче Помие- Лерарг е летял на Моран, не на Девоатин него ден .
Във файла ще ги видите и на снимки и двамата. Ей това е франсето
Мерси, von Danitz. Явно съм се заблудил за самолета на Лерарг. Хм, по това време отношенията между противниците още са били на фазата от предишната война- незнам дали бих могъл да използвам "рицарски" или поне "джентълменски".
Французите имат много изтребители, но малко от тях на първа линия.
Франсетата не сменят принципите си на воюване и въздушната си доктрина. Тяхната доктрина се базира на тази от ПСВ.Според тях бъдещата война ще е позиционна и този който има по-голлям запас от самолети ще победи. Това праща на задна линия голяма част от аеропарка им.Вярно, че са старички самолетите, но ако бяха използвани грамотно в първите дни на войната щяха да задържат немските и това да даде още някой друг месец, който ще бъде използван максимално от заводите им да наблъскат на фронта Д-520.
То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Я, това за доктрината с машини на запас, определено е интересно. Това разчита на по дълга като време стратегия, а не толкова на решителна битка - т.е. операция по завоюване на въздушното господство. И обяснява някои неща.
Плюс това френската авиация е доста пръсната като командване, има армейски, на групите армии и на фронта въздушни сили, което доста обърква при съсредоточаване, но е добре за малки удари в необходимото място. Но за обща военно-въздушна операция, определено не върви.
В почти всички достъпни ми източници сочат, че мл. л - т Помие - Лерарг от GC II/7 е пилотирал D.520 с бордови ¹ 266.
Що се касае до D.520, о.р. полк. Стефан Маринополски ( 2/6 орляк) го сравняваше с елегантна французойка, която трябва да се управлява с бели ръкавици; машината е много чувствителна на реакциите на пилота.
Не, аз не знам защо този случай е толкова известен, но в текста, който съм аднал, по-горе, пише буквално, че той е разказал на французите, че е свален от Моран. Попитали са го откъде знае френски, той им отговорил - от училище. Сега ако той не знае кой го е свалил, а Криле или някой друг знае, браво, шапка и поклон, ама хайде сега.... Това са свидетелствата на двамата заловили го офицери. А франсето има общо 5 победи, което сега дали е ас, друг да каже.
А франсето има общо 5 победи, което сега дали е ас, друг да каже.
Зависи от критериите. За французите при Вердюн през ПСВ 5 победи са достатъчни за ас, после към края на войната нужни стават 10. ЗА ВСВ не е достатъчно. В кръга на шегата, за мен си е ас, предвид дори само тази победа и най-вече поради нея :twisted:
Може би най-илюстративен за периода е случаят на Едмон Мари-ле-Месле: 16 победи, единствено една от тях е преди кампанията, всички останали са по нейно време. А особено показателен е 12 май, когато е свалил 3 Щуки или на 18 май, когато удря 3 Хенкела . Базиран е бил в Реймс, 100 км север север-източно от Париж. Твърди се че има още 4 победи, но те са несигурни. Ето потвърдените по дата, свален самолет и място.
1. 11 January 1940 ; Do 17 ; Longwy
2. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Bouillon
3. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Pouru St-Rémy
4. 12 May 1940 ; Ju 87 ; Sainte-Cécile
5. 13 May 1940 ; Bf 109 ; Stonne
6. 15 May 1940 ; Hs 126 ; Vendresse
7. 16 May 1940 ; Do 215 ; Rethel
8. 18 May 1940 ; He 111 ; Rethel
9. 18 May 1940 ; He 111 ; Ponsart
10. 18 May 1940 ; He 111 ; Laon
11. 19 May 1940 ; He 111 ; Hesse
12. 24 May 1940 ; Hs 126 ; Saint-Loup-au-Terrier
13. 25 May 1940 ; Hs 126 ; Boult-aux-Bois
14. 26 May 1940 ; He 111 ; Tannay
15. 3 June 1940 ; Hs 126 ; Sommauthe
16. 10 June 1940 ; Ju 88 ; Chatillon-sur-Bar
Летял е на Curtiss Hawk 75, на първи юли става командир на ескадрила, тъй като предишният е свален. След примирието е евакуиран в Мароко. Там поне американците не са го свалили. Загива на Тъндърболт над Колмар, Германия, ударен от ФЛАК през 45 година, но няма други победи освен тези в кампанията.
Comment