Не на електрическата част, а на двигателната система като цяло.
Ядрения ракетен двигател превръща цялата топлинна енергия на реактора в движение (подобно на химическия). Ако искаме да превърнем тази енергия в движение посредством йонен двигател (който по същество е движител), трябва от топлинната мощност на реактора да генерираме електрическа. А там има теоретични ограничения по КПД (цикъл на Карно). Тези 40-45% КПД на ядрения реактор (не двигател!), за които писа по-горе, са близки именно до това ограничение и едва ли ще бъдат достигнати в условията на космоса. След това идва КПД на йонния двигател, който превръща примерно 80% от електрическата енергия в движение. Тоест, системата "ядрен реактор => йонен двигател" би имала КПД под 30% (0.4 * 0.8), което всъщност хич не е лошо за начало.
Ядрения ракетен двигател превръща цялата топлинна енергия на реактора в движение (подобно на химическия). Ако искаме да превърнем тази енергия в движение посредством йонен двигател (който по същество е движител), трябва от топлинната мощност на реактора да генерираме електрическа. А там има теоретични ограничения по КПД (цикъл на Карно). Тези 40-45% КПД на ядрения реактор (не двигател!), за които писа по-горе, са близки именно до това ограничение и едва ли ще бъдат достигнати в условията на космоса. След това идва КПД на йонния двигател, който превръща примерно 80% от електрическата енергия в движение. Тоест, системата "ядрен реактор => йонен двигател" би имала КПД под 30% (0.4 * 0.8), което всъщност хич не е лошо за начало.
Comment