Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Китай и съседите му: съотношение ВМС и перспективите за развитието им.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Поредната китайска ескадра за Аденския залив: 中国海军 - 山东青岛第十四批护航编队起航

    Май е най-слабата досега. Два бойни кораба от първото поколение - 112 Harbin (052) и 528 Mianyang (053H3). Спекулира се каква е причината да задържат модерните кораби вкъщи. Може и да имат едно наум.

    Comment


      По-скоро затварят дупката в нивото на подготовка между по-качествените и нови кораби и по-старите (които обаче не са чак първо поколение де).
      Знае се, че де факто Китай не провежда реални анти-пиратски операции ами обучава екипажи за действия в открито море, защото каквото и да си говорим - до преди тези експедиции до Аден, в масовата си част китайският флот нямаше опит в подобно нещо. Сигурно искат да видят как ще се представят и по-старите системи по корабите им, пък и Харбин е преживял ъпгрейд наскоро - другият разрушител вече е излизал на такава експедиция, сега и на него му е ред.
      Last edited by albireo; 17-02-2013, 02:37.
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        Може и това да е причината, но момента е доста подходящ за спекулации.

        Comment


          China takes control of Gwadar Port

          China on Monday took control of Pakistan’s Gwadar Port located at the mouth of the Persian Gulf just outside the strategically important Strait of Hormuz. The official transfer of Concession Agreement from the Port of Singapore Authority (PSA) to the China Overseas Port Holding Company was carried out in the presence of President Asif Ali Zardari.

          Comment


            Това си се знаеше от много отдавна. Построиха го, построиха и магистралите и май жп линиите до него, а преди година две се разбраха и диретно да го управляват. Това е кажи речи поредната част от Пакистан, над която страна фактически губи суверенитет.
            Recalibrating my lack of faith in humanity...

            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

            Comment


              Две статегически пристанища близо едно до друго - Гуадар със силно китайско участие и иранското Чабахар. На входа на Ормузкия пролив

              Comment


                Иранците са доста по-назад с тяхното пристанище. Идеята им е да го използват като портал за търговията с Азия, докато трафикът към Европа и останалия свят да си остане на Бандар Абас. Индия също имаше участие в този проект, главно с цел да неутрализира доколкото може Гуадар.
                Иначе от този ход и двете страни участнички печелят. Пакистан има база за флота си, която е по-надалеч от Карачи и в случай на конфликт вече не може да бъде блокиран толкова лесно. Също така самата държава има интерес да развива западните си области, които са мега-заспали сравнено с Пунджаб и Синд. Китайците им построиха магистрала Гуадар - Карачи и което е по-важното магистрала до Пешавар. А от там през Гилгит и планините се строят пътища, които да свържат Китай директно с Гуадар. Там в планините има места, където пакистанската власт или армия кажи речи не се бърка - Китай си строи разни работи напълно необезпокояван. Общо взето това е най-краткият път от Персийския залив до Китай и обзалагам се каквото и да разправя Китай, че не възнамерявал да позиционира военни кораби там - няма да се окаже вярно. Мястото е с невероятно стратегическо разположение...
                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                Comment


                  Попаднах на една статия, която най-накрая ми разясни тая мътилка около островите:

                  Japan and U.S. Ignored Chinese Signals and History, Blundering into the Senkaku/Diaoyu Crisis

                  Историята е малко като с цар Калоян - те му пратили кралска диадема, той получил императорска корона

                  Comment


                    Введен в строй головной корвет проекта 056

                    В Китае развернуто масштабное строительство корветов проекта 056 сразу на четырех китайских судостроительных предприятиях. В день ввода в строй корвета Bengbu 25 февраля на той же шанхайской верфи Hudong Shipyard был спущен на воду уже десятый (!) по счету корвет проекта 056 (ставший третьим кораблем проекта 056 постройки Hudong Shipyard). То есть средние темпы постройки кораблей этого типа КНР составляют одна единица в месяц.

                    +

                    中国海军 - 新型护卫舰Type 056首舰582舰正式交付海军

                    Comment


                      Интересно решение на китайците - дублират надписите по емблемите на руските кораби:







                      Эмблемы некоторых боевых кораблей ВМС НОАК

                      Comment


                        В Китай беше утвърдена програма за създаване на атомни кораби

                        http://infobalkani.wordpress.com/201...1%D1%8A%D0%B7/

                        Китайското правителство утвърди официално програма, която предвижда създаването на кораби (надводни) с атомна енергийна установка (на първо място самолетоносач). Това съобщение е от авторитетен китайски интернет-портал. Първият етап предполага разработването на компактен ядрен реактор от ново поколение, създаването на който се извършва в рамките на специален проект с кодово обозначение 863. В перспектива използването на новите реактори е насочено към самолетоносачи, товарни кораби и ескадрени миноносци, а също така за стратегически подводници.

                        На 22 февруари т.г. Националното бюро за статистика на китайската държава публикува статистически бюлетин за социалното и икономическото развитие на страната през миналата година. Според този документ през миналата година в рамките на проект 863 в областта на високите технологии са извършени 1165 опитно-конструкторски и научноизследователски работи. Подробна информация за проекта в бюлетина на бюрото няма.

                        Понастоящем в Китай в е в сила програма за създаване на самолетоносачи, реализирането на която предвижда два етапа, първият от които се очаква строителството на самолетоносачи до четири единици, а половината от тях да бъде предадена на флота още до 2015-2016 година. На основата на тези машини до 2020 година ще бъдат сформирани авионосни групи. Новите самолетоносачи няма да бъдат снабдени с атомна енергийна установка, а тяхната водоизместимост ще бъде от 50 до 55 хиляди тона. Информаторът уточнява, че в Китай в средата на лятото на 2011 година започна изграждането на първия кораб-самолетоносач собствена конструкция. Строителството на самолетоносача се извършва в корабостроителницата, която се намира в делтата на река Яндзъ (на остров Чансин).

                        Вторият етап на проекта включва създаването най-малко на два кораба с водоизместимост 65 000 тона, които вече ще бъдат снабдени с атомни реактори. Такива авионосци, по предварителни данни, ще постъпят на въоръжение в китайската държава след 2020 година. След техните предимства заслужава да се отбележи ограничената само от възможностите на самия екипаж автономност на плаване и практически неограничената далечина на хода.

                        Comment


                          The PLA Navy
                          New Capabilities and Missions for the 21st Century

                          We don't see things as they are, we see them as we are
                          ---Anais Nin----

                          Comment


                            Китайците здраво строят и се окопават по спорните острови. Намислили са нещо.



                            http://www.segabg.com/article.php?id=791707
                            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                            Comment

                            Working...
                            X