Кало, нормите ius cogens не са само тези, а са доста повече. Нещо повече - в пъти повече. Такива са още нормите, забраняващи тероризма; нормите, уреждащи процеса по сключването на международноправни договори и т.н. Такава също така е и нормата, уреждаща принципа на национален суверенитет, посочен в предходните постове; и тази, уреждаща изчерпателно случаите на употреба на въоръжена сила.
Поради значимостта на последната е необходимо да посочим, че под неизбежна отбрана се разбира пряко и непосредствено въоръжено нападение над територията на дадената държава. Тъй като виждам, че считаш за безспорно, че руските миротворци са олицетворение на Руската федерация и под някаква форма са приравнени на нея, ще кажа, че военните части, разположени под мандата на ООН в дадена територия не са еквивалентни на въоръжените части, намиращи се на собствена територия на същата държава по своя правен статут. Така военните удари на авиацията на Кот д'Ивоар отпреди няколко години не са и не бяха възприети като нападение над самата държава Франция, а като нападение над френски войници под мандат на ООН.
Единствено оправомощените от СС на ООН държави и международни междуправителствени организации са компетентни да "възстановяват действието на приетите международни норми". Именно поради стеснителното тълкуване е необходимо да разглеждаме като компетентни само тези субекти на Международното право.
1) С риск да потретя - Руската федерация не е получила необходимото оправомощаване от съответната "институция";
2) Изрази като "напълно оправдана, още повече" ми се струва, че носят оценъчен елемент. Ако това не е така - се извинявам.
Правомерността на предоставените руски паспорти е, както казах, тема, за която нямам достатъчно информация. Само изказвам мимоходом предположението си, че има вероятност да не е спазено законодателството на Република Грузия, установяващо определени изисквания за освобождаване от грузинско гражданство. Което пък е съществена част от принципа за недопускане на двойно гражданство. Подозрението ми се базира само на неизгодността на тези актове спрямо Република Грузия. Не държа на този аргумент.
Съществува качествена разлика между понятията "малцинство" (което не е субект нито на националното, нито на Международното право) и "народ, борещ се за освобождение" (който е такъв субект). Разликата мисля, че поясних - и тя не е в механичната съвкупност от лексикалните смислови съдържания на отделните думи.
Мисля, че посочих източник, в който е записано в прав текст, че "съгласие е постигнато". Такова съгласие от чисто юридическа гледна точка е обвързващо в каквато и форма да е било дадено. Дори да не е налице заключителен акт.
P.S. Кало, нека не се отклоняваме от добрия тон с квалификации един към друг. От написаното от мен наистина не излиза така, но знам, че споразумението на г-н Саркози и г-н Медведев е в писмена форма.
P.S. 2 В това споразумение се съдържаха и следните две точки:
1) Пълно изтегляне на воюващите войски до изходните позиции отпреди началото на бойните действия;
2) Решаване на бъдещето на двете области в съвместни преговори.
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ!!!
Поради значимостта на последната е необходимо да посочим, че под неизбежна отбрана се разбира пряко и непосредствено въоръжено нападение над територията на дадената държава. Тъй като виждам, че считаш за безспорно, че руските миротворци са олицетворение на Руската федерация и под някаква форма са приравнени на нея, ще кажа, че военните части, разположени под мандата на ООН в дадена територия не са еквивалентни на въоръжените части, намиращи се на собствена територия на същата държава по своя правен статут. Така военните удари на авиацията на Кот д'Ивоар отпреди няколко години не са и не бяха възприети като нападение над самата държава Франция, а като нападение над френски войници под мандат на ООН.
Намесата НЕ Е наказание, а средство за прекратяване на правонарушението и възстановяване на действието на приетите международни норми
Освен това, при условията на неизбежна отбрана такава намеса е напълно оправдана, още повече, че става дума за пряко нарушения на няколко международни договорености, по които и РФ, и Грузия са страни.
2) Изрази като "напълно оправдана, още повече" ми се струва, че носят оценъчен елемент. Ако това не е така - се извинявам.
Правомерността на предоставените руски паспорти е, както казах, тема, за която нямам достатъчно информация. Само изказвам мимоходом предположението си, че има вероятност да не е спазено законодателството на Република Грузия, установяващо определени изисквания за освобождаване от грузинско гражданство. Което пък е съществена част от принципа за недопускане на двойно гражданство. Подозрението ми се базира само на неизгодността на тези актове спрямо Република Грузия. Не държа на този аргумент.
Осетинците са народ, формално погледнато, борещ се за създаването на собствена държава - Южна Осетия. Поне толкова, колкото и косовските албанци.
Мисля, че посочих източник, в който е записано в прав текст, че "съгласие е постигнато". Такова съгласие от чисто юридическа гледна точка е обвързващо в каквато и форма да е било дадено. Дори да не е налице заключителен акт.
P.S. Кало, нека не се отклоняваме от добрия тон с квалификации един към друг. От написаното от мен наистина не излиза така, но знам, че споразумението на г-н Саркози и г-н Медведев е в писмена форма.
P.S. 2 В това споразумение се съдържаха и следните две точки:
1) Пълно изтегляне на воюващите войски до изходните позиции отпреди началото на бойните действия;
2) Решаване на бъдещето на двете области в съвместни преговори.
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ!!!
Comment