Кой е?"Монитор" ли е? :roll:
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Клечки за зъби
Collapse
X
-
На изпити ли ще си играем???
Още в древността на галерите са се използували оловни плочи за защита, по късно в корея правят кораби чиито корпус е бил защитен.
В по-съвременната история появата на броня е продиктувана предимно от изобретяването на бомбическите снаряди (през 20-те години на XIX век от французите). Ти предполагам питаш за първият мореходен брониран кораб, 'щото Монитор и Вирджиния определено не са такива.
ей това е първият брониран "съвременен" кораб Gloire
Comment
-
Спамите ми темата и я отклонявате от идеята в заглавието. Ама нали казах че ще се правя на добричък (обаче сега правя списък на играчките :twisted: ) ще постна малко по въпроса:
Понятието за атака се е появило преди понятието за отбрана. Именно поради това преломите в бойната тактика като правило се предизвикват от нови средства за нападение. С максимален успех те се използуват в кратък промеждутък от време, докато противникът не е разработил съответните средства за защита.Историята на броненосния флот противоречи на този естествен ход на нещата. Тук не новото средство за нападение - оръдието – а новото средство за защита –бронята- правят прелом, изведнъж обезценяващ огормните флотове (нещо подобно става и със стоителството на “Дредноут”) състоящисе от многооръдейни дървени линейни кораби.“Държавите, считащи себеси за могъщи на море, изведнъж видяха, че те са почти съвсем беззащитни, ако не приемат решителни мерки за създаването на броненосни флотове...” – писал един от съвременниците на този велик прелом.Секретът на този парадокс е прост. Колкото по-близко е целта, толкова по-разрушително е действието на снаряда. А понеже бойният кораб – хармонично съчетание на подвижна платформа и огнева мощ, защита и нападение, то се оказва, че бронята позволява на броненосеца безнаказано да приближи своите оръдия към борда на противника, увеличавайки поразяващата сила на снаряда. Ефективността на нападението тук е тясно свързана с ефективността на защитата. Именно поради това появата на броненосците произвела такова объркващо впечатление на военно-морските специалисти.Най-далновидните специалисти удивително правилнопредугадили характерът на наближаващите промени. Те ясно виждали основните контури на боините кораби на близкото бъдеще. В 1841 г. US братята Стивънс проектирали железен кораб с водоизместване 6000т и скорост 17 възела, с оръдия на въртящисе платформи, два винта и балансирен рул, високооборотна многоцилиндрова парна машина и високо по тогавашните представи налягане на парата – 3,5 атм (през ПСВ е около 14 а втората достига 28-35)4 години по-късно известния френски корабостроител де Лм изложил своие съображения за кораб на бъдещето, тоий трябвало да бъде железен, високоборден, носещ няколко тежки оръдия вместо множество леки. Основен двигател – парна машина, спомагателен – платна. Примерно по същото време в главата на знаменития американски изобретател Ериксон са заформила идеята за нискоборден кораб с тежки оръдия, разместени във въртяща се кула. Авторите и на трите проекта залакали предимно на бронята. Но преди тези идеи да бъдат претворени в метал, трябвало да се случи знаменитото Синопско сражение.На 18 ноември 1853 г. руска ескадра под командването на адмирал П.С.Нахимов навлиза в Синопския залив, където под прикритието на брегови батареи се спотайва турския флот. “Това сражение било кратко и решително, - пише Уйлсън, - турският флот, не разполагащ с бомбически оръдия, просто изчезнал... Три турски фрегати изгорели за броени минути, два транспорта веднага отишли на дъното”. (според мене именно заради тази битка Русия губи Кримската война защото след това изпълнение целият руски черноморски флот е в доста потрошено състояние и не може да възпрепятства съюзническия десант на крим)Така получила бойно кръщене идеята на френския артилерист Пексан. “Необходими са къси оръдия с голям калибър, -писал тои в 1822 г, - стрелящи от голяма дистанция по дървен флот с разривн снаряди с голям разривен заряд”. Успехът на Пексан’s оръдия положил началото на непрестанно увеличаване калибъра на морските оръдия, които оставал почти непроменен в предните 300 години. При стрелба с плътни ядра увеличаването на калибъра от 152мм до 203мм увеличава разрушителното действиеТрескаво търсейки защита от гибелния огън на руските батареи (запей ти наша батарея, запей отново с пълен глас, запейте хиляди след нея......еех кои е бил артилерист в казарматаJ), Наполеон III в септември 1854г одава заповед за строителството на 5 плаващи батареи защитени с желазна броня. Именно в дима на воината се родил броненосецът за брегова отбрана – тип кораб, когото ветроходният флот не занел. Но за изпълнение на целите на флота , които тогавашните адмирали считали господство на море и блокада на вражеските портове, новите кораби на представлявали никаква ценност. Капитанът, ръководещ бомбандировката на Кинбурн, сравнявал плаващите батареи с костенурки. При насрещен вятър те се носели насад, и тогава се налагало да спускат котви или да прибягват до буксир. За истинска морска служба бил необходим мореходен броненосец, неотстъпващ на ветроходите от същата епоха.Де Лом, ангажирайки се да построи такъв броненосец, решил да се възползва от страрият си опит. Неговичт знаменит “Gloire”, спуснат на вода в 1859 г. по право се смятал за най-силният кораб на онези времена. 30 оръдия по 162мм, броня от 120мм, закриваща целия надводен борд, машина от 2500кс. и скорост 12-13 възеладавали всички основания за такава репутация. Но от гледна точка на новите идеи този “лъв в стадо овце”, както гордо наричали своето творение строителите, не предствалявал нищо оригинално. Де Лом обшил борда на дървен кораб с железни листове. От конструктивна гледна точка “Gloire”- е обикновен дървен линеен кораб, на когото е срязана една палуба и намалено количеството на оръдията за компенсация теглото на бронятаТакива кораби се наричали панцерни, което ги отличавало от истинските броненосци, началото на които положил “Уоруър”, спуснат на вода в Англия в 1861 г (айде наште). Тои бил по-голям и бързоходен от френския и носел повече оръдия. Наистина бронята на покривала целия надводен борд, а образувала в средната част правоъгълна кутия, в която се помествали батареите. Недостатък на такава схема на брониране била уязвимостта на рулевата машина. Но за сметка на това стоителите на този кораб- знаменитите Скот-Ръсел и И. Уат усъвършенствали конструкцията, използували водонепроницаеми отсеци и железен корпус. За да се оцени важността на това решение трябва да напмня. че Британското адмиралтейство (чиято глава съм аз) се отказало да стои железни кораби от 1834 г поради силната корозия и обрастване на подводната част.
продължението, картинки, и ТТ данни малко по-късно защото трябва да направя едни финансови разчети
Comment
-
Въпреки всички различия на първите броненосци прави впечатление един детайл” дебелината на бронята остава примерно постоянна – 100-120 мм. Артилеристите приели предизвикателството. В 1865 г нарезните 228 мм оръдия на Вулчестърския арсенал от разтояние 1000м пробивали броня с дебелина 254 мм. Станало очевидно, че многочислените малки оръдия е необходимо да бъдат заменени от малко на брои големокалибре, и те да бъдат защитени с мощна броня. Въплащаваики тази идея в метал, главният строител на англииския флот Едуард Руд предложил така наречните казаматни броненосци. За тях бил характерен високия борд, пълно ветрилно въоръжение в допълненние към парната машина, броневи пояс по ватерлинията, увенчан в средната част от бронева “кутия” – казамат. В него се разполага няколко тежки оръдия. На горната палуба без прикритие понякога са разполагала допълнителна батарея леки оръдия.
Comment
-
Originally posted by "Gaden Gogi"
На изпити ли ще си играем???
Още в древността на галерите са се използували оловни плочи за защита, по късно в корея правят кораби чиито корпус е бил защитен.
В по-съвременната история появата на броня е продиктувана предимно от изобретяването на бомбическите снаряди (през 20-те години на XIX век от французите). Ти предполагам питаш за първият мореходен брониран кораб, 'щото Монитор и Вирджиния определено не са такива.
ей това е първият брониран "съвременен" кораб Gloire
говоря за корейски кораб от 15ти век трябва да изровя пак източника, но кораба бил "като костенурка"albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Я да ви питам за оръдията на тези ветроходи защото нещо не ми е съвсем ясно.
Най разпространените са следните :
16 фунтово
20 фунтово
32 фунтово
48 фунтово
и един мастодонт
68 фунтово
Та въроса тези калибри на колко "мм" отговарят. Естесвено един фунт е около 400гр . Ама гюлетата не всички са били оловни - имало е чугунини , сдвоени и свързани по-междуси с верига за стрелба срещу мачти и т.н.
Трябва да има някаква таблица някой да ли може да ме светне по въпроса?
Comment
Comment