Iver Huitfeld class
![](http://forsvaret.dk/FMT/Materiel/Skibe/Fregatter/Fregat%20illustrationer/Fregat-600px.jpg)
Екипаж
Планира се екипажът на всяка една от новите фрегати да се състои от 101 души, разпределени в четири подразделения:
Оперативна част от 32 души (8 офицери (включително командирът), 3 старшини и 21 матроси)
Бойна част от 17 души (2 офицери, 3 старшини и 12 матроси)
Техническа част от 32 души (6 офицери, 3 старшини и 23 матроси)
Административна част от 20 души (2 офицери, 4 старшини и 14 матроси)
Всяка фрегата има места за 165 души, достатъчни за настаняване освен щатния екипаж на малък щаб, вертолетна част, санитарен персонал, курсанти и резервисти.
Командване и контрол
Осъществява се от интегриран център на борда. Там са разположени техническата платформа и компютърната система C-flex, производство на фирма Terma A/S.
Тя осъществява изцяло получаването и обработването на информация, актуалното състояние и използването на оръжията на борда и обмен на данни с други потребители. Компютърът изгражда електронна картина на оперативната обстановка около фрегатата във въздуха, на повърхността и под водата. Обменът с други морски, въздушни и наземни подразделения се осъществява посредством Link 11, Link 16 и други системи на национално и международно ниво.
Комуникация
Фрегатите ще са оборудвани с широк и защитен комуникационен пакет. Основно място в него заема интегрираната система ICS 2000 на SAAB DK. Системата осигурява вътррешната комуникация в кораба, както и тази извън него, посредством
HF
VHF
UHF
сателитни системи
Link- системи
подводен телефон
Освен това ICS 2000 осигурява вътрешната комуникация посредством IP и безжична телефония.
Машини
Фрегата се задвижва от четири двигателя тип MTU 20V 8000 M70, групирани по двойки в две отделни машинни. Всяка двойка задвижва общ винт чрез редуктор Renk. Това дава на фрегата максимална скорост от над 28 възела.
Всеки кораб ще е оборудван с две кормила Бекер и подрулващ винт с мощност 900 kW. За стабилизация корабът ще е оборудван с неподвижни пера и набор от активни стабилизатори, които може да се прибират в корпуса, когато не се използват. Централата на системата за стабилизация е в отсек между двете машинни.
За производството на електроенергия фрегатите ще са оборудвани с четири генератора, състоящи се от двигатели Caterpillar и алтернатори Leroy-Somer. Те ще са монтирани в два блока в отделно помещение в двигателния отсек на машинното. Всяка двойка ще включва CAT3512 и CAT3508 съответно с 1360 kW и 920 kW. Всяка двойка ще може самостоятелно да може да осигури достатъчно енергия за всички системи на кораба. Двата блока ще са свързани помежду си чрез две връзки. Всички основни потребители и системи ще са двойно подсигурени.
В допълнение фрегатите ще са оборудвани с хладилна и климатична система, която прави възможно провеждането на операции в тропически условия, облекчава температурното натоварване на оборудването и повишава комфорта на екипажа. Системата се състои от три охлаждащи единици, всяка от които съдържа четири вентилаторни компресора, кондензатор и изпарител. Студената вода се освобождава от изпарителя и циркулира из кораба през допълнителен тръбопроводна мрежа, осигурявайки охлаждането на уреди, системи за ПВО и климатични системи.
Задачи
Фрегати са проектирани и оборудвани основно като ПВО фрегати, но по същество са многоцелеви кораби и ще са в състояние да изпълняват задачи от национален и международен интерес в съвместни военни операции по целия свят, включително:
ембаргови операции
Налагане и осигуряване на зони, забранени за плаване и полети в рамките на района на операциите
командна платформа за оперативен щаб
операции с морски хеликоптер
огнева поддръжка на наземните операции
ескорт на военно-морските сили и защита на търговското корабоплаване
Фрегатите ще могат съвместно с други военно-морски единици да решават редица не само чисто военни, но и мирновременни задачи, включително:
задачи за снабдяване и поддръжка
задачи за търсене и спасяване
задачи за осигуряване на морския суверенитет, както и в интерес на държавните органи
събиране на разузнавателна информация
задачи за обучение
мониторинг на околната среда
Корпус
Фрегатата е проектирана със седем палуби, включително тези на надстройката и е разделена на 15 водонепроницаеми секции.
Има размери от 138,7 метра дължина и 19,75 метра максимална ширина.
Оперативното водоизместване на фрегатата се очаква да е около 5500 тона. Газенето ще е:
4,65 м на кила
5,65 м на сонара
5,80 m на винтовете
Максималното водоизместване ще е 6645 тона, при газене на кила 5,30 метра.
Корпусът е изпълнен с ниска радарна над и магнитна под ватерлинията сигнатура, малка инфрачервена отметка и ниска акустична сигнатура.
Фрегата е оборудвана с хеликоптер палуба и хангар с размери, позволяващ оперирането на вертолети с размерите например на EH-101, но освен това палубата е проектирана да поеме и по-тежки вертолети с маса до 20 тона. Корабът е проектиран по флекс-концепцията на Краалските датски ВМС, позвояваща монтирането и използването на стандартизирани контейнери с оръжейни и други системи. Това означава, че оръжия и сензори, монтирани в контейнери могат да се използват гъвкаво от различни класове военно-морски кораби.
Корабът е проектиран да предпазва екипажа при плаване през замърсени райони. Фрегатата е разделена на шест автономни зони на защита. Всяка разполага съ собствена система за филтриране на въздуха от химически, биологически и радиоактивни агенти, а между отделните зони има херметически преходни камери. Обособени са три "цитадели" с максимална степен на защитеност. Двете задни цитадели са разделени на две части всяка, а предната цитадела е разделена на четири части. Има три камери за дезактивация и дегазация.
Сензори
Фрегатата е оборудвана с множество сензори, които осигуряват и изпращат информация до интегрираната компютърна система C-Flex,
Сензорният пакет включва:
Thales APAR многофункционален радар
Thales SMART –L радар за въздушно наблюдение
Furuno навигационни радари
приводен радар за вертолета
FLIR система Seastar Seafire III
сонар ATLAS ASO 94 интегриран в корпуса
БИУС ISAAB CEROS
система за предупреждение от и анализ на електронното облъчване EDO 3701
Оръжейни системи
Фрегатите ще са оборудвани с пакет оръжия, които може да се бори с въздушни, морски и подводни заплахи. Пакетът се състои от:
УВС Lockheed Martin Mk. 41 с 32 клетки за ракети Standard SM-2 IIIA, предвижда се интегрирането на SM-2 Block IV, SM-3, SM-6 и Tomahawk
2 х счетворени пускови контейнера с по 4 ПКР Boeing Harpoon Block II
2 х контейнеризирани УВС Мк.56, всяка с по 12 ракети Raytheon Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM)
2 х Oto Melarа Super Rapido 76 mm (единият може да бъде заменен със 127mm АУ)
Rheinmetall Millenium 35 mm CIWS
2 х сдвоени 324mm торпедни апарата за Euro Torp MU90
12,7mm картечници
4 х 12-цевни автомата Terma за изстрелване на инфрачервени примамки
(Преводът е мой и като любител ще ми простите евентуални фактологически грешки
)
![](http://forsvaret.dk/FMT/Materiel/Skibe/Fregatter/Fregat%20illustrationer/Fregat-600px.jpg)
Екипаж
Планира се екипажът на всяка една от новите фрегати да се състои от 101 души, разпределени в четири подразделения:
Оперативна част от 32 души (8 офицери (включително командирът), 3 старшини и 21 матроси)
Бойна част от 17 души (2 офицери, 3 старшини и 12 матроси)
Техническа част от 32 души (6 офицери, 3 старшини и 23 матроси)
Административна част от 20 души (2 офицери, 4 старшини и 14 матроси)
Всяка фрегата има места за 165 души, достатъчни за настаняване освен щатния екипаж на малък щаб, вертолетна част, санитарен персонал, курсанти и резервисти.
Командване и контрол
Осъществява се от интегриран център на борда. Там са разположени техническата платформа и компютърната система C-flex, производство на фирма Terma A/S.
Тя осъществява изцяло получаването и обработването на информация, актуалното състояние и използването на оръжията на борда и обмен на данни с други потребители. Компютърът изгражда електронна картина на оперативната обстановка около фрегатата във въздуха, на повърхността и под водата. Обменът с други морски, въздушни и наземни подразделения се осъществява посредством Link 11, Link 16 и други системи на национално и международно ниво.
Комуникация
Фрегатите ще са оборудвани с широк и защитен комуникационен пакет. Основно място в него заема интегрираната система ICS 2000 на SAAB DK. Системата осигурява вътррешната комуникация в кораба, както и тази извън него, посредством
HF
VHF
UHF
сателитни системи
Link- системи
подводен телефон
Освен това ICS 2000 осигурява вътрешната комуникация посредством IP и безжична телефония.
Машини
Фрегата се задвижва от четири двигателя тип MTU 20V 8000 M70, групирани по двойки в две отделни машинни. Всяка двойка задвижва общ винт чрез редуктор Renk. Това дава на фрегата максимална скорост от над 28 възела.
Всеки кораб ще е оборудван с две кормила Бекер и подрулващ винт с мощност 900 kW. За стабилизация корабът ще е оборудван с неподвижни пера и набор от активни стабилизатори, които може да се прибират в корпуса, когато не се използват. Централата на системата за стабилизация е в отсек между двете машинни.
За производството на електроенергия фрегатите ще са оборудвани с четири генератора, състоящи се от двигатели Caterpillar и алтернатори Leroy-Somer. Те ще са монтирани в два блока в отделно помещение в двигателния отсек на машинното. Всяка двойка ще включва CAT3512 и CAT3508 съответно с 1360 kW и 920 kW. Всяка двойка ще може самостоятелно да може да осигури достатъчно енергия за всички системи на кораба. Двата блока ще са свързани помежду си чрез две връзки. Всички основни потребители и системи ще са двойно подсигурени.
В допълнение фрегатите ще са оборудвани с хладилна и климатична система, която прави възможно провеждането на операции в тропически условия, облекчава температурното натоварване на оборудването и повишава комфорта на екипажа. Системата се състои от три охлаждащи единици, всяка от които съдържа четири вентилаторни компресора, кондензатор и изпарител. Студената вода се освобождава от изпарителя и циркулира из кораба през допълнителен тръбопроводна мрежа, осигурявайки охлаждането на уреди, системи за ПВО и климатични системи.
Задачи
Фрегати са проектирани и оборудвани основно като ПВО фрегати, но по същество са многоцелеви кораби и ще са в състояние да изпълняват задачи от национален и международен интерес в съвместни военни операции по целия свят, включително:
ембаргови операции
Налагане и осигуряване на зони, забранени за плаване и полети в рамките на района на операциите
командна платформа за оперативен щаб
операции с морски хеликоптер
огнева поддръжка на наземните операции
ескорт на военно-морските сили и защита на търговското корабоплаване
Фрегатите ще могат съвместно с други военно-морски единици да решават редица не само чисто военни, но и мирновременни задачи, включително:
задачи за снабдяване и поддръжка
задачи за търсене и спасяване
задачи за осигуряване на морския суверенитет, както и в интерес на държавните органи
събиране на разузнавателна информация
задачи за обучение
мониторинг на околната среда
Корпус
Фрегатата е проектирана със седем палуби, включително тези на надстройката и е разделена на 15 водонепроницаеми секции.
Има размери от 138,7 метра дължина и 19,75 метра максимална ширина.
Оперативното водоизместване на фрегатата се очаква да е около 5500 тона. Газенето ще е:
4,65 м на кила
5,65 м на сонара
5,80 m на винтовете
Максималното водоизместване ще е 6645 тона, при газене на кила 5,30 метра.
Корпусът е изпълнен с ниска радарна над и магнитна под ватерлинията сигнатура, малка инфрачервена отметка и ниска акустична сигнатура.
Фрегата е оборудвана с хеликоптер палуба и хангар с размери, позволяващ оперирането на вертолети с размерите например на EH-101, но освен това палубата е проектирана да поеме и по-тежки вертолети с маса до 20 тона. Корабът е проектиран по флекс-концепцията на Краалските датски ВМС, позвояваща монтирането и използването на стандартизирани контейнери с оръжейни и други системи. Това означава, че оръжия и сензори, монтирани в контейнери могат да се използват гъвкаво от различни класове военно-морски кораби.
Корабът е проектиран да предпазва екипажа при плаване през замърсени райони. Фрегатата е разделена на шест автономни зони на защита. Всяка разполага съ собствена система за филтриране на въздуха от химически, биологически и радиоактивни агенти, а между отделните зони има херметически преходни камери. Обособени са три "цитадели" с максимална степен на защитеност. Двете задни цитадели са разделени на две части всяка, а предната цитадела е разделена на четири части. Има три камери за дезактивация и дегазация.
Сензори
Фрегатата е оборудвана с множество сензори, които осигуряват и изпращат информация до интегрираната компютърна система C-Flex,
Сензорният пакет включва:
Thales APAR многофункционален радар
Thales SMART –L радар за въздушно наблюдение
Furuno навигационни радари
приводен радар за вертолета
FLIR система Seastar Seafire III
сонар ATLAS ASO 94 интегриран в корпуса
БИУС ISAAB CEROS
система за предупреждение от и анализ на електронното облъчване EDO 3701
Оръжейни системи
Фрегатите ще са оборудвани с пакет оръжия, които може да се бори с въздушни, морски и подводни заплахи. Пакетът се състои от:
УВС Lockheed Martin Mk. 41 с 32 клетки за ракети Standard SM-2 IIIA, предвижда се интегрирането на SM-2 Block IV, SM-3, SM-6 и Tomahawk
2 х счетворени пускови контейнера с по 4 ПКР Boeing Harpoon Block II
2 х контейнеризирани УВС Мк.56, всяка с по 12 ракети Raytheon Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM)
2 х Oto Melarа Super Rapido 76 mm (единият може да бъде заменен със 127mm АУ)
Rheinmetall Millenium 35 mm CIWS
2 х сдвоени 324mm торпедни апарата за Euro Torp MU90
12,7mm картечници
4 х 12-цевни автомата Terma за изстрелване на инфрачервени примамки
(Преводът е мой и като любител ще ми простите евентуални фактологически грешки
![Smile](https://forum.boinaslava.net/core/images/smilies/imported/smile.gif)
Comment