Sailor_Malan написа
Виж мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Военните флотилии на балканските страни 1875-1915 г.
Collapse
X
-
Вярно, че Гьобен формално е под турски флаг, но на практика екипажът си е същия, Сушон де факто е командващ флота. За успешно противопоставяне въпросът е спорен... Руснаците твърдят че в боя при нос Сарич Гьобен е избягал от трите "Панталеймон"-а, уж бил получил 9 попадения, десето предпочел да не дочаква. Фактически престрелката се е провела само между него и челния руски броненосец "Евстатий". На мен не ми се вярва руснаците да са вкарали 9 ?! 305 мм. Четох го някъде в края на 80-те в "Морской сборник". Въобще съмнително, те и за Цушима твърдяха нещо подобно, че "Миказа" бил получил 10 попадения.
Comment
-
Бранденбургите "Тургут Реис" и "Барбароса" са били с турски екипажи и порядъчно занемарени. Виж гръцкия "Авероф" е бил чисто нова бойна единица в тия води, те не са смеели да му се противопоставят. През Балканската война на два пъти бягат от него в Дарданелите.
В първия бой на 3-ти декември 1912 г. адмирал Кунтуриотис на "Авероф" недоволен от бавната скорост на трите стари броненосци „Хидра“, „Спецай“ и „Псара“ вдига сигнал Z, /„Самостоятелни действия“/ и се отправя напред със скорост 20 възела към противника. Използвайки предимството си в скорост, въоръжение и броня, "Авероф" успява да пресече курса на турския флот, под формата на буквата "Т" и да съсредоточи огъня си върху флагманския кораб на противника и по такъв начин успява да накара турския флот да се отегли безредно.
Във втория бой при Лемнос на 5-ти януари 1913г. гръцкият флот, командван от контрадмирал Кунтуриотис е в състав от бронненосния крайцер "Авероф", старите броненосци "Спецай", "Хидра" и "Псара" и седем миноносци, докато турската ескадра включва броненосците "Барбароса Хайредин", "Тургут Рейс" и "Месудие" и крайцера "Меджидие". В 8:20 сутринта на 5 януари, гръцки патрули сигнализират за появата на противника. В 09:45 гръцкия флот отплава за залива Мудрос. Двете флоти се срещат на 12 мили от Лемнос, движейки се на югоизток в паралелни колони като най-отпред са флагманските кораби. Артилерийска стрелба е открита в 11:34, от дистанция 8400 метра. Незабавно гръцката флота свива вляво, за да намали дистанцията. Скоро след това "Меджидие" и придружаващите го миноносци тръгват на североизток към Дарданелите, следвани от "Месидие", който получава в 11:50 сериозни повреди от съсредоточения огън на "Хидра" и "Псара". В 11:54 успешен оръдеен залп от "Авероф" улучва "Барбароса", унищожавайки средната му кула и принуждавайки го да напусне боя заедно с "Тургут Рейс" в 12:00. Като и в първия бой "Авероф" изпълнява самостоятелен маньовър, използвайки по-добрата си скорост и маневрирайки така че да може да използва артилерията от двата си борда, при преследването на турските кораби. Преследването приключва в 14:30, когато турците наближават Дарданелите.Last edited by Kramer; 17-10-2009, 01:04.
Comment
-
ВМС на Гърция (1921-1922 г.)
Sailor_Malan написа Виж мнениеСамо една малка добавчица за гръцкия флот - към края на разглеждания от вас период(1914) той се увеличава с още два броненосеца много сходни като артилерия с руския Андрей Первозванний
Киликис(бивш USS MISSISSIPPI BB-23) и Лемнос (бивш USS IDAHO BB-24)
Военният флот на Гърция през 1921-1922 г.
Линейни кораби:
1. "Киликис"
2. "Лемнос"
Това са бившите американски лин.кораби "Айдахо" и "Мисисипи". Построени са през 1905 г. И двата са с водоизместване до 13 000 тона. скорост 17 възла, въоръжени са с 4х305 мм оръдия, 8х200 мм, 8х178мм и броня с дебелина до 229мм.
3. "Псара"
4. "Хидра"
5. "Спетсай"
Корабите са построени през 1889 г. и са с водозиместимост до 5 000 тона. Въоръжени са с 3х270 мм и 5х150 мм оръдия. Развиват скорост до 17 възла.
Бронирани крайцери:
6. "Георгиос Аверо"
Построен през 1910г., с водоизместимост до 10 000 тона, развива скорост до 24 възла. Въоръжен е с 5х230 мм и 8х190 мм оръдия. Дебелина на бронята - 200 мм.
Леки крайцери:
7. "Ела" (бившият китайски "Фъй-Хун")
Построен през 1912 г., с водоизместимост до 2 600 тона, скорост до 22,5 възла, въоръжен с 2х150 мм и 8х102 мм оръдия.
Ескадрени миноносци:
8. "Афос"
Построен през 1910-1912 г., водоизместимост до 100 тона, скорост до 32 възла, въоръжен с 2х76 мм оръдия.
9. "Тиела"
Построен през 1907 г., водоизместимост до 400 тона, скорост до 32 възла, въоръжен с 2х76 мм оръдия.
10. "Нике"
Построен през 1907 г., водоизместимост до 350 тона, скорост до 30,5 възла, въоръжен с 2х76 мм оръдия.
11. "Смирна" (бившият австрийски еск.миноносец "Улан"), Водоизместване до 400 тона, скорост до 29 възла, въоръжен с 4х76 мм оръдия.
Миноносци: 12 единици
Минни заградители: - 3 единици, построени през 1881 г.
Канонерски лодки - 5 единици (остарял тип).
Транспортни съда - 5 единици
Подводници:
- "Делфин"
- "Ксифиас"
И двете са построени във Франция през 1911-12 г. Водоизместване до 300 тона, скорост до 14,9 възла, въоръжени с 5 торпедни апарата.
Comment
-
SMS Goeben was the second Moltke-class battlecruiser of the Kaiserliche Marine (German Navy), launched in 1911 and named after the Franco-Prussian War general August von Goeben. Her sister ship was the Moltke[2] Following the outbreak of World War I in August 1914, Goeben was transferred to the Ottoman Empire, renamed TCG Yavuz Sultan Selim, or frequently Yavuz for short, (after Sultan Selim I), and made the flagship of the Ottoman Navy. In 1936 she was officially renamed TCG Yavuz and remained the flagship of the Turkish Navy until 1950. The ship, the last of the Imperial German Navy, was scrapped in 1973, after the German government declined an invitation to buy it back and maintain it as a memorial.
Goeben/Yavuz is considered the longest-serving Dreadnought-type warship, spending nearly 50 years in active service until her decommissioning in 1960 (by comparison USS New Jersey, the longest-serving Iowa-class battleship, spent 21 years in active service between 1943 and 1991)."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
За да завършим "гръцката тема" ето и последните данни, които имам за тях. Те са от началото на ПСВ.
През 1914 год. Гърция купува от САЩ два броненосеца и един лек крайцер; като едновременно с това във Франции е поръчан 23 500-тонния дредноут «Василеос Константинос» (типа «Бретан»), а в Англия — други два 5200-тонни крайцера — «Кацонис» и «Кондуриотис».
Строежът на «Василеос Константинос», заложен на 12.6.1914, обаче, се прекратил през август. «Кацонис» и «Кондуриотис» влезли в Гранд Флийт като «Честер» и «Биркенхед».
Две поръчани още през 1912 год. подводни лодки също били реквизирани от Франция и въведени в състава на нейния флот като «Амазон» и «Антигон».
Накрая, гърците така и не могли да получат своя главен дредноут «Саламис», който се строял в Германия.
Флот на Гърция през ПСВ
Линкор «Саламис» (Salamis)
23.7.1913/11.11.1914/ - 1932
19 500/21 500 т, 173,7x24,7x7,6 м. ПТ-3, 18 ПК, 40 000 к.с.=23 вз.
Броня: пояс 250 — 100 мм, кули и барбети до 250 мм, палуба 75 — 40 мм, рубка 30 мм. 8 — 356 мм/45, 12 -152 мм/50, 12-75 мм, 5 ТА 500 мм.
1. Линкор «Килкис» (Kilkis)
Крм 12.5.1904/9.12.1905/1.4.1908 - 23.4.1941
2. Линкор «Лемнос» (Lemnos)
Крм 12.5.1904/30.9.1905/1.2.1908 - 23.4.1941
13 000/14 465 т, 116,43x23,47x7,52 м. ПМ-2, 8 ПК, 10 000 к.с.= 17 вз. 600/ 1800 туг. Броня: пояс 229 - 102 мм, кули ГК 305 - 203 мм, барбети 254 — 152 мм, кули СК 178 — 95 мм, рубка 229 мм.
Ек. 744 ч. 4 — 305 мм/45, 8 — 203 мм/ 45, 8-178 мм/45, 12-76 мм/50, 6-47 мм, 2-37 мм, 2 ТА 533 мм.
Бившите американски «Айдахо» (ВВ-24) и «Мисисипи» (ВВ-23).
3. Броненосен крайцер «Георгиос Аверов» (Georgios Averof)
Орл 1907/12.3.1910/5.1911 - изкл. 1946
9958/10 200 т, 140,8x21x7,5 м. ПМ-2, 22 ПК, 19 000 к.с.=22,5 вз. 660/1500 т уг. Броня: пояс 203 — 83 мм, кули 203 мм, палуба 50 мм, рубка 178 мм.
Ек. 670 чел. 4-234 мм/45, 8-190 мм/45, 16 -76 мм, 2 — 47 мм, 3 ТА 450 мм.В
По време на Балканските войни е бил флагмански кораб на флота, участвал е в боевете с турската флота при Дарданелите на 16.12.1912 и на 18.1.1913.
Броненосци за брегова отбрана
4. «Хидра» (Hydra)
15.5.1889- изкл. 1919
5. «Спетсай» (Spetsai)
26.10.1889 - изкл. 1919
6. «Псара» (Psara)
20.2.1890-изкл. 1919
4885 т, 102x15,8x5,5 м. ПМ-2, 4 ПК, 6700 к.с.=17вз. 400/600туг. Броня: пояс 300 - 100 мм, барбети и батарея до 300 мм, палуба 58 мм, рубка 300 мм. Ек. 440 чел. 2 - 270 мм/34, 1 - 270 мм/28, 5 -150 мм/45, 8 — 57 мм, 4-47 мм, 6-37 мм, 3 ТА 356 мм.
7. Лек крайцер«Еле» (Helle)
1910/4.5.1912/11.1913- 15.8.1940
2600 т, 98,1x11,9x4,3 м. ПТ - 3, 3 ПК, 6000 к.с.=18 вз. 400/600 т вг. + 100 т нефт. Броня: палуба 50 — 25 мм. Ек. 232 чел. 2-152 мм/50, 4-102 мм/50, 2 — 76 мм, 6 — 47 мм, 2 — 37 мм, 2 ТА 450 мм.
8. Ескадрен миноносец «Аетос»,
9. Ескадрен миноносец «Иеракс»,
10. Ескадрен миноносец «Пантер»,
11. Ескадрен миноносец «Леон».
980/1175 т, 89,3x8,4x2,6м. ПТ - 2, 5 ПК, 22 000 к.с.=32 вз. 230 т вг. + 90 т нефт. Ек. 90 чел. 4 — 102 мм, 4 ТА 533 мм.
Построени в Англия - поръчани са през 1909 год. от Аржентина като «Сан-Луис», «Санта-Фе», «Сантяго» и «Тукуман», и през 1911-та са пуснати на вода. През октомври 1912 г. са закупени от Гърция.
12. Ескадрен миноносец «Керавнос»,
13. Ескадрен миноносец «Неа Генеа».
562/697 т, 71,1x7,6x3,11 м. ПТ-2, 4 ПК, 17 000 к.с.= 32 вз. 137 туг. + 78 т нефт. Ек. 74 чел. 4-88 мм/45, 2 ТА 450 мм.
Бившите германски есминци V-5 и V-6, построени от «Вулкан» в Щетин и закупени от Гъреция през юли 1912 г. още преди официалното им въвеждане в строй.
14. Ескадрен миноносец «Ники»
15. Ескадрен миноносец «Докса»,
16. Ескадрен миноносец «Аспис»,
17. Ескадрен миноносец «Белое».
350 т, 67x6,6x2,7 м. ПМ - 2, 4 ПК, 6800 к.с.= 30 вз. 90 т вг. Ек. 58 чел. 2-76 мм, 4-57 мм, 2 ТА 450 мм.
Построени по заявка на Гърция в Германия от «Вулкан» в Щетин през 1905—1907 г.
18. Ескадрен миноносец «Тиела»,
19. Ескадрен миноносец «Нафкратуса»,
20. Ескадрен миноносец «Лонхи»,
21. Ескадрен миноносец «Сфендони»
352/380 т, 67,1x6,2x1,8 м. ПМ - 2, 4 ПК, 6000 к.с.= 30 вз. 88 т вг. Ек. 70 чел. 2-76 мм, 2 — 57 мм, 2 ТА 450 мм.
Построени по заявка от Гърция в Англия от фирма «Яроу» през 1905— 1907 г.
---------
П.П. Има и още, после ще довърша.
Виждам, че вече никъде го няма крайцера "Базилеос Георги"? Построен е през 1868 г., явно е много стар.Last edited by DelaRea; 18-10-2009, 15:56.
Comment
-
Imperial написа Виж мнениеКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеБуквалист
Иначе и Либерия е страната с най-голям търговски флот, но подозирам, че сбора от моряците плаващи на корабите под либерийски флаг е поне двукратно по-голям от населението на страната.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
прави впечатление колко балансиран е гръцкия флот... ех... морска държава са те... Одзава всички техни кораби ли са реквизирани от Антантата? и с изключение на 1 турски минопоставяч не намерих данни за другите такива кораби. какво е ползвано?Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
Kramer написа Виж мнениеКоето не е било получено преди началото на ПСВ са го реквизирали по необходимост. "Саламинис" и "Константинос" в началото на войната в Егейско море? При добрите връзки на краля с Германия. Британците щяха да са притеснени до някъде.
Одзава, къде си затри чувството за хумор?Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеОдзава, къде си затри чувството за хумор?Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
"Месудие" и неговия кораб близнак "Хамидие"
recidivist написа Виж мнениеОсманския флот броненосецът "Месудие" е бил най големия казематен кораб строен някога водоизместването му е било 9120 тона същото водоизместване има и неговия кораб близнак "Хамидие".Когато намеря повече информация ще постна и още нещо.
Кораб близнак на "Хамидие" е "Mecidiye", който е началото на април 1915 попада на мина и потъва в плитки води. Руснаците го повдигат и буксират до Одеса, където е ремонтиран и под името "Pruth" служи първо в руската, а от декември 1917 в Червената армия. През май 1918 немците влизат в Севастопол и кораба отново е предаден на Турция, която му възстановява името "Mecidiye". През 1952 е бракуван и нарязан за скрап.Einigkeit und Recht und Freiheit
fuer das deutsche Vaterland!
(August Heinrich Hoffmann von Fallersleben. 1841)
Nationalhymne der Bundesrepublik Deutschland.
Comment
-
Krassi666 написа Виж мнение"Mecidiye" и "Mesudiye" са два различни кораба. "Mesudiye" е потопен в Дарданелите в края на 1914 от британската подводница "B-11". Кораб близнак на "Хамидие" е "Mecidiye"Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment