Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бъдещето на самолетоносачите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Готино интервю. Обаче като говори за трамплин и катапулт, генералният директор пропуска да спомене колко сложно устройство е катапулта и че това е едно от основните причини да има кораби с трамплин.

    А това е изказване тип "те още не могат да набият негрите, що ние да го правим?"
    — Паровые катапульты должны были быть на "Ульяновске". Сейчас все это утрачено, но возродить можно, просто необходимо вкладывать средства. Занимался этим "Пролетарский завод". Что касается электромагнитной катапульты, то пока даже американцы ее не внедрили на действующих кораблях.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      В това отношение човека е съвсем прав. За Русия парните катапулти са въпрос на пари и време. Ако се отпуснат достатъчно пари в разумни срокове, не виждам какъв проблем биха имали с производството им. За електромагнитните катапулти също е прав - няма никакъв смисъл да се бутат при американците на технологично ниво. На Форд в момента текат изпитания и има големи трудности с въвеждането на новите системи. Катапултите дават около пет пъти по-ниска надеждност от планираната, което значи още много работа.

      Comment


        Като проект едва ли биха имали проблем. По-скоро с материалите. Примерно онзи гъвкав метал, който затваря като цип тръбата след буталото, вероятно е доста секретен. Но както пишеш въпрос на пари и време. Руснаците са изобретателни.

        На Форд в момента текат изпитания и има големи трудности с въвеждането на новите системи. Катапултите дават около пет пъти по-ниска надеждност от планираната, което значи още много работа.
        Това е мнооого лошо. Катапулт сработил с недостатъчна мощност значи 100% загубен самолет и може би дори пилоти.

        Ако говорим за катапулт срещу трамплин аз съм фен на трамплина. Генералният директор се при притеснява че самолет за ДРЛО не може да излети от трамплин. Ами те дори нямат такъв самолет, не знам и да се разработва. Иначе решения не е да няма. Ако искат могат с JATO да го изтрелват през трамплина. Или подобно на МиГ-29К да предвидят специален режим на двигателите за съкратено излитане . Или да направят нещо подобно на Кузнецов но с 30-тина метра по-дълго.

        П.П: Случайно да знаеш какво англичаните мислят да ползват за ДРЛО на HMS QE?
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          Освен ДРЛО вариант на Мерлин не виждам каква друга възможност им остава. Дори са консервирали ДРЛО системите Cerberus от вертолетите Сий Кинг, че да ги монтират на Мерлини с цел икономии. Дето викаше екранният персонаж на Тодор Колев - "Икономията - майка на мизерията!" Да си поръчаш два самолетоносача по 65 000 тона и да правиш всичко възможно ползата от тях да бъде колкото се може по-малка... нямам думи.











          Although the Merlin from 820 Naval Air Squadron at Royal Naval Air Station Culdrose could not land on the ship, which is approaching the final stages of build, this Is an all-important preview of things to come.

          The two giant aircraft carriers will operate multiple aircraft, but the Merlin will be the first to be cleared for operational use, ahead of the F35B Lightning II Joint Strike Fighter.

          Sat in the helicopter as the crew took on a bird’s eye view of the enormity of the HMS Queen Elizabeth was Captain Mark Garratt, Commanding Officer of RNAS Culdrose, Commander Chris Godwin and Cdr Andrew 'Rosey' Rose.

          The three personnel had travelled to Rosyth to discuss how Merlin squadrons might integrate into QEC carriers in the future. This was the first time the helicopter and her crew had ever flown past the ship...

          Merlin helicopters will operate in the Anti-Submarine Warfare (ASW) and Airborne Early Warning (AEW) roles, as well as providing force protection and conducting other roles, including evacuating medical emergencies and the all-important collection of mail.

          The Navy is shortly due to take ownership of the Merlin Mark 3 aircraft from the RAF, which will also operate from QEC carriers. These will replace the Commando Helicopter Force’s venerable Sea King Mark 4.


          http://www.royalnavy.mod.uk/News-and...hs-future-role

          Доколкото знам проблемът при трамплин е със витловите самолети, макар че не съм сигурен, но май индийците са си ползвали техните Ализе от борда на Вираат. Не знам защо американците не са разработили ДРЛО вариант на Вайкинг. Ако го имаше мисля, че би могъл да оперира както от борда на Куийн Елизабет (стига да им дойде акълът и да инсталират спирачни въжета), така и от борда на Викрамадитя, а предвид профила на полета реактивните двигатели биха били по-доброто решение.
          Last edited by Duque de Caixas; 04-02-2014, 20:19.

          Comment


            На англичаните Мерлина си им върши чудесна работа. Ако се нажежи положението, Големия брат все ще даде едно рамо, а така - евтино и удобно. Даже за EV-22 не им се дават кинти.

            Що се отнася до Викинг, за мен предимствата пред Хокай не са очевидни. Струва ми се, че времето за патрул ще е доста по-кратко. Освен това силно се съмнявам, че ще литне от трамплина - доста са му слаби двигателите. А за JATO едва ли ще има място на кораба - това са примерно 6 комплекта дневно...

            Comment


              Полетното време на Вайкинга е 7 часа и половина, на Хоукай е 6 часа и 20 минути, вътрешните горивни запаси на двата са долу-горе еднакви, но Вайкинг има и външни горивни резервоари. За тягата на двигателите не мога да преценя, но дори да приемем, че е проблем и че би било твърде скъпо да се подменят двигателите с по-нови, по-мощни и по-икономични и че трябва да остане с тези не виждам проблем при 2 или 3 Вайкинг ДРЛО в авиокрилото в началото на всеки летателен цикъл на авиокрилото пръв да излита той (както прави и Хоукай) и за разбега да използва цялата дължина на палубата. В крайна сметка пръв излита, последен каца, излитането му не би създало хаос на полосата.

              Има освен това по-висока крейсерска скорост, по-висока максимална скорост, по-малка дължина, по-малък размах на крилата. Единствено по-високият вертикален стабилизатор е проблем.

              Comment


                Мда, наистина, доста време лети. Освен това в нета излиза някаква картинка:



                Може да има такава идея.

                Comment


                  Хм, събира 4 човека, с един по-малко от Е-2, но предполагам това няма да е такъв проблем. Офицера ще съвместява две функции.
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    Събира 4 човека в тази конфигурация и по тази причина:


                    Виж на този чертеж колко място има зад креслата на тактическия оператор и бордния техник:


                    Може или да се добавят още две кресла или надлъжно направо да се сложи модул с дисплеи от Хоукай за трима оператори. Още повече, че Вайкинга си има и вариант:
                    US-3A - S-3A modified for carrier onboard delivery, capacity for six passengers or 4,680 lb (2,120 kg) of cargo.

                    Comment


                      Аз не бих пипал конфигурацията. Ще се справят и с един офицер отговарящ за тактическата обстановка и един радарен оператор. Особено със съвремнен софтуер и дисплеи, който да помага на офицера.
                      Тия катапултни кресла значат живот. Не стига че имат една от най-опасните професии на света, ама и да им отнемеш шансовете за оцеляване при сговнено излитане, или скъсано спирачно въже е престъпление. Има го тука по темите клипа с бавно потъващият в океана самолет с затвоереният в кокпита пилот. Спомням си преди години четох за Авро Вулкана на англичаните. Двамата пилоти имаха катапулти (защото са кралски офицери) а разходният материал от сержанти седящи в задната част на екраните на навигационният комплекс, загиват заедно със самолета. Отвратително. И това за самолет, който е бил предвиден за еднопосочна мисия.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        Да, но нали се сещаш, че в ДРЛО конфигурация креслата ще изстрелят бордния и тактическия оператор право в радарния обтекател.

                        Comment


                          Радарния обтекател може точно преди катапултирането да е настроен да се откача?

                          Comment


                            Двамата пилоти имаха катапулти (защото са кралски офицери) а разходният материал от сержанти седящи в задната част на екраните на навигационният комплекс, загиват заедно със самолета.
                            Ако беше вярно наистина щеше да е отвратително Ама не е. Неизбежно при всички самолети с екипаж повече от един има такива дето имат затруднение при ползването на аварийно-спасителни средства, в повечето случаи заради особеностите на работното им място. Това се отнася и на практика за всички стрелци и най-ценния като умения човек(не за друго, а защото качествени бомбардири са много скъпи за обучение) на борда на B-17 и В-24. А катапултните кресла могат да се изстрелват и надолу вместо да го мислиш как да правиш скъп механизъм за изстрелване на антената на радара достатъчно далече 3 секунди преди да се задействат катапултните кресла на екипажа примерно и да бухнеш 100+ милиона долара в напасване на системата и тестове
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              За катапултните кресла заговорихме покрай вероятността самолетът да се разбие при излитане или при скъсване на спирачно въже. И в двата случая катапултрането надолу не върши работа, но и като се замисля при такива обстоятелства няма загубен нито един Хоукай. А освен, че е много скъпо да се разработи вариант за аварийно отстрелване на радарния обтекател съществува доста голямата вероятност да отнесе опашката и самолетът да стане неуправляем точно преди отстрелването на катапултните кресла. Според мен катапултните кресла в случая ще създадат редица нови проблеми без да решат първоначалния.

                              Струва ми се, че в случая удачен вариант би бил обособяването на местата на пилота и втория пилот в спасителна капсула както на FB-111, на операторите на РЛС във втора капсула. Двете капсули и радарният обтекател да се отделят от тялото и да са снабдени с аварийни поплавъци. Дори не мисля, че е необходимо да се отстрелват с пиропатрони. Само че и това ще е доста скъпо и трудоемко.

                              Както е тръгнало май американците и французите ще си останат единствените, които разполагат с палубни ДРЛО самолети. Руснаците и индийците си карат с Ка-31, китайците са се ориентирали към ДРЛО вертолет на базата на дълбоко модернизиран Сюпер Фрелон, а англичаните към ДРЛО Мерлин. Останалите "самолетоносачи" са твърде малки, за да се надяват на нещо по-тежко от ДРЛО вертолет.

                              Ааа, и "винтидж" съчетанието - Сау Пауло с доработени S-2 Tracker с турбовитлови двигатели във варианти за ДРЛО и транспортни/ цистерни.
                              Last edited by Duque de Caixas; 05-02-2014, 16:42.

                              Comment


                                War, war never changes..

                                Comment

                                Working...
                                X