Бих добавил, че японското изоставане е по-скоро в областта на радарите, не толкова оптичните прибори за управление на огъня или при сравнение на механичните компютри. Напротив - в началото на война -1941-42г. японците имат преимущество пред съюзниците в нощните боеве. Да не забравяме, че те дълги години провеждат нощни учения за усъвършенстване на план за отбрана от евентуално американско нападение.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Технологичното ниво на японския ВМФ преди и през ВСВ
Collapse
X
-
Де Ройтер, ъъъ споменатото от теб преимущество няма как да се дължи на някакво технологично преимущество на японските кораби, то следствие от целенасочена политика на специална подготовка. Може да се каже, че в хода на войната за известно време японските леки кораби запазват преимуществото си в нощния бой над сащианските именно благодарение на превъзходството си в подготовката за такъв род действия и въпреки постепенното си технологично изоставане. Както отбеляза Одзава, флота на САЩ постепенно придобива решаващо преимущество в този род бойни действия за сметка на въвеждането на радари за надводно наблюдение, за управление на артилерийския огън и не на последно място - на радари за наблюдение на повърхността, монтирани на самолети (което позволява много ефективно разузнаване дори и при лошо време и нощем). Но тъй като не става въпрос за преимущество в технологията при японското предимство в началния период, то не се отнася към тази тема. Инак бихме могли да обсъждаме тактическите и командно-организационни методи и процедури, а тогава бихме попаднали на доста значително японско изоставане, което няма технически характер.
Според статията, към която приведох връзка, при японците донякъде изостават от сащианците технологично не в оптиката, а в аналоговите компютри и различни устройства, свързани с тях, което позволява на корабите на САЩ да се използва по-малко персонал за тези станции при донякъде намалена вероятност от грешка (намалено количество процедури). Но все пак не става въпрос за някакво решаващо изоставане, както е при радарите и радио-детонаторите на снарядите.
По отношение на радарите, интересно ми е доколко става въпрос за "неспособност на японските учени и техници" или по-скоро на по-тясна и бедна ресурсна база, и произтичащите от това пренебрегване на една област за сметка на друга, където се съсредоточават ресурсите.
Comment
-
Именно. Ам Гъл описа кратко и ясно основната ми теза - приблизително технологично равенство на първите 4-6 флота в началото на ВСВ. И няма как да е след като корабите на Англия, САЩ, Япония и Франция достигат технологично възможния максимум за водените тогава сражения. Тук можем да сложим и Германия и Италия, но с някои оговорки. Но факта е че това са страните, които успяват да построят най-технологичните кораби предназначени за торпедно-артилерийски бой. След ВСВ вече няма да има такива сражения, а технологиите необходими за строеж на кораби гарантиращи морската мощ вече ще са други.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
я не се отнасяите пак в 40 -те... нали става дума за периода от вашингтонския до лондонския договор? и ако не се лъжа по това време 4-те най- големи флота са от една страна и става як трансфер на технологии и идеи?Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
Щото по време на война нивото на технологиите галопират.
Впрочем Одзава в дадения от тебе линк към статия от Вимпел е добре описана "ефективността" на японските торпедни атаки и факта, че особено голяма и към момента на атаката трудно управляема цел като Саут Дакота е пропусната от 24 торпеден залп!!!! Убийствено ефективно просто!!! И това срещу голяма цел активно заета с това да остане над водата и някакси да се затътри към Еспириту Санту за да я закърпят и да иде на основен ремонт.
1. Методите на производство и сглобяване на отделните компоненти;
2. Тип и качество или пригодност и издръжливост на използваните материали;
3. Конкретно сравнение на адекватността и "технологичното ниво" на по-сложните системи като прицелни, радиооборудване и прочее, тъй като те не само показват доста добре нивото на развитие на националната техническа мисъл, но и имат голямо значение за бойната ефективност на корабите;
4. Качество и адекватност на бойните системи (дотук май само това обсъждате);
5. Проектантска мисъл и апарат, подпомагащ проектирането на корабите (и това го засегнахте, но бегло и без да се направи реално сравнение).
Разбира се гърмят - но след 1943 г. за САЩ
Със сигурност все още се намира по книжарниците на "Анжела".
Можеш да тълкуваш както искаш резултата, но след няколко залпа (вярно точно в целта) "Вашингтон" завива към родното пристанище.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеИнтересно, но повечето кораби построени примерно в САЩ през войната са плод на предвоенни проекти. Включая и Балтимор и по-тежкия от Такао, но лек като класификация Кливланд и Аляска и Гуам(така и така сме при крайцерите, не споменавам други неща) и още големи лодки. Та питам се дали въпроса е технологичен или по-скоро политически?
Sailor_Malan написа Виж мнениеИ дали задълбавайки се в историята няма да открием, че на едното място новите проекти получават пари щото се готвим да изритаме бледоликите от Азия, а на другото място всички сме се нагласили за спокоен изолационистки период и новите проекти са по-скоро подготовка за по-добри времена във финансов план.
Sailor_Malan написа Виж мнениеВпрочем Одзава в дадения от тебе линк към статия от Вимпел е добре описана "ефективността" на японските торпедни атаки и факта, че особено голяма и към момента на атаката трудно управляема цел като Саут Дакота е пропусната от 24 торпеден залп!!!! Убийствено ефективно просто!!! И това срещу голяма цел активно заета с това да остане над водата и някакси да се затътри към Еспириту Санту за да я закърпят и да иде на основен ремонт.
Sailor_Malan написа Виж мнениеУви, не е съвсем верно. Справка - Роско, Т. "Американские подводние лодки во Второй мировой войне"
Със сигурност все още се намира по книжарниците на "Анжела".
Sailor_Malan написа Виж мнениеКакво повече да му коментирам на резултата? Ето ти сам каза - няколко залпа точно в целта. От другата страна според статийката на Вимпел имаме 24 торпеден запл, който вместо да превърне Саут Дакота в риф плаши рибите. No comment.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Всъщност ащко говорим за американските крайцери може да кажем, че развитието на тежките крайцери от поколение в поколение - Пенсакола - Нортхамптън - Индианаполис свършва до Ню Орлинс.
След това вечезапочват едни малко странни кривулици - Постороен е лекият крайцер Бруклин като отговор на японските леки дотогава Могами. Успоредно с това като 18-ти тежък крайцер - реално последният разрешен по Вашингтонското споразумение е построен Учита, който има приблизително същата защита като Бруклин, само дето кулите са три тройни 203мм. След това американците се опитват да построят лек крайцер в рамките на 8000 тона, но на практика става ПВО Атланта, макар и да не е замислен като ПВО. По време на ВСВ се строят Кливлъндите, които са продължение на линията на Бруклин, но с повече универсални оръдия и по-малко 152мм. Техен тежък вариант стават Балтиморите. А Аляска си е порастнал Балтимор отвсякъде.
За да бъде коректно сравнението между Великите морски сили от това време добре е да се сравняват страните участници във Вашингтонския и Лондонския договори - САЩ, Великобритания, Япония, Италия и Франция, тъй като те реално нямат наложени ограничения в разработката на технологии. Ограничения съществуват само дотоклкова доколкото е ограничен финансовия ресурс на държавата.П.В.
Comment
-
Книгата "Потапяй всички" на Локуд
Чарлз Локуд
А Аляска си е порастнал Балтимор отвсякъде.
да не потапяш всеки корабКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеБлагодаря за предложението, но вместо да ми снимаш част от нея, я по-добре ми напиши заглавието и на английски за да си я потърся в амазон, по ще ми е от полза.
Sailor_Malan написа Виж мнениеЕ автор на една особена инструкцийка предписваща на подчинените му екипажи, да стрелят по целите на остри курсови ъгли винаги когато могат. А инструкцията излиза защото един от подчинените на Локуд емперично(стреляйки по японски танкер, доста сватбарски с идеята, че "рибата" така и така я ще пропусне, я няма да гръмне) установява, че пуснато по тоя начин "некачествено" торпедо, гърми безотказно. И случката е описана от Роско, заради което и ти препоръчах книгата.
Но за технологичното изоставане на Япония нейната промишленост нищо не чуваме. Ако ще са воювали с технологично изостанали оръжия то корабите им щяха да са построени по технологии от началото на 20-ти век. А това не е така. Освен ако не приведете доказателства за обратното.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
По отношение на Аляска - той е отделен проект, както и Балтимор е отделен от Кливланд, но "убиецът на крайцери" е продължение на крайцерската серия - дори чааст от предложенията на BuORD включват създаването на крайцер с 12х203мм оръдия.
Ето ти линк
Това не означава, че аз не съм съгласен с изразеното от г-н Фридман становище, но виждаш, че Аляска носи много от белезите на крайцер в себе си - като започнем от универсалния калибръ- брой и разположение и ПТЗ-то или липсата на такова - все черти който го доближават до тежките крайцери отколкото до Айовите да речем.П.В.
Comment
-
Мерси за заглавието на книгата.
Ако ще са воювали с технологично изостанали оръжия то корабите им щяха да са построени по технологии от началото на 20-ти век. А това не е така. Освен ако не приведете доказателства за обратното
Също така бивам убеждаван и, че онова дето реално неуправляем кораб е пропуснат не от едно а от 34 торпеда без да предприема някакви действия по избягването им(просто щото не е можел и да е искал) всъщност говори за изключително високата ефективност и доработеност на японските торпеда и на корабите, които ги ползват(но нямат радар и не могат да насочват торпедата по него).
Също така изведнъж видите ли след 1941 (на гола поляна едва ли не) изникват сумайти нови корабни проекти, включително такива за тежки крайцери, тежки самолетоносачи(осрещната страна не успява да пусне нещо дето и отдалече да е подобно на CV-9, и не успява да потопи нито един от класа) и какво ли още не.
Таквиз ми ти работи.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Според мен японците по-скоро нямат финансова възможност да залагат нови кораби. Дори самолетоносачите тип Унрую влизат в края на нойната и то само 3 единици от планираните 6. Проеборудваният от крайцер Могами Ибуки изобщо не е достроен.
Смея да твърдя, че Тайхо не отстъпва на американските Есекси, но е само един - палубата е бронирана, образува едно цяло с корпуса - говорим за самия кораб, не за авиокрило, радари и т.н.
Липсата на адекватен отговор срещу американските подводничари е по-скоро грешка на японското командване, отколкото технологично изоставанеП.В.
Comment
-
Липсата на адекватен отговор срещу американските подводничари е по-скоро грешка на японското командване, отколкото технологично изоставане
Уви и други неща им липсват - голям брой лесни за постройка ескортни кораби, самолети от сорта на Каталината и РВ4Y(все неща дето дават примерно възможност на англичаните, практически да не оставят непокрито от самолети и ескортни кораби места в Атлантика).
А Тайхо може и да го бива, ама си заминава заради една нелепа грешка на екипажа си и на групата за борба с повредите и друг не последва.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
Comment