Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Челата на кулите,барбетите и други "силно" защитени неща

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Интересувате ли са от някаква форма на математическо моделиране на силата на корабите, т.е. някакъв критерий за оптималност, който да включва тези показания, приведени към безразмерни (процентни) норми?
    Не 7, а 77 пъти по 7...

    http://www.mathematicalanthropology.org/

    Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

    Comment


      #32
      струва ми се че трудно биха били подведени различните параметри под такова математическо моделиране, защото тук се включва и СУО,+радари, използвана стомана и нейното качество, а би трябвало и цена
      П.В.

      Comment


        #33
        E-e-e качеството на бронята си е съвсем размерен показател, провецждани са тестове все пак..след войната. Цената също си е съвсем конкретна, виж СУО (радарите са вътре) и мръвката не могат да се оценят....дори процента попадения не епоказател. защото ако боят е продължителен единият от участниците може да получи повреди по СУО-то и ефективността да падне....трябва бой от типа в дацкият проток, и двамата оцеляват и то не с фатални повреди, но пък такъв тип боеве са краки и може да няма достатъчно инфо са статистика.

        Comment


          #34
          Нека кажем, че имаме n на брой обекта, всеки с m показателя и тези показатели са общи за всички обекти, т.е. A1(x1,x2,...,xm), A2(x1,x2,...,xm),...An(x1,x2,...,xm).

          За всеки показател имаме n на брой стойности за n-те различни обекта. Нека приемем за основа на всеки показател най - голямата му стойност X, т.е. xi(j)< Xi, където i е индексът на параметрите, а j - индексът на обектите. Така получаваме вектор с бази X=[X1,X2,...Xm] спрямо който ще изчислим относителните преимущества на обектите, т.е. P(j)=[x1(j)/X1,x2(j)/X2,..., xm(j)/Xm]
          =[Pj1,Pj2,...,Pjm] След като се изчислят тези вектори с преимущества, които съдържат относителни величини, т.е. [0,0,...0], dim=n <P(j)<[1,1,...1],dim=m, може да се изчисли в общия случай n-та претеглена норма на тези вектори :

          {P(j)}n=(sum((wji*Pji)^n))^(1/n), където wji>0 са тегла, отразяващи степента на важност на показателите, според субективната преценка на личността, изчисляваща показателя. Степента n отразява доколко искаме да изтъкнем най - големите величини за сметка на по - малките, т.е. доколко показателите близки до 100% имат решаващо значение:

          {P(j)}inf=max{[wj1*Pj1,wj2*Pj2,...wjm*Pjm]}

          Това е моето предложение засега
          Не 7, а 77 пъти по 7...

          http://www.mathematicalanthropology.org/

          Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

          Comment


            #35
            :tdown
            XV mile the sea brode is
            From Turkey to the Ile of Rodez...

            Comment


              #36
              Защо? Каква е твоята алтернатива? Това е просто начално пред(по)ложение
              Не 7, а 77 пъти по 7...

              http://www.mathematicalanthropology.org/

              Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

              Comment


                #37
                Би трябвало да е очевидно, че корабите дори сами по себе си са прекалено сложен обект за проста линейна оценка. Да не говорим, че "силата на кораба" не е изолирана в самия кораб величина, а зависи от безчет странични фактори, някои от които уникални за определен момент. И което обезсмисля търсенето за универсално уравнение.
                Ако на някой му трябва доказателство - 100% от темите в този раздел и безкрайните спорове в тях.
                XV mile the sea brode is
                From Turkey to the Ile of Rodez...

                Comment


                  #38
                  Е, аз съм дал своя модел за сравнение на вектори с количествени величини, който иска да го използва
                  Не 7, а 77 пъти по 7...

                  http://www.mathematicalanthropology.org/

                  Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                  Comment


                    #39
                    Darkas написа
                    Е, аз съм дал своя модел за сравнение на вектори с количествени величини, който иска да го използва
                    Дал си манджа с грозде....или ако смяташ че това което си предложил е смисленно и/или приложимо защо не ни демонстрираш като как ще сравниш два (за по лесно) кораба, по твой избор.
                    Току виж си ни убедил че това не са празни брътвежи а приложима методика.
                    Айде дерзай...ако сам не можеш да направиш избор за корабите бих ти предложил КГ5 и Бисмарк

                    Comment


                      #40
                      Ако искаме да сравняваме нещо то първо различните показатели трябва да ги сравняваме с оценки - напривер от 1 до 5 - 1 перфектно - две над средното ниво, 3 - средно ниво, 4 - под средното ниво и 5 лошо.
                      П.В.

                      Comment


                        #41
                        Отбелязвам, че не разбирам достатъчно (какво ти "достатъчно", всъщност си е почти нищо) от математика, та да е ясно. Та да коментирам нещо към поста на Де Ройтер - проблема е, че стойностите не са самостоятелни, а свързани помежду си и съответно оценките ще зависят от връзките, а това значително усложнява нещата. Иначе смятам, че някаква формула за математическа оценка и сравнение е възможна, но с три ясни уговорки: тя няма да е универсална, а ще трябва да се нагажда към особеностите на всеки конкретен исторически контекст (т.е. една и съща формула не става за ветроходни линейни кораби и такива от епохата на ПСВ или пък за тези от 1914 и тези от 1890 г.); оценките няма да са абсолютни, т.е. може да се изгради повече от един метод на оценка и даваните от всеки резултати може да не съвпадат, а да се отличават, при което няма как да се оцени кой метод е по-адекватен ; системата ще е отделна за всеки клас кораби, т.е. не може да се сравняват кораби от различен клас.
                        След като това е ясно, може да се изгради система за описание на всеки кораб и след това за извеждане на някакви кумулативни общи характеристики, които да се сравняват.
                        Last edited by gollum; 26-10-2007, 12:03.

                        Comment


                          #42
                          Голъм, има известна правота в думите ти, по принцип е нужно много по - сложно моделиране от предложеното от мене, което е един по - бърз вариант за многокритериална оценка.

                          Гаден Гоги, дай ми списък с параметри на двата кораба, подредени по приоритети и за тази параметри - съответните им стойности и ще пробвам с няколко различни методи за изчисляване на теглата и различни степени, какво ще се получи
                          Не 7, а 77 пъти по 7...

                          http://www.mathematicalanthropology.org/

                          Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                          Comment


                            #43
                            КГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
                            Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
                            Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16м
                            П.В.

                            Comment


                              #44
                              Darkas написа
                              Голъм, има известна правота в думите ти, по принцип е нужно много по - сложно моделиране от предложеното от мене, което е един по - бърз вариант за многокритериална оценка.

                              Гаден Гоги, дай ми списък с параметри на двата кораба, подредени по приоритети и за тази параметри - съответните им стойности и ще пробвам с няколко различни методи за изчисляване на теглата и различни степени, какво ще се получи
                              He he хе, с други думи ти си ни дал прекрасна методика и сег аискаш аз да си губя времетов нейното практическо приложение?????
                              Точно това е което имах предив д че си сътворил нещо като нищо,а по същество цялата галимация дето си еописал е събирана на стойности умножени по тежест. само дето практическа полза йок....но понеже допускам че може и да не съм прав ето ти данните за Бисмарк:
                              http://www.bismarck-class.dk/bismarc...arck_menu.html
                              Ето и за Худ:
                              http://hmshood.com/ship/index.htm
                              Чакаме да споделиш с нас при "чист" бой кой би имал предимство

                              De Ruyeter написа
                              КГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
                              Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
                              Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16м
                              Данните за оръдията нямат никакъв смисъл без геометричните размери на корабите и техните цитадели, както и балистиката на самите оръдия АБисмарк НЯМА ПТЗ, или поне ти до сега не си успял да ми го покажеш на чертеж имаше една такава тема
                              Last edited by Gaden Gogi; 26-10-2007, 12:42. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                #45
                                De Ruyeter написа
                                КГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
                                Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
                                Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16м

                                Така както са дадени параметрите имат нужда от предварителна обработка в две направления - най - общо способност за нанасяне на поражения и способност за понасяне на такива. При простия вариант на изчисление, който предложих много елементи ще бъдат неотчетени и ако се избере все пак коректна наредба на корабите "по - добър" и "по - лош", това не гарантира, че в една реална битка "по - добрият" ще победи
                                Не 7, а 77 пъти по 7...

                                http://www.mathematicalanthropology.org/

                                Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                                Comment

                                Working...
                                X