Интересувате ли са от някаква форма на математическо моделиране на силата на корабите, т.е. някакъв критерий за оптималност, който да включва тези показания, приведени към безразмерни (процентни) норми?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Челата на кулите,барбетите и други "силно" защитени неща
Collapse
X
-
Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
-
E-e-e качеството на бронята си е съвсем размерен показател, провецждани са тестове все пак..след войната. Цената също си е съвсем конкретна, виж СУО (радарите са вътре) и мръвката не могат да се оценят....дори процента попадения не епоказател. защото ако боят е продължителен единият от участниците може да получи повреди по СУО-то и ефективността да падне....трябва бой от типа в дацкият проток, и двамата оцеляват и то не с фатални повреди, но пък такъв тип боеве са краки и може да няма достатъчно инфо са статистика.
Comment
-
Нека кажем, че имаме n на брой обекта, всеки с m показателя и тези показатели са общи за всички обекти, т.е. A1(x1,x2,...,xm), A2(x1,x2,...,xm),...An(x1,x2,...,xm).
За всеки показател имаме n на брой стойности за n-те различни обекта. Нека приемем за основа на всеки показател най - голямата му стойност X, т.е. xi(j)< Xi, където i е индексът на параметрите, а j - индексът на обектите. Така получаваме вектор с бази X=[X1,X2,...Xm] спрямо който ще изчислим относителните преимущества на обектите, т.е. P(j)=[x1(j)/X1,x2(j)/X2,..., xm(j)/Xm]
=[Pj1,Pj2,...,Pjm] След като се изчислят тези вектори с преимущества, които съдържат относителни величини, т.е. [0,0,...0], dim=n <P(j)<[1,1,...1],dim=m, може да се изчисли в общия случай n-та претеглена норма на тези вектори :
{P(j)}n=(sum((wji*Pji)^n))^(1/n), където wji>0 са тегла, отразяващи степента на важност на показателите, според субективната преценка на личността, изчисляваща показателя. Степента n отразява доколко искаме да изтъкнем най - големите величини за сметка на по - малките, т.е. доколко показателите близки до 100% имат решаващо значение:
{P(j)}inf=max{[wj1*Pj1,wj2*Pj2,...wjm*Pjm]}
Това е моето предложение засегаНе 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Защо? Каква е твоята алтернатива? Това е просто начално пред(по)ложениеНе 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Би трябвало да е очевидно, че корабите дори сами по себе си са прекалено сложен обект за проста линейна оценка. Да не говорим, че "силата на кораба" не е изолирана в самия кораб величина, а зависи от безчет странични фактори, някои от които уникални за определен момент. И което обезсмисля търсенето за универсално уравнение.
Ако на някой му трябва доказателство - 100% от темите в този раздел и безкрайните спорове в тях.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Е, аз съм дал своя модел за сравнение на вектори с количествени величини, който иска да го използваНе 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Darkas написаЕ, аз съм дал своя модел за сравнение на вектори с количествени величини, който иска да го използва
Току виж си ни убедил че това не са празни брътвежи а приложима методика.
Айде дерзай...ако сам не можеш да направиш избор за корабите бих ти предложил КГ5 и Бисмарк
Comment
-
Отбелязвам, че не разбирам достатъчно (какво ти "достатъчно", всъщност си е почти нищо) от математика, та да е ясно. Та да коментирам нещо към поста на Де Ройтер - проблема е, че стойностите не са самостоятелни, а свързани помежду си и съответно оценките ще зависят от връзките, а това значително усложнява нещата. Иначе смятам, че някаква формула за математическа оценка и сравнение е възможна, но с три ясни уговорки: тя няма да е универсална, а ще трябва да се нагажда към особеностите на всеки конкретен исторически контекст (т.е. една и съща формула не става за ветроходни линейни кораби и такива от епохата на ПСВ или пък за тези от 1914 и тези от 1890 г.); оценките няма да са абсолютни, т.е. може да се изгради повече от един метод на оценка и даваните от всеки резултати може да не съвпадат, а да се отличават, при което няма как да се оцени кой метод е по-адекватен ; системата ще е отделна за всеки клас кораби, т.е. не може да се сравняват кораби от различен клас.
След като това е ясно, може да се изгради система за описание на всеки кораб и след това за извеждане на някакви кумулативни общи характеристики, които да се сравняват.Last edited by gollum; 26-10-2007, 12:03.
Comment
-
Голъм, има известна правота в думите ти, по принцип е нужно много по - сложно моделиране от предложеното от мене, което е един по - бърз вариант за многокритериална оценка.
Гаден Гоги, дай ми списък с параметри на двата кораба, подредени по приоритети и за тази параметри - съответните им стойности и ще пробвам с няколко различни методи за изчисляване на теглата и различни степени, какво ще се получиНе 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
КГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16мП.В.
Comment
-
Darkas написаГолъм, има известна правота в думите ти, по принцип е нужно много по - сложно моделиране от предложеното от мене, което е един по - бърз вариант за многокритериална оценка.
Гаден Гоги, дай ми списък с параметри на двата кораба, подредени по приоритети и за тази параметри - съответните им стойности и ще пробвам с няколко различни методи за изчисляване на теглата и различни степени, какво ще се получи
Точно това е което имах предив д че си сътворил нещо като нищо,а по същество цялата галимация дето си еописал е събирана на стойности умножени по тежест. само дето практическа полза йок....но понеже допускам че може и да не съм прав ето ти данните за Бисмарк:
http://www.bismarck-class.dk/bismarc...arck_menu.html
Ето и за Худ:
http://hmshood.com/ship/index.htm
Чакаме да споделиш с нас при "чист" бой кой би имал предимство
De Ruyeter написаКГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16м
Comment
-
De Ruyeter написаКГV - стандартно водоизместване 38 500 тона, оръдия 356мм, тегло на снаряда 722кг, скорострелност 2 изстрела в минута, втори калибър 16х133мм, тегло 36кг, скорострелност, 10-12 в минута. Броня 348-374мм борд, палуба 124-149мм, скорост 28 възла при 110 000к.с., далечина 6100 мили при 16 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 4.1м
Бисмарк стандартно водоизместване 41 700 тона, оръдия 380мм, тегло на снаряда 800кг, скорострелност 2.6-3.3 изстрела в минута, втори калибър 12х150мм, тегло на снаряда 45кг, тежък зенитен 16х105/65, тегло на снаряда 15.1, скорострелност 15-17 изстрела в минута. Броня 320мм борд, палуба 80-95+50мм, скорост 29 възла при 138 000к.с., далечина 8100 мили при 19 възла, ПТЗ - дълбочина при мидела 5.4м.
Но от това не можеш да добиеш много точна представа, тъкй като Бисмарк има скос от 110-120мм, който подсилва бордовата броня. ширината на вертикалната броня на Бисмарк е 5.2м, на КГV 7.16м
Така както са дадени параметрите имат нужда от предварителна обработка в две направления - най - общо способност за нанасяне на поражения и способност за понасяне на такива. При простия вариант на изчисление, който предложих много елементи ще бъдат неотчетени и ако се избере все пак коректна наредба на корабите "по - добър" и "по - лош", това не гарантира, че в една реална битка "по - добрият" ще победиНе 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
Comment