Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подводници(Unterwasserboot)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Подводници(Unterwasserboot)

    Е така и така Ви дойдох във Форума и реших да си подствам редовно.
    Тази тема говори сама по себеси.Ще говорим за U-boot,и други подводници в периода от Първата до края на Втората световна.Нека аз да започна първи:
    Да видим U-292,тип VIIС/41.Пусната в море през 1943 Август.Едва след 70 направен модел се спира от производство.U-292 е направена да достога 120м,но е при извършен тест достига до 180м.Изчислено е че при 300м ще се "разглоби" Скорост 17.1 възела над вода,7.6 възела под вода.4 торпедни кабини.6 резервни торпеда(разглобени)Чудно ми е защо трябва да са разглобени след като подготовката им за стрелба следва след 29мин?На война кой ще те чака?Други оръжия:1.88мм оръдие,1.20мм зенитка АА.Направени са схеми за производството VIIС/42 ,но така и не е направен нито един модел.Преминават към U-2507.Изключително грозна на вид но силна и вселяваща страх в сърцата на Съюзниците.После ще разкажа за нея и за любимата ми U-45 тип VII-B.

    #2
    Подводници(Unterwasserboot)

    Интересно.Аз съм доста бос във водните теми и затова с нетърпение ще чакам продължението.Ама много те моля, дай някоя снимка,че да видя какво представляват тези подводници.Става ли?
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    Comment


      #3
      Първо - здравей на Crafter
      Да темата е интересна (аз отскоро се запалих по морските битки и засега само наваксвам със знанията) и предполагам, че предимно с Одзава и Подводничаря ще пишете тук, а ние само ще четем.
      (btw, сигурно съхраняват торпедата разглобени, за да спестят място - така са доста по-къси; а мисля че на български е приет израза "торпеден апарат", а не "торпедна кабина" - а предполагам, че и четирите са носови, нали?).

      Comment


        #4
        да, и четирите са носови

        признавам доста се чудих какво иска да каже с тая "торпедна кабина"
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Originally posted by "gollum"

          Първо - здравей на Crafter
          Да темата е интересна (аз отскоро се запалих по морските битки и засега само наваксвам със знанията) и предполагам, че предимно с Одзава и Подводничаря ще пишете тук, а ние само ще четем.
          (btw, сигурно съхраняват торпедата разглобени, за да спестят място - така са доста по-къси; а мисля че на български е приет израза "торпеден апарат", а не "торпедна кабина" - а предполагам, че и четирите са носови, нали?).
          Здрасти!

          Пазят се торпедата разглобени,защото така намалява вероятността те се взривят или повредят.При по-тежък сблъсък с друга морска или въздушна сила има голяма опасност от атаката торпедата се се възпламенят и всичко заминава под вода :roll: А като са рязглобени,няма как да им въздейства атаката срещу съответната подводницата.

          За снимките...малко ще почакаме!Но обещавам,че ще видите някой от тях.

          Comment


            #6
            С удоволствие ще се включа в тази тема-подводниците са ми любимата боина машина.Особено лодките от прочутата 7ма серия. :twisted:
            Състраданието е слабост...

            Comment


              #7
              на бате вълчетата
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #8
                The U-boat War in World War Two (1939-1945) and World War One (1914-1918). Over 30,000 pages on the officers, the boats, technology and the Allied efforts to counter the U-boat threat.

                Там има доста интересни материали за немските подводници през Първата и Втората Световна война!
                "7-мата" серия са основното оръжие на kriegsmarine през войната, но за съжаление е останала само една U-995, която е от вид VIIC41(модифициран вариант на VIIC).....
                101st Airborne The Screaming Eagles At Normandy

                Comment


                  #9
                  Привет на всички,
                  Ами то торпедата се държат разглобени именно за да заемат по-малко място а не за да се намали риска то взрив при вражеска атака или сблъсък. Бойната част на торпедото или резервоара с гориво се взривяват независимо от отва дали са заедно или по отделно при въздействие от вън. Немците през цялата война се стремят да увеличат запасите от торпеда на подводниците. След 1942 г. ако не се лъжа започват да ги разполагат дори в пространството между лекия и здравия корпус. Поставените там 12 торпеда е можело да се заредят само в надводно положение, но те са като резерв, за атака на следващия конвой.
                  По повод на U-47 наистина Гюнтер Прин извършва смела атака, но като подводничар според мен е доста след Йоахим Шепке, Ерих Топ и разбира се Ото Кречмер. Това са асовете на подводния флот. Успеха на Прин е повече пропаганден а не военен. Повредените на поставените 7 дни преди това мини в Лох-Ю и други стоянки мини нанасят доста по-чувствителни загуби от ветерана "Роял Оук".
                  Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                  Неизвестен руски адмирал

                  Comment


                    #10
                    Одзава става ли да напишеш нещо за подводните асове - много ми е интересно, понеже много не разбирам как се води подводна война... само от филмите знаме малко, ама нали знаеш колко върши работа :roll:
                    20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                    "Иване, сега кръв ще се лее!"

                    Comment


                      #11
                      В интерес на истината подводната война е 90%дебнене и изчакване.Защото ако една танкова или въздушна битка може да протече изключително скоротечно то в подводната война става въпрос за часове и дни.Това е така заради големите пространства и сравнително ниската скорост на подводницата в подводно положение.
                      Колкото до филмите-не всичко е така както го представят.Например за да се потопи 1 кораб са необходими поне2-3 торпеда/в най добрия случай разбира се../.
                      Интересна част от подводната войн е самия бит на подводничарите.Представете си да сте затворени в 50метрова тръба а около 14-20 дни...И всичките неудобства на които сте подложени там-ядете само консерви,не се къпете и бръснете,свободно пространство НЯМАзащото всичкото е заето от продукти/предимно консерви :twisted: /,резервни части и разбира се резервни торпеда.
                      Колкото до торпедата не съм чувал те да са в разглобено състояние,просто защото отделните части са прекалено тежки и обемисти и в тясното пространство долу сглобяванети им би било повече от проблематично,а също така за това са необходими квалифицирани специалисти.
                      В началото на войната немските подводничари се сблъскват с един сериозен проблем-честите откази на детонаторите на торпедата.
                      А те са няколко типа-с контактен взривател-когато се задейства кри удара на торпедото в корпуса на атакувания кораб.Друг модел е торпедо с магнитен детонатор-и точно това е бил основния виновник за множество неуспешни атаки.Този тип детонатор се активира при преминаване на торпедото под набелязания кораб,и неговата детонация от магнитното излъчване на самия кораб.

                      Е засега толко ,може да съм допуснал и някои неточности за които може да ме критикувате пред строя без проблеми... :twisted:
                      Състраданието е слабост...

                      Comment


                        #12
                        Колкото до филмите-не всичко е така както го представят.Например за да се потопи 1 кораб са необходими поне2-3 торпеда
                        Предполагам че знаеш колко торпеда са потопили "Бисмарк"?
                        Иначе за един търговски кораб/танкер би трябвало да са необходими 1-2 торпеда, но виж за други бойни кораби не знам, а и плюс това е върпос на късмет къде ще удари "рибката".
                        На отговорниците за акумулаторите, дизело-двигателния екип и торпедо персонала най-верояно и ем било най-трудно по някоко причини:
                        1.Газовете, които отделят електрическите двигатели, не влияят положително на здравето.
                        2.При дизеловите двигатели има голяма вероятност от теч на гориво и съоптветрно пожар... там е най-мръсната работа на цялата подводница.
                        3.Работата при презареждане на торпедо е изключително тежка и трудно. този проблем се оправя в края на войната, когато на типа XXI са въведени механизми, които значителни намаляват времето за презареждане(мисля, че беше с около 60-70%)
                        @фон Цеков- били са затворени за повече време, само след 1943 година, когато се появява шнорхела, иначе при боен патрол много често целия екипаж е бил изкарван на палубатра за чист въздух(стига да няма врагове наблизо и времето да е спокойно).
                        101st Airborne The Screaming Eagles At Normandy

                        Comment


                          #13
                          Бисмарк не е потънал от торпеда... прекалено добре е бил защитен - нали е имал вътрешна стена, която не е пропуснала експлозията да направи дупка. И точно тези две торпеда не са направили нищо друго, освен да откъснат парче от външната бронировка.

                          Бисмарк е бил потопен от собствения си екипаж. Но може да се каже, че това торпедо, което е повредило рулa му е било фаталното...
                          20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                          "Иване, сега кръв ще се лее!"

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by "FeldMarshal Kalchev"

                            Бисмарк не е потънал от торпеда... прекалено добре е бил защитен - нали е имал вътрешна стена, която не е пропуснала експлозията да направи дупка. И точно тези две торпеда не са направили нищо друго, освен да откъснат парче от външната бронировка.

                            Бисмарк е бил потопен от собствения си екипаж. Но може да се каже, че това торпедо, което е повредило рулa му е било фаталното...
                            Сетих се за фаталната история за U-556, намираща се в близост до Бисмарк, но останала без торпеда и неспособна да помогне на гиганта на Kriegsmarine... Дори след 1942 година на капитаните на подводници е наредено при завръщане от боен патрул да пазят поне 2 торпеда в предните апарати
                            101st Airborne The Screaming Eagles At Normandy

                            Comment


                              #15
                              Айде и от мене малко
                              Краят на три лодки....

                              На 21 февруари 41г. излиза U-99 под комадването на Ото Кретчмер, който тъкмо е получил дъбовите листа към рицарския си кръст за предишните си успешни патрули. Преди този последен патрул Дьониц му предлага място като комадващ флотилия, но той отказва. Почти едновременно с него излизат U-47 на Гюнтер Приен и U-100 на моя любимец Йоахим Шепке. Когато на 4 март тези три лодки все още не съобщават контакт, Дьониц изпраща нови заповеди за формирането на нова линия в района южно от Исландия напряко на пътя на един докладван конвой. В тази линия участват U-47, U-70, U-99 и U-A. На 6 март U-99 засича конвоя, който се оказва силно защитен. Кретчмер разполага лодката си в сенчестата страна на конвоя, в случая от дясно, и започва да дебне приближаващите се кораби. (сенчеста погледнато откъм луната. по принцип подводницата има адски нисък силует и нощно време е практически невидима, ако не застане между наблюдателя и луната. Тогава тя ясно изпъква на фона на "лунната пътека") След няколко минути наблюдателите на мостика докладват приближаващ се кораб. Това е 20 000 тонен търговец, който след торпедо от туба 1 директно спира ход и изпраща СОС. Точно в тоя момент изниква и един 6000 т. танкер. U-99 го подгонва и след 2 точни торпеда го унищожава, след което се връща към първата жертва, за да я довърши, но се оказва, че корабът е изчезнал. Кретчмер приема, че той е потънал, но всъщност корабът първо е взет на буксир от два разрушителя, а когато се вижда, че няма да се закрепи, той е потопен от тях след евакуиране на екипажа.
                              В последствие U-70 и U-99 търсят доста време пак контакт с конвоя, но напразно. U-100 също се опитва да се приближи, но и тя не успява да останови контакт.
                              Чак когато U-110 на Лемп докладва конвоя HX 112 на 15 март, има надежда и за Шепке да оползотвори някое торпедо. Той тръгва с пълен напред към конвоя, който вече е отнесъл доста бой. Кретчмер вече е отстрелял 6 кораба, 5 от които потъват, започвайки от вечерта на 16 до сутринта на дугия ден.
                              МЕждувременно и U-100 пристига на мястото. Ето сега разказът на капитан Доналд Макинтайр, шеф на ескортната група, състояща се от неговия "Уолкер", "волунтийр", "сардоникс" и "скимитар" и 2 корвети " блу белл" и " хидрангеа" (баси имената ) Той е единствения очевидец на трагедията от 17 март.
                              ""скимитар" докладва забелязана подводница, която по-късно се оказа u-100, на около 6 морски мили напред. Незабавно пуснах всички ескортни кораби отпред на конвоя с пълна скорост към тази лодка. "уолкер" и "ванок" тръгнаха с максимална скорост към "скимитар", за да и помогнат в лова.
                              Когато се приближихме на около 3 мили от подводницата, тя се потопи и изчезна. 2 часа търсене се оказаха безплодни.
                              "Уолкер" се върна при конвоя, докато "Скимитар" и "Ванок" продължиха търсенето, докато след още един час и те се отказаха.
                              Тъкмо когато си бях поотдъхнал малко, ранните часове на деня бяха разтърсени от детонацията на торпедо. Ударен беше шведския "Коршам"
                              Това беше U-99, както по-късно се разбра, която беше преминала помежду два разрушителя. Тази лодка бе принудена да се потопи, докато в същото време "Уолкер" вървеше в лек завой към една бяла диря от пяна, която обаче би трябвало да е причинена от друга подводница. Значи всъщност 2 подводници оперираха близо до конвоя.
                              Аз заповядах да увеличим на 30 възела, но лодката, която току-що бе изплувала, се потопи светкавично отново. Когато след секунди пресякохме дирята от въздушни мехурчета, оставена от отворените клапи, ние пуснахме залп от 10 подводни бомби. Десетте бомби избухнаха шумно, а 2 и половина секунди по-късно се чу още една експлозия и една оранжево-червена светлина се задържа за малко в морето. Ние вярвахме, че сме потопили тази подводница, но след час и половина отново засякохме същата лодка."
                              U-100 , която по време на атаката с бомбите получава тежки повреди, не успява да се задържи под вода и към 3.00 часа на 17 март излиза на повръхността в близост до развушителя "ванок".
                              "Аз заповядах на "Уолкер" пълен напред, а лейтенант Брей ми извика 'трябва да са засекли подводница, сър!'. И в тоя момент видяхме светлинното съобщение от "Ванок": ' току-що натаранихме подводница и я потопихме'."
                              "Ванок" нацелва U-100 точно в средата. Шепке, който се надявал може би, че разрушителя ще мине зад лодката, бива заклещен на смачкания мостик от силата на удара, който му откъсва двата крака. Последно той е видян от "ванок" да потъва в морето. От екипажа на U-100 се спасяват само 5 души.
                              В тази минута на триумф на "убиеца на подовдници", както му викат на Макинтайр, Асдика на флагмана му "Уолкер" засича импулс.
                              "Аз не можех да повярвам, че в непосредствена близост до потъващата подводница се таи още една и изразих съмнението си, но човекът на Асдика отвърна 'Да, сър, това Е подводница'. Докато завивах с "Уолкър", за да подходя за атака, получихме съобщение от "Ванок": 'Зад вас изплува подводница!' Оръдията на "уолкер" откриха огън и на мостика на лодката проблясна един ръчен фенер: 'ние потъваме, спрете огъня'. Тогава ми стана ясно, че битката е приключила. Това беше U-99 на Кретчмер, която ние потопихме половин час след U-100"

                              U-47 на Приен изчезва по време на оперирането на тази лодка към първия споменат конвой. Кретчмер я вика по радиото на 7ми март, но тя така и не отговаря,
                              XV mile the sea brode is
                              From Turkey to the Ile of Rodez...

                              Comment

                              Working...
                              X