Кое според вас е оптималното количество рули на един кораб и съответно тяхното разположение, така че да бъде и достатъчно защите ни от торпеден удар, корабът да бъде достатъчно повратлив - да има малка циркулация:
1 голям рул между четири винта - пример: КГV, Ришельо, Дюнкерк диаметър на циркулация на Ришельо - 900м, на КГV - неизвесетен;
2. Малък и голям рул, разположени един зад друг, като големият играе ролята на главен, а малкият на спомагател.Двата не са свързани един с друг и при авария могат да се приведата в движение отделно един от друг - пример Ямато - циркулация - 640м на 26 възла;
3. Най-масов пример успоредни полубалансирани рули - Норт Каролина, Саут Дакота, Бисмарк, Шарнхорст, Тирпиц.На всички немски кораби, без Тирпиц рулите са неподвижно свързвани помежду си, така че заклиняването на единия води до заклиняване на другия.След конфуза с Бисмарк, на Тирпиц рулите са модифицирани по примера на американските - т.е. - единят рул е независим от другия и не се влия при заклиняване.Американците отиват още по-далеч.На корабите им от 1944 /края е въведена TDY jammer system/Диматер на американските кораби тактически 680 м - Саут Дакота, толкова Норт Каролина на 26 възлова скорост 900м на 30 възлова скорост Айова, Бисмарк - 800м, Шарнхорст - ми е неизвестно колко
4. Литорио - 3 винта - 3 руля в струята на всеки винт, като има един главен рул и два спомагателни, изнасени напред и встрани.Невъзможно е да бъдат извадени от строя и трите с едно торпедно попадение
1 голям рул между четири винта - пример: КГV, Ришельо, Дюнкерк диаметър на циркулация на Ришельо - 900м, на КГV - неизвесетен;
2. Малък и голям рул, разположени един зад друг, като големият играе ролята на главен, а малкият на спомагател.Двата не са свързани един с друг и при авария могат да се приведата в движение отделно един от друг - пример Ямато - циркулация - 640м на 26 възла;
3. Най-масов пример успоредни полубалансирани рули - Норт Каролина, Саут Дакота, Бисмарк, Шарнхорст, Тирпиц.На всички немски кораби, без Тирпиц рулите са неподвижно свързвани помежду си, така че заклиняването на единия води до заклиняване на другия.След конфуза с Бисмарк, на Тирпиц рулите са модифицирани по примера на американските - т.е. - единят рул е независим от другия и не се влия при заклиняване.Американците отиват още по-далеч.На корабите им от 1944 /края е въведена TDY jammer system/Диматер на американските кораби тактически 680 м - Саут Дакота, толкова Норт Каролина на 26 възлова скорост 900м на 30 възлова скорост Айова, Бисмарк - 800м, Шарнхорст - ми е неизвестно колко
4. Литорио - 3 винта - 3 руля в струята на всеки винт, като има един главен рул и два спомагателни, изнасени напред и встрани.Невъзможно е да бъдат извадени от строя и трите с едно торпедно попадение
Comment