Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чуденки

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ако имат още 5 броя 1164 вместо грандоманските 1144, по-добре би било като че ли.

    Comment


      Kramer написа Виж мнение
      Ако имат още 5 броя 1164 вместо грандоманските 1144, по-добре би било като че ли.
      В момента да, но когато са строили корабите, нещата са изглеждали различно.

      Comment


        По принцип съм съгласен, но 1164 си е бая старо като проект и има доста недостатъци:
        1. Има само един Форт, който може да стреля само в една полусфера на кораба
        2. На близки дистанции пази с 2*Оса + 6*АК-630 - дори и много като оръжие е старо, ако на това място имаше 4 Каштана щете да е 4-5 пъти по-ефективно
        3. Доколкото разбирам ПЛО-то е доста слабо откъм възможности.
        4. Базалтът си е старичък и вече не върши работа срещу сериозни врази.
        5. Радарът за обзор да беше Подберезовик или от сорта - щеше да е по-добре.
        Ако на близкия рубеж имаше 4 Каштана, Оникс/Гранит/Клуб вместо Базалт/Вулкан, корабът щеше да си е доста по-сносен, макар и пак с недостатъчно добро покритие на Форт-а.

        1144 си е триумф на военно-промишленият комплекс над здравата мисъл както и да го погледнем, там има достатъчно въоръжение за 1-2 флота на кораба.
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          Кухулин написа Виж мнение
          В момента да, но когато са строили корабите, нещата са изглеждали различно.
          Точно. Когато са създавани 1144 е било необходимо да се покажат "мускули", като отговор на аналогични презокеански проекти.
          Но са безсмислени корабчета.

          Comment


            Ами тя темата е много сложна, но общо взето - и сте прави, и не сте.

            1144 по същество е противолодъчен кораб, който трябва да действа самостоятелно в условията на силно противодействие. Затова съвместява възможностите на цял флот. Противолодъчните му възможности са същите като на БПК 1155 - много добри за времето си. ПВО е на ниво, което популярно се описва като "20 минути бой срещу цяла АУГ". Ударните му възможности са достатъчни, за да унищожи АУГ от упор, тоест да я държи на известно разстояние.

            Казано по друг начин, 1144 може успешно:
            - в условията на ядрена война
            - да унищожи неприкритите вражески ракетоносци
            - и да прикрие съветските ракетоносци от подводни и надводни заплахи
            - в най-отдалечените кътчета на света
            - за времето на пълния ракетен залп.

            Затова не може да се каже, че е безсмислен - тези задачи трудно биха могли за се решат по друг начин при онези реалности.

            1164 е създанен като ударен кораб за работа в съединение - съвсем различна история. ПЛО е на ниво самозащита. ПВО има задача да осигури външния рубеж - самолети за РЕБ, особено нагли атаки от голяма височина и т.н. Ударните му възможности са горе-долу от порядъка на 1144 - карат противника да стои на разстояние.

            Значи, за онова време всеки от корабите малко или много е имал смисъл.

            Днес нещата са много по-прости - положението се кърпи с каквото има. На никой не му трябват тези кораби, но това има. И в тази обстановка дали ще е 1144 или 1164, разликата е само в цената на обслужването. Затова 1164 е за предпочитане.

            Comment


              Затова 1164 е за предпочитане.
              Не, не е. Киров излъчват мощ и могат да се модернизират до второ пришествие със всякакво УВС, ПВО, Радари, Хеликоптери, реактори/двигатели. Слава от друга страна, прилича на нещо проектирано от водопроводчик с тези пускови за Базалта заварени по палубата.
              А за подръжката си прав, но е лечимо с една сериозна модернизация. Имаме 700 към 500 човека екипаж, разликата е колкото за цял разрушител. Но съм сигурен, че Киров с повече електроника и автоматика ще се оправи с 500 човека. Да не говорим че не гълта нафта и при сериозно изолзване може да се окаже далеч по-ефтин от 1164 за експолоатация.
              Също така при водоизместването и формата на палубите на Киров можеш ако искаш и хеликоптероносач и/или десантен кораб да го направиш.
              Last edited by Amazon; 27-03-2013, 18:25.
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                Amazon написа Виж мнение
                Киров излъчват мощ... Слава от друга страна, прилича на нещо проектирано от водопроводчик с тези пускови за Базалта заварени по палубата.
                Това е въпрос на субективно усещане, но аз съм склонен да се съглася по-скоро с адмирал Горшков:

                «Я понимаю, что этот (показав на «Орлан») мощнее и монументальнее. Но выглядит он как-то безобидно. Все внутри. Этот же (показав на «Атлант») свирепее, воинственнее, агрессивнее. Будет давить на психику, а это фактор, особенно в политике, далеко не последний и не бесполезный»
                1144 винаги са ми изглеждали някак постно на външен вид.

                Comment


                  1144 е поредна съветска изцепка на тема "съветският слон е най-големият слон в света".Замислен като 8000 тонен БПК накрая се изражда в 26 000 тонен "пенкелер",който вече неможе самостоятелно да действа по комуникациите и конвоите на вероятният противник(защото е доста голяма и тлъста хапка за палубната авиация и АПЛ)а го играе флагмански кораб в съветските ескадри.Американските "Вирджиния" и "Лонг Бийч" са 2.5-1.5 по малки по тонаж от 1144 а са въоръжени като 3 "руснака".Колкото до "ремонта с модернизация" на 11442,всичко е "мижай да те лажим" и огромна яма в която се наливат и крадът милиони рубли.След 3-4 години за тях тихо ще престанат да пишат и споменават и след още 3-4 г 1144-11442 ще отидат за "игли".

                  Comment


                    komuso написа Виж мнение
                    Колкото до "ремонта с модернизация" на 11442,всичко е "мижай да те лажим" и огромна яма в която се наливат и крадът милиони рубли.След 3-4 години за тях тихо ще престанат да пишат и споменават и след още 3-4 г 1144-11442 ще отидат за "игли".
                    Зависи как ще се развият останалите проекти. Засега положението с 20380 и 22350 е трагедия, а с 11356 е да кажем много сложно. Което означава, че може би все пак ще направят усилия да модернизират Нахимов.

                    Comment


                      Забрави,сравнително "средният" ремонт на "Горшков/Вики" им излезе 1+ милиярд долара,а да "реставрират" 30+ годишен кораб като на този кораб трябва да се подменя всичко-от реактор през тръби и окабеляване до електроника и въоръжение.Като в края на краищата новото творение ще е поредният "бял слон".Кому е нужно всичко това.За тези пари ще се построят поне 4-6 11356.На руският флот сега не са му нужни бутикови гиганти,а голяма бройка кораби от клас разрушител/тежка фрегата и фрегата/тежка корвета.

                      Comment


                        Горшков ремонта му не беше точно "среден" а постройка на нов кораб, с използването на част от корпуса на съществуващ такъв, при това от различен клас. Съответно в цената освен постройката влиза и проектиране. И Нахимов не е 30+ годишен а 20+ годишен кораб.
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment


                          Да,но трудните подмени,като смяна на двигатели,компресори,генератори,трубо и паропроводи,забордна апретура и частично въоръжение и електроника на "Горшков" нее правено а само са ремонтирани.

                          Comment


                            На Горшков му смениха всичката електроника, кабели, паропроводи, котли и т.н. - от кораба е останала само част от корпуса в общи линии. Разгледай руските форуми за снимки колко беше изтърбушен, то и за това излезе безумно скъпо цялото удоволствие.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              komuso написа Виж мнение
                              Забрави,сравнително "средният" ремонт на "Горшков/Вики" им излезе 1+ милиярд долара,а да "реставрират" 30+ годишен кораб като на този кораб трябва да се подменя всичко-от реактор през тръби и окабеляване до електроника и въоръжение.Като в края на краищата новото творение ще е поредният "бял слон".Кому е нужно всичко това.За тези пари ще се построят поне 4-6 11356.На руският флот сега не са му нужни бутикови гиганти,а голяма бройка кораби от клас разрушител/тежка фрегата и фрегата/тежка корвета.
                              Смята се, че ремонта на Нахимов ще излезе там някъде - около $1+ млрд. Обаче нещата трябва да се разглеждат в контекст, а контекста е следния:

                              - 11356 излиза над $500 млн за руския пазар;
                              - строителството върви отчайващо бавно;
                              - предвидени са 6 бр. за ВМС на РФ, а освен това се говори за още 3 индийски.

                              Тоест, от една страна имаме Нахимов на цената на 2 х 11356. Това само по себе си е много добра сделка.
                              От друга страна, към 2017 г., когато се очаква Нахимов, едва ли ще има повече от 3 строеви 11356.

                              Просто едно закърпване на дупката, нищо повече.

                              Comment


                                - 11356 излиза над $500 млн за руския пазар;
                                - строителството върви отчайващо бавно;
                                А строителството върви бавно щото тия 500 милиона идат на час по лъжичка. Дали модернизацията на адмирал Нахимов е 2х1135.6 или е повече зависи колко точно има в тоя плюс зад единия милиард. Тъй че добре е да не пророкуваме кат самозван европейски аналитик, че Русия и руския флот вече са се гътнали ма още не го знаят ми да поживеем да видим. Всеки случай от предвидените за превъоръжаване към 700 милиарда долара се очертава поне 50 да се глътнат от ВМС, тъй че и шестте 1135 със сигурност ще ги бъде, освен ако някой не реши да ги смени с перспективен проект или с корветки от типа на Стерегущий, които са и по-неприятен трън в задника предвид руските зони на интерес намиращи се главно в по-затворени континентални морета. A иначе за 1164, да не забравяме, че главния кораб от серията все пак е заложен няколко месеца след като съм се родил аз - 1976 г.
                                Last edited by Sailor_Malan; 28-03-2013, 13:55.
                                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                                Comment

                                Working...
                                X