Ако имат още 5 броя 1164 вместо грандоманските 1144, по-добре би било като че ли.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чуденки
Collapse
X
-
Kramer написа Виж мнениеАко имат още 5 броя 1164 вместо грандоманските 1144, по-добре би било като че ли.
Comment
-
По принцип съм съгласен, но 1164 си е бая старо като проект и има доста недостатъци:
1. Има само един Форт, който може да стреля само в една полусфера на кораба
2. На близки дистанции пази с 2*Оса + 6*АК-630 - дори и много като оръжие е старо, ако на това място имаше 4 Каштана щете да е 4-5 пъти по-ефективно
3. Доколкото разбирам ПЛО-то е доста слабо откъм възможности.
4. Базалтът си е старичък и вече не върши работа срещу сериозни врази.
5. Радарът за обзор да беше Подберезовик или от сорта - щеше да е по-добре.
Ако на близкия рубеж имаше 4 Каштана, Оникс/Гранит/Клуб вместо Базалт/Вулкан, корабът щеше да си е доста по-сносен, макар и пак с недостатъчно добро покритие на Форт-а.
1144 си е триумф на военно-промишленият комплекс над здравата мисъл както и да го погледнем, там има достатъчно въоръжение за 1-2 флота на кораба.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Кухулин написа Виж мнениеВ момента да, но когато са строили корабите, нещата са изглеждали различно.
Но са безсмислени корабчета.
Comment
-
Ами тя темата е много сложна, но общо взето - и сте прави, и не сте.
1144 по същество е противолодъчен кораб, който трябва да действа самостоятелно в условията на силно противодействие. Затова съвместява възможностите на цял флот. Противолодъчните му възможности са същите като на БПК 1155 - много добри за времето си. ПВО е на ниво, което популярно се описва като "20 минути бой срещу цяла АУГ". Ударните му възможности са достатъчни, за да унищожи АУГ от упор, тоест да я държи на известно разстояние.
Казано по друг начин, 1144 може успешно:
- в условията на ядрена война
- да унищожи неприкритите вражески ракетоносци
- и да прикрие съветските ракетоносци от подводни и надводни заплахи
- в най-отдалечените кътчета на света
- за времето на пълния ракетен залп.
Затова не може да се каже, че е безсмислен - тези задачи трудно биха могли за се решат по друг начин при онези реалности.
1164 е създанен като ударен кораб за работа в съединение - съвсем различна история. ПЛО е на ниво самозащита. ПВО има задача да осигури външния рубеж - самолети за РЕБ, особено нагли атаки от голяма височина и т.н. Ударните му възможности са горе-долу от порядъка на 1144 - карат противника да стои на разстояние.
Значи, за онова време всеки от корабите малко или много е имал смисъл.
Днес нещата са много по-прости - положението се кърпи с каквото има. На никой не му трябват тези кораби, но това има. И в тази обстановка дали ще е 1144 или 1164, разликата е само в цената на обслужването. Затова 1164 е за предпочитане.
Comment
-
Затова 1164 е за предпочитане.
А за подръжката си прав, но е лечимо с една сериозна модернизация. Имаме 700 към 500 човека екипаж, разликата е колкото за цял разрушител. Но съм сигурен, че Киров с повече електроника и автоматика ще се оправи с 500 човека. Да не говорим че не гълта нафта и при сериозно изолзване може да се окаже далеч по-ефтин от 1164 за експолоатация.
Също така при водоизместването и формата на палубите на Киров можеш ако искаш и хеликоптероносач и/или десантен кораб да го направиш.Last edited by Amazon; 27-03-2013, 18:25.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
Amazon написа Виж мнениеКиров излъчват мощ... Слава от друга страна, прилича на нещо проектирано от водопроводчик с тези пускови за Базалта заварени по палубата.
«Я понимаю, что этот (показав на «Орлан») мощнее и монументальнее. Но выглядит он как-то безобидно. Все внутри. Этот же (показав на «Атлант») свирепее, воинственнее, агрессивнее. Будет давить на психику, а это фактор, особенно в политике, далеко не последний и не бесполезный»
Comment
-
1144 е поредна съветска изцепка на тема "съветският слон е най-големият слон в света".Замислен като 8000 тонен БПК накрая се изражда в 26 000 тонен "пенкелер",който вече неможе самостоятелно да действа по комуникациите и конвоите на вероятният противник(защото е доста голяма и тлъста хапка за палубната авиация и АПЛ)а го играе флагмански кораб в съветските ескадри.Американските "Вирджиния" и "Лонг Бийч" са 2.5-1.5 по малки по тонаж от 1144 а са въоръжени като 3 "руснака".Колкото до "ремонта с модернизация" на 11442,всичко е "мижай да те лажим" и огромна яма в която се наливат и крадът милиони рубли.След 3-4 години за тях тихо ще престанат да пишат и споменават и след още 3-4 г 1144-11442 ще отидат за "игли".
Comment
-
komuso написа Виж мнениеКолкото до "ремонта с модернизация" на 11442,всичко е "мижай да те лажим" и огромна яма в която се наливат и крадът милиони рубли.След 3-4 години за тях тихо ще престанат да пишат и споменават и след още 3-4 г 1144-11442 ще отидат за "игли".
Comment
-
Забрави,сравнително "средният" ремонт на "Горшков/Вики" им излезе 1+ милиярд долара,а да "реставрират" 30+ годишен кораб като на този кораб трябва да се подменя всичко-от реактор през тръби и окабеляване до електроника и въоръжение.Като в края на краищата новото творение ще е поредният "бял слон".Кому е нужно всичко това.За тези пари ще се построят поне 4-6 11356.На руският флот сега не са му нужни бутикови гиганти,а голяма бройка кораби от клас разрушител/тежка фрегата и фрегата/тежка корвета.
Comment
-
Горшков ремонта му не беше точно "среден" а постройка на нов кораб, с използването на част от корпуса на съществуващ такъв, при това от различен клас. Съответно в цената освен постройката влиза и проектиране. И Нахимов не е 30+ годишен а 20+ годишен кораб.This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
На Горшков му смениха всичката електроника, кабели, паропроводи, котли и т.н. - от кораба е останала само част от корпуса в общи линии. Разгледай руските форуми за снимки колко беше изтърбушен, то и за това излезе безумно скъпо цялото удоволствие.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
komuso написа Виж мнениеЗабрави,сравнително "средният" ремонт на "Горшков/Вики" им излезе 1+ милиярд долара,а да "реставрират" 30+ годишен кораб като на този кораб трябва да се подменя всичко-от реактор през тръби и окабеляване до електроника и въоръжение.Като в края на краищата новото творение ще е поредният "бял слон".Кому е нужно всичко това.За тези пари ще се построят поне 4-6 11356.На руският флот сега не са му нужни бутикови гиганти,а голяма бройка кораби от клас разрушител/тежка фрегата и фрегата/тежка корвета.
- 11356 излиза над $500 млн за руския пазар;
- строителството върви отчайващо бавно;
- предвидени са 6 бр. за ВМС на РФ, а освен това се говори за още 3 индийски.
Тоест, от една страна имаме Нахимов на цената на 2 х 11356. Това само по себе си е много добра сделка.
От друга страна, към 2017 г., когато се очаква Нахимов, едва ли ще има повече от 3 строеви 11356.
Просто едно закърпване на дупката, нищо повече.
Comment
-
- 11356 излиза над $500 млн за руския пазар;
- строителството върви отчайващо бавно;Last edited by Sailor_Malan; 28-03-2013, 13:55.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
Comment