Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Йо хо хо и бутилка швепс

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    А това малко трудно ще стане, хем да имаш колкото техните оръдия, хем и да си по-бърз. Твоятъ кораб би бил подходящ за КАПЕР, но не и за пират

    Comment


      #17
      30 оръдейните фрегати са с най-малък брой оръдия или най-големите корвети.Шлюпът е прекалено малък, а и вместимостта за плячка е малка.Освен това ме е страх, че ако ме загащи военен кораб и ме принуди да се бия ще ме потроши с по-тежките си оръдия отдалеч.Леките не могат да пробият обшивката.
      П.В.

      Comment


        #18
        Е работата на пирата не е да се бие с кораби а да избяга т тях. А вие от къде смятате да я чоплите толкова много плячка? Дрейк се е нагушил защото е обикалял дълго, докато коритата на Морган са му напълно достатъчни при атаката на градове, където плячката е значително повече от тази по корабите. Само за справка: при Маракайбо Морган има само 2 малки кораба, другото е описано като "лодки".

        Comment


          #19
          ех

          Флагманът на Морган Оксфорд дето се е взривил в Ямайка е бил 36 оръдеен - малък ли е?
          П.В.

          Comment


            #20
            Това е бил френски кораб чопнат предния ден, французите уж били съюзници ама...абе дълга история.Ти виж с какви кораби взема участие в самото нападение, и как се справя с испанските кораби. Освен това трябва да имате предвид че за Условията на Карибско море е необходимо плитко газене за да може да се оперира около островите. Специално на моят кораб аз избирам коси ветрила за да мога да маневрирам по-добре срещу вятъра и евентуално да избягам на голям преследвач, а те обикновенно са с Прави платна и ще издъхнат ако аз избера да бягам срещу вятъра.

            Comment


              #21
              Е, предполагам, че повечето пирати именно с подобни кораби са действали. Но все пак, като се има предвид малката ресурсна база, на която могат да разчитат (особено в началото, но за повечето и до края накариерата им), това е и всичко, което биха могли да си позволят. Но всеки си емечтал за по-голям и мощно въоръжен кораб .
              Инак, предполагам, че ако ще действаш само в карибско море това сигруно е идеалния кораб, Гоги. Но все пак, пиратството не е ограничено само до този басейн (спомням си, че Индийският океан също е бил (а почти и до наши дни е) багодатно място за всякакъв род морски разбойници), пък и едни от най-успешните пирати (Дрейк, да речем) са в известен смисъл капери .

              Comment


                #22
                Най-благодарно място за пиратстване са били карибите защото от там са минаваливсички пратки от испанските колонии за материка. В индийкият океан също има пирати, но там са на съвсем друга основа, отам са били много големи организации, дори с участието на царстващата фамилия. Много са фрапиращи случаите на нападение над чаени клипери, дори посред бял ден и то в оживено пристанище.
                Но нека се врнем към карибите:съмнява ме да са мечтали за това, все пак не са били единични случайте на завладяване на големи и добре въоръжени кораби, но в най-добрият случай такъв съд е бил продаван. Просъо условията на плаване там са такива. С риск да стана досаден пак ще се върна към Маракайбо: там дори кораб със редно водоизместване е можел да влезне в езерото само при прилив.
                А ГОЛЕМИ КОРАБИ ПОЧВАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗУВАТ ВЕЧЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПИРАТИ ПРЕз 18-19 век. Но по същество това вече са капери, техния ареал е много по-голям, и де факто те са на държавна служба със специален статут.

                Comment


                  #23
                  Ок, и без друго всичките ми сведения по въпроса датират от преди повече от 15 години, когато ме беше обхванал съответният интерес (и то в по-голямата си част се базират върху романи (да речем, много ме кефеха тези на Р. Сабатини) и една-две популярни книжки - сега се сещам за една много добра - "Пирати в Индийския океан" на Игор Можайко (сиреч Кир Буличов )).

                  Comment


                    #24
                    Гоги, ти акто ги изкарваш, корабите са били почти невъоръжени.Освен това "карибски" кораби не е имало ² средиземноморски - фелуки, шебеки, шняви, бригове, бригантини, корвети - да, а и пинаси като малки кораби също
                    П.В.

                    Comment


                      #25
                      Ами 12 малки оръдия ,средно както искаш ги тълкувай


                      Ето да четете ако искате.
                      И нека да напомня: целта на пирата е за завладее и обере корабът, а не да го потяпя, поради което се набляга на ръкопашна схватка.

                      Comment


                        #26
                        Все пак напомням, че триъгълните ветрила са за каботажно плаване, правите за за скорости!
                        П.В.

                        Comment


                          #27
                          а какво ще кажете за пиратите в далечния изток там май още е доста разпространен занаят
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #28
                            Не бих искал да съм на страната на разни Сандокани и други далекоизточни цигани.Напомнят ми на алжирските пирати.По-скоро бих станал изстребител на пирати на служба при Раджа Брук с някоя по-силно въоръжена 40-50 оръдейна фрегата или да изпратя същата в Средиземно море и да им разплача майката
                            П.В.

                            Comment


                              #29
                              Кто ти скочат 100-200 джонки ще те видя с твоята фрегата. Относно косите ветрила: как го измисли че са само за каботажно?? Ниня (един от корабите на Колумб) е латински ветрила, примерно. Предимствата на косите ветрила са че изискват по-малко хора за работа с текелажа, освен това са много по-ефективни при кос и насрещен вятър. Правите от своя страна имат превъзходство при попъте. Сега се сетих още едни кораби с коси ветрила, и определено са океански: големите американски шхуни.

                              Comment


                                #30
                                Да вметна - и аз съм голям почитател на джонките и Сандокан - когато бях на съответната възраст книжките и филмът за Сандокан ми бяха много любими. Инак из ония лабиринти от острови и островчета вероятно фрегатата наистина няма да е много ефективна.

                                Comment

                                Working...
                                X