А това малко трудно ще стане, хем да имаш колкото техните оръдия, хем и да си по-бърз. Твоятъ кораб би бил подходящ за КАПЕР, но не и за пират
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Йо хо хо и бутилка швепс
Collapse
X
-
30 оръдейните фрегати са с най-малък брой оръдия или най-големите корвети.Шлюпът е прекалено малък, а и вместимостта за плячка е малка.Освен това ме е страх, че ако ме загащи военен кораб и ме принуди да се бия ще ме потроши с по-тежките си оръдия отдалеч.Леките не могат да пробият обшивката.П.В.
Comment
-
Е работата на пирата не е да се бие с кораби а да избяга т тях. А вие от къде смятате да я чоплите толкова много плячка? Дрейк се е нагушил защото е обикалял дълго, докато коритата на Морган са му напълно достатъчни при атаката на градове, където плячката е значително повече от тази по корабите. Само за справка: при Маракайбо Морган има само 2 малки кораба, другото е описано като "лодки".
Comment
-
Това е бил френски кораб чопнат предния ден, французите уж били съюзници ама...абе дълга история.Ти виж с какви кораби взема участие в самото нападение, и как се справя с испанските кораби. Освен това трябва да имате предвид че за Условията на Карибско море е необходимо плитко газене за да може да се оперира около островите. Специално на моят кораб аз избирам коси ветрила за да мога да маневрирам по-добре срещу вятъра и евентуално да избягам на голям преследвач, а те обикновенно са с Прави платна и ще издъхнат ако аз избера да бягам срещу вятъра.
Comment
-
Е, предполагам, че повечето пирати именно с подобни кораби са действали. Но все пак, като се има предвид малката ресурсна база, на която могат да разчитат (особено в началото, но за повечето и до края накариерата им), това е и всичко, което биха могли да си позволят. Но всеки си емечтал за по-голям и мощно въоръжен кораб .
Инак, предполагам, че ако ще действаш само в карибско море това сигруно е идеалния кораб, Гоги. Но все пак, пиратството не е ограничено само до този басейн (спомням си, че Индийският океан също е бил (а почти и до наши дни е) багодатно място за всякакъв род морски разбойници), пък и едни от най-успешните пирати (Дрейк, да речем) са в известен смисъл капери .
Comment
-
Най-благодарно място за пиратстване са били карибите защото от там са минаваливсички пратки от испанските колонии за материка. В индийкият океан също има пирати, но там са на съвсем друга основа, отам са били много големи организации, дори с участието на царстващата фамилия. Много са фрапиращи случаите на нападение над чаени клипери, дори посред бял ден и то в оживено пристанище.
Но нека се врнем към карибите:съмнява ме да са мечтали за това, все пак не са били единични случайте на завладяване на големи и добре въоръжени кораби, но в най-добрият случай такъв съд е бил продаван. Просъо условията на плаване там са такива. С риск да стана досаден пак ще се върна към Маракайбо: там дори кораб със редно водоизместване е можел да влезне в езерото само при прилив.
А ГОЛЕМИ КОРАБИ ПОЧВАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗУВАТ ВЕЧЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ ПИРАТИ ПРЕз 18-19 век. Но по същество това вече са капери, техния ареал е много по-голям, и де факто те са на държавна служба със специален статут.
Comment
-
Ок, и без друго всичките ми сведения по въпроса датират от преди повече от 15 години, когато ме беше обхванал съответният интерес (и то в по-голямата си част се базират върху романи (да речем, много ме кефеха тези на Р. Сабатини) и една-две популярни книжки - сега се сещам за една много добра - "Пирати в Индийския океан" на Игор Можайко (сиреч Кир Буличов )).
Comment
-
Не бих искал да съм на страната на разни Сандокани и други далекоизточни цигани.Напомнят ми на алжирските пирати.По-скоро бих станал изстребител на пирати на служба при Раджа Брук с някоя по-силно въоръжена 40-50 оръдейна фрегата или да изпратя същата в Средиземно море и да им разплача майкатаП.В.
Comment
-
Кто ти скочат 100-200 джонки ще те видя с твоята фрегата. Относно косите ветрила: как го измисли че са само за каботажно?? Ниня (един от корабите на Колумб) е латински ветрила, примерно. Предимствата на косите ветрила са че изискват по-малко хора за работа с текелажа, освен това са много по-ефективни при кос и насрещен вятър. Правите от своя страна имат превъзходство при попъте. Сега се сетих още едни кораби с коси ветрила, и определено са океански: големите американски шхуни.
Comment
Comment