Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нови бойни кораби

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    За сега ли питаш или за в бъдеще ?

    Comment


      Ако искаш и за сега ми кажи, ще ми е интересно. Но питането ми е за в бъдеще, в контекста на темата - кораб с какви характеристики ни трябва....
      Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

      Comment


        За начало ние май не разполагаме с терминал за втечнен газ, а си го доставяме директно по тръба, а въглищата могат също да се возят на влака. ПЛОто (леки торпеда примерно шведските Тр45) ще играе роля единствено да си пазиш собствения задник и евентуално този на другото другарче в патрула ако пръв чуеш подводницата
        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

        Comment


          Sea Dog написа Виж мнение
          Ако искаш и за сега ми кажи, ще ми е интересно.
          Знам че не е към мен репликата, но може ли ти да споделиш(ако не е секретно), че на мен наистина ми е интересно как седят нещата в момента.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            Amazon написа Виж мнение
            Знам че не е към мен репликата, но може ли ти да споделиш(ако не е секретно), че на мен наистина ми е интересно как седят нещата в момента.
            Като два Паука(Бодри и Решителни) седят нещата в момента и като бомбометите на трите белгийски корита и на Смели и то туй то
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              Аха, мерси.
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                На тема ПЛО - поради спецфициките на нашето море не зная доколко е възможно, но при силно ограничени възможности на надводните съдове и липса на подводници, има ли някакъв смисъл да се изгради стационарна мрежа от подводни микрофони с цел следене на обстановката и насочване на ловците - било то кораби или
                хеликоптери? Това на теория би помогнало да се компенсира мизерното ниво на ПЛО което имаме и се очертава да имаме.

                Важен въпрос - Пантерите въобще имат ли оборудване за ПЛО?
                Също така - SAR в мирно време е отговорност на армията?
                „Аз, Драгомир, писах.
                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                Comment


                  Въпросната мрежа няма ли да е твърде сериозна инвестиця? И като хардуер и като интеграция между нея и "ловците". Въобще, някой освен САЩ има ли подобна система?
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    Руснаците доколкото зная около базите си на север я имат също - в нашия случай говоря за нещо много по-ограничено, колкото да не ни се завират тотално в носа. Иначе ако ще ти правят диверсия с подводница по нефтената платформа, то и кораб няма да помогне ако липсва предупреждение - банално няма как да пази 24/7/365.
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      Доуточнявам :
                      - ползвам схемичката за SAR поради липса на друга нагледна. Но въпросът е правилен - спрете да вкарвате ТиС във функциите на военните кораби. Те се включват поради липса на други кораби, до сега (....справка - потъналото преди седмица корито до Дуранкулак). Да, пращат и ВМС в такива задачи, но дали това ще е "Смели", "Дръзки", "Протео" или "Бъдещатата корвета/фрегата" това е подробност. Отново между другото, единствение подходящи, специално, за ТиС са белгийските кораби (ха сега да видим, кой ще се сети защо ?? ) !!

                      - Пантерите нямат възможност за ПЛО, освен за бомбопускане (което от показаното на празника им, не вдъхва никакви надежди)

                      - ПЛО към момента - "Бодри" и "Решителни" разполагат с торпеда и дълбочинни бомби, но ХАС са проблемни (спускаемите и подкилните - липсват резервни части за адекватна поддръжка); "Смели" налична само подкилна ХАС - РБУ и Дълбочинни бомби; "Белгийците" - подкилна ХАС, торпеда и РБУ; Ми-14 (изтекъл ресурс, но в случай на война.... кой знае) - спускаема ХАС (реално е с малък обхват), магнитомер, сонарни буйове, торпедо и дълбочинни бомби

                      - резервен вариант за плашене на подводници и отвличане на вниманието...........въпрос с повишена трудност ???

                      За начало ние май не разполагаме с терминал за втечнен газ, а си го доставяме директно по тръба, а въглищата могат също да се возят на влака.
                      "Май" или си сигурен ??? Метан или пропан ??? Румъния може ли да откаже да се въвлича в спора ни с южните комшии и да не пусне влака ??? Колко вагона ти трябват за да докараш адекватно количество газ/въглища ???

                      Не че нещо, просто питам.
                      Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                      Comment


                        За фрегатите и защо са подходящи за ТиС - нямам си никаква представа, но от очевидните предположения - достатъчно мореходност в кофти условия, подходящи лодки, достатъчно добра комуникационна апаратура, наличие на подходящи условия на борда на кораба за медицински операции? Иначе личното ми мнение е, че ТиС основно трябва да се поемат не от военните, а граничарите и катерите им да минат на нещо като coast guard със съответните хеликоптери и може би 1-2 допълнителни кораба за по-кофти условия.

                        Както описваш Пантерите те могат да служат единствено за ТиС и возене на генерали, в случай на война май само самоделни НУРС-ове може да им се сложат.

                        Има ли някакъв живот в Бодри и Решителни? Ако корпусите и двигателите са живи то бих предложил да се сменят ХАС-овете и да служат още. Смели не зная в какво състояние е, но поне на мен ми изглежда доста ненужен и слаб откъм въоръжение (по-скоро ако е възможно и трите белгийки да се стегнат).

                        За плашене на подводниците освен да стегнем граничните катери в епичен двубой с подводници в стил Хемингуей - 4 дълбочинни бомби и картечница, друго не се сещам

                        За кораби, ЖП транспорт и газ - моля без тролене, каквото пишете по темата колко газ минава през Румъния ще го трия - поставена е условна задача - може ли да се прекара конвой, разглеждаме воднистата част, не сухопътната в този раздел.
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          Sea Dog написа Виж мнение
                          Доуточнявам :
                          - ползвам схемичката за SAR поради липса на друга нагледна. Но въпросът е правилен - спрете да вкарвате ТиС във функциите на военните кораби. Те се включват поради липса на други кораби, до сега (....справка - потъналото преди седмица корито до Дуранкулак). Да, пращат и ВМС в такива задачи, но дали това ще е "Смели", "Дръзки", "Протео" или "Бъдещатата корвета/фрегата" това е подробност. Отново между другото, единствение подходящи, специално, за ТиС са белгийските кораби (ха сега да видим, кой ще се сети защо ?? ) !!

                          - Пантерите нямат възможност за ПЛО, освен за бомбопускане (което от показаното на празника им, не вдъхва никакви надежди)

                          - ПЛО към момента - "Бодри" и "Решителни" разполагат с торпеда и дълбочинни бомби, но ХАС са проблемни (спускаемите и подкилните - липсват резервни части за адекватна поддръжка); "Смели" налична само подкилна ХАС - РБУ и Дълбочинни бомби; "Белгийците" - подкилна ХАС, торпеда и РБУ; Ми-14 (изтекъл ресурс, но в случай на война.... кой знае) - спускаема ХАС (реално е с малък обхват), магнитомер, сонарни буйове, торпедо и дълбочинни бомби

                          - резервен вариант за плашене на подводници и отвличане на вниманието...........въпрос с повишена трудност ???



                          "Май" или си сигурен ??? Метан или пропан ??? Румъния може ли да откаже да се въвлича в спора ни с южните комшии и да не пусне влака ??? Колко вагона ти трябват за да докараш адекватно количество газ/въглища ???

                          Не че нещо, просто питам.
                          За газ нито един не ми трябва, имам си газопровод откъдето се доставя газа и в момента. Не знам какво е адекватното количество въглища, за съжаление не е останала много индустрия да ги ползва, а двата ТЕЦа дето още са на тях имат и резервни мощности на мазут(рафинерията дето го произвежда е руска в тоя ред на мисли) и поради определени причини наречени ЕС сме задължени да поддържаме 90 дневен запас и мазут и въглища(ако за това време не сме спрели комшиите можем да се надяваме само на Анакин Скайуокър и Оби Уан Кеноби), а терминал за втечнен газ слава Богу една Тиква щеше да строи та да внася газ през Грузия ама не построи. Тъй че нуждата от конвой пак не я виждам. А това дали Румъния може да си затвори границите с България и да се прави, че на юг нищо не се случва предполагам няма връзка с бъдещия многофункционален боен кораб, а по-скоро с други неща като например дипломация. Та каква връзка има всичко това с възможността да си построим сами приличен надводен флот и да поразмърдаме икономиката, че не разбрах?
                          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                          Comment


                            Вече писах - следващият пост за газ и ТЕЦ ще се трие.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              Sea Dog написа Виж мнение
                              Ако искаш и за сега ми кажи, ще ми е интересно. Но питането ми е за в бъдеще, в контекста на темата - кораб с какви характеристики ни трябва....
                              Тъй като вече Сейлър и ти го написахте, само ще допълня, че бъдещите корвети трябва да надвишават ПЛО възможности на сегашните ни кораби.
                              По два тритръбни торпедни апарата, възможност за дълбочинни бомби, подкилна ХАС и буксируема при нужда.
                              Хубаво е да имат РБУ, но зависи от размера на бъдещият кораб.
                              Разбира се ще е хубаво, ако не задължително в ПЛО да се включи и хеликоптер.

                              Comment


                                Sea Dog написа Виж мнение
                                Моля за анализ на примерна ситуация - Българска нефтена платформа, на далечните граници на зоната / или български конвой на път за/от Русия/Украйна - как осъществяваме ПЛО ??
                                Сценария с платформата е доста интересен.

                                При всички случаи около пристанището и около самата платформа трябва да има стационарни системи за контрол - хидрофонни мрежи, подсвети, пунктове за управление. Най-вероятно стационарния контрол по цялото трасе няма да е икономически изгоден, но знае ли човек. Ако трябва да се прекара конвой от платформата до брега, на мен следния вариант ми се струва най-стабилен:

                                Два хеликоптера минават и пускат две бариери около маршрута - едната на 30 км северно, другата на 30 км южно. Това са примерно 2 х 200 км, по 20 буя на бариера, общо 40 буя. Ако се използват 8-часови буйове, цената ще е под $10 000. Нашите хеликоптери, разбира се, не са най-подходящите за целта, но румънските например са идеални.

                                Та значи тръгват хеликоптерите от брега, разхвърлят буйовете до платформата. Оттам тръгва конвоя. Охраняват го две корвети с CAPTAS-2. Същите хеликоптери летят на 50 км пред пред конвоя и бичат яко със спускаемите сонари. Корветите също бичат на активен режим. Разбира се, бюйовете, корветите и хеликоптерите работят в мултистатична мрежа.

                                По някое време двата хеликоптера трябва да си ходят и на тяхно място се вдигат два хеликоптера от корветите. Конвоя стига до пристанището за 5-6 часа. Под НЕПРОБИВАЕМА защита

                                Comment

                                Working...
                                X