Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВВС на България - избор на изтребител

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Dinain написа Виж мнение
    Словакия гледах, че има БВП към $150 млрд., а България - $132 млрд.
    Къде ги четеш тия простотии?

    Comment


      Цифрите са каквито ги е дал Динайн, но това е базирано на покупателната способност. Ако ще купуваме изтребители, се гледа номиналното БВП, щото на производителя не му пука от покупателната способност. А там имаме Словакия - $87.528 billion а България - $47.167 billion. Почти двойна разлика.

      Колкото до Словакия те вече се ориентираха към Грипен и ще ги експлоатират заедно с Чехите. Нещо като общи ВВС.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        Аз като гледам тук: http://www.nsi.bg/bg/content/11474/%...B5%D0%BD%D0%B8

        Май по-зле от нас няма в Европа. Така, че и това за което сме отделили пари е нещо.

        Comment


          Amazon написа Виж мнение

          Колкото до Словакия те вече се ориентираха към Грипен и ще ги експлоатират заедно с Чехите. Нещо като общи ВВС.
          Демек Чехословакия 2.0

          Comment


            "Айде, бракмите да се строяват"
            Абе, нашите може да са корумпирани, но не са балъци, няма да се минат със стари F-16ки, а не се знае шведите какво дават на "правилните хора"
            Най-вероятно ще е Грипен, зависи дали нови или 5-6 годишни машини.

            Става въпрос за осем самолета както знаем.

            Всички големи покупки на авиационна техника до момента са от европейски държави все пак.

            "Водят ни се действащи 15 29-ки и 12 25-ици. "

            Е, това е на книга все пак , реално 4-5 бройки от двата типа.

            Comment


              Какво предвижда проектът за придобиване на нови изтребители?

              На изискванията отговарят предложенията на три държави. За новопроизведени самолети това е Швеция с Gripen C/d, а за употребявани – Италия с Eurofighter Tranche 1 и Португалия, с логистичен пакет и въоръжение от САЩ, с F-16 MLU (Third Party Transfer).



              Защо ще се разделяме с МиГ-29?

              Въпреки сключеното споразумение за ремонт на 6 авиационни двигателя РД-33 с Полша в края на миналата година, през 2016 г. ВВС ще разполагат с ограничено количество самолети МиГ-29 в летателна годност, което няма да позволи провеждането на системна летателна подготовка и носене на дежурство.

              Comment


                Тепърва мислим нов или втора ръка да е „новият” ни боен самолет



                Комисията по отбрана в НС даде зелена светлина за закупуването на нов боен самолет.

                Независимият депутат Велизар Енчев поиска вместо да купуваме сега нов боен самолет да ремонтираме нашите МиГ-ове. Ремонтът им щял да ни струва наполовина от сумата за нов боен самолет.

                Герберът Христо Гаджев настоя бойната ни авиация да стане съвместима с НАТО-вската. От управляващите изтъкнаха, че никой няма да позволи осъвместяване на руска техника с НАТО-вските стандарти.

                Модернизация трябва да има, подчерта началникът на отбраната Константин Попов.

                Военен пилот номер едно генерал Румен Радев изтъкна комплексността на избора на нов боен самолет. Той опроверга Велизар Енчев, подчертавайки, че няма да е по-евтино да си държим МиГ-овете, вместо да си купим нов самолет.

                Минимум 22 милиона лева трябва да се инвестират в модернизация на руските МиГ, за да продължи тяхната експлоатация. Сега били нужни нови съвременни техники в авиацията като нови техники за обмен на информация.

                Много закъсняхме с този проект, подчерта генерал Радев. Процесът ще е дълъг и сложен, за да изберем най-доброто за нас, изтъкна той. Първо обаче трябвало да има становище от депутатите. Като разрешат придобиването на нов самолет, тогава щяло да се пита за оферти и параметри.

                От левицата се притесниха, че ще се изхарчат едни пари, без да се стигне до цялостен ефект. Освен това червените са притеснени, че няма да стигнат парите за сухопътните войски, които също изискват „ремонт”.

                Атанас Зафиров се съмнява, че държавата има финансов ресурс за обновяване на авиацията и ВМС. Той дори се обзаложи, че нямало да купим нова техника, а втора ръка.

                Военният министър Николай Ненчев подчерта, че тепърва щяло да се реши дали ще купим нов самолет или втора употреба. Няма пари за нов самолет, репликира го Атанас Зафиров.

                Военният министър отново посочи, че самият той не знае какъв самолет ще придобием. Оставил тази задача на експертите. Ще търсим най-добрата оферта, изтъкна той.

                Депутатите успяха да намерят време и за шеги. Сравниха различните самолети с руските и американските класици.
                МиГ-овете бяха сравнени с Гогол и Горки, а американската авиация бе сравнена със Стайнбек. Членовете на комисията подхванаха и придобиването на нов кораб за ВМС.

                Около 1,5 милиарда лева ще ни струва обновената авиация, стана ясно по време на бюджетната комисия, която паралелно с военната обсъди също въпросите за придобиване на нов боен самолет и нов кораб за ВВС. Ще се плаща на части до 2022.

                Социалистът Румен Гечев бе втрещен от финансовите параметри. Той, както и колегите му от военната комисия, поиска да стане ясно нови или стари самолети ще купуваме. Ядоса, че сме купували все стара техника. Сега ще купуваме щайги от тук и там, посочи Гечев, като поиска задължително в сделката да присъства и офсет. Трябва да има разчет до стотинка, става въпрос за много пари, не за пет лева, подчерта червеният депутат.

                Йордан Цонев от ДПС изтъкна, че партията е за, но поиска да разбере дали този харч ще се отрази на дефицита.

                Финансовият министър Владислав Горанов посочи, че 2,3 милиарда лева общо ще струва обновяването на авиацията и корабите.

                124 милиона трябва да платим тази година за двата проекта, като за самолета са 10 милиона лева. За следващата година за нова авиация и обновени ВМС ще похарчим 371 милиона лева.

                2018-та ще платим 200 милиона лева за самолета и 171 за корабите. През 2019 даваме още 200 милиона лева за авиацията и 97 милиона лева за ВМС. През 2020 даваме по двата проекта 578 милиона лева, през 2021 харчим 540 милиона лева.

                Последният харч е през 2022 и е в размер на 30 милиона лева за моряците.
                Стана ясно, че било класифицирана информация стойността на отделните модели самолети - нови и втора ръка.

                Все още, както стана ясно от думите на генерал Радев, не можело да се посочат точни финансови параметри.

                sause: https://news.bg/politics/teparva-mis...n-samolet.html
                War, war never changes..

                Comment


                  Пак се почна с глупостите.

                  Comment


                    Super_Hornet написа Виж мнение
                    Пак се почна с глупостите.
                    Аз прочетох началото и се отказах. Писна ми с тия празни приказки и смяна на мнението всеки понеделник. Все едно иде реч за нещо маловажно, а не за сигурността и отбраната на голяма държава и близо 8 милиона човека.
                    Не знам и НАТО докога ще ни търпят.

                    Ако сме били такива 14-век, турците са щели да ни завладеят вместо за 30 години за 3 седмици, колкото е пътят от Тракия до Добруджа.
                    Last edited by Amazon; 26-05-2016, 18:32.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      Проблемът не е в това дали ще вземем 8-10 шведски, американски, а може и марсиански самолета, а в липсата на концепция за развитие.

                      Никой нищо не споменава за подготовката на кадри, за осигуряването на инфраструктура, за съвременни РТВ и ЗРВ, за още един куп неща.

                      Ако целта е да имаме 5 самолета на кръст за еър полисинг, то е най-добре да се изцедят наличните мигове докрай, а после може и да плащаме на някого.

                      Comment


                        Ако ще векуваме в нато, ще трябва да се мисли в дълговременна сперекпетива. И тъй като натовската военна техника е доста скъпичка за българските възможности, явно България пак ще обира военните морги на запада, както досега прочистваме автомобилните им морги.

                        Comment


                          Парламентът одобри купуването на нови бойни самолети и кораб



                          Парламентът даде зелена светлина за старт на покупката на боен самолет и кораб за въоръжените ни сили.

                          След няколкочасови дебати, 123 депутати гласуваха "за", 29 - "против" и четирима "въздържал се" по въпроса за самолета. Корабът за ВМС получи подкрепата на 111 депутати, против бяха 30, 2 гласуваха въздържал се.

                          Началникът на отбраната Константин Попов, който бе в пленарна зала, заяви че думата, която му идвала днес на ум е „започнахме”. Започнахме възраждането и модернизацията на Българската армия, изтъкна той от трибуната, като благодари за дългия дебат, защото се давало послание към армията и народа.

                          Военният министър Николай Ненчев заяви, че моментът е исторически. Средата за сигурност в югоизточна Европа е несигурна, каза той. България трябва да излъчва сигурност, допълни министърът.

                          Армията се задъхва от старо руско въоръжение, оплака се Ненчев и подчерта, че ще се бори за повишаване статуса на военните.

                          Нова техника е необходима, обясни военният министър, като коментира, че за него отбраната и сигурността са национални приоритети.

                          Припомняме, по време на дебата преди седмица в бюджетната комисия финансовият министър Горанов съобщи какви ще са схемите за разплащане за самолетите и кораба.

                          Предстои да се реши най-важният въпрос – какъв вид самолет ще вземем и дали ще е нов или втора ръка.

                          Това, което днес реши НС е „обръщаме се с лице към армията”, коментира след гласуването началникът на отбраната генерал Константин Попов. Военните искали да видят отношението на депутатите към армията ни. Той е доволен от днешното решение.

                          За това кога ВВС и ВМС ще получат новите придобивки той е категоричен: „колко по-скоро, толкова по-добре”. 2018-2019 били съвсем реалистични срокове да получим новите машини.

                          Генерал Попов се надява скоро да види и проекта за нова бойна машина за Сухопътните войски в пленарна зала. Надявам се НС да бъде с лице към българската армия, подчерта началникът на отбраната.

                          МиГ 29 категорично трябва да продължи да лети, подчерта генерал Попов на въпроса на News.bg за критиките, че е по-добре да ремонтираме нашите самолети. Взети са необходимите мерки, надявам се да имаме успех в тази посока, допълни той.

                          Искаме да градим интегрирано българска армия - ВВС, ВМС и Сухопътни войски, обясни Константин Попов. Заедно всички вървим напред, допълни началникът на отбраната.

                          Що се отнася до политическите спорове дали ще си купим нов или стар самолет началникът на отбраната коментира, че не иска да влиза в тези спорове. Ще бъдем абсолютно професионални, абсолютно честни и ще дадем най-доброто, което можем, ще бъдем достатъчно ясни и категорични, увери той.

                          Припомняме, експертите тепърва ще посочат каква ще е летателната ни машина. Първо те ще отправят запитване към фирмите. След това започва анализът на договора, математическо изчисление на параметрите. Константин Попов увери, че добре ще се огледат условията.

                          Началникът на ВВС генерал Румен Радев изтъкна на свой ред, че решението имало стратегическо значение за въоръжените сили и за страната ни.

                          Ние не купуваме самолети на парче, отчете още пилот номер едно за решението на залата днес. Той се надява да се избере най-доброто за страната ни.

                          До края на юни ще получим още два ремонтирани двигателя и от Полша, стана ясно от думите му. Два получихме още през декември. До края на ноември получаваме и последните два. Това бил нужният минимум.

                          Тези шест двигателя не решават изключително острите проблеми с поддръжката и експлоатацията на МиГ 29, подчерта обаче Радев. Нямало проблем с ремонтираните двигатели.

                          sause: https://news.bg/politics/parlamentat...i-i-korab.html
                          War, war never changes..

                          Comment


                            Най - после! Сега остава само да завалят оферти, коя от коя по добри

                            Comment


                              http://onovini.com/2016/06/новите-са...от-порт/

                              Който иска да се "радва" на новината, а не мога ....

                              Comment


                                Въпросът вече не е в това какви самолети ще закупим, а в това да я има бойната ни авиация.
                                Навремето във форума на Криле много се пънехме, даже попълвахме анкети, кой самолет бил най-добър най-изгоден за нас и докато искахме чисто нови самолети и плюехме Н-тата ръка Фъ-16, Румънците набързо си взеха от последните и сега си летят. Ние, като много знайковци с няколко години закъснение пак ще летим на старите таратайки, поне се надявам да вземем втора ръка от Юрофайтърите, за Грипен не смея и да мечтая.
                                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                                Comment

                                Working...
                                X