Duque de Caixas написа
Виж мнение
Duque de Caixas написа
Виж мнение
Duque de Caixas написа
Виж мнение
Офтопик и мрънкане:
Това не е алфата и омегата, това е сполучливо евтино решение за бедни страни от Третия свят. И според мен беше добро решение за страна като България в момента след като вече Миг23 беше пенсиониран, когато 29ките съвсем не бяха нови и се говореше за модернизация, когато страната още не е член на ЕС, че престижът от членството да задължава скъпи покупки. А именно към 2004-2005 година (преди 7-8 години както казах).
Щеше ли да падне бойната мощ на ВВС, ако бяха пенсионирани Су-тата и всички Мигове - безспорно, няма начин при едно толкова радикално решение. Но такова радикално решение си има своите дългосрочни предимства стига да имаш ясна визия за това какви ВВС трябват, с кого си партнираш, какви процеси на управление на активите искаш, как организираш поддръжка и т.н. и т.н. и т.н.
(Забележка: наясно съм, че това е съвсем съвсем различна визия от тази на Duque de Caixas, който визуализира ескадрили! от Миг23 и Су-25 (за мен напълно излишни за малка страна като България, която би могла да се оправи с един тип самолет за еър-полисинг и прилични ударни възможности), в на това му казват agree to disagree. Не ми се спори по този въпрос и със сигурност не и в тази тема ).
Можеше ли и друг самолет да свърши същата работа? Безспорно, вкл. и модернизирани 29ки както написах. Въпреки, че липсата на радикалност на такова решение има и своите недостатъци. Но каквото и решение да беше взето тогава, трябва да се помни, че то не е инвестиция дори в средносрочно бъдеще, ами само в краткосрочно (15на години). Това е damage control. Средство за стабилизиране, за да може след това да дръпнеш напред. Много по-лошо обаче се получи - на практика да не се вземе никакво решение...
Край на мрънкането и офтопика.
Comment