Съобщение

Collapse
No announcement yet.

IAI Kfir

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Duque de Caixas написа Виж мнение
    ...да, Кфир е един чудесен самолет за своето време и за покриване на нуждите, за които е създаден. И двата фактора са отминали.
    Така е, само дето нуждите, за които е създаден са актуални и сега на много места по света.
    Duque de Caixas написа Виж мнение
    На нас не ни вържи работа.
    Сега е така.
    Duque de Caixas написа Виж мнение
    Всичките му оператори днес все още го поддържат в строя от нямане накъде иначе.
    Това не е точно така. Последната му продажба беше 2008 година в Колумбия.

    Офтопик и мрънкане:
    Това не е алфата и омегата, това е сполучливо евтино решение за бедни страни от Третия свят. И според мен беше добро решение за страна като България в момента след като вече Миг23 беше пенсиониран, когато 29ките съвсем не бяха нови и се говореше за модернизация, когато страната още не е член на ЕС, че престижът от членството да задължава скъпи покупки. А именно към 2004-2005 година (преди 7-8 години както казах).
    Щеше ли да падне бойната мощ на ВВС, ако бяха пенсионирани Су-тата и всички Мигове - безспорно, няма начин при едно толкова радикално решение. Но такова радикално решение си има своите дългосрочни предимства стига да имаш ясна визия за това какви ВВС трябват, с кого си партнираш, какви процеси на управление на активите искаш, как организираш поддръжка и т.н. и т.н. и т.н.
    (Забележка: наясно съм, че това е съвсем съвсем различна визия от тази на Duque de Caixas, който визуализира ескадрили! от Миг23 и Су-25 (за мен напълно излишни за малка страна като България, която би могла да се оправи с един тип самолет за еър-полисинг и прилични ударни възможности), в на това му казват agree to disagree. Не ми се спори по този въпрос и със сигурност не и в тази тема ).
    Можеше ли и друг самолет да свърши същата работа? Безспорно, вкл. и модернизирани 29ки както написах. Въпреки, че липсата на радикалност на такова решение има и своите недостатъци. Но каквото и решение да беше взето тогава, трябва да се помни, че то не е инвестиция дори в средносрочно бъдеще, ами само в краткосрочно (15на години). Това е damage control. Средство за стабилизиране, за да може след това да дръпнеш напред. Много по-лошо обаче се получи - на практика да не се вземе никакво решение...
    Край на мрънкането и офтопика.
    Recalibrating my lack of faith in humanity...

    https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

    Comment


      #77
      Красота мамка му и прасе!
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        #78
        почти всички мнения в темата ми бяха интересни , но общо взето споровете са просто за да си чешем езиците . Тъй като форумът е за военна история темата е много подходяща за самолет който отдавна вече е военна история , дори според самите израелци този самолет е остарял още в началото на 70-те. Самолета има по-слаби изтребителни качества от МиГ-21 бис и много по слаби ударни от Су-25 , машини които България притежава и има заводи за тяхната потдръжка , чиято цена на фона на тази на който и да е съвременен самолет е смешна . Да не говорим че IAI Kfir според мен съчетава изтребителните качества на Су-25 и ударните на МиГ-21 . Какво означава "подходящ за air policing" ? Подходящ за това е дори L-39!!! Задачите за които използват този самолет "доволните" колумбийци са борба с изключително силните ВВС на наркобароните , а много показателен е факта че двойка еквадорски Kfir C.2 успяват да се справят само с единия от двойка перуански A-37B , Чесна в сравнение с която качествата на Су-25 във въздушния бой са като на Ф 22 . Та това нещо няма особенни шансове дори и в бой срещу Ми 24 !!! Моето мнение е че закупуването на подобна машина от България е престъпление наказуемо със смърт във военно време .

        Comment


          #79
          Може ли да цитираш израелците, които казват че самолетът е остарял в началото на 70-те? Предвид че влиза в строя 1975 г., ми е интересно.

          Та това нещо няма особенни шансове дори и в бой срещу Ми 24 !!!
          Сигурно се шегуваш.
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #80
            Dinain написа Виж мнение
            Сигурно се шегуваш.
            По-скоро всичко, което е написал, е в заядливо провокативен тон. Което е ок - sort of. Но пък желанието му да раздава смъртни присъди във военно време впечатлява, дума да няма.
            Ако обещае да се пени все така, с огромен кеф ще го скандализирам и с предложения за закупуване на други от любимите ми самолети - JF -17 (ама без много съвременни играчки, щото нямаме пари), Ching-kuo, А-4 Fightinghawk, разни късни модификации на F-5, предстоящата мароканска модернизация на F-1 и т.н.

            P.S. уфф...твърде много западна техника стана. Хайде може да добавя за баланс J-7 (но само ако са закупени на старо от Пакистан ).
            Last edited by albireo; 27-07-2012, 12:37.
            Recalibrating my lack of faith in humanity...

            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

            Comment


              #81
              Всъщност не, не е ок. Постингът му е пълен с толкова много некоректни глупости, че дори съзнателно търсената провокативност не го оправдава.
              lokko написа Виж мнение
              Задачите за които използват този самолет "доволните" колумбийци са борба с изключително силните ВВС на наркобароните
              1. Колумбийците са доволни.
              2. Не, него използват за това, за това използват супер тукано. За какво използват и за какво възнамеряват да използват Кфир е елементарно да се досети човек, дори и да не познава обстановката в тази част на Латинска Америка.
              lokko написа Виж мнение
              а много показателен е факта че двойка еквадорски Kfir C.2 успяват да се справят само с единия от двойка перуански A-37B
              Още по-показателна е модификацията на самолета и нивото на подготовка на пилотите. Да се дава това като принципен аргумент е некоректно, както всеки, който поне веднъж е прочел нещо по темата как се обсъжда представянето на самолети (дори и във форум) знае.

              lokko написа Виж мнение
              Моето мнение е че закупуването на подобна машина от България е престъпление наказуемо със смърт във военно време .
              Това просто е заядлива провокация.

              Целият пост е една порнография. Тезата на автора не е, но ако той държи да си я изкаже, това би могло да бъде направено по-много по коректен към предмета на темата начин! Дотогава заслужава да му се отговори в същия стил. Така че ще повторя, изтритата ми реплика от преди това - задължително трябва да купим Кфир, само за да може да се види как му се пенят ъгълчетата на устата!
              Last edited by albireo; 27-07-2012, 13:04.
              Recalibrating my lack of faith in humanity...

              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

              Comment


                #82
                заявява го израелския министър на отбраната на 17-ти май 1970-та след приключването на първите армейски испитания на които машината се представя доста зле . Следват няколко години на доработки и все пак въвеждане в експоатация през 1975-та. Имах предвид че A-37B няма особенни шансове срещи Ми-24 предвид лекото му въоръжение и бронировка , а Ми-24-ки съм виждал доста и оръдието в предната част на кабината е точно със цел защита от други лятящи машини. Както и да е аз определено не съм специалист в тази област , но мисля че на всички ни е ясно че Kfir няма място във ВВС на България . А JF -17 е интересен вариянт , който също няма никакви шансове най-малко заради не НАТО-вския си произход , но пък е интересен за сравнение с Kfir например

                Comment


                  #83
                  За да заяви подобно нещо министърът на отбраната по време на войсковите изпитания значи, че самият той не е много в час. По отношение на А-37 - това е щурмовик за "един лев" и предвид това обстоятелство машинката си е супер. Нито има особени шансове при въздушен бой, нито е планирана за такъв. А МиГ-21бис не виждам с какво толкова е по-добър от Кфир. В България понеже това е най-масовият боен самолет, служил в нашите ВВС проявяваме тенденцията да го идеализираме като някакво супер-оръжие.

                  Comment


                    #84
                    Пичове, голям кеф е да си чешете езиците и да се заяждате, но истината е, че в момента политически може да минем даже и без самолети за как беше?, а "въздушна полиция" .

                    Литва, Латвия и Естония общо имат население и територия, сравнимо с България, по-богати са, пък не пискат, че други им осигуряват "въздушната полиция".


                    thorn

                    Средновековните църкви в България

                    Comment


                      #85
                      най-вероятно е бил повече в час от колкото всички в този форум

                      Comment


                        #86
                        Направо ни закова с този железен аргумент. Все пак би ли ни просветлил:
                        - какво е предназначението на войсковите изпитания на нов образец военна техника
                        - каква е експертизата на Моше Дайан по отношение на изтребителната авиация

                        А дали ти е известно, че Моше Дайан е имал личен конфликт с шефа на IAI Ал Шуимър?
                        Last edited by Duque de Caixas; 27-07-2012, 14:26.

                        Comment


                          #87
                          Значи, дали е бил в час Моше Даян или не няма значение, защото това което е написал lokko няма как да се е случило. Или не е на тази дата, или става дума за друг самолет. Затова е прието да се цитират източници. А няма как Моше Даян да коментира изпитания на Кфир na 17.05.1970 г., понеже първият полет на Кфир е през 1973 г. Дори тестовия полет на 'нещо', от което впоследствие се създава Кфир (просто Мираж с монтиран американски двигател) се провежда няколко месеца след посочената дата.
                          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                          "But I know none, and therefore am no beast."

                          (Richard III - William Shakespeare)

                          Comment


                            #88
                            Всъщност си прав. Трябваше първо да проверя кога е първият полет на самолета. То през 1970г. дори Нешер още не е летял.

                            Comment

                            Working...
                            X