If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Убеден съм че при добре изпълнена програма цената би могла да е в пъти по ниска и отделният самолет да струва нещо от рода на 80-тина милиона долара за А варианта и нещо то рода на 100 милиона за B и C вариантите. И това говоря за малосерийните.
Абе човек, те руските сушки в Русия струват 50-60 милиона, как я мислиш ти тая работа
Не но виждам как ти се опитваш да ме работиш. Цената е за целият тип. За F-35 това включва осреднена цена за всички варианти. С-варианта за флота е 300 милиона и е в най-малки бройки(не помня но май бяха приели 1-2 самолета). Цената от 200 милиона включва и А и B вариантите, които са там някъде (най-масовия А е към 160 милиона за чист самолет).
За F-18 цената е 65 милиона и включва и F варианта, които е двуместен с допълнителни възможности и е по-скъп. F-35 такъв вариант няма.
Обаче да оставим такива "подробности". 65 към 300 милиона повече ли ти харесва?
Трябва да се четат и малките буквички
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Абе човек, те руските сушки в Русия струват 50-60 милиона, как я мислиш ти тая работа
А колко да струват според теб тежък изтребител? Всичко се произвежда от китайски компоненти с помоща на австрийски машини
Кое е по-евтино при сушките? Материалите? Машините? Заплатите на високо ниво инженери и техници? Кое? Погосян да не мислиш че живее нa Ленински Премии?
Свърши тая, Мара се ожени. В момента руснаците продават на поляците РД-33 за 6 милиона евра парчето
Това сигурно е колкото двата F414 на F-18E
П.П: А освен това F-18 май си идваше с резервни двигатели, защото е строеви самолет и лети много, а не е "малосериен" за флотски изпитания. Това пак по повод цената.
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Редактирах се преди секунда, сега видях че е само флотски отчет.
Ето това е източника който аз посочих, цифрите съвпадат:
For the Navy’s C, carrier-capable (but not yet), model, we get four (4) aircraft for $1.135 billion, plus $32 million in long lead, plus $31 million in modifications. That means $299.5 million for each one.
Само че той посочва даже по ниска цена. От документа се вижда че цената на системата за 2014 е $311 милиона долара на парче (последният ред: Gross/Weapon system unit cost), или по-точно 311 081 хиляди. Къде се разминаваме тогава?
Финалната цифра за F-18 e 90 милиона със всичко. Добре, разликата е около 4 пъти. Така по-добре ли е?
Това е вярно, но защо да е манипулация? Онези 321 самолета, които ще свалят цената до 161 милиона все още не са произведени, не е отчетена инфлация. Пожелателно е. Виж какво стана с F-22. Колко бяха планирани, колко се произведоха.
Сега виждам и че има разходи за R&D разхвърляни върху предходните години (преди 2011), това не прави нещата да изглеждат по-розови.
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Защото реално самолетите не струват 300 милиона, а 200. И ще падат до 140 млн, ако не се прекрати програмата. Колкото повече се произведат, толкова по-малък дял ще има R&D - около 22 млн. на самолет по план.
От друга страна, F-18 е свирена програма - както виждаш, там цената расте. Стара е.
Не съм запознат толкова подробно с Х-ките на Ф-35 и програмата, та това е лично мнение. Все си мисля, че всичките тия пари не са ги опукали само за пустий му стелт, все пак вече са правили Ф-22. Предполагам, че голяма част от парите са отишли за развитиието на системите на самия самолет, а и за софтуера, в програмирането лесно се допуската грешки, което може и да е част от обяснението защо програмата се бави.
"Hit First, Hit Hard and Keep on Hitting" - sir Jackie Fisher
А ако "срещата" между F-35 и Су-някое си е по средата на Черно Море ? Какво прави Су-то ? Даже на форсаж няма да може да избяга, защото няма да разбере от къде му е дошло.
А, да сигурно. Ако изтребителния патрул лети с банани в ушите и изключена електроника може и да стане. На практика а дано ама надали, по доста причини. Най-малкото определено не се налага някой да води патрула за ръчичка. Показването, че там има нещо може да стане и от няколкостотин километра. Плюс това обикновено си строиш отбраната на наличната техника и на възможностите и и не си вееш дрънкулките насред Черно Море в някоя точка дето няма никакво радиотехническо обезпечаване. Обикновено ако правиш такива неща някъде зад тебе има ВКП, а много вероятно и танкер. Освен това на момента в който се окаже, че F-35 има същата нужда от поддържащи сили каквито осигуряват мисии на F-15E или F-18Е и цялото предимство на стелта просто замина и въпроса защо ги платихме тия 200 - 220 милиона отгоре вместо да си купим Strike Eagle по стандарти за USAF си възниква с пълна сила ако си друга държава различна от САЩ, които тъпо но упорито продължават да набиват намалените си средства в проекта щото вече са се закопали в него. Верно доста народ го кара на принципа "Прецакахме се с кинтите, давайте да се допрецакаме до край"(даже и на корейците в крайна сметка не им дойде акъла, а холандците се бъгнаха съвсем като си поискаха оборудване за ядрено оръжие, британците са се накиснали и в разработката) което обаче се случва по чисто политически причини и щото не му е припарило под задника и няма спешна нужда от неща като CVF примерно. Иначе Боинг отдавна да е нотифицирал още една тлъста чуждестранна военна продажба за Кралския флот и да води преговори за още.
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Не съм запознат толкова подробно с Х-ките на Ф-35 и програмата, та това е лично мнение. Все си мисля, че всичките тия пари не са ги опукали само за пустий му стелт, все пак вече са правили Ф-22. Предполагам, че голяма част от парите са отишли за развитиието на системите на самия самолет, а и за софтуера, в програмирането лесно се допуската грешки, което може и да е част от обяснението защо програмата се бави.
Всички системи гълтат пари, естествено. Погледни само развитието на двигателите - при една и съща маса P&W F119 (на F-22) дава 160 кгс тяга, докато P&W F135 (на F-35) дава щатно 195 кгс и е тестван на 225+ кгс. Това не става без пари.
Comment