Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    C/E написа Виж мнение
    Торн, заслужаваш награда. Съседите от форум "Традиция" не се справиха с отговора. Както се вижда от линка където са всички снимки и американците не са могли да стигнат до верния отговор.
    Не знам какъв е модела точно, но по-скоро Иван е прав. И в информацията на Торн пише за гилзоуловител за 225 или 300 гилзи като торбата дето се намира под картечницата.

    Остава или да е за охлаждане или за отвеждане на барутните газове, за да не се пълни самолета с тях. Няма никаква причина да не се налага охлаждане на височина (барутните газове си остават с доста висока температура и там) особено след продължителна стрелба и предвид, че в случая охлаждане от насрещния въздушен поток като при изтребителите няма как да се случи.

    Охлаждането не е проблем на една от снимките се вижда как при бойно положение картечницата е изнесена на вън
    За да се получи е необходим въздушен поток.
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #17
      Докато самолетът лети въздушният поток не е проблем


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #18


        Дали пък това не е шланга?


        thorn

        Средновековните църкви в България

        Comment


          #19
          Прав си точно това е описаното в статията която постна. Не успях да го намеря и покажа. Това което е на първия пост е съвсем друго и не става за отвеждане на гилзите поради размера им. Все пак размера има значение при оръжията. Просто няма начин да прекараш гилза от картечница с кал. 7.9 мм през показания на първия пост шланг. Пък и като гледам къде е включен шланга не ми е ясно как ще се напъхат гилзите в него.
          Все пак смятам, че не е и за охлаждане. Във форума на "Традиция" Ник правлино забеляза, че на земята същата картечница работи без такова приспособление. Следователно не е небходимо за охлаждане.

          Comment


            #20
            Торн, това с отвеждането на гилзите и на мен ми хрумна, но както беше отбелязано, маркучът просто е прекалено тесен за тази цел - гилзите ще се заклещват постоянно.

            Във форума на "Традиция" Ник правлино забеляза, че на земята същата картечница работи без такова приспособление. Следователно не е небходимо за охлаждане.
            Нещо за въздушното налягане, което ми се върти в главата като спомен - не става дума за проблем с възпламеняването на барута (иначе екипажът би трябвало да носи скафандри ), ами за проблем с изтикването на затвора. При ниско въздушно налягане може би силата на изгорелите газове не е достатъчна, за да върне затвора, и се налага да се вкарва въздух под налягане - или нещо такова. Ник вероятно ще се сети за какво говоря.



            ПП Сещам се за винтила на MAG-58, с който се регулира излизането на газовете и съответно скорострелността; при отвъртян докрай винтил, няма достатъчно налягане да се върне затвора след изстрел; при затегнат докрай пък може да се получи неспиряема стрелба.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              #21
              ivan написа Виж мнение
              Прав си точно това е описаното в статията която постна. Не успях да го намеря и покажа. Това което е на първия пост е съвсем друго и не става за отвеждане на гилзите поради размера им. Все пак размера има значение при оръжията. Просто няма начин да прекараш гилза от картечница с кал. 7.9 мм през показания на първия пост шланг. Пък и като гледам къде е включен шланга не ми е ясно как ще се напъхат гилзите в него.
              Все пак смятам, че не е и за охлаждане. Във форума на "Традиция" Ник правлино забеляза, че на земята същата картечница работи без такова приспособление. Следователно не е небходимо за охлаждане.
              Всъщност аз се обърках. Същата картечница има и вариант с водно охлаждане. Но пък и със сигурност първия не е за гилзите. Само почвам да се чудя дали е за барутните газове, щото ако картечницата е навън в бойно положение, голяма част от газовете ще се губи в тая посока
              Last edited by Sailor_Malan; 05-06-2009, 19:10.
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                #22

                В тази тема са описани с много картинки някои немски авиационни картечници и оръдия. Ясен отговор на загадката обаче така и не намирам.
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #23
                  Точно на предварително подгряване с топъл въздух прилича.Вижте как е облечен пилота.И той се подгрява Същите маркучи имат и повечето Mg-17/81/81z.В сайта на Даниан добре се виждат маркучите на сдвоената картечница,на FW-190-ката.Само дето са черни.При запуск още преди излитане,двигателя нагнетява топъл въздух в малък компресор,който се използва за подгряване и на бордното табло и въоръжението.В някои разузнавателни машини пригодени за височинни полети,както и в някои серии на Ме-109Г-1 е имало и втори компресор за отопление на кабината.Целта не е да се подгрее стреляща картечница,а да се обдуха преди първия изстрел.Тоест да се предпази смазката от втвърдяване,което би прдизвикало проблем при първите изстрели,докато механизма на оръжието е още студен.

                  Comment


                    #24
                    Може да се окаже, че това не е шланг, а кабелопровод. Подгряването може да е електрическо.

                    Comment


                      #25
                      Според мен гилзите се събират в онзи овален резервоар под пълнителите. Тъй че маркучът остава наистина да е за подгряване.
                      Останалите версии ми се струват неиздържани. Допълнителен въздух за възпламеняване - няма нужда, зарядът на патрона си съдържа окислител. Все пак патроните стрелят и под вода Охлаждане - няма нужда, както се вижда, цевта на картечницата се подава извън самолета и се охлажда достатъчно от насрещния поток. При пълнител с 300 патрона и в полет (а дори и стрелецът да презарежда) просто не виждам как може да се нагрее толкова, че естественият въздушен поток да не може да я охлади. Отвеждане на изгорелите газове - пак не виждам смисъл, след като кабината се проветрява толкова добре. Все пак една трета от обтекателя липсва, за да има откъде да излиза картечницата. И като се замисля, при танковите картечници май не е имало такива приспособления, а там биха били доста по-нужни.
                      Та без да знам каква е тази система, от изказаните досега мнения най-правдоподобно ми се струва това, че маркучът служи за подаване на топъл въздух.

                      P.S. Мда, пълнител с 300 патрона ще е доста по-голям от показаното. Обърках се от тристате гилзи. Но това не променя съществено написаното - 300 изстрела при полет със скорост от неколкостотин километра в час не би трябвало да са особен проблем. При това да не забравяме, че между сериите има паузи.

                      Comment


                        #26
                        Абе точно тази картечница няма да я обдухва НАСРЕЩНИЯ поток. Защото е задна.


                        thorn

                        Средновековните църкви в България

                        Comment


                          #27
                          А аз се чудех как стрелецът не замръзва при тоя вятър, който би влизал. Не че и така му е топло, но е по-друго. Разбира се, ако бях погледнал схемата на самолета, преди да пиша, а не сега, щеше да бъде по-лесно
                          Все пак това не променя съществено нещата - цевта може и да не се обдухва през цялото време с въздух с неколкостотин километра в час, но все пак условията за охлаждане са по-благоприятни, отколкото при неподвижните наземни картечници.

                          Comment


                            #28
                            C/E написа Виж мнение
                            Може да се окаже, че това не е шланг, а кабелопровод. Подгряването може да е електрическо.
                            Захващането към картечницата е типично за уредите използващи пневматика.На лявата снимка се вижда добре.Кабел с такова сечение би следвало да е доста "силов" и не му е там мястото.Немците използват в авиацията си няколко типа акумулатори,но това което имат като мощности не би могло да поддържа напрежение изискващо кабел с такъв диаметър.Единственото немско оръжие от периода за което се сещам с външен кабел в тази част на тялото е Mg-131 и ако погледнете негова снимка се вижда много ясно формата на щепсела,който няма нищо общо с показаното на тези.От друга страна на сайта даден от Даниан се вижда ясно как маркучите на сдвоената картечница на FW-190 преминават в метални тръби,там където са близо до двигателя и температурата от работата му би могла да ги деформира.

                            Comment


                              #29
                              bigbeer написа Виж мнение
                              Захващането към картечницата е типично за уредите използващи пневматика.На лявата снимка се вижда добре.Кабел с такова сечение би следвало да е доста "силов" и не му е там мястото.Немците използват в авиацията си няколко типа акумулатори,но това което имат като мощности не би могло да поддържа напрежение изискващо кабел с такъв диаметър.Единственото немско оръжие от периода за което се сещам с външен кабел в тази част на тялото е Mg-131 и ако погледнете негова снимка се вижда много ясно формата на щепсела,който няма нищо общо с показаното на тези.От друга страна на сайта даден от Даниан се вижда ясно как маркучите на сдвоената картечница на FW-190 преминават в метални тръби,там където са близо до двигателя и температурата от работата му би могла да ги деформира.
                              Даа. Изглежда това ще се окаже верния отговор. Въздушно подгряване на механизма за да не замръзва смазката и да не засича картечницата..

                              Comment


                                #30
                                Източник: http://www.23ag.ru/html/ubs.html

                                Цитат:...В синхронном (УБС) и крыльевом (УБК) вариантах было осуществлено дистанционное управление системой перезарядки в случае появления задержек в стрельбе в воздухе с использованием сжатого воздуха. Это была первая в советской авиации система пневматического перезаряжания пулемета, значительно облегчившая его эксплуатацию в боевых условиях. В связи с невозможностью использовать пневматическую перезарядку на турельном пулемете (УБТ) из-за габаритов кабины, конструктор Г. И. Никитин разработал для него рукоятку перезаряжания рычажного типа...

                                Превод: ...В синхронния(УБС) и крилния(УБК) варианти било осъществено дистанционно управление на системата за презареждане в случай на появата на засечки в стрелбата във въздуха, с използването на сгъстен въздух...Това е първата в Съветската авиация система за пневматично презареждане на картечницата, значително облекчаващо неговата експлоатация. Поради невъзможността за използване на пневматичната система в турелния автомат(УБТ) поради габаритите на кабината, конструктора... разработва за него ръчка за презареждане от лостов тип...

                                П.П. - на втората снимка ясно се вижда ръчката за презареждане . Сега, като се замисля, бих комбинирал ръчката с пневматиката, така че да се облекчава усилието при презареждане. Ако пневматиката откаже, просто се прилага по голямо усилие ! Това - за всеки случай...
                                Last edited by НВС; 08-06-2009, 17:07.
                                "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

                                Comment

                                Working...
                                X