Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Ъ хъ,далеч по логично звучи да отстраниш засечка отколкото да предпазваш от такава.Те в такиви моменти ми липсва Imperial с възможността да погледне някой немчушки документ на прима виста,дет си го пише черно на бяло кое как е.Или Albireo,с отработен тон да обяви,че и ние сме имали на въоръжение Mg-тки и да извади от ръкава някое нашенско описание на устройството им датиращо от онези ми ти времена.
    Last edited by bigbeer; 09-06-2009, 09:16.

    Comment


      #32
      Моля само някой да ми обясни как се отстранява засечка чрез сгъстен въздух. Не ми е ясно.
      Колкото до презареждането - както вече беше отбелязано, картечницата се използва без проблеми дори като пехотна, без такъв маркуч. Това дори на е тежка картечница, какъв проблем ще представлява презареждането!?

      Пневматичното зареждане очевидно се прилага на места, където картечниците не се управляват ръчно - в носа и крилата. В кулевите (каква е тая дума "турелни"?) си има човек-стрелец за тая работа. Според мен единственото приемливо обяснение остава подгряването... ако точно тази картечница в точно този самолет е поставена на такова място, че се обдухва от някакъв въздушен поток и така се изстудява, вероятно има опастност наистина да засече поради замръзнала смазка (колкото невероятно да ми изглежда). Тоест, може и да става дума за някаква рядка импровизация, която нищо чудно да не е намерила място в техническата спецификация на самата картечница.
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #33
        Картечницата в походно положение е прибрана в тялото на самолета.
        Така че не е подложена на изстудяване от въздушният поток.
        Нещо което не важи за подобните и сестри, които се намират в крилата и в турелите с предно разположение.
        Повечето от тях имат пневнатично презареждане, но нямат обдухване с топъл въздух.
        Но тази картечница в бойно положение, е извън тялото - далеч от стрелеца
        Реално той стига само до дръжката и спусъка. Тогава му е нужна презарядка от пневматика, защото не стига до лоста.

        Колкото до замръзването - замръзнала нафта съм виждал, но смазка - не
        Става по-гъста, но не и твърда. Това са наблюдения при -25 градуса.
        Нафтата на камиона замръзна (макар да беше от бялата), но автоматите си се презареждаха спокойно. Даже и стреляха. А смазката си беше стандартна за БНА, без зимни примеси
        Сънят е слаб заместител на кофеина!

        Comment


          #34
          Dinain написа Виж мнение
          Моля само някой да ми обясни как се отстранява засечка чрез сгъстен въздух. Не ми е ясно.
          Колкото до презареждането - както вече беше отбелязано, картечницата се използва без проблеми дори като пехотна, без такъв маркуч. Това дори на е тежка картечница, какъв проблем ще представлява презареждането!?

          Пневматичното зареждане очевидно се прилага на места, където картечниците не се управляват ръчно - в носа и крилата. В кулевите (каква е тая дума "турелни"?) си има човек-стрелец за тая работа. Според мен единственото приемливо обяснение остава подгряването... ако точно тази картечница в точно този самолет е поставена на такова място, че се обдухва от някакъв въздушен поток и така се изстудява, вероятно има опастност наистина да засече поради замръзнала смазка (колкото невероятно да ми изглежда). Тоест, може и да става дума за някаква рядка импровизация, която нищо чудно да не е намерила място в техническата спецификация на самата картечница.
          Пуснах връзката от където е описанието на картечницата, ама чете ли някой? Тази разработка е авиационна картечница с патрон от пехотна с такъв калибър. Системите са различни. Поначало е имало трудности при презареждането, породени от самата конструкция, ето цитата:

          Несмотря на все свои положительные качества, пулемет БС обладал некоторыми серьезными недостатками. Особенно сказывалась трудность его перезаряжания в воздухе с помощью тросовой системы, требовавшей от летчика больших физических усилий в самые решительные минуты боя; выявились дефекты, связанные с недостаточной живучестью отдельных деталей автоматики; требовали устранения причины появления некоторых задержек.


          Турела, въртяща се купола, възможно е да е русизъм, но при нас никога не съм чувал някой да употребява термина "кулев, кула", използва се "куполна, купола" или "турела"...

          ...и накрая, просто дадох пример за какво може да се ползва сгъстен въздух (пневматична система) в картечница - една версия какво може да е устройството на снимката. Иначе такава разработка има, съществува и е действала реално, виж опсанието в предния ми пост. Всеки може да реши за себе си дали това което вжда на снимката е едното или другото или трето...айде
          "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

          Comment


            #35
            ValBo написа
            Но тази картечница в бойно положение, е извън тялото - далеч от стрелеца
            Реално той стига само до дръжката и спусъка. Тогава му е нужна презарядка от пневматика, защото не стига до лоста.
            Аз нищо подобно не виждам на снимките в първия пост.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              #36
              ValBo написа Виж мнение
              Картечницата в походно положение е прибрана в тялото на самолета.
              На тези две снимки не виждам механизъм, който да позволява лесно прибиране на картечницата. Освен това не виждам къде ще отиде тя - нали стрелецът заема повечето място в капсулата.
              Реално той стига само до дръжката и спусъка. Тогава му е нужна презарядка от пневматика, защото не стига до лоста.
              На двете снимки виждам една дръжка, която се намира малко пред устройството с маркуча. Въпреки че не е ясно кога се ползва тази дръжка, съм склонен да смятам, че се ползва при стрелба. Следователно стрелецът би могъл да стигне до лоста за презареждане (или какъвто там механизъм служи за това).
              Друг е въпросът, ако това е неудобна манипулация - например когато картечницата сочи нагоре, при което тя ще трябва първо да се свали долу, - тогава би имало смисъл от допълнителен механизъм за презареждане с цел икономия на време, което може да се окаже животоспасяващо, когато те обстрелват противникови самолети.

              Колкото до замръзването - замръзнала нафта съм виждал, но смазка - не. Става по-гъста, но не и твърда. Това са наблюдения при -25 градуса.
              Аз нямам лични наблюдения, но може пък увеличеният вискозитет на смазката да води до неприятни последици точно при картечниците. Макар и да звучи съмнително А освен това на височини от 3000 - 4000 метра температурите могат да паднат и под -25 градуса. (Тавана на самолета го дават 7000 метра.)

              P. S. Току-що погледнах как се извършва презареждането при MG-15 - с един лост отдясно, който се дърпа назад. При това с немалък ход, примерно 10-ина сантиметра. Обаче механизмът с шланга е отляво. И доколкото мога да се ориентирам, е по-напред от лоста за презареждане. А и дължината му е по-малка, отколкото ми се струва, че е ходът на лоста. Затова продължавам да смятам, че не служи за презареждане.

              Comment


                #37
                И аз не мисля, че е за презареждане. Проблемът с презареждането на МГ-15 е бил друг - приемала е само пълнители (75 патрона), но не и лента. Пълнителят се е изпразвал за 4.7 секунди стрелба. Това е и главният й недостатък, заради който е заменена с МГ-17 и МГ-81.

                За мен остават две възможности:
                1. Подгряване с топъл въздух
                2. Отвеждане на барутните газове - не знам как става вентилацията, ако самолетът трябва да е херметизиран.
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #38
                  Този модел разузнавачи не са херметизирани,независимо от модификацията.Серийните поне.Картечницата е със задно разположение и газовете не пълнят кабината при стрелба.Просто се стреля през отворите на кабината и газовете излизат навън.Нормално е механичното презареждане което разчита на лостова система да е малко по назад от пневматиката,която за да е ефективна трябва да бутне,докато механиката изтегля назад.Но която и версия да си измислим ще е гадаене докато не го намерим на документ.

                  Comment


                    #39
                    Ето две снимки:

                    На първата като че ли различавам ръкав за събиране на гилзите, в такъв случай модификацията е малко по-различна.
                    На втората се вижда същия овален резервоар като тук.
                    И в двата случая не се забелязва шланг. Но доколкото мога да преценя от втората снимка, презареждането с ръка не представлява трудност.
                    А иначе имам подозрение, че разстоянието между лоста за презареждане и пълнителите е по-малко, отколкото е ходът на затвора, тъй че там не би могло да се сложи пневматичен цилиндър, който да служи за презареждане. Останалите конструктивни възможности, за които се сещам, биха се виждали на "нашите" снимки, обаче няма такива. А актуатор с коляно-мотовилков механизъм е прекалено сложен - особено ако човекът лесно може да презареди.

                    Comment


                      #40
                      Кабела за електроспусъка...

                      Comment


                        #41
                        И без това използвате мои снимки, хайде да ви дам и верния отговор: http://www.traditsia.com/forum/showp...6&postcount=38

                        А оригиналната тема е тук: http://www.traditsia.com/forum/showthread.php?t=2728
                        Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                        A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                        Comment


                          #42
                          Хух ,до днес си мислех,че екипажите на рамите са в една обща кабина.Никога не е късно човек да стане за резил.Според гадните ми спомени "Икария" бяха със сдвоени Mg-81Z.По тази причина реших,че модела на снимката е Fw-189A-1 със Мg-17 и тръгнах да търся в тази посока.Макар,че съм чувал за (наши) "Очи" както с единична ,така и със сдвоена цев.А ние получаваме само Fw-189A-2,това трябваше да ме подсети.Мле,мале излагация.Човек като остарява и вече не може да разчита на паметта си.
                          Last edited by bigbeer; 10-06-2009, 01:22.

                          Comment


                            #43
                            Ето сканче на схемката. Номер 51 е "Икария", описана като въртяща се конична купола. Номер 46 е моторът, към когото води шлауха. А дали картечницата е единична или цвилинг не променя нещата.

                            Книгата, от която е сканът, е много гот, "Wings of the Luftwaffe". Написана е от капитан Ерик Браун, който през ВСВ е облетял всички модели, описани в книгата. Много е интересно да се види мнението на пилот, който има реален опит с моделите, както и огромна база за сравнение.
                            Attached Files
                            Last edited by Nick; 10-06-2009, 06:16.
                            Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                            A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                            Comment


                              #44
                              Струва си разполага човек с тази книга,въпреки че с някои от машините е успял само да катастрофира и оценката му клони към негативизъм без реални основания.Такава гледна точка към немското самолетостроене от периода е уникална.Попадала ми е рецензия към отделни епизоди описани в книгата,както и откъси превеждани в различни статии ,но никога самата книга.

                              Comment


                                #45
                                По дяволите. Като се сетя, че се зачудих за какво е втората ръкохватка от самото начало. Както често се получава, не виждаш каквото ти е пред очите.
                                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                                "But I know none, and therefore am no beast."

                                (Richard III - William Shakespeare)

                                Comment

                                Working...
                                X